Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

:vinke:35 uker :hakeslepp: Som tida flyr!!!Morsomt med pottetrening da. Her har det gått helt i stampe, men kanskje det er veien å gå. Vi får prøve igjen til ferien tror jeg, påsken gikk med til vannkopper og ganske så mye sår der nede... Kos deg med forberedelsene :klem:

Denne uka har det vært dårlig igjen, jeg har vært alene med ham etter bhg - og har rett og slett ikke hatt energi til å oppmuntre og "pushe". Så det blir ferien i sommer vi også setter alle kluter til :)

Uff, har dere hatt vannkopper i hus! Begge ungene, eller bare N? Er jo kjekt å få det unna når de er relativt små, men kan tenke meg det er slitsomt - de blir jo ofte så plaga :(

Så bra at dere har kost dere i påsken :) Og så koselig å hente frem sengen til lillesnuppa :rodmer:

Ja, veldig stas når ting begynner å bli klart :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 + 1 i dag, og nøyaktig en måned til termin! Galskap! :sjokkert:

Jeg har fortsatt ikke rukket å la det synke inn at snuppa faktisk snart melder sin ankomst, men regner med det hjelper når jeg går ut i permisjon til helga. Da får jeg litt mer tid til å reflektere over ting :fnise: Denne uka har mannen vært på reisejobb også, så da er det jo i alle fall full fart!

Kjenner det er greit at det nærmer seg permisjon. Bekkenet har låst seg fullstendig de siste dagene, og nå i kveld har jeg bare gått rundt med bittesmå skritt... spent på hvordan natta blir. Har jo heve/senkepult på jobb nå, men når det gjør vondt både å sitte og stå hjelper det ikke så mye.

I dag har vi kjørt ut campingvogna der vi skal ha den i sommer. Vi kjøpte oss jo vogn i høst, så blir første sesong vi skal teste det ut. D var helt i hundre og storkoste seg i alle fall med å utforske litt i dag. Tror det blir en veldig fin sommer for ham! Og håper snuppa er campingvennlig med lite skrik sånn at vi kan bruke det litt ;)

I morgen kveld får vi besøk av et vennepar. Gjør det enkelt med reker med tilbehør, og kjøper inn pai + is. Tenkte jeg i det minste skulle lage hjemmelaget majones, men det endte opp som majonessuppe :fnise: Men de tar nok det de får, og viktigste er jo at man får vært litt sosial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som har lyst på 1 stk sutrete 2,5åring? Han gis bort til et godt hjem - i alle fall om dere kommer og henter ham AKKURAT nå! ;)

Hører jeg "nei", "jeg VIL ikke det!" "ikke gjør sånn!" en eneste gang til i dag, så spyr jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Huff, føler med deg. :kose: Vi var på besøk hos akkurat en sånn en i går, hvor de i tillegg har en 3 mnd gammel baby. Det er ikke alltid like lett å plutselig ikke være minstemann lenger. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er virkelig slitsomt når det står på.

Håper du ikke har gitt han bort til noen ;) Her har jeg begynt og drømme om en husmorferie, men føler jeg må vente til lillebror er litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Huff, føler med deg. :kose: Vi var på besøk hos akkurat en sånn en i går, hvor de i tillegg har en 3 mnd gammel baby. Det er ikke alltid like lett å plutselig ikke være minstemann lenger. :ler:

Nei, de har sine dager de småttingene. Også hjelper det kanskje ikke alltid med en sliten, hormonell mamma heller :fnise:

Uff, det er virkelig slitsomt når det står på.

Håper du ikke har gitt han bort til noen ;) Her har jeg begynt og drømme om en husmorferie, men føler jeg må vente til lillebror er litt eldre.

Haha, heldigvis var det ingen som takket ja til tilbudet. For 30 minutter senere når han la seg, la armene rundt halsen min og sa natta og ga meg en stor kos så var jeg ganske glad jeg hadde ham likevel ;)

Er vel greit å vente til de ikke er så avhengig av den maten din, men SÅ fortjener man jammen en liten ferie ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg ekstremt lei og umotivert, og jeg har sykt lyst på sjokolade. Hvordan jeg skal holde ut her til kl 16.00 i dag er en stor gåte.

Mannen var en engel i går. Etter D hadde lagt seg, så vasket han badekaret for meg, fant frem og tente masse kubbelys og stearinslys og koblet opp iPoden på badet. Så ble jeg beordret oppi varmt vann med et nyinnkjøpt blad for å få slappet av litt :rodmer: Jeg takket ham ved å være et hormonelt monster i dag tidlig :hoho: Glad han er en tålmodig sjel.

Sjefen min ga meg nettopp tilbudet om å gå hjem og slappe av litt i dag - så mulig han også synes jeg er et hormonelt monster? :ler:

Får forsøke å holde ut litt til vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonella skal jobbe ut denne uka, og så er det permisjon :danser: Jeg har jo gruet meg litt til det, kommer til å savne både kollegaer og jobb. Men likevel; kroppen begynner å si i fra at det er nok nå. Bekkenet er et lite helvete og jeg går rundt med babysteps for det meste.

Men jeg er nå litt stolt også. Selvsagt er jeg jo mest heldig som har vært så frisk at jeg har kunnet jobbe! Men også litt stolt for at jeg har "klart" å jobbe fullt helt til permisjonen. Og møtte på to av toppsjefene ute ved kaffemaskina i går, og fikk endel annerkjennelse på det også. Veldig greit å vite at det blir lagt merke til rundt i organisasjonen at jeg fortsatt er her..

I går ble senga skrudd opp, og drar for å handle madrass i morgen eller noe. Og jeg har skrevet pakkeliste til sykehusbagen.

I dag og i morgen er mannen på reisejobb, så da er det meg og D igjen. Mannen skal på en liten reise neste uke også, og så har han sagt ifra på jobb at han ikke vil ha noen flere reiser før fødsel. Greit å ha ham litt tilgjengelig nå som det nærmer seg. Om ikke aaaaltfor lenge er vi en familie på fire :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonella skal jobbe ut denne uka, og så er det permisjon :danser: Jeg har jo gruet meg litt til det, kommer til å savne både kollegaer og jobb. Men likevel; kroppen begynner å si i fra at det er nok nå. Bekkenet er et lite helvete og jeg går rundt med babysteps for det meste.

Men jeg er nå litt stolt også. Selvsagt er jeg jo mest heldig som har vært så frisk at jeg har kunnet jobbe! Men også litt stolt for at jeg har "klart" å jobbe fullt helt til permisjonen. Og møtte på to av toppsjefene ute ved kaffemaskina i går, og fikk endel annerkjennelse på det også. Veldig greit å vite at det blir lagt merke til rundt i organisasjonen at jeg fortsatt er her..

I går ble senga skrudd opp, og drar for å handle madrass i morgen eller noe. Og jeg har skrevet pakkeliste til sykehusbagen.

I dag og i morgen er mannen på reisejobb, så da er det meg og D igjen. Mannen skal på en liten reise neste uke også, og så har han sagt ifra på jobb at han ikke vil ha noen flere reiser før fødsel. Greit å ha ham litt tilgjengelig nå som det nærmer seg. Om ikke aaaaltfor lenge er vi en familie på fire :hjerte:

God helg! :klemmer: Og kos deg med permisjon :) Skjønner at du på en måte gruer deg litt også, men blir nok herlig å være hjemme med lille nurket :) Så flott at de er fornøyd med innsatsen din på jobb :)

Nærmer seg til lillesøster kommer nå ja! Sikkert kjekt å føle at det meste er i orden til hun kommer nå :) Mulig jeg ikke har fulgt helt med, men har dere blitt enige om navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg! :klemmer: Og kos deg med permisjon :) Skjønner at du på en måte gruer deg litt også, men blir nok herlig å være hjemme med lille nurket :) Så flott at de er fornøyd med innsatsen din på jobb :)

Nærmer seg til lillesøster kommer nå ja! Sikkert kjekt å føle at det meste er i orden til hun kommer nå :) Mulig jeg ikke har fulgt helt med, men har dere blitt enige om navn?

Nei, vi har ikke blitt enige om noe - og har ikke snakket så mye om det i det siste heller :sjenert: Men men, vi kommer nok frem til noe når den tiden kommer ;)

-----------------

Nå er jeg ute i permisjon! Jeg føler det helt merkelig, for jeg skjønner ikke selv at det er så nærme fødsel. Jeg kunne fint ha jobbet lenger! Men, det blir helt sikkert godt til uka - og kanskje blir det litt enklere å forstå at fødselen nærmer seg når jeg faktisk får litt tid til å slappe av. Planen er pent vær, veranda og bøker :nigo:

Hadde en super siste dag på jobb. En kollega hadde laget kake, jeg fikk nyyydelige blomster av min sjef og masse klemmer og lykkeønskninger av kollegaer. Vi er et stort firma med over 100 ansatte og jeg har lite å gjøre med adm.dir i hverdagen - mest at vi slår av et par ord om vi møtes med kaffemaskina etc. Likevel kom han til plassen min før lunsj i dag, ga meg en stor klem og ønsket lykke til. Og DET er bra personalpolitikk, at han faktisk visste det var min siste dag på tross av at jeg er av maaange arbeidstakere. Er ikke noe rart jeg kommer til å savne å gå på jobb med et slikt arbeidsmiljø. Og hun jeg har hatt på opplæring den siste måneden hadde kjøpt babygave til snuppa :rodmer: Kjempekoselig!

I tillegg til den flotte buketten jeg fikk på jobb, så fikk jeg en enda finere blomsterbukett når jeg kom hjem. Mens jeg sto og laget middag kom nemlig D springende fra hagen med tre små løvetann i neven :rodmer: SÅ stolt vettu - "se hva jeg fant til deg mamma!!". I går når han og jeg lå og så på BarneTV strøk han meg plutselig over magen og sa "jeg er glad i babyen min, jeg" :grine: Selv om det ikke er lenge siden jeg ville bytte ham ut litt, så glemmer man heldigvis alt sånt fort. For så mange gleder man får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med permisjonsstart ;)

Tenk, snart har du snuppa der.

Høres ut som du har hatt en helt fantastisk siste dag på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med permisjonsstart ;)

Tenk, snart har du snuppa der.

Høres ut som du har hatt en helt fantastisk siste dag på jobb.

Ja, dette har gått utrolig fort - og snart er jeg tobarnsmamma :dåne:

For en fin avslutning siste dag på jobb :)

Håper du får fine og rolige dager i ventetiden :klemmer:

Ja, krysser fingrene for det :)

-----------

I går var jeg hjemme alene stort sett hele dagen, mens mannen og D dro på besøk til svigers og på fotballkamp. De hadde skikkelig far-og-sønn-dag, og de storkoste seg! Jeg fikk handlet madrass til snuppa, og også klærne som jeg tenker hun skal på seg hjem fra sykehuset :rodmer: Svigermor har strikket en jakke og en lue, og så ble det en kjole og strømpebukser sånn ellers.

I dag ahr vi hatt nydelig sommervær, og vi var på hytta til et vennepar som ble foreldre for første gang for 2 uker siden. Fikk hilst på babyen, og vi ruslet en lang tur til en kafeteria ved sjøen hvor dagens middag ble spist. D fikk løpt fra seg, og kikket på masse båter. Helt utslitt når vi kom hjem hele gjengen, tar på meg sjøluft en hel dag :fnise:

I morgen er det permisjon, og jeg skal sitte hjemme og gjøre ingenting! :nigo: Har noen planer for uka som må gjennomføres av handling etc, men den første dagen skal jeg ta det helt med ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Ble helt rørt av gutten din jeg :rødme:

Han minner så innmari om min egen lille gutt til tider :fnise:

Her har vi også en gutt som er ganske så variabel i humøret til tider.

Men som samtidig er verdens nydeligste.

Han er også en stor blomster plukker og har sjarmert både mamma'n, pappa'n, ei som jobber i barnehagen i det hele tatt :)

Koselig.

Er nok godt å begynner permisjonen.

Jeg jobbet også fullt fram til permisjon med lillesøster. Selv om det gikk, var det veldig deilig å begynne permisjonen da husker jeg. En blir sliten om en vil eller ikke.

Kos deg og lad batteriene de siste dagene.

Snart er du tobarnsmor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Ble helt rørt av gutten din jeg :rødme:

Han minner så innmari om min egen lille gutt til tider :fnise:

Her har vi også en gutt som er ganske så variabel i humøret til tider.

Men som samtidig er verdens nydeligste.

Han er også en stor blomster plukker og har sjarmert både mamma'n, pappa'n, ei som jobber i barnehagen i det hele tatt :)

Koselig.

Er nok godt å begynner permisjonen.

Jeg jobbet også fullt fram til permisjon med lillesøster. Selv om det gikk, var det veldig deilig å begynne permisjonen da husker jeg. En blir sliten om en vil eller ikke.

Kos deg og lad batteriene de siste dagene.

Snart er du tobarnsmor :klem:

:fnise: Jeg har ofte tenkt det samme om lille N, tror han og D hadde blitt gode venner! De virker ganske like!

Ja, det er nok en god grunn til at man har tre uker permisjon fødsel også! Jeg skal nyte dagene for det det er verdt :nigo:

-----------

Deilig første dag i perm! D og jeg sov helt til 08.10, så spiste vi frokost sammen før jeg kjørte ham til bhg. Ryddet og småpuslet litt her hjemme et par timer før jeg tok med voffs og ruslet en laaang tur. Hun ble faktisk såpass sliten at hun måtte legge seg ned og hvile litt på hjemveien :hoho: Så formen min kan ikke være så halvgæærn ;) Så slappet jeg av med hockeykamp på TV og litt lesing frem til jeg hentet D i bhg igjen. Godt å kunne gi ham litt korte dager også.

Vi har spist pannekaker, sparket fotball ute og lest litt bøker - nå var det tid for BarneTV og vi venter i spenning på om mannen rekker hjem i dag.

MEN! Nå som det er under tre uker til termin( :sjokkert: ) - kanskje på tide med en tippeliste?? UL-termin er 29. mai, menstermin er 31. mai. Storebroren kom seks dager på overtid.. så, tipp i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt lyst til å tippe 5.juni siden det er bursdagen min, men jeg tror...2.juni. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dustedag, og linker dere inn til tråden min under "graviditet" for forklaring :( Nå har jeg nettopp pratet med ei sykepleiervenninne, og hun skjønte også lite av dette her. Så min konklusjon er; jeg er forvirret - og skjønner ikke hvor alt dette ståket plutselig kom fra. Skal jo nå til fastlegen min i morgen, håper jeg får mer svar der.

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et eget, hyggelig innlegg for tippeliste :nigo:

1. juni: Pysepusen

2. juni: ^^Belle^^

3. juni: Ella*

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...