Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Ohh herlige helg med barnefri :nigo: Kjørte D til besteforeldrene i går, og han har sovet der til i dag. Mannen og jeg har hatt en fantastisk søndagsmorgen med nystekte rundstykker, dekket på skikkelig frokostbord og bare satt og koste oss og skravlet leeenge. Og så har vi fått vasket og ordnet litt her etterpå. Nå tar jeg meg en fortjent pause før gulvvask står på planen.

Var på IKEA i går og hadde hormonelt utbrudd :hoho: Skulle kjøpe stor-gutt-seng til D, og hadde bestemt oss (meg :sjenert: ) på forhånd hvilken vi skulle kjøpe. Sjekket hjemmesidene til IKEA tidligere i uka, og lagerprognosen var høy alle dager. Så skal vi spørre etter den i går, og får beskjed om at den er utsolgt i hvitt - men at de har den i furu :grine: Så når mannen kommer bort til meg og skal overbringe beskjeden kommer tårene gitt! :ler: "Og jeg som har sjekket laaaaagerstatus til og med, jeg vil jo ha DEN senga". Og vi hadde jo bestemt oss for å ordne det denne helga, orker ikke ny IKEAtur bare for den. Så da valgte vi en annen da, og tårene forsvant heldigvis like fort som de kom ;)

Og må innrømme at den nye senga hans nå egentlig er enda finere enn den jeg egentlig hadde sett meg ut :sjenert: Men IKEA har jo så klart pakket ned to like kortsider på senga, så vi fikk skrudd den sammen på et vis - men må ringe de og kjefte i morgen så vi får levert rett. Og da skal jeg ta frem hormonene igjen :lur:

Den nye senga ser enorm ut, da. Klarer ikke fatte at han er blitt så stor gutt allerede, og at om noen få måneder er det en ny baby her som skal ligge på øverste nivå i sprinkelsenga - og kommer seg ingen vei. Et lite, hjelpesløst vesen som før jeg aner det er like stor som D...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også var skikkelig hormonell i går! :sjenert: De er merkelige disse kroppene våre. :fnise:

Så gøy at lille D har fått seg stor-gutt-seng da. Kan tenke meg det er en merkelig overgang, sikkert for både ham og dere. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere fikk med en seng hjem til slutt da ;) Ikke lett å være hormonell, det er helt sikkert. Umulig å kontrollere reaksjonene!

Har storgutten inspisert vidunderet? :)

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også var skikkelig hormonell i går! :sjenert: De er merkelige disse kroppene våre. :fnise:

Så gøy at lille D har fått seg stor-gutt-seng da. Kan tenke meg det er en merkelig overgang, sikkert for både ham og dere. :kose:

Ja, jeg vet jo at han er stor. Men er ved slike ting at det blir enda tydeligere hvor fort det har gått..

Bra dere fikk med en seng hjem til slutt da ;) Ikke lett å være hormonell, det er helt sikkert. Umulig å kontrollere reaksjonene!

Har storgutten inspisert vidunderet? :)

Nå er senga inspisert og definitivt godkjent ;) Han var helt i hundre når han kom hjem og fikk se den. Har nettopp lagt ham nå, og han lå i alle fall pent når vi gikk ned og gjør det fortsatt. Hører han driver og skrur av og på lyset over senga da - så det er fortsatt sjanse for at vi må opp og legge igjen :gjeiper:

Mannen drar på reisejobb i morgen, så er jeg som har legging alene minst de neste to kommende dagene. Så håper virkelig det går knirkefritt og at jeg ikke må sitte oppe hos ham hele kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EI av de beste venninnene mine fra Trondheim ringte meg forresten for et par timer siden. Hun har termin i morgen, og kom nettopp fra sykehuset! Hun trodde nemlig at vannet kunne ha gått, men bare små mengder som kom. Slimpropp og sånt hadde gått i dag tidlig, og det kjentes ut som noe var på gang. De hadde sjekket henne og trodde ikke det var fostervann, så hun ble sendt hjem. Men med beskjed om at de på sykehuset regnet med at innen et døgn var ting i gang, for hun hadde begynt å få åpning :hoppe: Jeg er så spent!! Neste gang hun ringer meg er hun sikkert mamma :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig :rødme:

Men skulle ønske det var meg... :sjenert:

Man vet aldri, Ella*! Jeg sitter klar med telefon og venter på melding fra dere begge, jeg ;)

-----------

Jeg surfer stadig tråder med "jentenavn" for litt inspirasjon. Skriver opp på mobilen de gangene jeg finner et jeg liker, og så får vi plukke ut noen favoritter etterhvert - og ikke minst må mannen si hva han mener. Det eneste jeg får nå er "off, jeg vet ikke jeg. Synes det er vanskelig. Vi tar det litt nærmere!" ;)

Men navnene som er notert så langt - hever ut de som jeg liker best sånn umiddelbart:

Sunniva

Signe

Thale

Norunn

Synne

Hedda

Oline

Maja

Louise

Amalie

Aurora

Andrea

Ingvild

Ingeborg

Jenny

Sigrid

Tiril

Sofie

Nora

Sara

Ingrid

Pernille (mannens eneste forslag så langt - for "søtt" synes jeg)

Julie

Maren

Eline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg meg en støkk :dåne: Har vært på barnesvømming med D, og etter timen går vi ut i badelandet og leker en stund før vi drar hjem. Han og bestevenninnen leker og koser seg, og i dag ble D veldig komfortabel med den lille sklia som var ute i barnebassenget. De sklei ned ved siden av hverandre, krabbet opp av bassenget og opp igjen. Det er vel ca 4-5 trinn opp på trappa bak. Dette hadde de nok gjort ca 50 ganger, vi voksne satt i enden av bassenget og så på. Så plutselig skjedde noe, og D sklei / ramlet i trappa der. Venninnen hans sto i enden av trappa, og han har nok ramlet og truffet henne på veien - for hun begynte å gråte først. Vi løper bort, og da ligger D bare på ryggen og tittet opp. Det tok nok 5-10 sekunder før gråten kom.....

Første tanken var hjernerystelse, men antagelig har han nok bare blitt veldig veldig forskrekket. Ser ut som han slo kroppen mer enn hodet, for han hadde noen skikkelige merker på kroppen.

Han har vært i kjempefin form etterpå. Tullet, løpt og ledd og skravlet som vanlig, og spist og drukket godt, ingen antydning til kvalme eller sløvhet. Han sovnet som normalt. Ringte legevakten før han la seg for sikkerhetsskyld, og de var enige i at alt hørtes bra ut, men syntes jeg burde vekke ham 2 ganger i natt for en dobbeltsjekk. Så da vekker jeg ham i det jeg legger meg - og setter på vekkerklokka til kl 3 i natt..................... typisk at det skjer når mannen er borte. Men heller en sjekk for mye enn en for lite ;)

Ellers var jeg hos jordmor i dag. Alt så veldig fint ut, blodtrykk var bra - ingen utslag på urinprøve. Vekt litt "under normalt" og magen litt over gjennomsnitt. Hjerterytmen lå på mellom 140-145 (D pleide å ligge rundt 135 husker jeg :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn :jepp:

Huff, skummelt når de faller og slår seg, og i hvert fall når de ikke gråter med en gang! Høres ut som du har gjort alt rett. Det går nok veldig fint :)

:tommelopp: for at alt var bra på kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndervenninne fødte jenta si i natt, og Ella* har født jenta si til morgenen i dag :strix: :strix: For en nydelig dag med nye babyer som er kommet til verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn :jepp:

Huff, skummelt når de faller og slår seg, og i hvert fall når de ikke gråter med en gang! Høres ut som du har gjort alt rett. Det går nok veldig fint :)

:tommelopp: for at alt var bra på kontroll!

Ja, det gikk heldigvis veldig fint :)

Mange navn å velge i der ;)

Jepp, mye å velge i - så får vi bare håpe at vi klarer å plukke ut ett vi begge er fornøyd med også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må oppdatere tickeren min. Siden de har begynt å regne vangerskap som 40+3, så er jeg vel egentlig 22+5 i dag, ikke 22+4.

Når jeg la D i dag lå jeg ved siden av ham i senga mens jeg leste bok for ham. Nydelig gutt hvilende i armkroken min og lillesøster sparkende i magen samtidig - jammen skal jeg bli 2barnsmamma :rødme: Jeg er heldig!

Vekket D to ganger i natt, og han hadde en ganske så naturlig reaksjon med å gråte litt og rope "NEEEI mamma, jeg vil sove! Ikke vekke meeeeg!!" :gjeiper: Lillesøster ville selvsagt også våkne når jeg var opp kl 03.00, så da tok det litt tid å sovne igjen. Hun sparker hardt nå, om hun vil..

Nå er mannen på vei hjem fra flyplassen :hjerte: Har ryddet og tent lys her, så er det litt koselig til han kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh, kjenner meg mens jeg venter på Greys Anatomy, og selvsagt mannen! Så da kan jeg lage en liten liste på hva vi må handle inn til snuppa, da.

- Klær (her blir det vel litt ymse, ser for meg at vi kan bruke mye av det vi har også. Må rydde opp i klærne etter D når det nærmer seg mer)

- Ny madrass

- Ny dyne? (Sjekk hvilken størrrelse. Tror vi har vogndyne, men mangler til å ha i senga).

- Vippestol - antagelig TrippTrapp-stol med tilhørende vippestol

- Ny stellebag

- Babycall

- Bæretøy? (har et elastisk sjal + MeiTai fra sist, men har muligens lyst på Manduca eller noe formsydd)

Blir vel ikke så halvgæærnt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen din er en smuuule mindre enn min. :hoho:

:fnise: En smule kan man nok si, ja ;) Jeg var faktisk inne og tittet på lista di for å hente litt "inspirasjon", og da ble det litt sånn.. "det har jeg, det har jeg det har jeg, hmm... trenger jeg den? Åh, det har jeg også ja" :ler: Men klart det er stas å handle noe nytt også!

-----

Som jeg skrev for ikke så altfor lenge siden trives jeg så godt på jobb for tiden. Er inne i en god stim, og det er god stemning på avdelingen. Men samtidig må jeg innrømme at jeg omtrent hver dag jeg har våknet denne uka har tenkt "hmm, kan jeg rettferdiggjøre å være hjemme i dag? Jeg er sliten.."

For det er jo bare det jeg er. Jeg er ikke syk, jeg er sliten. Hele kroppen sier i fra, og jeg forsøker jo å ta det med ro (tro meg, jeg tar det meget med ro etter kl 19 på kvelden!). Og jeg har verken behov for eller tenkt til å ta noen prat om noen sykemelding. Men jeg skulle ønske jeg kunne være hjemme en dag eller to, være hjemme og gjøre absolutt ingenting. Må vurdere om jeg rett og slett skal ta meg et par feriedager, for å ikke gå på en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

D kom forresten hjem fra barnehagen i dag med tidenes skrubbsår på kinnet. Hadde vært ute og lekt i snøen, og den hadde skare på toppen - har jo vært mildt noen dager før det plutselig ble kaldt i dag. Så han hadde ramlet og rett og slett kuttet seg skikkelig på snøen :sjenert:

Nå er det mye knall og fall for tiden, men når man har en gutt som løper mer enn man går, så er det vel ikke annet å forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en ekkel hendelse på svømminga. Godt det gikk bra.

Morsomt at det var så populært med stor seng. Det var en overgang her også husker jeg, men nå går det som en drøm :)

Husker hjerteslagene her også lå litt over hva de hadde gjort med storebror. Morsomt at hun er så aktiv.

Hør med legen din om å kanskje jobbe 80% en periode. Jeg var ganske sliten med storebror. Gjorde underverker med kortere dager, fikk et helt annet overskudd og fikk egentlig gjort mer da enn når jeg prøvde å orke 100%. Med lillesøster gikk det bedre, men jeg var jo så kort innom i mellom permisjonene og ble derfor ikke så involvert i prosjekter.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en ekkel hendelse på svømminga. Godt det gikk bra.

Morsomt at det var så populært med stor seng. Det var en overgang her også husker jeg, men nå går det som en drøm :)

Husker hjerteslagene her også lå litt over hva de hadde gjort med storebror. Morsomt at hun er så aktiv.

Hør med legen din om å kanskje jobbe 80% en periode. Jeg var ganske sliten med storebror. Gjorde underverker med kortere dager, fikk et helt annet overskudd og fikk egentlig gjort mer da enn når jeg prøvde å orke 100%. Med lillesøster gikk det bedre, men jeg var jo så kort innom i mellom permisjonene og ble derfor ikke så involvert i prosjekter.

:klem:

Ja, overgangen har gått over all forventning. Han har fortsatt ikke forsøkt seg på noe tull med å stå opp og vandre omkring, og sovner kjapt på kvelden. Våkner litt tidlig på morgenen for tiden, i dag var det 05.50 :sukk: Men mannen skulle uansett opp rundt 6, så han tok ham med seg ned heldigvis.

Jeg vil nok vurdere litt fortløpende i forhold til full tid VS redusert. Men jeg er allerede ganske heldig ang arbeidstider. Stort sett arbeider jeg fra 0830 til 1530 :sjenert: Hadde jeg skulle jobbet 80 % tror jeg da at det beste for min del, sett i forhold til arbeidsoppgaver, at det hadde vært enklere å få til å kun jobbe 4 dager i uka. Dagen blir fort lite effektiv om jeg skal "miste" mer tid på jobb hver dag. Men kommer sikkert til å nevne det på neste jordmortime dersom det ikke er blitt noe bedre. Disse to dagene denne uka har heldigvis gått greiere - og det ser ut til at jeg skal få meg heve og senke-pult :hoppendeglad:

---

I går fikk vi hentet senga vår, så i dag er soverommet vasket helt ned og en kompis kom og hjalp tli med å bære ny seng opp i 2. etasje. Nyvasket, nytt sengetøy er lagt på og jeg GLEDER meg til å legge meg! Mannen reiser på reisejobb i morgen, så resten av uka har jeg 180 cm for meg selv :ler:

Helga var rolig. Feiret 85årsdagen til bestefar på lørdag. Han skal starte på kreftbehandlingen nå om kort tid, så det ble litt ekstra spesielt da vi ikke har visst om vi fikk til noe selskap eller ikke - ut fra når behandlingen skulle starte. Var samlet 30 stk av familien hans, så han var rørt og glad. Søndagen var vi ute og gikk en tur, men bekkenet mitt låste seg fullstendig i løpet av dagen, så jeg måtte bare ligge rett ut resten av kvelden omtrent. Heldigvis fint igjen i går morges.

Nå skal jeg hente meg en stor skål med fruktsalat, og så skal jeg kose meg med Greys Anatomy - sykt spennende episode sist uke, så jeg gleeeder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har D overnattingsbesøk av bestevenninna si! Nå ligger begge og sover som engler :hjerte: Eneste problemet når de skulle legge seg var at D syntes hun skulle sove i samme seng som ham :fnise: Ser for meg at det hadde blitt mye tøys og skravling og lek i stedet for søvn da, så var nok greit å få de på hvert sitt rom ;) Håper venneparet vårt får en god natts søvn - de har to tette barn, og vet de er slitne. Så da foreslo vi at kanskje barna ville synes det var gøy med overnattingsbesøk. Veldig greit med et vennepar hvor vi kan gjøre det sånn, da er det jo enklere om vi skulle trenge hjelp en gang også :)

I morgen skal vi på visning på et hus som faktisk er ganske aktuelt. Jeg dør litt av spenning :dåne: Nå som jeg hadde slått hele flyttegreiene fra meg, og så dukker dette opp.... 500 meter fra der vi bor i dag, stor flott tomt, 3 soverom + kjellerstue og et lite "ekstrarom".. i det hele tatt mye av det vi ser etter. Fullstendig helrenovert de siste årene, og er kjempepent. Så vi blir nok ikke alene på visning, for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...