Tikk Skrevet 2. januar 2009 #21 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg mener det er uvanlig å avslutte en nyttårsfest kl 23. Derfor burde hun ha sagt fra, siden dette tydeligvis var noe hun visste om på forhånd at kunne skje. Jeg ville også opplevd min nyttårskveld som ødelagt hvis jeg måtte forlate festen en time før nyttår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sativa Skrevet 2. januar 2009 #22 Del Skrevet 2. januar 2009 Du må jo få lov til å føle hva du vil selvfølgelig, men jeg synes kanskje du er litt urimelig. Du kunne jo bare blitt på festen egentlig? Jeg "feiret" nyttår på jobb, med en gjeng utviklingshemmede som kranglet, tisset og bæsjet på seg, satte i halsen og måtte bli utført heimlich på, var voldelige og høylytte osv. Var ikke det jeg hadde ønsket selvfølgelig, men sånn ble det nå engang. Ville gladelig vært på en hyggelig fest med gode venner noen timer før midnatt jeg da, istedet for på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 2. januar 2009 #23 Del Skrevet 2. januar 2009 Skjønner og TS godt. Gravid eller ikke, når man har følt seg dårlig hele dagen kan man si ifra. At man plutselig blir dårlig når man er der er det ingen som kan forutse og da hadde saken vært en annen. Hadde nok selv blitt litt skuffet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L@dy i.i Skrevet 2. januar 2009 #24 Del Skrevet 2. januar 2009 Ja, jeg synest også dette var dårlig av henne at dere fikk beskjed på vei til festen. Gravid eller ikke, med eller uten hormoner, en mister ikke evnen til å tenke helt, selv om en er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 2. januar 2009 #25 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg er helt enig med TS. Den gravide sjåføren burde uansett ha sagt fra før de kjørte. Hormoner eller ikke... Hadde hun sagt fra kunne TS hatt mulighet til å kjøre selv. Nå fikk de ikke muligheten til å ordne seg på anna vis. Å måtte dra hjem en time før midnatt på nyttårsaften er rimelig til nedtur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest herligheten Skrevet 2. januar 2009 #26 Del Skrevet 2. januar 2009 Du virker ikke som en veldig forståelsesfull venninne... Er man gravid er det mye hormoner i sving og man har svært liten kontroll over det som skjer med kroppen. Er svært lite man kan gjøre når man har en dårlig dag, annet enn å ta det med ro, i alle fall er det sånn for meg. Du burde støtte venninna di, ikke kjefte på henne fordi du måtte dra hjem fra en fest litt tidligere enn planlagt. Buhu, du fikk ikke drukket deg full nok fordi sjåføren din var syk? Kunne du ikke bare kommet deg hjem på egenhånd eller tatt en taxi om du ville være lenger? Venninna di har helt rett - det var ingen som tvang deg til å sitte på med henne! Herregud....det går da ann å vise litt sympati??? Jeg har vært gravid tre ganger og til tross for hormoner så har jeg klart å oppføre meg som folk og fortalt i god tid hvis ting ikke blir som det var avtalt sånn at folk får muligheten til å legge andre planer. Alt kan ikke unnskyldes med hormoner heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #27 Del Skrevet 2. januar 2009 Skjønner ikke helt hvorfor folk blander det å være gravid inn i dette. Dersom noen hadde tilbudt seg å være sjåfør, uavhengig av grunn, vært syk/ dårlig hele dagen for så å si i fra når det er for sent å ordne andre transport muligheter at forresten vi må kanskje dra litt tidlig i dag for jeg er ikke helt i form, så hadde man jo blitt skuffa, selvsagt kan man ikke for at man er syk, men det går da ann å si i fra, hadde hun sagt det 20 min før hadde det jo holdt, da hadde de fremdeles hatt mulighet til å kjøre sin egen bil.... Det at hun i tillegg var den som kom med tilbudet gjør det jo enda mer "håpløst" dvs hun viste at han var mer enn villig til å kjøre bil for å få være med på festen... men nei.... og når det er sagt, jeg synes ikke noe om de som bruker graviditet som en unnskyldning for manglende folkeskikk, jeg er da ikke hjernedød selv om jeg skal ha et barn om noen måneder, kanskje en smule mer opptatt av meg selv og magen, men det er da måter på...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 3. januar 2009 #28 Del Skrevet 3. januar 2009 Dette handler i verken om at venninnen var gravid eller at andre hadde det verre på nyttårsaften. Det handler om å bryte en avtale etter "i siste liten". Jeg forstår deg godt, ts. Dersom man har vært dårlig hele dagen, er det greit å i det minste sende en sms hvor man sier fra at man kanskje kommer til å dra tidlig. Det var tydeligvis noe din venninne og hennes samboer hadde snakket om på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. januar 2009 #29 Del Skrevet 3. januar 2009 skjønner også TS veldig godt. Helt greit at man må ta hensyn til at sjåfører kan bli dårlige og planer endres spontant, men når sjåføren VET at hun har vært syk hele dagen, og vet at det er en stor sjanse for at hun kommer til å dra tidlig, så synes jeg det er helt greit å ikke bare si ifra til EN passasjer, men til alle. Hun klarte å si ifra til mannens bror, før det var for sent for ham å finne andre løsninger, hvorfor kunne hun ikke gi samme mulighet til Ts og mannen? Er hun mer gravid i forhold til dem en hun er ovenfor broren til mannen? Hadde jeg sagt meg villig til å være sjåfør, og jeg hadde vært dårlig hele dagen og visst at det var en sjanse for at jeg måtte dra fra festen før festens høydepunkt (nyttårsaften HAR jo faktisk ett høydepunkt som er relativt vanlig for de fleste av oss), så ville jeg sagt ifra til de som skulle sitte på ja. Da hadde de ihvertfall sjansen til å endre planene sine om de ønsket det. Hun kunne kanskje sagt fra tidligere ja, men det er jo mulig hun håpet at hun skulle bli bedre utover dagen, og derfor ikke sa noe? joda, men hun sa jo ifra til mannens bror... så hun har jo visst at det var en sjanse for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 3. januar 2009 #30 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg ville også følt meg snytt hvis nyttårsfesten var over kl 23.... Jeg kjører alltid og uansett om jeg har tilbudt skyss eller noen har spurt om å få sitte på, så gir jeg umiddelbart beskjed hvis noe endrer planene. Visste ikke at å være gravid gir en rett til å være uhøflig/glemme vanlig folkeskikk..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest farge Skrevet 3. januar 2009 #31 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg "feiret" nyttår på jobb, med en gjeng utviklingshemmede som kranglet, tisset og bæsjet på seg, satte i halsen og måtte bli utført heimlich på, var voldelige og høylytte osv. Var ikke det jeg hadde ønsket selvfølgelig, men sånn ble det nå engang. Ville gladelig vært på en hyggelig fest med gode venner noen timer før midnatt jeg da, istedet for på jobb. eehh?? Men du visste vel at du skulle jobbe og hadde vel ikke planlagt nyttårsfest med mange gode venner ? jeg hadde blitt kjempeskuffet jaffal . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. januar 2009 #32 Del Skrevet 3. januar 2009 Synes også sjåføren kunne sagt fra tidligere så passasjerene hadde hatt mulighet til å velge egen bil. Særlig ettersom det ikke var noe problem for mannen til trådstarter å kjøre selv pga. jobben neste dag. Kjipt med slike endringer i siste liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piper Skrevet 3. januar 2009 #33 Del Skrevet 3. januar 2009 Du virker ikke som en veldig forståelsesfull venninne... Er man gravid er det mye hormoner i sving og man har svært liten kontroll over det som skjer med kroppen. Er svært lite man kan gjøre når man har en dårlig dag, annet enn å ta det med ro, i alle fall er det sånn for meg. Du burde støtte venninna di, ikke kjefte på henne fordi du måtte dra hjem fra en fest litt tidligere enn planlagt. Buhu, du fikk ikke drukket deg full nok fordi sjåføren din var syk? Kunne du ikke bare kommet deg hjem på egenhånd eller tatt en taxi om du ville være lenger? Venninna di har helt rett - det var ingen som tvang deg til å sitte på med henne! Herregud....det går da ann å vise litt sympati??? Og når ble det slik at en graviditet stoppet all sunn fornuft? Hormoner meg hit, og hormoner meg dit, er så forbanna lei av alle som mener at gravide skal kunne gjøre som de vil, for de er jo gravid. Du burde heller hatt sympati med de som måtte gå tidlig, bare fordi den gravide ikke klarte å informere de om at hun skulle tidlig hjem. Eller er man fritatt for all sunn fornuft når man er gravid? Skulle nesten tro det Og jeg har tre barn selv, og har aldri brukt graviditetene mine på en slik måte som enkelte her inne har. Man er faktisk bare gravid, og det er fullt mulig å informere om ting og tang selv om man er gravid. Til TS Jeg forstår godt at du er irritert, og det hadde jeg også blitt. Jeg har full forståelse for at hun ville gå hjem tidlig, siden hun var dårlig, men jeg mener hun burde gitt dere beskjed om det tidligere på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 4. januar 2009 #34 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg skjønner at TS ble irritert, men det får da være måte på sutring. Det er da ikke noe helt utilgivelig venninnen har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 4. januar 2009 #35 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg skjønner at TS ble irritert, men det får da være måte på sutring. Det er da ikke noe helt utilgivelig venninnen har gjort. Nei, for regelen er jo at man kun kan klage om noe er totalt utilgivelig. Hvis ikke får man holde kjeft og godta at andre gjør som de vil uten å vise hensyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 4. januar 2009 #36 Del Skrevet 4. januar 2009 Hvorfor skal man vise så mye sympati for ei som er gravid? Hun blir vel ikke helt idiot av å ha en unge inni seg.. så at TS er misfornøyd med måten venninnen "behandlet" henne er helt okei. Venninna kunne vel sagt ifra at det var en liten sjanse for at de måtte dra tidligere enn planlagt pga hun følte seg dårlig. Noe vanskeligere enn det er det ikke, vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 4. januar 2009 #37 Del Skrevet 4. januar 2009 Nei, for regelen er jo at man kun kan klage om noe er totalt utilgivelig. Hvis ikke får man holde kjeft og godta at andre gjør som de vil uten å vise hensyn. Det er greit å si ifra, men virker som ingen problemer er for små til at man kan lage forumtråder og faktisk bruke flere dager på klaginga. *Litt lei av folk som syter for bagateller* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #38 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er greit å si ifra, men virker som ingen problemer er for små til at man kan lage forumtråder og faktisk bruke flere dager på klaginga. *Litt lei av folk som syter for bagateller* Hehe, og ikke minst de som legger ut så detaljerte historier at de involverte garantert vil kjenne seg igjen... Er det forresten lik en ødelagt nyttårsaften å være hjemme med sin samboer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #39 Del Skrevet 4. januar 2009 Dere fikk vite 20 minutter uti kjøreturen at venninnen var dårlig og kanskje måtte dra hjem tidlig? Da hadde jeg vært så full av f at jeg hadde forlangt at de snudde og kjørte oss hjem slik at vi kunne ta egen bil. I alle fall i den situasjonen du beskriver; de visste at dere vurderte å kjøre selv siden x skulle på jobb dagen etter, at det er håpløst å få tak i taxi på nyttårsaften, at å være over til dagen etter ikke er noe alternativ nettopp fordi x skal på jobben dagen etter. De var omtenksomme nok til å tenke på at broren skulle vite at de kanskje dro hjem tidlig, men ikke dere? Merkelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 4. januar 2009 #40 Del Skrevet 4. januar 2009 Hehe, og ikke minst de som legger ut så detaljerte historier at de involverte garantert vil kjenne seg igjen... Er det forresten lik en ødelagt nyttårsaften å være hjemme med sin samboer? Hvis man har en kjip samboer så er det sikkert det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå