Gå til innhold

MellonCollies dager

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nå har mannen vært borte siden mandagsmorgen, og han blir borte enda noen dager. Vi skal egentlig på hyttetur med et vennepar i helga, men ting på prosjektet til mannen har ikke gått etter planen - så får håpe de får ordnet opp i det slik at han kommer seg hjem før helga.

Unga og jeg koser oss uansett, gjør det beste ut av dagene. Men merker at D savner pappaen sin veldig til tider. Men han har vært så flink i dag. Passer på lillesøsteren og hjalp godt til med å lage tomatsuppe til middag. Er så stor! Og lille N forguder ham .nigo: Hun ler og ler og ler av ham, du ser D vokser av stolthet ;)

I morgen kommer det to venninner med babyer hit på lunsj, og så blir vel resten av dagen til pakking og hytteturforberedelser.

Har forresten kommet GODT i gang med blånisselua! Klarte å legge opp masker selv, og har nå strikket 12 riller (sjekk strikkespråket, hoho!) kun med hjelp fra youtube og drops sine forklaringer ;) Er skikkelig moro! Har ikke fortalt mannen at jeg har startet, for han ler av meg som stadig har lyst til å teste nye håndarbeidsprosjekt men sjelden starter opp ELLER gjennomfører. Men nå kommer jeg jo til å ha det nesten ferdig før han kommer hjem, så da tror jeg han blir imponert ;)

Endret av MellonCollie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved kveldsmaten i dag;

N satt i vippestolen ved siden av D. Hun sitter og lager høye lyder med stemmen, og D titter på henne. Hun titter på ham og smiler mens hun lager ny høy lyd, og D ler av henne. N ser at D ler, og hun begynner å le av ham.

Og slik fortsetter det. De satt sikkert i 5 minutter, tittet på hverandre og skrattet og lo slik at de nesten ikke fikk puste :fnise:

Søskenkjærlighet er jammen vakkert! :hjerte:

Skrevet

Har vært på hyttetur med vennepar (N sine faddere) i helga. Fint høstvær, blide unger og mye latter på kveldstid. Mannen kom hjem på fredag kl 15, vi var avgårde mot hytta kl 16. Kom hjem igjen i går ettermiddag, dro på privat visning på huset vi vurderer, la ungene og fikk vurdert litt hus. Og nå er mannen reist igjen - tilbake fredag :sukk: Stress, men det blir gøy når neste lønning kommer!

N var 5 måneder på lørdag, og hun feirer med en rekke nye ting. Natt til lørdag sov hun rett og slett fra kl 19.30 til kl 07.00 uten en eneste oppvåkning! En hel natts søvn var FANTASTISK! Jeg rakk ikke bli godt vant, hun har spist to ganger igjen de neste to nettene altså :fnise: Men feirer det som feires kan.

I dag har hun fått smake på banan for første gang, bare skrapte litt på fingeren min som hun fikk i munnen. Hun grep tak i hånda mi og ville ha mer. Så nå har jeg kjøpt grøt i butikken, jeg tror hun er klar for å begynne og teste ut litt mat.

I butikken måtte vi også kjøpe tannbørste, for den første tannen (høyre fortann nede) er kommet såvidt gjennom :strix: En liten, spiss kant stikker opp gjennom gommen. Hun har jo klødd og gnagd mye i det siste, men jeg var forberedt på gnaging og kløe en god stund til. Den bryter nok skikkelig gjennom i løpet av det neste døgnet, så håper hun ikke plages noe særlig - hun har jo ikke gjort det hittil.

D sov uten bleie i natt, gikk kjempefint. Så nå er han HELT bleiefri :)

Skrevet

Det er så godt med sånne helger! De gir overskudd til travle hverdager :)

:hoppe: for tanna til N :) K har også nettopp fått sin første tann, hun fylte faktisk 9 måneder før den kom :ler:

Så herlig med HELT bleiefri unge da! Han er sikkert ganske så fornøyd han også? :)

Skrevet

Det er så godt med sånne helger! De gir overskudd til travle hverdager :)

:hoppe: for tanna til N :) K har også nettopp fått sin første tann, hun fylte faktisk 9 måneder før den kom :ler:

Så herlig med HELT bleiefri unge da! Han er sikkert ganske så fornøyd han også? :)

:ler: Det er forskjell med de tennene, ja! Jeg sendte mld til ei venninne som har baby 2 mnd eldre enn N. Den andre babyen har vært så tidlig ute med alt mulig, så jeg måtte fortelle henne at tenner var vi i det minste kjappe med ;)

Helt fantastisk med bleiefri unge! Han er stolt og synes det er godt selv også. Vekker meg hver morgen med "mamma, jeg må tisse!". Ikke hatt noen uhell heller :tommel:

----------

Når jeg er alene med unga starter vi som regel dagen med at alle ligger litt i dobbeltsenga og tar livet med ro før vi setter i gang. Dvs, jeg forsøker å slappe av litt ekstra og håper unga underholder hverandre noen minutter :fnise: Men i dag morges når jeg la N over i dobbeltsenga klinket hun til og rullet fra rygg til mage!

Tenkte det kanskje var tilfeldig, men neida. Hun har flere ganger i dag trillet seg fint rundt. Så da er det nok en milepæl denne uka!

Hun har også fått smake mer banan, skrapt litt på en skje og gitt henne 1-2 tskjeer totalt. Hun blir helt vill når hun ser bananen, og det faller tydelig i smak. I dag fant jeg endelig maisgrøt i en butikk, så vi tester ut i helga slik at mannen får være med også.

Mannen kom seg hjem nå i kveld i stedet for i morgen, så jeg holdt D ekstra lenge oppe... det var det verdt når jeg fikk se Ds uttrykk når mannen kom :hjerte:

Skrevet

Så flink N er som ruller da. :hoppe: Og ikke minst at hun har fått en tann. Det er vel forholdsvis tidlig, eller? :vetikke: Jeg har liksom forberedt meg på å vente mangemange måneder før vi må igang med tenner. :fnise:

Skrevet

Så flink N er som ruller da. :hoppe: Og ikke minst at hun har fått en tann. Det er vel forholdsvis tidlig, eller? :vetikke: Jeg har liksom forberedt meg på å vente mangemange måneder før vi må igang med tenner. :fnise:

Ja, det er nok ganske tidlig. D var litt over 7 mnd når han fikk sin første. Føles ganske rart å pusse den bittelille tanna som er kommet opp :hoho:

Snuppa blir stort sett bare liggende på rygg i noen minutter av gangen før hun snur seg over til magen nå. Tydelig spennende å ha lært seg noe nytt ;) Hun har rullet andre veien også en gang i dag, men stort sett ender hun opp med å bli irritert fordi hun er sliten av å være på magen. Jeg legger henne på rygg, og hun ruller seg tilbake og blir irritert ;)

I dag skal D på kino for første gang! Han og jeg skal dra og se Ole Brumm-filmen :) MEn første skal jeg til frisøren :strix: Det lille håret jeg har igjen etter enorme mengder røyting skal VEKK - tror aldri jeg har hatt så slitt hår før. Det er skikkelig langt nå, så jeg har heldigvis mye lengde å ta av. Hadde vært gøy å klippe litt kort frisyre, men tør nok ikke.

Skrevet

Håper du ble fornøyd med klippen og at dere koste dere på kino :)

Skrevet

Du må fortelle om filmen fenget 3-åringen :)

Å, den røytinga er så frustrerende!

Jeg endte opp med ganske kort hår nå for litt siden, og det var herlig med en forandring etter all røytinga og måneder med bad hairdays. Det eneste som er dumt nå er alle hårene som vokser ut igjen og står rett opp :fnise: Blir vel bedre når de får vokst litt til ;)

Ha en fin søndag! :klemmer:

Skrevet

Ble veldig fornøyd med frisørbesøket. Endte opp med å klippe av omtrent 10 cm, så nå har jeg hår til skuldrene. Veldig godt!

Filmen kan absolutt anbefales, Ella*! D syntes det var veldig spennende, samtidig som den ikke var FOR spennende slik at det ble skummelt ;)

I dag har vi kjørt mannen på flyplassen. Det ble reising denne uka også. Nå er jeg sliten og lei....

Men men, får holde ut - håpe vi får en rolig desember...

Skrevet

Kan den som har byttet ut den blide, rolige babyen min med en sutrefant værsåsnill komme og bytte tilbake? OG med febersyk storebror i tillegg har jeg nå tilbrakt 48 timer med disse to galningene. Mannen er kommet hjem, men det var jobbfest for de i dag. Så nå sitter jeg her, sliten og drittlei det meste. Og jeg ønsker å unne mannen denne kvelden uten, for jeg VET at han fortjener det. Men jeg klarte likevel være sur og bitter før han dro ut. Heldigvis vet han at jeg er dødsliten, så han tok det helt riktig opp og ga meg bare en god klem.

Det er min tur i morgen. Jentejulebord med barndomsvenninner. Håper bare jeg klarer å nyte det.

I tilfelle noen ikke fikk det med seg; jeg er lei. Lei. Lei.

Skrevet

:kose::klemmer::kose:

Du er en av de som absolutt har lov å være lei!! Du er jammen mye alene :overrasket:

Skrevet

a var også sutrete før han begynte å spise/få mer mat, hvor mye spiser hun i tillegg til melk? A spiser 3 ganger av litt varierende mengde og er nok fortsatt ikke fornøyd siden han våkner om natta! Håper det har bedre snart!

Skrevet

Heisann.

Stemmer det at Storebror var medlem i sånn bokklubb med lydbok med "pling" så blar vi til neste side?

Ikke så lett og forklare, i alle fall ikke google. Hva heter den i såfall..

Skrevet

Det er Disney sine bøker det :nigo: Storesøster har en haug av de, kjempekoselig!!!

Skrevet

Jeg har vært uten PC/nett en ukes tid, men nå er jeg tilbake - så blir et lite "hva har vi gjort i det siste"innlegg senere, men tenkte å gi deg linken til de bøkene vi har, selv om du har fått gode svar Tussi ;)

Disneybøker fra Goboken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...