Sandman Skrevet 23. juni 2003 #1 Del Skrevet 23. juni 2003 Gjør du noe spesielt ut av denne dagen, eller er det en dag som alle andre? Spiser du rømmegrøt f eks? Tenner bål? Noen steder i landet(Vestfold?) har vel fortsatt fridag den 24.?.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scampi Skrevet 23. juni 2003 #2 Del Skrevet 23. juni 2003 Stort bål, grillpølser og kaffe ute i det fri. Det er sankthans-feiring for denne småbarnsfamilien Og vi har ikke fri i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #3 Del Skrevet 23. juni 2003 Nei ikke som voksen uten barn. Stort sett surt og kaldt hver gang denne dagen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 23. juni 2003 #4 Del Skrevet 23. juni 2003 Her pleier vi og samles på ei strand i nærheten. Vi spleiser på et lam som vi griller. dekker langbord og koser oss med god mat og godt drikke, VI blir vel rundt 15/ 20 stykker.(+en god del barn) Er 6 året vi gjør dette, men det er jo en stor uting at det regner så mye.. håper telta de har satt ut holder Her i vestfold som jeg bor har vi ikke fri den 24 i hvertfall. er det noen som har det enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni-brud Skrevet 23. juni 2003 #5 Del Skrevet 23. juni 2003 Vi feirer St. Hans på hytta med mannen min sine foreldre, søsken og barn. Da griller vi og dekker langbord til 17, spiser rundt 18 og tenner bålet rundt 19. Etterpå leker vi litt med barna, som "slå på ring" o.l. Etter at de har lagt seg holder vi liv i bålet og koser oss med snacks og god drikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 23. juni 2003 #6 Del Skrevet 23. juni 2003 Nei, kjedelig egentlig.... Man burde bruke alle mulige slike anledninger til å hygge seg med gode venner. Hvis det er fint vær har vi noen ganger tatt med oss engangsgrill og dratt ned på stranda... Blir nok dårlig med det i dette regnet i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 23. juni 2003 #7 Del Skrevet 23. juni 2003 Nei - ikke i år ... men hadde jeg hatt båt og det hadde vært fint vær... hadde det vel blitt en tur utpå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 23. juni 2003 #8 Del Skrevet 23. juni 2003 Selvfølgelig! Elsker enhver anledning til å være sammen med venner eller familie i festlig lag. Men i år er bekymringingen min det begredelige været. Er ikke like morsomt å sitte inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #9 Del Skrevet 23. juni 2003 St.Hans feirer jeg vet du!! Da er det somoftes grillfest, uansett en samling av venner.. koser oss egentlig bare. Har aldri hørt om fridagen 24... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 23. juni 2003 #10 Del Skrevet 23. juni 2003 Nei, dette blir nok bare en dag akkurat som alle de andre kjedelige hverdagene og ikke har jeg hørt om noe fridag i forbindelse med denne dagen heller Men jeg har da kjøpt meg litt snop og jeg har da pcèn om det skulle bli en alt for kjedelig dag - tipper jeg kommer til å tilbringe resten av kvelden foran denne skjermen - hvis jeg da ikke drar å leier meg en god film da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. juni 2003 #11 Del Skrevet 23. juni 2003 Vi ble bedt bort på grilling, men vi drøyer det nå som det regner. Men bra barndommen er jeg vant med stort bål og grilling.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. juni 2003 #12 Del Skrevet 23. juni 2003 I barndommen ble det feiret mer enn nå. Stort bål og grilling. I dag blir nok en dag som alle andre. Dessten så er det ikke så veldig fint grill/utevær akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #13 Del Skrevet 23. juni 2003 Her i Tønsberg hvor jeg bor har vi alltid hatt fri den 24, men nå er den tradisjonen i ferd med å bli ødelagt, først og fremst av de store kjedene. Men det er heldigvis fremdeles en del arbeidsplasser som holder på den tradisjonen, så det er en god del butikker her i byen som er stengt i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 23. juni 2003 #14 Del Skrevet 23. juni 2003 nei jeg feirer ikke. vi har vel pleid og grille, men ikke noe mer enn det. men når jeg var mindre hendte det at det byggefeltet jeg bodde på gikk sammen og tente digert bål. ellers så pleide vi og feire st.hans litt på etterskudd som en diger lovefest i familien vi da. og da var det ingen leggetid for noen. men når onkelen min flyttet derfra så ble det slutt på det, ingen lovefest uten love. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tilla Skrevet 23. juni 2003 #15 Del Skrevet 23. juni 2003 Nei. Men i barndommen ble det feiret med bålbrenning og grilling av pølser på bålet. Senere da vi fikk båt var vi alltid ute på sjøen. Koselig med båter pyntet med bjørkekvister og trekkspill musikk. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 23. juni 2003 #16 Del Skrevet 23. juni 2003 Hadde tenkt å brenne bål og grille pølser i dag, men regnet satte en effektiv stopper for de planene! Her striregner det, kan ikke huske sist det slo i bakken på denne måten! Ellers pleier vi å feire st. Hans sammen med velforeningen her vi bor. Men vi fikk nå grillet og vært ute hele dagen i går - som jo var en flott dag her hos oss - så det får være st. Hans feiringen vår i år! God st. Hans, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 23. juni 2003 #17 Del Skrevet 23. juni 2003 Vi pleier å ha party på St. Hans vi. Vi har nemlig påtatt oss å informere og opplære våre venner her i California om denne meget viktige dagen. Vi er nærmest for å regne som små St.Hans ambassadører! Rent bortsett fra at vi ikke tenner bål altså. DA hadde det blitt bråk da...! I år er St. Hans forskjøvet noen dager. Av ulike grunner. Slik går ann når ingen vet hva det er for noe likevel..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 23. juni 2003 #18 Del Skrevet 23. juni 2003 Når jeg var barn møttes alle naboene på lekeplassen, hvor vi tente bål og hadde aktiviteter. Men som voksen uten barn så blir det stille og rolig hjemme. I dag har det regnet så det har ikke blitt noe fering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 23. juni 2003 #19 Del Skrevet 23. juni 2003 Nope! Jobbet til kl 23................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 23. juni 2003 #20 Del Skrevet 23. juni 2003 Har aldri feiret st. hans noe særlig vi. I de siste årene har vi hatt med barna på barnekonserter, men med det dårlige været og tidlig på jobb for sambo ble det stille og rolig i år. Fikk jo feiret litt i helgen, da vi var i bryllup da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå