Gå til innhold

Røyker dere i nærvær av barn?

Gjest Augustina

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Ble litt inspirert av tråden om vi drikker i nærvær av barn.

Så oppfølgerspørsmålet blir som følger:

Røyker dere i nærvær av barn?

Og da mener jeg ikke bare babyer...

Men barn i alle aldre.

Inne - ute ?

Jeg har sluttet å røyke nå siden jeg er gravid.

Men tidligere røykte jeg ute på altanen.

Ikke inne!

Uansett hvor gamle barna er!

Får vondt inni meg når jeg ser barn sitte omsvermet av røykeskyer... :evil:

Hva med dere?

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cruella

Jeg røyker ute på terrassen, ikke inne, men barna ser at jeg røyker

:o , den store synderen jeg er!

Vi røyker inne av hvis vi skal ha fest/middagsgjester så sant det ikke er noen som er allergiske og barna er bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er feil at unger skal være passive røykere bare for at foreldrene røyker. En bør ha såpass respekt for barna sine at en kan stå ute og røyke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg egne barn selv,men jeg røyker inne når tante-ungene mine er på besøk.

MITT hjem,MINE regler...!

(Jada,fyr løs!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykte ikke i nærheten av ungen da jeg røykte. Røykte heller ikke på lekeplass o.l. slik som jeg ser mange gjør. Var jeg ute med ungen i vogn, satt jeg meg ned på en benk med henne en del meter unna.

Jeg syns rett og slett røyk og barn ikke passer sammen.

Det er ganske stygt når man går med barnevogn og sigg i kjeften.

Her om dagen kom jeg i "krangel" med en kar når vi var å grillet hos en bekjent.

Det var ørti småunger og han sto midt blant dem og dampet. Ene ungen tok han til og med på fanget med røyken i kjeften.

Da sprakk det for meg og tok ungen resolutt fra han og ga han en lekse.

Men det skjønte han selvsagt ikke, han var jo ute!

Mamman til ungen kom og takket meg etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Min mor røyker, men holder seg alltid ute av hensyn til resten av familien. Det er forkastelig å røyke med små barn til stede. Innendørs røyk til daglig er dessuten skikkelig ekkelt, det stinker bule lang vei!

Og ja, jeg røyker selv - minimalt og ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

ALDRI.

Problemet er hvordan si til folk når man kommer på besøk der det røykes.

Desverre er det mange som røyker inne med barna til stede. Med gjester så kan det bli masse røyk. Hva gjør du når du kommer til slike folk?

Verste jeg har opplevd var i en barnedåp. Ca 10 av gjestene røkte i stua.

Foreldrene var verst. Dåpsbarnet og en del andre barn var det ingen som tok hensyn til.

Er det virkelig så lite i toppen på flere? Hva skal til med slike personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å røyke da jeg ble gravid i -97, har

ikke røykt siden og kommer heller ikke til å gjøre det..

Er blitt helt anti røyk..

Her inne og i bilen er det strengt forbudt å røyke, og

de som ikke respekterer det fyker på hodet ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg synes i grunnen det er nok å påføre meg selv kreft om ikke jeg skal påføre barna det også.

Slutter å røyke etter sommeren igjen.Jobber med motivasjonen som ble helt borte her i vår !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg er enig i at det er stygt med barnevogn og røyk.

Jeg røyker når barna ser det (ikke inne), men har et par venninner som smugrøyker for barna sine.

Kunne aldri tenke meg å sitte innendørs å røyke med barn tilstede.

Det med den barnedåpen var helt forkastelig. Trodde ikke folk tente seg en røyk uten å spørre om lov først lenger jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå røyker hverken jeg eller mannen min, så hjemme hos oss er det ikke noe problem. Heller ikke hos venner som røyker. Når vi er der med ungene våre røyker de ikke. En annen sak er at de røyker inne selv om deres egne barn er til stede :-? !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis det er barn og/eller gravide til stede røyker jeg ikke. Selv om vi er utendørs begrenser jeg røykingen til et minimum siden jeg rett og slett føler meg ubekvem og skamfull over å "vise frem" denne uvanen overfor barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri røyket inne eller i bil med barn tilstede (nå er ikke det ett problem lenger siden jeg ikke røyker lenger.....). Synes det er stygt med gravide som røyker, eller andre som omgås barn har røyk i munnen/hånda. Da jeg røyket så barn det, men jeg forpestet dem ikke med den!

Jeg går ikke på besøk til venner/familie med barn som røyker inne når vi er der. Hva de gjør med seg selv kan jeg ikke styre, men jeg kan styre hva de gjør med barna. Det er mitt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har ikke barn selv enda, men jeg røyker i mitt eget hjem. Jeg har en venninne som kommer flere ganger i uken på besøk og hun er der i mange timer om gangen med sine to barn på 4 og 2 år. I begynnelsen tok jeg hensyn til barna hennes, men det er faktisk mitt hjem og jeg neker å gå ut når det er bitende kaldt ute fordi hun kommer. Det er mitt hjem og hva jeg gjør i mitt hjem er det meg som bestemmer.

Jeg går ut om det er fint vær ute, men ikke når det regner eller er kaldt. Jeg har ikke noe sted å gå under om jeg må ut og blir dermed søkkanes våt om ejg skal stå ute og røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er fanatisk antirøyker på vegne av alle barn! Når jeg røyker så skjer det ute uten barna (etter leggetid, eller borte fra, dem på jobb el.)

Er vi på besøk hos noen som røyker; sier jeg demonstrativt til barna: Her røykes det så da går vi et annet sted. Så går jeg med barna i et annet rom eller ut eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi røyker ute, om barna er der eller ikke. Jeg sitter uansett ikke å blåser røyken i ansiktet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tabby

Vi røyker ute, ikke inne, og om ungene er i nærheten så får de være det. Vi trekker oss litt unna dem, og blåser vekk fra dem, men ikke søren om jeg skal måtte vente med en røyk etter en slitsom dag på jobben for det om jeg triller vogna til minsten. Han sitter vendt vekk fra meg så det er minimalt som kommer hans veg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her i huset blir det kun røyket ute uten barn.

Det skjer kanskje 5-6 ganger i året at det blir røyket inne i huset. Da er datteren bortreist, vi har fest og det er veldig kaldt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi røyker ikke inne sammens med barna. Etter at førstemann ble født ble det også slutt på å røyke inne hos oss.

De som ønsker en røyk går ut.

Ute røyker folk med barna til stede, men prøver også da og holde røyken fra barnet.

Men nå røyker verken jeg eller min mann!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...