Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #1 Del Skrevet 23. juni 2003 Hei Jeg har endel koteletter i frysen, men jeg er gørrlei av grilla nakkekoteletter, noen som har en måte å gjøre disse til noe mer enn grilla skosåler, med ris og grønnsaker til? Det hadde vært kjempebra...! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vampie Skrevet 23. juni 2003 #2 Del Skrevet 23. juni 2003 grilla skosåler med poteter er jo kjempegodt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #3 Del Skrevet 23. juni 2003 Er allerede laget dessverre, noen flere ??? :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. juni 2003 #4 Del Skrevet 23. juni 2003 Har du prøvd å lage de i stekeovn? Jeg plaier å marinere koteletter i grillolje eller med annen marinade, brune dem i stekeopanna på sterk varme og putte den i en stekepose i ovnen sammen med løk (i båter) og andre grønnsaker. La dem steke leeenge (minimum en time) ved ca 175-200 grader. Serveres med ris, kokte poteter eller ovnstekte poteter og saus (peppersaus, bernaise, sjysaus e.l.) Ellers har jeg laget lapskaus av koteletter (i tillegg til annet kjøtt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 23. juni 2003 #5 Del Skrevet 23. juni 2003 dersom det er nakke eller svinekoteletter og IKKE sommerkoteletter, kan du piske egg, blande knust kavring salt og pepper, så dypper du kotelettene i egget, dypper dem i blandingen av kavring, salt og pepper, og legger dem over i en varm steikepanne. Brune dem på begge sider, før du heller over litt vann og for eksempel eplejuice, hvitvinsedikk eller litt hvitvin. Viktig at du steker kotelettene i smør/margarin ellers blir det ikke så godt. Så lar du dette stå og surre ca 10 - 15 minutter. Serveres med ris eller poteter og en salat til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 23. juni 2003 #6 Del Skrevet 23. juni 2003 Koteletter med brun saus er jo godt...du bruner kotelettene litt på panna og lar de deretter koke i sausen....enkelt og godt med f.eks. poteter, gulrøtter og ertestuing evt. kålstuing til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 24. juni 2003 #7 Del Skrevet 24. juni 2003 Brun kotelettene ved sterk varme i to-tre minutter på hver side i en god klatt margarin eller smør. Salte og pepre godt. Hell over 1 boks vikingmelk (alternativt 1/3 matfløte+1 ts sukker) og 1-2 ss soyasaus. La dette småputre til sausen er passe tykk. Server med nykokt ris, grønne erter og mais. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 24. juni 2003 #8 Del Skrevet 24. juni 2003 Her har du vår families "kotelettfavoritt": Stek kotelettene, og legg den "takstensvis", altså på skrå oppå hverandre i ildfast form. Dryss på litt salt og pepper. Mellom kotelettene legger du løkringer og tomatskiver, og om du vil kan du også strø litt fersk, skivet champinjong rundt omkring! Lag en saus av fløte (mat- eller kremfløte) og tomatpure. Jeg pleier å bruke 3 dl. fløte, litt salt, pepper og sukker, 2-3 ss tomatpure. Har du litt creme fraiche, kan du ha dette også oppi sausen. Hvis du lager til mange, kan du bare øke mengden saus selv. Visp dette sammen, og hell det over kotelettene. Dryss på ost, og gratiner dette til osten er gyllen, eller ca 20-30 minutter ved ca 225 grader midt i ovnen. Server med (hjemmelaget) potetstappe/mos. Enkel og god mat, og koteletter på en kjempegod måte! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 24. juni 2003 #9 Del Skrevet 24. juni 2003 Eller "Hawai-koteletter": Stek kotelettene. Ta dem over i en ildfast form. Legg oppå en ring annanas pr. kotelett. Finhakk litt sjarlottløk. Fres den med epler og karry etter smak... Tilsett matfløte og kok ut stekepannen. Hell over kotelettene. Ost på toppen og gratiner i ovnen. Server med ris og salat + baguetter. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 24. juni 2003 #10 Del Skrevet 24. juni 2003 Den skal i alle fall jeg prøve, Mayamor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå