Gå til innhold

"Venninde"


Gjest Venninne

Anbefalte innlegg

Gjest Tigress

Eller dei som på død og liv skal skrive/seie de når det skal vere dem. Dette gjeld sjølvsagt når nokon skriv bokmål, eller når dei snakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller dei som på død og liv skal skrive/seie de når det skal vere dem. Dette gjeld sjølvsagt når nokon skriv bokmål, eller når dei snakkar.

Det skraper mer i mitt øye, når de sier "de" istedenfor di, som i "rompa de". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Marjo_*

Jeg vet om en fra Molde om skriver "venninde". Hun er i overkant av 30 og nok mye om rettskriving så jeg tror ikke det er det det står på. Vet noen om det sånn man skriver det der? Jeg skriver selv venninne, og det er ikke ofte jeg har sett noen har skrevet det med d. Ukjent for meg, før jeg kom over det her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en fra Molde om skriver "venninde". Hun er i overkant av 30 og nok mye om rettskriving så jeg tror ikke det er det det står på. Vet noen om det sånn man skriver det der? Jeg skriver selv venninne, og det er ikke ofte jeg har sett noen har skrevet det med d. Ukjent for meg, før jeg kom over det her om dagen.

Hvor du kommer fra har ikke noe å si, offisielt har vi kun to skriftspråk; bokmål og nynorsk. Venninde er ikke riktig i noen av dem.

Kan det være at venninna (hehe) di skriver riksmål? Der er venninde sidestilt med venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tina_*
Eller dei som på død og liv skal skrive/seie de når det skal vere dem. Dette gjeld sjølvsagt når nokon skriv bokmål, eller når dei snakkar.

nynorsk også, mange skriver dei når det skal være deim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

rett og slett fordi ingen skriver det riktig. Og 4 n'er i ett ord er vel mye eller?

Husker det fra nå.

T

a

k

k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...