Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Her var det store nyheter siden sist jeg tittet innom! Gratulerer så mye! :hjerte: dette blir spennende :) Dere får nesten nøyaktig like stor aldersforskjell mellom deres to som det er mellom meg og min søster, og jeg synes det er en kjempefin aldersforskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare raskt innom og lime inn denne fra Babyverden:

Unnfangelsen finner sted omkring: 5. september 2010

Hjertet begynner å slå: 30. september 2010

Embryoet beveger seg: 24. oktober 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 31. oktober 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 31. oktober 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 14. november 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 21. november 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 28. november 2010

Fosteret svelger og tisser: 12. desember 2010

Tid for ultralyd: 19. desember 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 26. desember 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 9. januar 2011

Fosteret begynner å høre: 30. januar 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 27. februar 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 3. april 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 10. mai 2011

Antatt termindato: 31. mai 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi en favn med ved dumpet på gårdsplassen, så etter middag var det på med yttertøyet og starte med bæring og stabling. Mannen kjørte i trillebår, jeg stablet og D løp frem og tilbake med en og en kubbe som han stablet pent på plass. Nabogutten på 3 år kom også og hjalp til :ler: Nå har vi i alle fall nok ved for en stund fremover! Og så er det rett inn og starte med klesbretting som jeg har sluntret unna med i det siste. Gjør det mens jeg ser Jakten på Kjærligheten - noe jeg tror er bortimot det pinligste programmet jeg vet om :fnise: Jeg ser det ikke ofte, og nesten hver gang jeg har svitchet innom er det noe pinlig taushet eller famlende flørting. Herlig!

I morgen skal vi være barnevakter for Ds bestevenninne, og så drar jeg på symøte på kvelden. Trivsel! Og på onsdag blir det ENDELIG Zumba-trening for første gang!! Er ventelister som er eviglange og hver gang jeg egentlig har hatt plass har jeg måttet kansellere pga reisende mann eller lignende. Men onsdag skal jeg ikke stoppes - it's zumbatime! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel amerikansk, så den teller to dager kortere svangerskap enn vi gjør her i Norge...

Ser du har foreløpig termin dagen etter storebror sin , fin tid å få baby på. Eller litt både og, jeg så at det var veldig mye greiere med lillesøster som var såpass stor på sommeren. Men samtidig et styr med en nyfødt når det var så kaldt som det var i vinter ja.

Koselig å fortelle til foreldrene deres da. Alltid godt med litt avlastning, man trenger det litt ekstra nå.

Greit å ikke bli altfor gammel med småunger ja... Jeg rakk jo å fylle 30 før lillesøster ble født, men var ikke mer enn så vidt. Her i by'n er jeg vel egentlig blant de litt yngre mamma'ene. Mange som er over 30 før det blir noen unger. Greit å ha ting på plass, men samtidig ikke være altfor gammel....

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hele tiden tenkt at jeg vil være ferdig med å ha fått barn til jeg blir 30. Og det ser det ut som jeg klarer rimelig glatt! :fnise: Fyller 25 neste måned, og jeg har termin den dagen jeg er 25,5 år. Trolig blir det vel bare to barn her også, selv om jeg gjerne kunne tenkt meg tre! ;) Men vi får se, SKULLE jeg få gjennom å få nummer tre, så vil det nok i så fall skje før jeg fyller 30 uansett. Ellers syns jeg aldersforskjellen blir for stor, og jeg tror det vil bli "kje'ere" å trå til med en ny småbarnsperiode når yngstemann er skoleklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag er jeg fryktelig lei av jobben til mannen og skulle ønske jeg hadde en mann som jeg VISSTE kom hjem fra jobb til normal tid :sur:

Og jeg ettersøkte egentlig nye foreldre i dag til den trassige toåringen som absolutt ikke skulle ha på seg nye sko i dag tidlig, men som kun ville bruke de blinkende joggeskoene sine, og antagelig vil fortsette med det til vi har to meter snø utenfor. Men det vet heller ikke pappaen noe om, for han var jo på jobb allerede.

Jeg legger meg flat av respekt for alenemødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Ella* :klem:

Gikk heldigvis kjempefint på turn i dag, han koste seg og var ivrig og blid. Satt oss i sofaen og koste oss med en episode Drømmehagen når vi kom hjem mens vi koste og roet ned, før det var natta. Nå gjenstår det å forsøke å finne igjen huset mitt midt oppi det som for øyeblikket ser ut som et bombet horehus :sjenert: Midt oppi alt rotet er selvsagt voffs i røyteperiode etter sommeren, og det er hår overalt.

Mannen vet fortsatt ikke når han kommer hjem stakkar, det kan se ut til at det blir langt på natt. Synes så synd på ham også, det er ikke lett å være den som må jobbe heller. Er bare ikke så lett å være rasjonell alltid, når mine egne planer går i vasken gang på gang. Men det er jo det samme for hans del.

I helga skal vi til Trondheim, alle tre. DA skal vi kose oss. Og da kan ingen jobb røske tak i mannen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga startet med å hente febersykt barn i barnehagen etter et par timer på jobb. Så nå er han nettopp lagt til å sove litt, etter å ha spist bolle, drukket juice og sett på film under pledd sammen med mammaen :hjerte: Vi må jo kose oss når han er syk!

Tok tempen nå før han la seg, og i følge termomteret her hadde han ikke feber nå (han hadde bare 38 blank i bhg også), men han er forkjølet og litt slapp, så vi fortsetter sykeregimet.

Så da blir det spennende å se hva vi gjør i helga. Mamma og pappa ringte og sa at de var hjemme, så om vi ikke vil dra ham med på tur kan han være der. Eller om en av oss blir hjemme. Eller om vi bare drar som planlagt. Får se an formen hans utover dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt frustrasjonen din over en mann som kommer hjem til uvisst tid, og dine planer som går i vasken gang på gang, og at det ikke går ut over han... Kan ha det litt slik her også til tider, og det er frustrerende...! Heldigvis har det blitt bedre, men det er fortsatt maaaange episoder... Jeg legger meg også flat for alenemødre, altså!!

God bedring til D, håper dere får en fin helg uansett hva slags planer som blir! :klem1:

Endret av Coxy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig at han ble syk akkurat nå som dere skulle avgårde. Er ikke det typisk.... :sjenert:

håper det ordnet seg på en måte.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at D ble syk! Håper han ble frisk nok til at dere kunne dra, eller at han fikk kost seg hos besteforeldrene mens dere var i Trondheim! Håper dere har hatt en fin helg i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Trondheimstur - men uten D :( Han hadde fortsatt litt feber lørdagsmorgen, og var da redd at ved å dra ham med ut på tur ville han heller bli verre enn bedre. Så vi spurte ham selv, om han hadde lyst til å være på ferie hos mormor&morfar, noe han sa ivrig ja på. Så da ble det sånn... var veldig rart å reise, men han hadde det fint og vi fikk møtt de menneskene vi skulle. Fikk fortalt jentene mine om graviditeten, og de ble så glade. Fine jenter!

Kvalmen har kommet :( Ikke kastet opp noe, men brekker meg i hytt og pine. Ahh, hadde glemt hvor deilig det var :sur: Dessuten kjenner jeg at jeg er rimelig irritabel...stakkars mann... og jeg er oppblåst som en luftballong på kveldene. Bokstavelig talt. Sjarm i bøtter og spann.

Mannen skal reise på jobb i morgen og blir borte ca resten av uka, og neste uke er han borte fra onsdagsmorgen til lørdagskveld :( Kjenner at jeg ikke gleder meg veldig, men man kommer seg jo gjennom. Håper "bare" jeg holder meg til kvalme, og ikke noe oppkast...

Nå skal jeg finne meg noe mat og venter spent på Greys i kveld. Tirsdag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det ble en grei løsning på helga da. D hadde det fint hos besteforeldrene, og dere hadde det fint i Trondheim :)

Hm... Så kjedelig at kvalmen har kommet. Får håpe du slipper å kaste opp, det gjør det i alle fall ikke noe bedre.

Håper ukene framover går greit! Tøft når mannen er borte så mye.

Tirsdags :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En føler seg så flott til tider... Er da en lurer litt på de som mener at gravide kvinner stråler :fnise:

Stort sett er det ikke så ille som man tror, og det er lov å bli litt sliten. Du er jo gravid, og denne gangen har du også en til å ta hensyn til.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...