Gå til innhold

slank på en to tre!

Anbefalte innlegg

Gjest silvermoon
Skrevet

På mandag braker det løs...

Neida, jeg skal ikke ta helt av. Men jeg skal ned 3 kilo - og det innen mars! Så på mandag skal jeg veie og måle meg.

Jeg skal ikke ha noe stort opplegg - da tryner jeg sikkert ganske så fort!

Dette er planen:

1. - snop 1 gang i uka, vin to ganger i uka

2. - Gå tredemølle 20 min 2 ganger i uka + trene litt mage og rygg, for å styrke og stramme litt - hvis motivasjonen holder, så øker vi til å trene litt armer og ben...

3. ut og gå 1 gang i uka

4. bevege meg mye på jobb!

5. Spise oftere (legge inn 2 små måltider - er ingen storspiser så jeg tror ikke jeg skal spise mindre...)

6. spise sunnere....næh....hva er sunn mat...sikkert fisk, og det spiser jeg nok alt for sjelden. Junkfood spiser jeg også sjelden...vel, da får siste punktet bli å begynne med omega3...

7. eller hva med å prøve noe slankepiller...phase eller noe...

Vel, 3 kg skal av uansett - innen mars... men jeg er for lat til å trene for mye - blir helt svett av å lese treningsoppleggene til enkelte her inne. De er jo superflinke!!!

Noen fler som vil ned noen kg - uten å endre livet helt...Bli med da vel! Ikke bry dere om at mange her bare ler og tenker, det klarer hun aldri! - Den som lever får se...

Videoannonse
Annonse
Gjest Løve66
Skrevet

Klart du klarer det! :) Synes det ser ut som du har satt deg et realistisk mål og en fornuftig plan for hvordan du skal komme deg dit (bortsett fra punkt 7 da som du sikkert kan stryke...)

Også kan du bli med oss her så får du kanskje en ekstra motviasjon til å trene :trene: . Ikke noe press på å trene "hele tiden" - alle gjør det de vil når de vil - vi er nok alle mosjonister, men den vil kanskje hjelpe deg til å trene litt akkurat den dagen du er litt i tvil om du orker...??

Lykke til!

Skrevet

Hei! Hekter meg på her...bare for å se hvordan deg går!!!

Jeg skal også ned noen kg, og har heller ikke tenkt å starte på hverken knallhard slankekur eller trening! 3 kg innen mars...tja, jeg hiver meg på den!

Gjest LilleTurteldure
Skrevet

Hei, kan jeg også få være med? Er 160 cm og 58 kg. 3 kg innen mars høres ut som et fint og realistisk mål. Men jeg har nettopp begynt å trene på treningssenter, og elsker det! Det er maten jeg sliter med. Elsker usunn mat :sjenert:

Skrevet

Usunn mat er desverre det beste i hele verden :tristbla: men er helt enig i at det er morsomt med treningsstudio, så jeg håper også på å gå ned litt i nærmeste fremtid :) slenger meg på, jeg...

Gjest Gjest_Emmplix_*
Skrevet

Jeg startet å trene på treningssenter slutten av september og hadde som mål å gå ned 5 kg, og i hvert fall 3 kg innen 18 desember for da skulle jeg ta en operasjon. Da jeg startet fikk jeg et opplegg av en av de som arbeider der som jeg også har fulgt,men jeg ikke gått ned noen ting. Jeg hadde da som mål å trene 4 ganger i uken, men det ble som oftest 2 siden jeg går siste året på vgs. Jeg er da 18 år, er ca 160 høy og veier ca 60 kg. Jeg pleier ikke å spise så mye fast food, og vil egentlig si at jeg spiser ganske sunt. Noe jeg ikke er så flink til er å spise ofte. Men har blitt litt bedre på det. Noen som kan gi noen tips til meg?

Gjest Gjest silvermoon
Skrevet

Juhuuuu!!! Så var det mandag - og jeg er i gang!

Så bra at flere vil være med - kanskje vi kan støtte hverandre litt - hvis kiloene ikke vil forsvinne!

Veide meg i dag 71 kg... og er 174 cm lang. Hm...liker ikke at jeg har rundet 70 kg... Har ikke målt meg rundt livet, rumpa og ryggen - men det bør jeg vel også gjøre!

Planen er å trene på treningssenteret på tirsdag og fredag - og gå en tur i helga. Det vanskeligste blir nok å spise mindre snop..... Har faktisk veldig lyst på noe akkurat nå - men vi har absolutt ingenting i huset...kanskje ikke så dum ide å fjerne alt før startdagen, ...tenker på potetgull og slikker meg rundt munnen.... - men det får vente til freddan (eller lørdag!)

Ellers: har prøvd å gå mye på jobben - og så drakk jeg vann til maten i stedet for kakao! Lunsjen delte jeg opp i to, spiste en skive kl 11 og den andre kl 15 - hvis jeg spiser litt til kvelds så er jeg oppe i 5 måltider - så da er det bare å krysse fingrene og håpe på bedre forbrenning....

Ha en fin uke folkens - så koser vi oss mens vi forhåpentlig sakte men sikkert går ned i vekt!!! :Nikke:

Skrevet

Jepp, da er vi i gang!!! :duskedame:

Tjuvstarta litt i helga og gikk to turer...men jeg er litt sånn...huff, så dårlig vær...dørstokkmila blir så laaaang :sjenert:

Er 173 cm lang og veide i dag 69,8 kg...nesten 70 :hakeslepp:

Har vært veldig i ro siden beg. av des. etter en operasjon - så da snek det nok på seg noen ekstra kilo.

Ellers: har som silvermoon lagt inn et ekstra måltid, og prøvd å røre meg litt mer på jobben. Skal også prøvd å få trene 3 ganger i uka på treningssentret, får begynne i det små, for jeg får ikke trene maks (he he - det gjør jeg jo ofte..host host..) før det har gått enda 2 uker.

Kanskje ikke så dumt å drikke vann til lunsjen - det er jo faktisk ganske så godt!!!

Skrevet

Jeg er med her jeg!

Før julaftten gikk jeg ned 9 kg. Droppa alt som heter slanking i jula, og spiste meg lei på snop.

I går var det full stopp, og tilbake på lavkaloridiett uten snop. Unner meg 25 gram sjokolade på lørdag hvis jeg "må" , men prøver å klare meg uten.

Jeg er heldig som ikke liker å drikke alkohol, siden dette for mange er en stor kaloribombe. Søtbehovet forsvinner av seg selv rimelig fort, så det er jeg ikke plaget med heller. Og jeg har fjernet alt søtt og godt fra huset - hvis ikke er det ti ganger lettere å "Unne seg noe godt".

Jeg har to hunder, så jeg er vant til å gå 2 turer om dagen.

Skal ned 5-7 kg innen 17.Mai. Da skal jeg inn i bunaden min :)

169 høy og veide før jul 72 kg. Har ikke veid meg etter :sjenert:

Gjest Silvermoon
Skrevet

Så flink du er L C!!!!

Er altså inne i dag to - og har akkurat spist middag, så nå må en passe på å ikke snike til seg noe godt! Hi Hi - skal nok klare det!

Har tenkt litt på at en bør jo ha noen delmål med belønning... så stiger motivasjonen!

Men hva....noen som har noen gode ideer? Nå vet jeg det! Når jeg har klart 1,5 kg (halvparten av målet mitt) - så skal jeg kjøpe meg en bodylotion eller deo av favorittparfymen min!

Skrevet

Sist jeg slanket meg (i 2005) satte jeg det å nå 70 kg som en milepæl. Når jeg nådde 70 kg (da hadde jeg gått ned 14..) skulle jeg kjøpe meg en fin ny skikkelig dongeribukse.

Gjett om jeg gleda meg!

Nå er det for meg en enorm belønning hver gang en ny gammel bukse passer :fnise:

Mitt største problem var at jeg er veldig glad i middag, og spiste store middagsporsjoner. Deretter kom søtsuget, og jeg var enormt dårlig på småspisiing mellom måltidene. Kjeks, sjokolade... is...

Derfor kan jeg ikke spise vanlig middag lengre, og jeg kan ikke ha godteri i hus. En tid ut i kuren (2-3 uker) klarer jeg fint å sitte å se på typen som gofler i seg chillinøtter eller annet snax. Sjokolade er det litt verre med, men heldigvis er han ikke noe glad i godteri. Å se han spise middag er noe jeg har forsont meg med, og det går helt fint. I begynnelsen gikk jeg en tur med hundene , eller satte meg i ett annet rom mens han tilberedte middagen sin, men nå går det greit :P

Gjest zeppelin
Skrevet
1. - snop 1 gang i uka, vin to ganger i uka

2. - Gå tredemølle 20 min 2 ganger i uka + trene litt mage og rygg, for å styrke og stramme litt - hvis motivasjonen holder, så øker vi til å trene litt armer og ben...

3. ut og gå 1 gang i uka

4. bevege meg mye på jobb!

5. Spise oftere (legge inn 2 små måltider - er ingen storspiser så jeg tror ikke jeg skal spise mindre...)

6. spise sunnere....næh....hva er sunn mat...sikkert fisk, og det spiser jeg nok alt for sjelden. Junkfood spiser jeg også sjelden...vel, da får siste punktet bli å begynne med omega3...

7. eller hva med å prøve noe slankepiller...phase eller noe...

Dette likte jeg veldig godt! Her fikk jeg inspirasjon! Selvom...det er litt vanskelig å bevege seg mye på jobb, da min jobb er å sitte i kassen. Men jeg får gjøre mitt beste.

Blir du sinna om jeg låner treningsplanen din? :)

Skrevet (endret)

skal en liten tur på treningsstudiet i dag...første gang siden operasjonen...dørstokkmila er laaaaaaaaang, håper at treninga i dag gir motivasjon til videre trening!

Endret av Lunalu
Gjest Silvermoon
Skrevet

Hei Zeppelin! Ha ha, sinna....neida - bare koselig om du bruker treningsplanen min! Godt å høre at det er flere som ønsker å gå ned litt - uten at det skal bli så mye stress rundt det!!!

Har gått greit å holde seg unna snop til nå - tenker det blir verre å holde seg til 1 dag i helga....

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

Jeg vil også ned litt...

Etter jula så veide jeg nesten 73 kg:-( Første mål er å komme under 70, også blir neste mål og komme seg nedover mot 65 tallet...

Men er ikke så lett heller da... Mandag var jeg flink og handlet knekkebrød, sånn at jeg har noe enkel å spise om jeg blir fysen. Men jaggu greide det ikke å snike seg oppi en sjokolade også :-(

Mandag spiste jeg kylling og gikk en lang tur med hunden.

I går spilte jeg kamp (var tungt når man ikke har trent på ett par uker, men deilig å svette litt... ) Men så hadde pappa bursdag så da ble det marsipankake til middag:-(

I dag har jeg vært flink, ikke spist noe snop (Og jeg er ordentlig godtesvin....) kylling til middag og lang tur med hunden opp noen bratte bakker så jeg ble ordentlig god og varm... Og både i morgen og fredag blir det trening og kamp på søndag...

Sukk, hvorfor er det så lett å få på de kg, når det er umulig å bli kvitt dem igjen...

Gjest Silvermoon
Skrevet

Hvordan går det folkens - holder dere motiviasjonen oppe?!!!

Her går det forholdsvis greit - travelt å begynne på jobb etter juleferie, og trøtt på ettermiddagen. Begge deler holder jo søtsuget borte! har klart meg uten snop i snart 4 dager...*klapper meg selv på skuldra*!!! hi hi!!!

Må prøve å legge en slagplan til helga....det er nok da det blir værst!!!

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

Tja, føler jeg er ganske flink...

I går ble det en lang tur med hunden og ikke noe snop!

I dag har jeg vært på helsestudio, løpt og trent styrke (er støl i låra etter knebøy, auau) + gått lang tur med hunden. Hadde havregrøt til middag:-) Men måtte ta ett glass cola på kvelden da:-(

Men skjønner ikke dette helt, av en eller annen grunn har jeg mistet lysten på røyk, (og prøver ikke å slutte å røyke), men har veldig lyst på noe søtt....

Skrevet

Jeg er litt "lei meg" for at jeg ikke har lyst å slutte å drikke lightbrus. Vet jo at det ikke er bra for tennene mine (og jada, mange sier man blir feit av det også, men jeg klarer å gå ned mye med lighbrus alikevel..) .

Heldigvis har jeg ingen andre "laster". Jeg røyker ikke, drikker ikke kaffe, snuser ikke, og drikker ikke alkohol. Trøster meg med at cola zero tross alt ikke er det verste jeg koser meg med.

Var godt å begynne på kur igjen etter jula. Ble mye snacks og sjokolade gitt... Har holdt meg helt unna sukker hele uka *klappesegselvpåskuldra*

Å, bortsett fra sukker og kanel på grøten jeg kjøpte i kantina i går. ELSKER risgrøten kantinedama lager, og da klarte jeg ikke å dy meg :sjenert:

Gjest LilleTurteldure
Skrevet

Ååååh. Nå er jeg så sint. Jeg har trent fire ganger denne uken, masse løping på mølla. Og holdt meg under 2000 kcal. Men jeg har gått en halv kg OPP! Ikke spesielt motiverende...Hva gjør jeg feil? :tristbla:

Skrevet

Noen ganger går man litt opp før man går mer ned :)

Jeg går alltid opp de første dagene jeg slanker meg, før jeg plutselig går ned :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...