Gå til innhold

MellonCollies dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

:vinke:

Høres ut som dere har hatt en hyggelig 17.mai-feiring! Blir mange inntrykk for de små på sånne dager, ja - ikke rart D var utslitt i går kveld :)

A var også glad for å skulle i barnehagen i dag :ler:

Ha en fin 18.mai! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en flott 17.mai! :) Har sett bilder på FB, og D var kjempefin! :lur::hjerte::nigo:

:ler: Her var det også en som sprang fort inn i barnehagen i dag!! ;) Godt de trives der! :jepp:

Skrevet

Det hørtes ut som en fin 17.mai-feiring! :) Herlig når barna koser seg sånn :Nikke:

Skrevet

Hørtes koslig ut :)

Skrevet

Hørtes ut som en fin 17. mai :flagg:

Spennende for disse små å følge med på feiringen.

Måtte inn å kikke på bilder jeg også nå. Så utrolig mye fine bilder av D. Blitt skikkelig stor gutt, også for en sjarmør!!!!

:klem:

Skrevet

Så mye koselig besøk :klemmer: Er innom og leser stort sett hver dag, men skjer jo ikke så mye spennende i livet mitt om dagen - så er ikke så mye jeg skriver heller ;)

Godt med kort jobbuke. Har fått brukt helga godt så langt. Begynt å male huset - vi hadde planer om det i fjor sommer, men da forsvant det i bryllup og andre ting... men nå er 1 vegg allerede tatt, mannen har vært flink! (For ja, det er mannen som gjør det ;) ). Ryddet og ordnet litt i hagen også, så nå ser det finere ut her. Koser oss ute dagen lang, snille naboen skulle reise bort i helga og vi skulle bare låne i vei av utelekene de har, så da har vi både sklidd på sklie og hoppet på trampoline. Og ikke minst er fotballmålet D fikk til bursdagen i fjor populært hos oss. D rusler rundt på egenhånd mens han skravler og synger - tydelig fornøyd med livet om dagen ;)

I dag har vi vært på hytta til et vennepar. Grillet og skravlet, mens D og voffs ble helt utslitt av å utforske skogen rundt. Vært superdeilig vær, så kjenner jeg har fått litt farge i fjeset også. Avsluttet med en is nede på marinaen, D er VELDIG opptatt av båter for tiden.

Jeg begynner forøvrig å bli litt babysyk igjen ;) Men skal jo på "bryllupsreise" i sommer, så jeg vil ikke prøve noe før den tid. Den uka skal nytes med vin og det som hører med. Men etter det - da får vi se :lur:

Neste helg skal vi forresten på visning på et hus! Vi har det jo kjempefint der vi er nå, og trives godt med alt av naboer etc også. Men det er ikke her vi skal bo for alltid, rett og slett pga plass dersom vi blir 4 stk. Og det er ikke optimal romløsning - jeg ønsker meg 1 eget vaskerom med egen inngang, et soverom mer enn vi har i dag, og en kjeller/loftsstue. Drømmen er jo egentlig å bygge, men jeg tror vel egentlig ikke vi har råd til å bygge det huset vi ønsker oss mest, i alle fall ikke før D begynner på skolen. Dessuten er det manko på tomter her i kommunene. Det kommer et byggefelt på et perfekt sted for oss i forhold til jobber, og i forhold til skolen jeg egentlig ønsker D skal gå på. Men ikke vet vi når, og ikke vet vi priser...

Så - huset vi skal se på nå er vel egentlig ikke aktuelt, men har ganske rett planløsning, grei beliggenhet og OK tomt. Drar vel mest for å se hva den type hus går for, så har vi litt å sammenligne med i forhold til evt bygging. Hadde megler her hos oss på fredag bare for en uformell verdivurdering av huset vårt nå. Var jo litt ustabilt marked når vi kjøpte, så kjekt å vite hva det kan ligge på.

Skrevet

Å, så gøy at du er babysjuk! Spennende :tommelopp: Husk å holde oss oppdatert på den fronten ;)

Det blir nok spennende å gå på visning :Nikke: Og for alt det dere vet så kan det jo være nettopp drømmehuset dere ser! ;)

Ha en fortsatt flott pinsemandag! :klemmer:

Skrevet

Spennende med visning :) Selv om dere egentlig ikke tenker å kjøpe, så er det jo fint å orientere seg litt i boligmarkedet.

Høres ut som dere har fine dager, virkelig :)

Babysyk - det liker vi :hoppe: Håper vi får gå gravide sammen :)

Skrevet

Greit å orientere seg litt om hus ja. Du har de samme tankene som meg ser jeg.

Greit å kunne kose seg litt med vin på bryllupsreisen ja. Så får vi satse på rask klaff etter det.

:klemmer:

Skrevet

:danse: for både :babysmokk: -sjuke, :bryllup:-reise og visning! ;)

Kanskje vi blir gravide samtidig? :lur::nigo:

Skrevet

Det var bra jeg nøt den trassfrie perioden, for de siste tre dagene har Herr Trass inntatt huset vårt igjen ;) Får han ikke klatre opp i bilsetet selv, så blir det leven uten like, og hans favorittaktivitet nå om dagen er å hyle "Miiiin!" mens han klamrer seg til ulike gjenstander - f.eks innebandykølla etter han har slått med den i gulvet, gaffelen etter han har forsøkt å ødelegge bordet med den, avisa etter han har revet i den... og sånn går no dagan ;) Da er det jo flott at mannen har vært på reisejobb, og at voffs har fått løpetid (synes hun har det stadig vekk) samtidig.

Det har løsnet endel på språkfronten igjen de siste par ukene. Nå er det stadig flere ord som settes sammen til setninger, som "jeg sitte her" , "jeg ha mer vann" og min favoritt... "Pass deg! Brum brum!" som er hyppig brukt når vi er på parkeringsplasser etc ;) Er vel gjerne en sammenheng mellom nye utviklingssprang og trass etter hva jeg har hørt? :klø: Får bare bite tennene sammen, og være takknemlig for at det er kort vei mellom himmel og helvete i alle fall - for sekunder etter gråt og hyl er det plutselig latter og kos. Og han er fortsatt en engel ved henting og levering i barnehagen, da er han blid som en sol til alle han ser.

Det er vel mest i situasjoner som det er snakk om at han vil gjøre ting selv som det ofte skjærer seg, så tanken min er vel egentlig bare å la ham få lov til å prøve i de tilfellene det er mulig, og det ikke innebærer å ødelegge noe, selv om det ofte tar tid. Og så mister vel ting litt nyhetens interesse igjen.

Skrevet

Å, moro at du er babysyk! :hoppe: Spennende! Høres fornuftig ut å vente med prøvingen til dere har vært på bryllupsreise. Hvor skal dere?

Hehe, trass hos dere også, ja? Kjenner igjen en del av det, gitt. Gjøre selv + ikke klare å gjøre selv = hysterisk anfall. Men som du sier - det viser jo at de utvikler seg og blir mer selvstendige. :)

Skrevet

Så godt å høre at dere også har det sånn :ler:

Og GOD helg :nigo:

Skrevet

Endelig nett igjen, så innom og oppdaterer meg! ;)

D høres akkurat ut som S, han er også trassig for tida, vil klare alt selv og prater bare mer og mer. ;)

Så spennende med visning på hus! Krysser fingrene! :biggrin:

God helg! :klemmer:

Skrevet

Er vel noe med å velge sine kamper... Jeg prøver å si ja hvis det er greit, så får vi heller ta fightene når han faktisk må høre.

Men tålmodigheten får prøvd seg, og jeg merker at det å hyle for bagateller irriterer meg grønn til tider...

Håper du har en fin helg :klemmer:

Skrevet

Lilith: Vi skal på "bryllupsreise" til Italia. Flyr først til Roma og er der et par dager, så tar vi ferje over til Sardinia og skal være der noen dager :)

Var jo på visning i går, men vi var heldigvis enige om at det ikke var rett sted. Fint hus, men ikke så riktig at vi vil flytte fra der vi er nå. Ellers var vi på et slags marked på et museum her i byen i helga, D fikk nærkontakt med både sauer, kaniner og høner/hane. Han var hakket mer uredd enn hva jeg syntes var greit, og omtrent løp bort til sauen for å "toooose (kose) bææ!" :ler:

Pappa og mannen har fått malt mer på huset i helga, og i går var vi på besøk hos et vennepar som har en gutt like gammel som D. De to fant tonen, og koste seg med å ake på sklia, spille ball og hoppe på trampolina. Jeg var en tur hos samme venninne på lørdagskveld, var endel venninner samlet der og så Grand Prix ;)

I dag er det ordentlig synd på meg! I går ettermiddag / kveld kjente jeg plutselig at det "smalt" til i rygg/skuldre. Stivnet helt, og det var ikke noe bedre i dag. Så jeg ble hjemme fra jobb, klarte ikke engang løfte venstre arm uten at det stråler ut i hele kroppen. Har hatt litt vondt i skuldre / nakke til og fra en stund, litt sånn typisk stressmuskler tror jeg. Så i morgen har jeg fått meg time hos lege og naprapat. Har en behandlingsforsikring gjennom jobb, så får det ant. dekket der - og da er det like greit å sjekke ut. Har ligget stort sett i ro hele dagen, og selv om det er litt bedre nå enn i dag tidlig gjør det fortsatt vondt. Snille mannen har pleid meg og ordnet opp med alt mulig rart i huset hele dagen.

Skrevet

Dumt det ikke var huset for dere dere var på visning til, men dere finner det nok snart! :tommelsmil: Det tok tid før vi fant huset vårt også.

Så koselig å være på besøk med barn på samme alder, og at de to gikk godt overens. :) Koselig med Grand Prix-helg, selv om jeg ikke bryr meg om det ... ;)

Uff, den skuldra hørtes ikke bra ut! :troest: Håper det går fort over! :klemmer:

Skrevet

Morsomt å kikke og veldig greit når man er enige.

Dyr er morsomt her også, men kanskje greit å ha noen hemninger ja :ler:

Får håpe du får orden på skuldra. Husker jeg hadde en dag jeg ikke kunne se til venstre og var hos fysiterapaut på jobben. Han knakk opp ryggraden og jeg ble et nytt menneske. Greit å få gjort noe med en gang, det skal litt til før det går over...

Skrevet

Uff.. Håper naprapat-timen gjør nytte for seg! Godt mannen er flink og tar i ett tak nå :Nikke:

:klemmer:

Skrevet

Håper naprapaten har fått fikset skuldra di! Det hørtes ikke godt ut.

Greit å være litt forsiktig i forhold til dyr ja, selv om det vanligvis går fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...