Gå til innhold

MellonCollies dager

Anbefalte innlegg

Skrevet
Å ja, husk det :fnise: Lett å glemme sånne ting :)

Da er det gjort ;) Var litt overrasket over den korte fristen - bare en uke etter vi fikk brevet. Men det er vel en del som skal administreres på kort tid tenker jeg.

Det er deilig å gjøre noe utenom det å ha baby. Jeg var ganske lei og grinete før jeg dro på kino og kom tilbake som et nytt menneske.

Ang jobbintervju så hender det at man møter på intervjuere som ikke vet rollen sin under intervju. Jeg har vært borti slikt i forbindelse med fagforeningen jeg er leder av på jobb. Var også på jobbintervju selv en gang hvor det var to som intervjuet meg. Mannen var kjempehyggelig og jeg følte meg velkommen, dama var helt grusom og var skikkelig negativ. Hadde følelsen av good cop - bad cop :fnise: Jeg ble veldig overrasket da de tilbydde meg jobben etter det intervjuet. Satt hele tiden og lurte på hvorfor de hadde innkalt meg til intervju når de tydeligvis ikke var fornøyd med utdannelsen jeg hadde. Blæh. Jeg tror det var fordi hun var en av to damer på arbeidsplassen blant om lag 50 menn og ville helt sikkert ikke ha en ung jente der :fnise:

Håper det gikk bra på babysangen. Ikke bry deg om hva de andre kan og ikke kan, det utgjevner seg fort ;)

Ja, det er mye rart man kan oppleve på jobbintervjuer begge veier. Mye snåle folk der ute ;)

Godt med litt MellonCollie-tid. Det fortjener du! Så håper jeg lillegutt er snill og grei når faren er borte :)

Det var veldig godt med litt utetid. Og Lillegutt har startet bra i alle fall!

:vinke:

Må bare hive meg på Imli jeg, og si meg enig i at det er slitsomt å være mor, noen ganger mer slitsomt enn andre ganger :jepp: Jeg gledet meg også til å få en mer mobil baby, det er veldig kjekt samtidig som det er slitsomt også- som du selv skriver :)

:hoppe: for barnehageplass! Så bra! :biggrin:

Det er vel slik det skal være, at alle perioder er preget av ulike utfordringer. Vi får se det positivt - tenk så mye vi lærer!! Har aldri i hele mitt liv vært så tålmodig som jeg har lært meg til å være nå ;)

Skrevet
:vinke:

Skjønner godt det er slitsomt når samboeren din jobber mye. Sånn har det vært en del her også. Kanskje du kan få barnevakt den kveld i helga og komme se glitt ut? ellers ser jeg Kjæres guttetur som en ypperlig anledning til å reise på hytta eller lignende med mamma og pappa. Da tar de det meste med lillegutt, og jeg får slappet av!

Har ikke du denne vogna? Bare tenkte på deg når jeg så programmet, og tenkte det var greit å advare deg.

:hoppe: for barnehageplass :hoppe:

Får satse på at det dukker opp en mer interessant jobb. Ganske spesielt når et intervju blir sånn ja.

Ha en fin kveld :klemmer:

Passer så dumt nå med at pappa også er bortreist, og mamma har endel planer. Så er ikke så mange som kan avlaste heller.. :sjenert: Men, jeg tar det igjen senere. Og heller satse på en kinokveld til uka eller noe.

Stemmer at Mistral S som vi har kom veldig dårlig ut der - var det vendbare håndtaket bl.a. som ikke tålte kulden. Men det var ganske ekstreme testforhold da - men likevel veeeldig greit å være obs på! Har heldigvis ikke hatt noe trøbbel vi :)

Gratulerer med barnehageplass! :hoppe:

Takk :nigo:

Gratulerer med barnehageplass :smilyblomst: og ha en kjempefin helg :klem:

Lykke til i morgen :ball:

Takk, det trenger vi! Må bli 3 poeng i morgen, Ålesund skal slås... jeg gleder meg til kamp i alle fall!

Skrevet

:hoppe: Natta som var sov Lillegutt helt til 6 før han spiste :hoppe: Så da kan vi endelig notere søvn natta igjennom for første gang siden han var 3 måneder eller noe... phu!

I går var vi på trilletur til barnehagen til Lillegutt. Var kjempefint der, og hilste på noen ansatte som også var veldig trivelige. Leverte svarbrevet, så da skal det være i orden. Var så deilig vær, så var fint å trille litt. Kjæresten kom ikke før akkurat i det Lillegutt skulle legge seg. Er så utrolig koselig å se reaksjonen hans når pappaen kommer hjem. Spreller og veiver som en gal mens han gliser og ler. En liten pappagutt :)

Kjæresten dro på guttetur på morgenen i dag, så vi har hatt bilen i dag. Vært på besøk hos oldeforeldrene og handlet litt. Han har vært i knallform hele dagen heldigvis, selv om han var veeeldig trøtt når jeg la ham nå. Håper det blir nok en god natt. Han spiser godt igjen om dagen: nesten full porsjon grøt til lunsj, 1/3 middagsglass til middag og full porsjon grøt til kvelden + litt fruktmos til alle måltidene. Var tydeligvis forkjølelsen som tullet det litt til forrige uke.

Drømmejobben min ble forresten utlyst i går. Jeg er nok egentlig ikke det de ser etter, men de skal ansette 4 stk. Så jeg skal i det minste prøve så hardt jeg kan! Hadde vært en fantastisk mulighet..

Nå skal jeg gjøre meg klar til Norske Talenter, og lage meg biff og pommes frites. Må jo kose seg selv om mannen er borte ;)

OG! Det er forresten 3 måneder til jeg blir kone i dag :nigo:

Skrevet

Så moro at drømmejobben har blitt lyst ut da. Også 4 av den også :fnise:

Kose deg masse i kveld, viktig og kose seg selv om man er alene :klem:

Skrevet
Stemmer at Mistral S som vi har kom veldig dårlig ut der - var det vendbare håndtaket bl.a. som ikke tålte kulden. Men det var ganske ekstreme testforhold da - men likevel veeeldig greit å være obs på! Har heldigvis ikke hatt noe trøbbel vi :)

Du triller kanskje ikke så ofte (opp og ned trapper) når det er 30 minusgrader, nei ;) Går sikkert bra!

Bra lillegutt er i form igjen :tommelopp:

Så spennende at drømmejobben ble utlyst da! Håper du får napp :)

Jeg er også hjemme alene i helga! Kjedelig, særlig når H er kjempeurolig om nettene. Skal prøve å få med meg Norske talenter jeg også, men godt mulig jeg sovner underveis :fnise:

Skrevet

Ja, ganske ekstreme testforhold gjerne. Men er jo greit å tenke over :)

Godt at lillegutten din sover og spiser bedre.

Moro å se hvor opptatte de er av pappaene sine noen ganger. Kjære kom hjem en dag akkurat når lillegutt skulle legge seg, gjett om han var blid. Hørtes ut som omtrent akkurat samme reaksjon som dere hadde hatt.

spennende med drømmejobben da!!!!!!!!!!! Skader jo ikke å prøve, det verste man kan få er jo et nei. Krysser fingrene for deg.

:hoppe: snart er du kone :hoppe:

Ha en fortsatt fin helg, håper det går greit alene :klemmer:

Gjest Revenka
Skrevet

Aldri si aldri!! Jeg søkte og fikk drømmejobben som nyutdannet.

Skrevet
Så moro at drømmejobben har blitt lyst ut da. Også 4 av den også :fnise:

Kose deg masse i kveld, viktig og kose seg selv om man er alene :klem:

Ja, når først drømmejobben dukket opp, så dukket den virkelig opp også :ler:

Du triller kanskje ikke så ofte (opp og ned trapper) når det er 30 minusgrader, nei ;) Går sikkert bra!

Bra lillegutt er i form igjen :tommelopp:

Så spennende at drømmejobben ble utlyst da! Håper du får napp :)

Jeg er også hjemme alene i helga! Kjedelig, særlig når H er kjempeurolig om nettene. Skal prøve å få med meg Norske talenter jeg også, men godt mulig jeg sovner underveis :fnise:

:ler: Ikke så veldig ofte, nei. Men er jo greit å være obs på det håndtaket :)

Kjedelig å være alene når nettene ikke funker så godt,ja. Det er deilig å ha litt avlastning når det blir slik..

Ja, ganske ekstreme testforhold gjerne. Men er jo greit å tenke over :)

Godt at lillegutten din sover og spiser bedre.

Moro å se hvor opptatte de er av pappaene sine noen ganger. Kjære kom hjem en dag akkurat når lillegutt skulle legge seg, gjett om han var blid. Hørtes ut som omtrent akkurat samme reaksjon som dere hadde hatt.

spennende med drømmejobben da!!!!!!!!!!! Skader jo ikke å prøve, det verste man kan få er jo et nei. Krysser fingrene for deg.

:hoppe: snart er du kone :hoppe:

Ha en fortsatt fin helg, håper det går greit alene :klemmer:

Veldig kjekt å ha i bakhodet ja :Nikke:

Det er virkelig en ny hverdag nå igjen, det går fort opp og ned! Men når først mat og søvn funker, så gir vel det innvirkning på alt merker jeg - naturlig nok :)

Aldri si aldri!! Jeg søkte og fikk drømmejobben som nyutdannet.

Ja, jeg gjorde jo forsåvidt det jeg også. (Bare synd den jobben er igjen i Trondheim :ler: ). Jeg får den i alle fall ikke om jeg ikke søker!

Skrevet

Da nærmer alenehelga seg slutten. Kjæresten kommer hjem i morgen på dagtid en gang, ikke helt sikker på når han lander ;)

Men i alle fall - denne helga har vært helt fantastisk!! Gutten sover gjennom nettene, og i dag lå vi i senga helt til 8.30! Og han er mye mer fornøyde gjennom hele dagen. Fortsatt frustrert når han ikke kommer seg steder, men allikevel på en helt annen måte. Kanskje han trengte mer mat, og at det har vært litt sutregrunn før :sjenert: Usj, stakkars lillegutt som blir prøvekaninen min for alt med barn. Som pappan hans sier til ham innimellom "Du må være tålmodig med oss, det er nytt for oss også" :ler:

Var hos mamma nesten hele dagen i går. Og i dag har vi vært ute og gått lang tur med ei venninne. Ellers bare kost oss hjemme.

Nå skal jeg moppe kjapt over gulvet, så blir det film og avslapning resten av kvelden. Har allerede sittet for lenge foran PCen i kveld..

Gjest Revenka
Skrevet

Ja, det er som å ikke vinne i lotto. Man vinner iallefall ikke om man ikke tipper. ;)

Heldiggrisen som sover natten igjennom. Det gleder jeg meg til! Ha en fin filmkveld i kveld.

Skrevet (endret)

Må bare inn og :hoppe: for lille D som er 7 måneder i dag!

Liten oppsummering:

- Han bruker nå str 74 eller 80 i klær.

- Spiser 3 fast føde-måltider om dagen; grøt til lunsj, middagsglass til middag, og grøt til kvelden.

- Har endelig begynt å sove natten gjennom uten mat, helt av seg selv. Flinkingen :)

- Prater mye, med mamamama, babababa, papapapa-lyder.

- Sover 2 eller 3 lurer på dagtid, enten i vogna si ute, eller i senga oppe (ofte ikke sin seng, men vår gjesteseng. Han liker seg godt der, av en eller annen grunn..)

- Sover fortsatt på vårt soverom (men det endrer vi nok snart). Nattstell tas kl 1900, og han legger seg da ca 1915 / 1930. Sovner av seg selv.

- Snur seg fortsatt ikke rundt, den lille treigingen. Men skyver seg bakover, og det hender også han åler seg fremover. Men fortsatt mye "svømming" når han ligger på gulvet. Og mye opp med rumpa, men med ansiktet rett ned i gulvet samtidig ;)

- Favorittmat er glass med noe som inneholder mais eller tomat.

- Han elsker å åpne opp skapdører når han sitter på armen vår, slik at han får se hva som er inni.

- Bading er stor stas, og det er plasking, sparking og roping hver gang :) På svømminga "stuper" han og sendes langt under vannet.

Sånn - litt system på ting, så kan jeg forsøke å ha litt å sammenligne med seinere :)

Endret av MellonCollie
Skrevet

Flink gutt dere har :) Og gratulerer med 7 mnd :hoppe: Tiden går så utrolig fort :sjenert:

Skrevet

Gratulerer med 7 måneder! Flinke gutten da :smilbla:

Skrevet

7 måneder! :) Stor gutt er han blitt nå! Også så flink å sove hele natta gjennom :tommelopp: Det måtte innlæres hos lille V men tok ikke mange nettene heldigvis..

Også så gøy at han prater! :rødme:

Skrevet

Nåja, han er jo flink på enkelte ting. Og så mindre flink på andre - men slik er vel de fleste ;) Men stor gutt er han i alle fall, jeg klarer ikke ta inn over meg hvor fort det har gått.

Var ute og gjorde litt ærend i går, og var innom Lillegutts oldeforeldre en kjapp tur. Så var vi hos manuellterapeuten igjen, men ikke noe nytt der. Skal bare fortsette med øvelsene. Han er veldig sterk i nakke / rygg, og mye mindre sterk foran. Er det som er problemet, at han bruker "feil" muskler når han flytter seg rundt.

Hun vil at jeg helst skal korrigere ham hver gang jeg ser han bruker feil teknikk, men det gjør han jo minst 70% av tiden. Så da får han jo aldri lov til å utfolde seg på gulvet alene og leke for seg selv heller, for jeg skal alltid avbryte. Så jeg synes det også blir feil. Vanskelig det her - jeg vil jo at han skal kunne utvikle seg rett, men samtidig må han få lov til å finne ut av noen ting selv.

I dag kommer mamma hit etter jobb og skal spise middag med oss. Så lir hun her og passer Lillegutt mens samboer og jeg skal til kirken for å få informasjon om vielsen etc. Fellessamling for mange brudepar. Er endel ting jeg lurer på ang musikk og sånn, så håper vi får litt svar :)

Det ser forresten dårlig ut ang den drømmejobben. Er min X-"svigerfar" som sitter helt på toppen av prosjektet, og jeg fikk litt inside-info for et par dager siden av ham. Ikke han som kjører ansettelsene, men han sa at det var helt enormt med respons. Og mange som er mye bedre kvalifisert enn meg, med årevis av erfaring innen det feltet :sjenert: Jaja, sender nå uansett søknad. Men greit å vite at jeg ikke trenger håpe for mye på den ;)

Skrevet

:hoppe::danse::hoppe:

I dag har Lillegutt ENDELIG snudd seg fra rygg til mage - flere ganger. Og ikke bare det, men han gjorde det med helt rett teknikk også :nigo: Dette ble en stor milepæl, og jeg er så glad jeg ser fremgang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...