Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Koeslig med kjærestekveld.

Er spent på hvordan det blir med alkohol her også når jeg skal begynne igjen :fnise: Jeg drakk jo litt før jeg oppdaget at jeg var gravid igjen. Men siden jeg fortsatt ammet var det begrenset.

Tror det kan gå fort i fletta ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Har dere arvedåpskjole i familien siden tremenningen til D skal bruke den?

Høres herlig ut med kjærestekveld på byen, og å ha fri dagen etter! :biggrin: Godt å ha så snille foreldre som har lyst og mulighet til å stille opp. :)

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres ut som ein flott helg. Gler meg til me kan ha litt tid for oss sjølv :) Blir jo greiare når ungane blir litt større. Og D er jo 1,5 år nå vel, store guten! Snakkar i setningar og greier :tommelopp: Det begynte T med og då han var rundt D sin alder. No snakkar han i setningar på opptil 4-5 ord, så utviklinga går utruleg fort med dei små :hjerte:

Ja, når man ammer begrenser det seg jo ganske naturlig hva man får til av alenetid. Men tiden går jo så fort, så plutselig er det deres tur til litt kjærestetid også :)

D blir halvannet denne måneden ja, så han vokser til! Morsomt med T, han er en liten flinking!

Så herlig med en kjærestekveld!

Så flink D er da, som former setninger :tommelopp:

Nåja, setninger og setninger. Var vel mest at han sa de to mest brukte ordene sine etter hverandre :fnise: Men i riktig setting da, så LITT flink var han jo. Men er nok ikke mer gjennomtenkt enn det ;)

Koeslig med kjærestekveld.

Er spent på hvordan det blir med alkohol her også når jeg skal begynne igjen :fnise: Jeg drakk jo litt før jeg oppdaget at jeg var gravid igjen. Men siden jeg fortsatt ammet var det begrenset.

Tror det kan gå fort i fletta ja...

Ja, rart hvordan det plutselig slo ut litt her i helga. Har egentlig reagert veldig tregt på alkohol, men er vel kanskje at jeg rett og slett ikke har drukket så store mengder egentlig. Var nok mest at jeg var trøtt i helga også, men kombinasjonen alkohol og trøtthet virket i alle fall - for en gangsskyld var det mannen som tok mest "vare på" meg ;)

Har dere arvedåpskjole i familien siden tremenningen til D skal bruke den?

Høres herlig ut med kjærestekveld på byen, og å ha fri dagen etter! :biggrin: Godt å ha så snille foreldre som har lyst og mulighet til å stille opp. :)

Ja, vi har egentlig arvedåpskjole på begge sider av familien, så var litt dilemma på hvilken vi skulle bruke.. men endte opp med mannens, siden jeg har så mange andre slektninger som kan videreføre vår kjole. Mannens er liksom bare vi som er i direkte linje ned.

Vi er utrolig heldige som har to foreldrepar som er så ivrige etter å få bruke masse tid med D. Og ikke minst er det godt å se at D trives så utrolig godt med de. Føler liksom ikke at det er å bruke barnevakt når han er med de, det er helt naturlig for ham bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på foreldresamtale i barnehagen i dag. Veldig spennende, og var litt godt at ikke det dukket opp noen store overraskelser - han er rimelig prikk lik seg selv i barnehagen som hjemme, og det tar jeg jo som et tegn på at han trives. Mye skryt, og selvsagt også noen "utfordringer" ;) De trener på innestemme og å sitte stille ved bordet for ham for tiden, noe som er det samme vi prøver på hjemme. Greit å vite for de at det er ting vi også har fokus på hjemme, slik at det kan forsterkes ved at de også har fokus på det. Han har nemlig MYE lyd, og han er rastløs. Det kjenner vi oss godt igjen i.. ;)

Mannen er hjemme hos en kollega av seg i kveld og ser hockeykamp, så jeg skal kose meg med Frustrerte Fruer alene hjemme i kveld :hoppe:

Åh- og annen ting. D har vært litt umulig med middag i det siste, ikke villet spise så mye som før. Hjalp mye å flytte det til kvelden, men fortsatt litt rabalder innimellom. Snakket med ei venninne på jobb, og de hadde hatt samme greie når datteren hennes var på samme alder. Der fant de ut at hun ikke ville ha ting blandet!

Tenkte ikke på det i dag, og blandet maten som vanlig. Han sutret og ville ikke ha. Kom på rådet henne, så la vi fisk, poteter, gulrot og saus hver for seg på tallerkenen hans. DA spiste han, ja. Først all fisken, så endel potet og litt gulrot. Så da er kanskje det løsningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går så fint med D i barnehagan :)

Og det med middagen opplever me og til tider! At han ikkje vil ha blanda.... Rare ungane :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går så fint med D i barnehagan :)

Og det med middagen opplever me og til tider! At han ikkje vil ha blanda.... Rare ungane :ler:

Ja, jeg nevnte det i barnehagen - og de sa at en av de andre mammaene hadde fortalt det samme bare noen dager før. Tydligvis denne alderen de finner ut at mat er et fint "maktmiddel", raringene ;)

---------------

Ikke skjedd så mye spennende resten av uka. Var på turn som vanlig på torsdag, D har nå funnet ut sine favorittaktiviteter. Alt med balansering og klatring er topp, mens det å henge i ringene eller i stang - det er kjeeedelig :ler: Han er så søt, både mannen og jeg har vært med alle tre gangene. Hvis en av oss går for å sette oss ned på benken for å se på tar det ikke lang tid før han speider etter den som er borte og kommer ivrig løpende for å hente den - vil at vi skal være med å se på alt han gjør ;)

I går var jeg en tur på kafé med venninner etter jobb, og kom hjem til å legge D. Så koste mannen og jeg oss med ferske reker og loff mens vi hadde TV2-kveld. Jeg hadde tidligvakt i dag, så la meg relativt tidlig også.

D sov til ca 8 i dag, så det var deilig. Rolig, fin morgen med mye bil-leking før mannen sto opp. Etter luren til D dro de to avgårde på utflukt for å finne litt nye klær til D mens jeg er hjemme og ser fotball. Motsatt rollefordeling? :ler: Skal lage hjemmelaget lasagne til i kveld, så får vi se om jeg klarer å overtale mannen til å se Grand Prix.

I morgen skal vi besøke mamma og pappa, de har vært på ferie til varmere strøk og har rimelig stort savn etter junior nå høres det ut til :ler:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres så moro ut med turn (?) for småttisene! Kanskje jeg skulle forhørt meg om det finnes noe slikt her også, tror S hadde stortrivdes med å finne på noe annet å gjøre! Koselig at D vil "samle flokken" og ha mamma og pappa til å se på når han turner. :)

Så herlig å få sove til åtte! :dåne: Kjekt med rollebytte, synes iallfall jeg. ;) Og kjekt med menn som kan handle klær, mannen min handler gjerne klær til S, synes bare det er morsomt han. Fotball, derimot, bryr jeg meg heller lite om. ;)

Koselig med besteforeldrebesøk da, for alle sammen antar jeg. :) Det er litt morsomt, for besteforeldrene til S savner han med éngang han har vært borte noen dager. ;) Oss er det vel ikke så farlig med lengre, så lenge de får se S! :jolie:

:fnise:

Ha ei fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en koselig helg.

:klem:

:Nikke: Høres ut som dere koser dere skikkelig :)

Ja, det er fine dager :klemmer:

Det høres så moro ut med turn (?) for småttisene! Kanskje jeg skulle forhørt meg om det finnes noe slikt her også, tror S hadde stortrivdes med å finne på noe annet å gjøre! Koselig at D vil "samle flokken" og ha mamma og pappa til å se på når han turner. :)

Så herlig å få sove til åtte! :dåne: Kjekt med rollebytte, synes iallfall jeg. ;) Og kjekt med menn som kan handle klær, mannen min handler gjerne klær til S, synes bare det er morsomt han. Fotball, derimot, bryr jeg meg heller lite om. ;)

Koselig med besteforeldrebesøk da, for alle sammen antar jeg. :) Det er litt morsomt, for besteforeldrene til S savner han med éngang han har vært borte noen dager. ;) Oss er det vel ikke så farlig med lengre, så lenge de får se S! :jolie:

:fnise:

Ha ei fin helg! :klemmer:

Ja, er jo ikke så stor by vi bor i - men de er heldigvis flinke med ulike tilbud til små barn. Kjekt å ha litt å finne på ;)

Mannen hadde jo gode intensjoner med handlinga, og kom hjem med noe brukende. MEN, han kom også hjem med tights :hoho: Var visst ikke så lett å se forskjell på joggebukse og tights syntes han..så den får en av venninnene til Daniel få ;) Alt var på salg da, så var bare noen få kroner, hoho!

Er samme her - ikke så viktig med meg og mannen, her er det D for alle penga! Men er jo gøy det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig hos mamma og pappa i går, og selv om D ikke hadde sett de på 3-4 uker nå var han ikke noe sjenert eller noe. Storkoste seg på fanget til begge to, skravlet og koste. Når mormor i tillegg hadde laget medisterkake til middag, da var det i alle fall ingen som er bedre ;)

Utrolig travelt på jobb for tiden, så kjenner jeg er sliten. Driver og planlegger jentetur til Paris i april, og kjenner at det skal være godt å glede seg til. Skal på fjelltur med venninner også om et par helger, så joda - jeg har mye å se frem i mot :nigo:

Sutrealarm: Bruker cerazette - startet med det etter jeg fikk D. Stort sett har det gått greit, har fått mens som normalt. Men nå er alt helt kaotisk, og har vært det i 3-4 mnd. Har plutselig mensen 3 ganger i måneden omtrent, med tilhørende SYKE menssmerter. Hadde det blitt sånn i det jeg startet på de hadde jeg skjønt det, men at ting skal bli sånn etter å ha gått på de i 1 år? :klø: Jeg er sur og har VONDT, og sexliv kan man jo se langt etter. I tillegg er jeg konstant sulten / sugen på noe godt. Jeg tenker på mat hele tiden, og har begynt å smugspise sjokolade på vei hjem fra jobb til og med :flau: Galskap! Såeh, med meg med kronisk PMS, og en mann som har sluttet å snuse forrige uke....her er det god stemning! ;)

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det går så bra med D i bhg! Det er godt å vite at de små trives :)

Jenteturer! Å, jeg blir misunnelig ... Både fjelltur og Paris (Paris!!!!!!) høres fantastisk ut. Sist jeg var i Paris forspiste jeg meg voldsomt på fondue. Det vil jeg gjerne gjøre igjen :ler:

Så utrolig rart med Cerazetten? Sånn skal det vel ikke være? Har du snakket med legen om det? Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig med blødninger, smerter og dertilhørende dårlig humør. Hadde det litt sånn med spiralen, jeg. Kanskje greit å høre med legen om det virkelig skal være sånn. Håper det går over! :klemmer:

Paris høres vidunderlig ut *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Må le av mannen som ikke ser forskjell på tights og joggebukse! :fnise:

Si meg, tar jeg helt feil om jeg sier at jeg husker da du bodde i tr.heim og mannen din skulle kjøpe tights til deg og kjøpte feil? Eller noe sånt, husker ikke helt ... :sjenert:

Jentetur til Paris høres fantastisk ut! *misunne* ;)

Teite Cerazette! :kjefte: Jeg var heller ikke fornøyd da jeg brukte de, selv om jeg ikke hadde slike bivirkninger som du hadde, jeg fikk bare masse kviser ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cerazette, ja. De har jeg også dårlig erfaring med, hadde mensen hele tida. Prøv å kutte dem ut, så blir det kanskje bra? :vetikke:

Hehe, lillemor vil heller ikke ha maten blandet sammen :fnise:

Godt med jentetur og venninnetur på fjellet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha!

GOD stemning ;)

Når det er sagt; jeg veit alt om uregelmessighet i det meste. Ta deg en tur til legen, du.. søta. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er flere av dere som også har rare erfaringer med Cerazette, og det samme kunne ei venninne fortelle om når jeg snakket med henne tidligere i uka - både for seg, og for hennes venner. Så hun hadde også kuttet ut de etter 1 års tid. Så da er vel kutt av det løsningen, men da må jeg finne meg et alternativ...

Knøttet: HAHA! Jeg hadde helt glemt at han tullet det til der, men du har jo helt rett!! Da var det andre vei; han skulle kjøpe tights, men kjøpte joggebukse :hoho: Stakkars mannen min må ha klesdysleksi ;)

I dag har det vært karneval i barnehagen til D. Vi valgte å gjøre det veldig enkelt, og kledde ham ut som fotballspiller i Liverpooldrakt ;) Han er ikke noe glad i å ha på seg "rare" ting, så vi fant ut at det var bedre å ta på ham relativt normale klær som han i alle fall hadde på seg ;) Var ikke mange kostymer igjen på 1åringene når han ble hentet, de synes det der var rare greier :fnise: Men det hadde visst vært en veldig morsom dag, med pølselunsj og "katta i sekken". De er veldig flinke til å ta bilder og vise frem, i dag var det bilder limt på gulvet i garderoben - så barna var ivrige på å vise frem når voksne kom.

I helgen hadde vi egentlig både invitasjon til en hyttetur med et vennepar, og tenning av OL-ild sammen med to andre vennepar, men bestemte oss tidligere i dag for å takke nei til alt og bare sløve hjemme. D har hatt en travel uke i barnehagen med mye opplegg, så greit å se an han og ta ting akkurat som det kommer. Blir sikkert litt familiebesøk (fikk antydninger fra svigers på sms tidligere i kveld om at de kanskje kommer en tur i morgen).

Mannen er ute i dag, og D sover - så jeg har sett film og kost meg. Så "Changeling" med Angelina Jolie - for en rørende og forferdelig film på samme tid, den kan anbefales.

Håper alle har en god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koseleg å lesa her inne om dagen. Bortsett frå dumme Cerazette då ;) Eg syns kobberspiral fungerar fint, kanskje det er eit alternativ?

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var karneval i barnehagen til storebror i går også :nigo: Han hadde kost seg, men var visst blitt veldig sliten da. Sånn er det når man ikke vil sove før karnevalet :fnise:

Slitsomt med surrete prevensjonsmidler. Jeg fikk satt inn hormon spiral for noen uker siden, håper det går seg til snart... Kjedelig med sånne småblødninger hele tida!!!

Deilig med rolige helger også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuud, her var det FLAUT lenge siden jeg hadde vært innom...! Følger deg jo på fb, men det er jo her man kan få inside information... ;)

Fælt at du har sånne plager med den p-pilla... Skal ikke bare kutte den ut og prøve på småsøsken snart da?! ;)

Nå er jeg forresten inne med mobilen, måtte testes ut... ;) Men tror ikke det blir noen vane, går jo litt tregt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...