jente 79 Skrevet 4. mars 2010 #1081 Del Skrevet 4. mars 2010 Så koselig at D. sier "Ga i deg". Håper N. snart lærer det samme God tur, men veldig imponert hvis du klarer det uten kvikk lunch altså!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #1082 Del Skrevet 9. mars 2010 Fortsatt koseleg å lesa her inne ja Høyres ut som ein fantastisk mann du har (berre ørlite misunneleg ). Skjønner godt at det er sårt når han er pappadalt, men tenk så heldig D er som har ein far som stiller opp og tek seg av han og likar og vere saman med han. Og så ferieturar då - høyres herleg ut! Kos deg! Ja, jeg er utrolig heldig - mannen er rett og slett helt fantastisk. Han har selvsagt sine sider han også, men i forhold til D er han verdens beste. Og stort sett med meg også Det går jo ikke an å gå på ski uten Kvikk Lunch Men hvis du vil kan jeg spise din - har noen liggende i kjøleskapet Hehe - håper du nyter sjokoladen, jeg kommer etter om halvannen ukes tid Så koselig at D. sier "Ga i deg". Håper N. snart lærer det samme God tur, men veldig imponert hvis du klarer det uten kvikk lunch altså!!! Ja, det er utrolig koselig!! Tydelig at han skjønner betydning også, for han bruker det helt riktig nå. Det er bare til å la seg imponere, ingen Kvikk Lunch ble spist! Klarte meg med pølser, appelsin og kakao. Og ikke minst et par drinker på afterski Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #1083 Del Skrevet 9. mars 2010 Utrolig vellykka helg! Vi var tre jenter, lånte hytta til hun enes foreldre. Fredagen gikk vi bare og ruslet oss en liten tur, og ellers bare koste oss med mat og vin og skravling. Lørdagen var det noen få minusgrader, strålende sol og knallblå himmel - perfekt for skitur. Vi gikk først mellom 3 og 4 km inn på en løype, før vi hadde pause meg engangsgrill og alt som hører med (bortsett fra sjokolade). Så tok vi samme veien tilbake. Var veldig grei lengde for meg som nybegynner, kjente det skikkelig i lysken etter vel 8 km... Hun ene er ganske dreven på ski, mens nummer 3 har gått mest sammen med andre som er mye flinkere enn henne, så hun var veldig glad vi tok denne turen i et normalt tempo hvor vi faktisk koste oss... Var på afterski etterpå, før vi dro ned på hytta og laget middag. Dro tilbake på afterski'en på kvelden, og det ble en skikkelig bra fest for alle tre! Lenge siden jeg har vært i så "god" form som jeg var der, men bare på en fin og morsom måte. Mye sang og dans! Søndagen koste jeg meg med en bok på hytta mens de andre to sto på nedoverski - DET holder jeg meg nemlig unna, får være måte på til skigåing Var rimelig støl i mage og lyske også, hehe. Mannen og D koste seg hos svigers i helga, og han ble veldig glad når jeg kom hjem søndagskveld. Mandagsmorgen våknet han tidlig, men da fikk han komme inn i senga til meg og vi lå og koste oss lenge, da kom det ett "Ga i deg" helt uten at jeg hadde sagt noe, og i en helt riktig setting... Kommer nye ord stadig vekk nå, veldig morsomt! Har skikkelig travle dager på jobb for tiden, så kjenner jeg ikke helt klarer å senke skuldrene. Håper jeg får hodet over vann snart. Hjelper nok når det kommer til påskeuka i alle fall, og det er jo ikke langt unna. Mannen er inne i en roligere periode heldigvis, så nå er det han som bærer hovedtyngden her hjemme. Merker luntene våre er litt kortere mot hverandre enn før, så vi snakket litt i går og må holde litt fokus på det fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. mars 2010 #1084 Del Skrevet 9. mars 2010 Det høres ut som du har hatt rene drømmepåskehelga, bare litt tidlig i forhold til påske. Det er nesten så jeg får lyst til å gå på ski når jeg leser om helga di, og jeg hater å gå på ski! Så herlig at D sier "glad i deg"! :rødme: Gleder meg til S greier å si det! Har bare fått han til å si "glad" enda. Det er nok helt naturlig at dere får kortere lunte når én har mye å stri med på jobb og den andre tar hovedtyngden hjemme. Veldig bra dere er klar over det og dermed kan unngå de verste konfrontasjonene. Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 9. mars 2010 #1085 Del Skrevet 9. mars 2010 Så koselig at han sier "ga i deg". Håper H sier det snart også! For en flott helg. Det er herlig med en skitur så lenge man ikke blir helt utslitt Jeg hadde en kjempeherlig tur for litt siden, min eneste så langt i år, men vær og føre var perfekt. Smiler når jeg tenker på det Håper det roer seg på jobben snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #1086 Del Skrevet 12. mars 2010 Det høres ut som du har hatt rene drømmepåskehelga, bare litt tidlig i forhold til påske. Det er nesten så jeg får lyst til å gå på ski når jeg leser om helga di, og jeg hater å gå på ski! Så herlig at D sier "glad i deg"! :rødme: Gleder meg til S greier å si det! Har bare fått han til å si "glad" enda. Det er nok helt naturlig at dere får kortere lunte når én har mye å stri med på jobb og den andre tar hovedtyngden hjemme. Veldig bra dere er klar over det og dermed kan unngå de verste konfrontasjonene. Ha en fortsatt fin kveld! Jeg har ikke hatt ski på beina på 15 år ca, nettopp fordi jeg ikke har hatt noe særlig positivt forhold til det Men ble veldig positivt overrasket nå, så nå ønsker jeg meg faktisk langrennsski til bursdagen min! Men handler nok mye om å gå sammen med de riktige folka også. Og jeg tror ikke det blir så høyt tempo i årene fremover når D skal være med evt Hehe, "glad" er jo en veldig god begynnelse da!! Så koselig at han sier "ga i deg". Håper H sier det snart også! For en flott helg. Det er herlig med en skitur så lenge man ikke blir helt utslitt Jeg hadde en kjempeherlig tur for litt siden, min eneste så langt i år, men vær og føre var perfekt. Smiler når jeg tenker på det Håper det roer seg på jobben snart! Ja, det varmer et mamma og pappa-hjerte! Har jo skrevet mye om det til Knøttet over her, men er som sagt veldig positivt overrasket - så nå håper jeg det blir mer skigåing fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #1087 Del Skrevet 12. mars 2010 I dag har D vært trøtt og sliten tror jeg, for det var mye sutring når vi kom hjem fra bhg. Men roet seg heldigvis utover kvelden, og vi avsluttet med en koselig legging med lesing og sang. Nå begynner han å bli mer klar på favorittsangene sine, sier "mer" når jeg har sunget en han liker godt, og avbryter meg når jeg synger noe han ikke vil høre Mannen er ute og spiser pizza med jobben, så her blir det alenekveld. Jeg har mye klær som skal brettes, men mulig det får vente til i morgen. Nå er det kos som gjelder! Dette er siste helga uten sjokolade, og jeg gleder meg litt til påskemarsipan om en uke Har gått fire uker på mandag, men skal jeg starte et nytt og bedre liv etter dette bør jeg vel strengt tatt vente til helga. Fornøyd med at jeg har klart det så bra - kan hvis jeg vil! Ha en god helg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. mars 2010 #1088 Del Skrevet 12. mars 2010 For en fantastisk helg! Jeg hadde heller ikke hatt ski på beina på nesten 20 år før jeg kjøpte ski igjen for et par år siden. Det blir jo ikke mange skiturer pr år, og jeg er fremdeles veldig lite stødig, men det er jo flott å gå på ski når været og selskapet er så bra! Koselig med "ga i deg"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. mars 2010 #1089 Del Skrevet 16. mars 2010 Godt å lese at vi er flere som ikke har hatt ski på beina på alt for mange år, og at det finnes håp for oss også. Deilig med alenekveld, husk på å sitte ned å slappe av litt også da, ike bare gjør husarbeid. Morsomt at D er veldig bestemt på hvilke sanger han vil høre og hvilke han ikke vil høre. S tar ofte frem sangboka og finner sanger han vil vi skal synge, og i det siste har han blitt lei nattasangen sin, for han avbryter alltid og vil høre noe annet. Rare ungene. :rødme: Så flink du har vært med sjokoladen! Da fortjener du deilig påskemarsipan! Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 16. mars 2010 #1090 Del Skrevet 16. mars 2010 Høres koselig ut. Jeg har også hatet ski i perioder. Det betyr veldig mye hvem man går med, og hvordan opplegget er. Er litt koseligere om man tar pauser og koser seg litt også. Tror det hjelper veldig for å lære ungene å like ski også når det blir dems tur. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 18. mars 2010 #1091 Del Skrevet 18. mars 2010 Høres ut som du hadde en koselig hyttetur forrige helg Jeg er heller ikke den beste på ski, og selvfølgelig er hele familien til H skibumser! Hehe.. Tror litt av feilen var at mamma og pappa begynte å lære meg og min søster ski samtidig, når jeg var 6 og hun 3, og da ble jeg selvfølgelig illsint når hun lærte fortere enn meg Men min søster lærte meg å ploge for 2 år siden, så nå går det bedre Har aldri vært noe stort problem med oppover og bortover, men kan bli litt redd nedover :gjeiper: Kjenner til det at det kan bli litt lett å hakke på hverandre om man er inne i en stressende periode. Får håpe dere greier å holde en lett stemning fremover selv om dere har det travelt Og herregud så søt D er som sier "Ga i deg" da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #1092 Del Skrevet 19. mars 2010 Er ikke sikker på om jeg liker det nye KG-designet, men ting faller vel på plass sånn etterhvert. Mannen har jobbet masse overtid denne uka, så D og jeg var alene på turn i går og jeg sitter her alene fortsatt i dag. Skulle egentlig på hockeykamp med ei venninne i dag, men det skar seg jo Trøsten er at mannen skal kjøpe med påskemarsipan hjem. Vi skulle egentlig kose oss med taco i dag, men han fikk overtidsmat på jobb, Blæh, kjenner jeg er skuffa. I tillegg har D vært et utagerende og sint lite monster til tider både i går og i dag, med testing av grenser og trassing i hytt og pine. Han kan vøre verdens sinteste - men plutselig to minutter senere tuller, smiler og ler han av den minste ting. Galskap. Huset ser helt bomba ut, og jeg får besøk av venninne med baby i 10tiden i morgen, så det må ryddes nå. Dobbelt-blæh. Kommer tilbake mer positiv om noen dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 19. mars 2010 #1093 Del Skrevet 19. mars 2010 En til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 22. mars 2010 #1094 Del Skrevet 22. mars 2010 Å, haha! Jeg kjenner igjen A i din beskrivelse av D Det går utrolig mye i "ikke" og "nei" her i huset om dagen. Og det er de samme tingene, om og om igjen. Amund er spesielt fascinert av kattedoene og vil gjerne oppi dem og leke med sanden. Kjeeeeeeeempefint. Jeg vet ikke hvem som er sintest når jeg sleper ham derfra for n'te gang på en kveld ... Håper det var koselig med babybesøk i helgen, og at humøret er bedre! Stor ... og der var du på "mine innlegg" igjen også ... *krysse av på lista* Dustete oppgradering av forum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 24. mars 2010 #1095 Del Skrevet 24. mars 2010 Trassalder der også, ja? Bra vi er flere som har sånne småtroll Snart kommer våren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #1096 Del Skrevet 24. mars 2010 En til deg! Takker Å, haha! Jeg kjenner igjen A i din beskrivelse av D Det går utrolig mye i "ikke" og "nei" her i huset om dagen. Og det er de samme tingene, om og om igjen. Amund er spesielt fascinert av kattedoene og vil gjerne oppi dem og leke med sanden. Kjeeeeeeeempefint. Jeg vet ikke hvem som er sintest når jeg sleper ham derfra for n'te gang på en kveld ... Håper det var koselig med babybesøk i helgen, og at humøret er bedre! Stor ... og der var du på "mine innlegg" igjen også ... *krysse av på lista* Dustete oppgradering av forum Bra jeg er tilbake på lista Og det ER godt å høre at vi er flere med trassige raringer. Synes jeg ser deg når du sleper ham vekk fra kattedoen Samme som vi har hatt med matskåla til hunden, heldigvis er den fascinasjonen vekk nå. Trassalder der også, ja? Bra vi er flere som har sånne småtroll Snart kommer våren Ja, nå har jeg kjøpt med nye sneakers og de er på hver morgen på tross av -1 og isskraping av bil på morgenen i dag. Det har vært vårjevndøgn, så da ER det vår De er inne i en morsom fase om dagen ja Krevende, men utrolig morsomt også da! Hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. mars 2010 #1097 Del Skrevet 24. mars 2010 Uff, jeg er enig med deg: jeg greier liksom ikke helt å venne meg helt til det nye designet ... Dessuten er det flere bugs som irriterer meg, som de enda ikke har fikset! Trassalder er en morsom tid ... S er litt slik av og til, men har vært verre tidligere, faktisk. Det går heldigvis over, så det gjelder bare å overleve den tida. Mmmm, påskemarsipan! Det må være det aller beste med påska, altså! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #1098 Del Skrevet 26. mars 2010 Knøttet: Ja, jeg trøster meg også med at det går i bølger det med den trassen. Denne uka har vært veldig fin igjen. Har nok litt med hvor mye tid vi har til diverse ting, og hvilke situasjoner vi er i ---------- D og jeg har vært mye alene denne uka pga jobb for mannen, så nå blir det godt med familiehelg! Hadde påskefrokost i barnehagen i går, og da fikk både mannen og jeg vært med. Så det var trivelig D syntes nok hele settingen var litt rar, så han var litt mer bajas ved bordet enn vanlig og ikke minst ble det mye gråt når vi dro. Men det regnet jeg vel med på forhånd, det var nok litt merkelig at vi plutselig var i barnehagen sammen med ham. Han og jeg dro på turn i går kveld, og det gikk stort sett fint. Han var nok litt sliten, for var litt mer skeptisk til et par nye ting enn han pleier, i tillegg til at han ramlet under balansering to ganger. Men han har sovet som en engel denne uka heldigvis! Jeg skrev det vel ikke forrige uke, men når vi var på turn sist forsvant den ene utestøvelen hans fra garderoben, så når vi skulle dra hjem hadde vi bare en sko! Lette overalt der med god hjelp uten at vi fant noe, så endte med å dra hjem uten sko, og med et par knallrosa Ecco-sko med glitter på som venninna til D uansett ikke trengte dagen etter, og han skulle jo i barnehage Snakket med naboen her når vi kom hjem da, og fikk et par støvler etter sønnen hennes i rett str. Gode venner og naboer er gull verdt! Men fikk mld fra turnhallen dagen etter, da var skoen mirakuløst kommet tilbake i garderoben. Så er nok noen barn som fikk den med seg i en bag eller noe på vei hjem fra turn, og som dro tilbake og leverte den. I går slapp vi heldigvis unna noe sånt tull På jobb går det supert om dagen, og jeg har hodet godt over vann endelig. Bruker de dagene jeg skal jobbe til uka på å planlegge kommende måned også, så da kommer jeg forhåpentligvis godt i gang for april. Mannen får det vel også litt roligere over påske. I april skal vi på Metallicakonsert, vi skal ha en god gammeldags fest her hjemme med mange gode venner, og jeg skal til Paris i slutten av måneden med venninner Fin måned! D skravler fælt om dagen, det kommer så mange nye ord! Han er enormt opptatt av buss og båt. Det er mye som går i kategorien buss og båt altså Store biler, lastebiler etc er også buss. Og her en dag vi var ute og gikk pekte han opp på himmelen og ropte entusiastisk "BÅT!" - det var da altså et fly Men det var han ikke enig i, fly er båt her i huset tydligvis. Dessuten er vi stort sett litt ute hver dag etter barnehagen nå også, og han storkoser seg. Det har nok også en sammenheng med lavt trassnivå om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 26. mars 2010 #1099 Del Skrevet 26. mars 2010 Det høres ut som dere har det veldig fint om dagen! Gøy med prating - her er det også stadig nye ord som dukker opp, selv om vi ikke skjønner alt med en gang. Morsomt at fly = båt De kan være ganske bestemte på sånt! Ha en fin påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #1100 Del Skrevet 26. mars 2010 Lilith: God påske til dere også ------ Må bare innom her og si at jeg er nyforelsket! Både i Susanne Sundfør, og i mannen min som har kjøpt CD'en hennes til meg - og som sitter sammen med meg i en stue som er mørk bortsett fra tente stearinslys, og som hører på musikken sammen med meg og engasjert forteller hva han liker med låtene. Lykke Passet fint at hun var på Senkveld i dag til å avslutte dagen med. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå