MellonCollie Skrevet 15. september 2011 Forfatter #1721 Del Skrevet 15. september 2011 For en drømmebaby! Gode snuppa! Ja, takk og lov for at det er denne veien - at eldstemann var min "vanskelige" unge og at hun er enkel Så fantastisk Melloncollie. "bare litt misunnelig" neida, begynner og komme seg bra her nå Kjøpt ny vogn så nå er vi på testetur i helga. Godt å høre at det kommer seg hos dere også. Det går jo heldigvis stort sett over, de fleste rare epoker. Spennende med ny vogn. Blir det fast plass neste år, eller fortsatt kjøre rundt? Fine jenta. Herlig! Så herlig lille N er! Bra dere koser dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. september 2011 Forfatter #1722 Del Skrevet 15. september 2011 Hektisk, men morsom uke! D begynte på turn igjen på tirsdag. Det er tidlig på dagen så vi hadde ikke klart det om vi var i jobb, men nå i permisjonen går det fint. Veldig flink instruktør, og vi foreldre skal egentlig bare være der og se på. D er jo litt skeptisk til nye ting og til voksne han aldri har møtt før, men det gikk veldig bra. Instruktøren var veldig flink, og det var kun et par ganger han kom løpende til meg hvor jeg måtte bli med bort - og da kunne jeg gå vekk igjen etter et par minutter hver gang. Han kommer seg han også, men noen veldig tøffing blir han aldri Det jeg liker så godt med turn er ikke bare det med leken og med utvikling av motorikk / basisferdigheter. Men de har så fokus på disiplin! Fin øving på å ta i mot beskjeder og å gjøre det andre forteller. Her er det å vente på sin tur, stå pent på rekke osv. Han går der sammen med de to jentene vi ble kjent med på babyvømminga. Så nå er det omtrent tre år siden vi møttes første gang, og fortsatt henger barna sammen på de fleste fritidsaktiviteter, veldig trivelig. Svømming med N i går gikk ikke bra igjen. De første ti minuttene gikk fint, men så var det akkurat som hun ble skremt av noe. Satte i gang med hysterisk hylskriking, så vi gikk opp. Tok laaang tid å roe henne! Kan ikke skjønne hva som skjedde, var ikke noe spesielt som skulle tilsi at hun ble redd akkurat da. Men som sagt tidligere er hun nok mer "sart" enn hva broren var. Hun blir fort sliten. Så da skal det jo ikke så mye til før noe blir for mye. Mannen har vært på reisejobb nesten hele uka. Er hjemme i dag, da skal vi være barnevakter og hente barna til et vennepar i bhg og ha de et par-tre timer. Så drar mannen igjen i kveld etter de er hentet.. Så lite kvalitetstid. Men i helga er det tomt for planer, så da får vi ta det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. september 2011 Forfatter #1723 Del Skrevet 15. september 2011 Åh, fikk forresten satt inn hormornspiral også denne uka! Så nå er prevensjon for de neste fem årene i orden Håper bare det kan passe for meg og at jeg slipper de herlige bivirkningene som kviser, vektøkning og ikke minst HUMØRSVINGNINGER. Det er jo det jeg har slitt med på hormonprevansjon tidligere, men her skal dosene være så små og ikke minst lokalt, så de sier at sjansene er små. Gikk fort og greit å sette den inn i alle fall, og ikke hatt noe blødninger. Så det lover jo godt så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. september 2011 #1724 Del Skrevet 15. september 2011 Helle pelle for en drømmebaby Sånn legging kan vi bare drømme om her Men så trenger du det vel også når du er såpass mye alene..Jeg er ihvertfall imponert ende over over hvor rolig og avbalansert du virker selv når du har 2 små å ta deg av alene Jeg går jo omtrent av hengslene når jeg må være alene med Liten og Storesøster på 9 år Hvem skulle trodd jeg var vant med å håndtere en skokk med unger i jobben min DET er virkelig noe helt annet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 17. september 2011 #1725 Del Skrevet 17. september 2011 Bare innom for å oppdatere meg. Høres veldig kjekt ut med turn, og greit for de å lære disipling og ta i mot beskjeder. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 22. september 2011 Forfatter #1726 Del Skrevet 22. september 2011 Helle pelle for en drømmebaby Sånn legging kan vi bare drømme om her Men så trenger du det vel også når du er såpass mye alene..Jeg er ihvertfall imponert ende over over hvor rolig og avbalansert du virker selv når du har 2 små å ta deg av alene Jeg går jo omtrent av hengslene når jeg må være alene med Liten og Storesøster på 9 år Hvem skulle trodd jeg var vant med å håndtere en skokk med unger i jobben min DET er virkelig noe helt annet!! Jeg var veldig stressa før jeg skulle ha de alene første gang. Men når det gikk så bra da, så har det egentlig bare gått av seg selv etterpå. Bare tanken på å sette meg i en barnehage for å passe unger derimot gjør at jeg hadde tisset på meg av redsel Bare innom for å oppdatere meg. Høres veldig kjekt ut med turn, og greit for de å lære disipling og ta i mot beskjeder. Ha en fin kveld! Hyggelig å se deg Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 22. september 2011 Forfatter #1727 Del Skrevet 22. september 2011 I dag har N og jeg vært på "babytreff" med to venninner av meg som begge fikk baby 5-6 uker før N ble født. Koselig å treffes litt når alle tre går hjemme! D har vært hos tannlegen i dag for første kontroll, og det gikk kjempefint. Han gapte og oppførte seg pent, og det var null hull Babysvømming gikk superfint i går, så det var nok bare en tilfeldighet sist. Nå blir det to uker til neste gang, for på onsdag i neste drar N og jeg til Trondheim! Første flytur for henne, så det blir spennende. Gleder meg til å treffe venninnene!! Ellers er status på bleieslutt dette: D gikk uten bleie stort sett hele søndag, men da med flere uhell. Sendte ham i truse til bhg på mandag, men fortsatt uhell. Så bestemte vi at han kunne ha på bleie i bhg denne uka, men truse med en gang han kom hjem. Han vil egentlig ikke ha på truse, men nå har jeg vært ganske bestemt Så på mandag og tirsdag ettermiddag gikk han uten bleie her hjemme, og jeg satt ham på do en gang i timen. Så i går ville jeg testet at jeg ikke sendte ham på do, og han skulle si i fra selv. Det gikk også kjempebra - for første gang sa han i fra at han måtte på do Samme var det i dag, han løp på do to ganger når han kjente han måtte tisse, uten at jeg måtte be ham om det eller minne ham på det. Altså ingen uhell siden mandag. I morgen sa han at han ville gå uten bleie i barnehagen...... Kryss fingrene folkens, kanskje det endelig er bleieslutt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. september 2011 #1728 Del Skrevet 22. september 2011 Åh, flinkis-D! Jeg kjenner jeg svetter bare ved tanken på bleieslutt allerede jeg, selv om jeg har sånn ca tre år på meg. Så bra at N likte babysvømmingen. Her i huset er det megasuksess. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 22. september 2011 #1729 Del Skrevet 22. september 2011 Så bra! Jeg krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 27. september 2011 Forfatter #1730 Del Skrevet 27. september 2011 Nå har han gått uten bleie på dagtid helt siden fredag. Fortsatt endel uhell, men vi får bare fortsette å minne ham på å tisse - så går det vel stadig bedre. Største problemet har vært bæsjing... han bæsjet i bleie på fredag, og så har han ikke bæsjet noe mer siden da. Flere ganger i helga jeg har sett at han har måttet, men med en gang vi har satt ham på do har han bare holdt igjen. Vært mye "krangling" og styr pga det her, men ikke skjedd noe samme hvordan vi har gått frem. Men i dag tidlig sto han og hørte på lydbok i stua mens jeg pakket litt klær til å ha med i bhg. Plutselig løp han ut i gangen og mot do; "mamma, jeg må bæsje!!". Så ENDELIG har han turt å gjøre det også på do, og han syntes det var morsomt Så stolt etterpå også. Så da håper jeg dette betyr at vi er ferdig med bleier på dagtid for godt. Håper uhellene blir færre nå på kort tid Med meg er ting ikke så "bra" for tiden. Jeg vet ikke om det er spiralen som er problemet, men humøret mitt er i alle fall ganske labert. Kjenner jeg er utrolig sliten og irritabel, og smilet mitt sitter langt inne. Hater å ha det som dette. Forsøker å ta meg sammen, men det er ikke alltid lett. Kreftene er i alle fall nesten bunnskrapt, og hele bleiesluttprosjektet har tatt mye mer energi enn jeg noen gang hadde trodd. N og jeg drar til Trondheim i morgen. Håper jeg klarer å slappe av og kose meg der, og kan komme hjem igjen med ny energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 27. september 2011 #1731 Del Skrevet 27. september 2011 Så flink han er!!!!!!!!!!! Spiralen påvirker nok humøret ja... Venninna mi måtte bare kutte den ut, hun var mannevond... Selv har jeg ikke sånne problemer, men jeg har flere ganger lurt på om jeg har vært gravid. Får litt samme følelsen som når jeg var gravid med lillesøster. Men det har heldigvis vært falsk alarm. Jeg vet jo at spiralen skal være noe av det tryggeste som finnes, men det er nok noen hormoner ute og rusler... håper du koser deg i Trondheim!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 27. september 2011 #1732 Del Skrevet 27. september 2011 Så flink D er! Når han har overkommet hinderet en gang, så har det nok løsnet Så kjedelig å ha det sånn da.... Jeg har ikke så mye godt å si om spiral, så jeg kan godt forestille meg at det er den som er synderen! Ha en kjempefin tur til Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #1733 Del Skrevet 4. oktober 2011 Så flink han er!!!!!!!!!!! Spiralen påvirker nok humøret ja... Venninna mi måtte bare kutte den ut, hun var mannevond... Selv har jeg ikke sånne problemer, men jeg har flere ganger lurt på om jeg har vært gravid. Får litt samme følelsen som når jeg var gravid med lillesøster. Men det har heldigvis vært falsk alarm. Jeg vet jo at spiralen skal være noe av det tryggeste som finnes, men det er nok noen hormoner ute og rusler... håper du koser deg i Trondheim!!! Du har også hormonspiral, ja. Merker heldigvis at ting har roet seg her nå. Nesten ingen blødninger, hodepinen er minimert og humøret er hakket mer stabilt Så jeg håper det bare var innkjøringsproblemer! Så flink D er! Når han har overkommet hinderet en gang, så har det nok løsnet Så kjedelig å ha det sånn da.... Jeg har ikke så mye godt å si om spiral, så jeg kan godt forestille meg at det er den som er synderen! Ha en kjempefin tur til Trondheim Ja, du tok ut spiral igjen du? Uff, jeg synes det er så vanskelig - synes ikke det er så mange gode alternativ til spiral heller. Skal jo ikke ha flere barn, så forsøkte å overbevise mannen om at han kunne fikse seg, men DET var visst uaktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #1734 Del Skrevet 4. oktober 2011 Bleiesluttstatus er at det fortsatt er noen uhell - men han kommer seg stadig. Noen dager har han vært helt tørr hele dagen, men når det er mye som skjer rundt ham glemmer han seg. Bæsjing på do er fortsatt ikke populært, men ting går seg vel til. Tror vi likegreit kan kutte bleia på natta også, for han vekker oss på morgenen og roper at han må tisse. Da er bleia helt tørr. Flinke gutten! Ellers er han 3 år for tiden Han er stort sett utrolig enkel, men har en tendens til å stadig skulle tyne alt. Må alltid si ting til ham minst 2 ganger før det skjer noe, og gjerne måtte "true" med hva som blir konsekvenser om han ikke hører etter. Jeg må nok også jobbe med meg selv - forsøke både å være hakket mer tålmodig enn jeg er (kort lunte ), og å heller snu det til positive konsekvenser dersom han hører med en gang. Det er en ting hva man tenker er rett i teorien, men er ikke alltid praksis er like enkelt, hehe. Trondheimsturen til N og meg var helt fantastisk. Flyturen ned gikk kjempefint, og jeg fikk med meg både barn, vogn og bagasje alene uten problem. Turen hjem ble preget av kaos ettersom flybussen ble enormt forsinket. Så det førte til sulten baby, mye løping og stressing når jeg endelig kom frem. Sjekket inn ca 30 sekunder før de stengte, og da uten bagasjen min Måtte bare la den stå under bussen mens jeg løp inn og leverte fra meg papirene, så løp jeg ut og hentet ting igjen mens han fikk satt i gang prosessen med å sjekke meg inn. Snille Norwegian-mannen! Selve oppholdet var fantastisk. Bodde hos ei venninne med hennes 8 mnd gamle datter, og vi storkoste oss. Hadde et par andre venninner over på middag med oss, og fikk tatt igjen mye skravling. Skulle gjerne hatt flere dager, for var mange jeg ikke rakk å møte. Men var godt å komme hjem til gutta mine også D og jeg har hatt flere alenestunder i helga. Først på hockeykamp på lørdag, så ut på harryhandletur på søndag. Storkost oss! Fint å være litt alene med ham, blir noe helt annet da. Var på 4månederskontroll med N i dag. Helsesøster var veldig fornøyd med henne og hvor oppvakt, nysgjerrig hu nvar - og at hun brukte hendene så fint til å hente / leke med leker. Snuppa veier nå 7020 gram og var 65,5 cm lang. Stor jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 4. oktober 2011 #1735 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Så flott at D er så flink Herlig å slippe bleieskift på en unge i hvert fall Høres ut som dere har det veldig fint for tida! Herlig Jeg skulle vært litt flinkere til å ha alenetid med H, må virkelig prøve å få til det... Stor og flink jente Endret 4. oktober 2011 av Ella* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 5. oktober 2011 #1736 Del Skrevet 5. oktober 2011 Så bra det går fint med bleieslutten! Ååå, jeg vet ikke hva det er, men Trondheim slipper liksom aldri helt taket. Det er noe spesielt med den byen der... Tar meg nok en tur etterhvert, jeg også. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #1737 Del Skrevet 5. oktober 2011 Så flott at D er så flink Herlig å slippe bleieskift på en unge i hvert fall Høres ut som dere har det veldig fint for tida! Herlig Jeg skulle vært litt flinkere til å ha alenetid med H, må virkelig prøve å få til det... Stor og flink jente Ja, det er fine dager på tross av travelhet og noen utfordringer med storebror til tider Men tenk så kjedelig om det ikke hadde vært NOE! Alenetid med ham var veldig deilig, ja. Nå blir det jo max 2-3 timer av gangen pga amming, men gleder meg til å kunne ta ham med på langtur alene etterhvert også. Så bra det går fint med bleieslutten! Ååå, jeg vet ikke hva det er, men Trondheim slipper liksom aldri helt taket. Det er noe spesielt med den byen der... Tar meg nok en tur etterhvert, jeg også. Ha en fin kveld! Trondheim er fantastisk, ja Bodde jo der i "bare" fire år, men jeg føler meg så hjemme der. ------------ I dag hadde vi besøk av vennepar med barn til middag, laget stor porsjon lapskaus. Neste onsdag spiser vi hos de, vi forsøker å få til "hverdagsmiddag" med jevne mellomrom. Fint å få kombinert litt sosialt med å gjøre hverdagslige ting! Så ble ungene lagt, og jeg og venninna mi tok oss en tur i lysløypa. Jogget 7,5 km på 44 min. Skal jo løpe KK-mila neste helg, så da ligger jeg greit an. Målet mitt har vel vært å gjennomføre på under 1 time og 15 min, og det er jeg jo i rute til Kjøpte nye treningsklær + sko forrige uke, og det funket også veldig fint. Gøy å trene når det er flyt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 6. oktober 2011 #1738 Del Skrevet 6. oktober 2011 Så flink du er med treninga da! Har aldri helt skjønt meg på mennesker som liker jogging jeg da Men har alltid vært misunnelig for det virker jo som en grei treningsform Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 7. oktober 2011 #1739 Del Skrevet 7. oktober 2011 Signerer bare Pysepusens innlegg! Som om jeg skulle sagt det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #1740 Del Skrevet 7. oktober 2011 Skjønner godt hva dere mener altså. Og det er nok ikke jogging/løping som er mitt kall i livet Men nå passet det så greit med KK-mila, og det var mest for å ha noe jeg MÅTTE pushe meg for. Hadde funnet mange unnskyldninger for å bli hjemme i sofaen om det ikke var for at jeg vet at jeg skal løpe neste helg Men det hjelper på at det er høst og verdens deiligste luft. Da er det faktisk ganske deilig å løpe ute, få litt tid ute fra huset og barna :gjeiper: Men har jo stått på tredemølla på SATS noen dager, og DET er kjedelig det!!! Da må jeg i tilfelle løpe litt først før jeg skal være med på en morsom gruppetime på SATS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå