Tigerlilje Skrevet 24. juni 2003 #21 Skrevet 24. juni 2003 Pleier å feire med "bryggefest" for fire generasjoner med venner og familie. Iår måtte jeg imidlertid jobbe. Kanskje like greit da det pøsregnet!!!
Mann 40 Skrevet 24. juni 2003 #22 Skrevet 24. juni 2003 Noen steder i landet(Vestfold?) har vel fortsatt fridag den 24.?.... Tradisjonen med fri St. Hansdagen (24. juni) (spesielt i søndre Vestfold) er i ferd med å dø ut. Tidligere var alt stengt, også matbutikker, men dette er i endring. I Sandefjords Blad(nettutgaven) var det nylig en artikkel om en fargehandel som alltid har holdt stengt, men i år skulle de ha åpent. Alle andre i samme bransje hadde åpent så tapet ble for stort. I Sandefjord har man forøvrig tradisjon med småbåtkortkortesje, en stor begivenhet hvert år. Kjenner en del folk i distriktet, kjenner derfor litt til dette. Har også noen ganger hatt gleden av å være med på utagerende St. Hansfeiring der.
Fakse Skrevet 24. juni 2003 #23 Skrevet 24. juni 2003 Ja, i går var det nydelig vær her i nord, så vi grilla og hadde bål på terassen. Har en stooor grill av et halvt oljefat, så vi brant bål oppi der. Mange venner på besøk, koselig var det. Kan da feire selv om man ikke har fri dagen etter Og i dag klør jeg på myggstikkene jeg fikk som minne
Mann 40 Skrevet 24. juni 2003 #24 Skrevet 24. juni 2003 Ja, i går var det rævva vær her i Bergen. Det var det på Østlandet også.
Gjest Embla s Skrevet 24. juni 2003 #25 Skrevet 24. juni 2003 Feirer St.Hans! I år var bålet rekordstort, men pga dårlig vær ble det grilling under tak Så brennes bålet en vakker lørdagskveld istedenfor
Gjest Scarlet Skrevet 24. juni 2003 #26 Skrevet 24. juni 2003 Jeg glemte faktisk helt at det var St.hans i går jeg... Det kan jo ha hatt noe med været å gjøre også. Vanligvis pleier vi å grille hvis været er bra. Jaja, da får vi ta det igjen til enste år :blunke:
Gunilla Skrevet 24. juni 2003 #27 Skrevet 24. juni 2003 Vanligvis... tjo, vi griller kanskje. Husker St.Hans fra barndommen som en veldig trivelig festdag med bål og familie og pølsegrilling og is. Og fra den dagen kunne vi også få lov til å gå barbeint ute... I går? Lå i senga og sov ut etter en svært travel helg med fjelltur, bryllup, mye reising. Mannen jobba, og jeg var alene. Pøsende regn. Vi feira såpass i helgen at det fikk være nok..
Mann 40 Skrevet 24. juni 2003 #28 Skrevet 24. juni 2003 Og fra den dagen kunne vi også få lov til å gå barbeint ute... Hvis man ligger på bakken før St. Hans, får man lungebetennelse og dør etter kort tid. Hvis man bader rett etter å ha spist, synker man rett til bunns og drukner. Hvis man bader i kaldt vann, får man krampe og drukner.
Gjest Milah Skrevet 24. juni 2003 #29 Skrevet 24. juni 2003 Nei fikk desverre ikke feiret St. Hans i år.. Mye p.g.a. dårlig vær og at jeg måtte jobbe i dag.. Men kjæresten har bursdag den 23. så kos blir det alltid!! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå