Gå til innhold

Fremdeles juletre i stuen...

Sari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her står treet fremdeles, i likhet med all annen julepynt. Det holder seg godt, drysser ikke, men jeg føler at jula er over når hverdagen kommer til mandag. Så jeg ønsker å ta det ned i morgen, men mannen vil vente litt. Hjemmefra er jeg vant til å ha juletre helt fra til tjuendedag jul (13. januar), men det synes jeg blir altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg har tatt bort alt i dag, føler jula er over nå. I år skal jeg sette opp tre og alt første desember for denne jula fant jeg ut at det er førjuls tia jeg liker. Før likte jeg ikke jula i det hele tatt men i år har jeg storkost meg med pynting, baking og juleverksted med niesene :)

Edit: litt kluss med iår og neste år ogsånt, er jo nytt år nå :rolleyes:

Endret av Moonshadow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun ei julestjerne i vinduet, til ære for naboene, siden jeg er vekkreist. Tar den ned når jeg kommer hjem. Og da er det slutt på jula for min del, inntil kjøpesentrene starter julemuzaken og julepyntinga i august engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varer jula til 20 dag jul. Så treet skal iallefall få stå til neste søndag. Synes det er koselig med jul i huset.

Her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trädet står fint och det är inte allt för mycket barr/nåler som rasar från det.

Vi ska försöka oss på en traditionell julgransplundring i samband med 5 års kalaset på tisdag. På grund av kalaset kommer jag ta bort en del pynt före (halmbock, stor tomte, små keramiktomtar) men låta annat vara kvar (ljus i fönstren, glitter, snösprej och gran).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står selvsagt her!Ingen julepyn før lillejulaften, så litt mer enn ei uke med jul syns jeg er greit.Treet kastes ikke ut før 20. dag jul. Kan til nød akseptere de som kaster ut jula 13.dagen... men for meg er det uforståelig at folk tjuvstarter 1. desember og dermed er drittlei 1. januar... Men men folk er forskjellige...

Helt enig - men det kan være jeg tar 20.dag jul litt på forskudd og rydder vekk pynten neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset forsvant alle spor etter jula i går. Jeg er av dem som liker førjulstiden og pynter til jul til 1. søndag i advent. Treet pyntes lille julaften. Når nyttår er kommet og gått så føler jeg at jula er over og synes det er deilig å få bort all pynten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula forsvinner i dag hos oss også.

Begynner på jobb igjen i morgen, så da synes jeg jula er over.

I tillegg blir jeg så fort lei... Har ikke pynta før lillejulaften, men er "mettet" på jul nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja idag er jula over her. Ned i kjelleren med all pynt, og så gleder jeg meg til å ta det fram igjen i desember. Førjulstida er kooooos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forsvant juletre og julepynt i går. Etter nyttårsaften synes jeg jula er over og da er det godt å få ryddet bort julepynten og starte på det nye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pleier å ta ned juletreet og julepynten siste fridagen i juleferien, og det er i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og i morgen er det trettende dag jul, og offisielt slutt på jula. :danse:

Er du glad for det, ditt katteskinn?

Har du ikke hatt det gøy i jula? Med klatring i treet, knusing av julepynt og slakting av snømenn?

Katter er vanskelige å forstå...

Her i huset røk juletreet ut første nyttårsdag. Kattene mine savner det - jeg savner ikke treet eller pynten.

Men, om mindre enn et år er det jul igjen. :-)))))))))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kastet ut mitt 1. nyttårsdag, og da lå det hauger med barnåler alle steder. Deilig å få det ut.

Resten av pynten får henge til helgen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i morgen er det trettende dag jul, og offisielt slutt på jula. :danse:

Men det er jo 20 dag jul som gjelder som slutt ... er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok ned all pynt på lørdag, nå er det bare kjøkkengardinene som gjenstår, og dem skal jeg bytte i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...