MellonCollie Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #1022 Skrevet 19. januar 2010 Å, stakkars lille D! (og deg ...) Du kan tro jeg føler med ham etter å ha hengt over doen/bøtta selv halve mandags kveld og -natt. Det er virkelig helt forferdelig å kaste opp! Godt han virker bedre allerede Amund klorer og slår forresten også når han blir sint. Vi bare tar bort hendene hans og sier at det ikke er lov. Vet ikke hva annet vi kan gjøre? God helg! Ja, omgangssyke er noe av det verste som er. Og han som ikke "skjønner" helt hva som skjer heller... en liten kar som ble fortvila når jeg forsøkte å begrense vanndrikkinga imellom slik at ikke alt skulle komme opp igjen - han ville jo ha vekk smaken "Godt" å høre at det er flere enn oss som har sinnatagger. HEr begynner ting faktisk å hjelpe litt nå, han har jo vært sånn i 3 ukers tid. Vi har vært konsekvente og gjort som dere, og nå er det mye bedre. Så er nok faser de går gjennom.. Stakkars D God bedring Takk! Det ble heldigvis med de 5 timene den natta, men ble hjemme fredagen også pga smittefare
MellonCollie Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #1023 Skrevet 19. januar 2010 Mareritthelg :dåne: Mannen kom hjem på dagen heldigvis, så jeg fikk noen timer på jobb mens først min pappa passet D, og så kom mannen og kunne være med ham. Hadde planlagt rolig tacokveld når D var lagt, og mens mannen la D startet jeg matlaging da telefonen min ringte. Det var pappa som kunne informere om at bestefar var blitt kjørt avgårde i sykebil i full fart, uten at man fikk kontakt med ham Han er jo en gammel mann, og selv om han har vært syk tidligere skjønte jeg at denne gangen var det alvor..så vi trodde vel egentlig vi hadde mistet ham. Jeg gråt og gråt... pappa ringte igjen et par timer etterpå, da hadde han kviknet til - men kvelden var liksom ikke det samme De vet fortsatt ikke hva det er, men han kom hjem fra sykehus på søndag alt heldigvis. Lørdagen fikk vi gjort noen småærend, men så begynte mannen å føle seg uggen. Og joda, han var smittet av D og tilbragte kvelden og natta på badegulvet mens han kastet opp ca hvert kvarter natta gjennom. Så jeg sov jo heller ikke så godt, var jo "bekymra" for ham. Søndag skulle vi ut på tur med et vennepar, men mannen måtte jo bli hjemme. Men D og jeg dro på skogstur på akebrett, og vi tente bål og grillet pølser med venner. To gutter på halvannet med hver sin rosineske og pølse spist rett fra pinnen; suksess! Dro inn til venneparet etterpå, gutta lekte så fint sammen og da fikk mannen litt mer alenetid.. Heldigvis har uka startet bedre - D har sovet natta gjennom til vi har vekt ham 7.15 for å dra i barnehagen etterhvert. Og vi storkoste oss på svømminga i dag, som da var siste gang. Har jo gått i over ett år, greit med en pause. På torsdag starter vi opp på turn
MellonCollie Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #1024 Skrevet 25. januar 2010 (endret) Roligere helg dette, uten døende besteforeldre og sykdom Begynte på turn torsdag som var. Morsomt, men var litt høyt tempo for de nye små. Men regner med det går seg til. De syntes uansett det var utrolig spennende! D's favorittlek i løpet av timen var når vi lekte "nappe hale"-sisten. Han fattet poenget kjempefort, og løp avgårde med halen festet til buksa mens han hylte av latter når pappaen kom etter ham. Med en gang pappaen hadde fanget halen satte D farten etter ham for å få tak i den igjen I helga var vi på besøk hos et vennepar på lørdagskvelden, barna lekte sammen først og så spiste vi taco og drakk vin (vel, de av oss som ikke kjørte) og skravlet. Jeg bakte med en fantastisk god gulrotkake om jeg må si det selv ENDELIG har jeg funnet "min" kake. Enkel og fantastisk god. Søndag skulle vi ut og ake sammen med ei venninne på jobben og hennes datter på tre. Vi var vel der i ca 20 minutter før D slo seg vrang, og 10 minutter etter vi da måtte dra hadde hennes datter blitt fanget av trassen Lo litt i dag, det er ikke alltid dagene med barn er som man hadde forventet - vi hadde trodd de kom til å storkose seg! Ellers har jeg bestilt legetime til D i dag. Det hender veldig ofte han er litt løs i magen. Ikke diare, men likevel løsere enn normalt. Så nå pratet vi med barnehagen sist uke og ble enige om at det burde sjekkes ut, kanskje han spiser noe han ikke tåler. Uff... tenk om det er sammenheng med all magevondten og gulpinga når han var liten. Og med at jeg ofte føler han er mer sutrete enn andre... tenk om han bare har vondt i magen jaja, kan ikke ta sorger på forskudd. Skal bli greit å høre litt med en lege i alle fall. Var fotograf i barnehagen før helga, og til uka er det foreldresamtaler. Så dagene flyr Mannen drar på reisejobb en liten tur i morgen, men forhåpentligvis hjemme igjen onsdag. Ikke mye jeg rekker utenom jobb og husting føler jeg.. Endret 25. januar 2010 av MellonCollie
Lilith Skrevet 25. januar 2010 #1025 Skrevet 25. januar 2010 Så flinke dere er til å finne på ting! Svømming og turn og aketurer og besøk ... Vi er nok en del slappere her i huset, gitt ... Den omgangssyken er skikkelig smittsom, ja. Her har hele familien hatt det, besteforeldre inkludert! Nå går det lus i bhg, så vi får vel det også da, alle mann ... Hvordan gikk det egentlig med bestefaren din? Fant de ut av hva det var som feilet ham? Skumle greier! Uansett hva det er, lite eller stort, er det jo veldig dramatisk å måtte hentes av ambulanse og kjøres til sykehuset, så skjønner godt du ble satt ut og lei deg. Håper dere finner ut om det er noe galt med magen til D! Når jeg tenker meg om, er Amund også litt ustabil i magen. Hardt ene dagen og løst neste, uten at jeg ser noen direkte sammenheng med hva han har spist. Hm. Hold oss oppdatert på hva legen sier om D, da! Forresten er jeg veldig interessert i oppskrift på gulrotkaka di! Ha en fin kveld
Ella* Skrevet 25. januar 2010 #1026 Skrevet 25. januar 2010 Håper det går bra med bestefaren din H er også litt vekslende, noen ganger er det fast, andre ganger løst. Så hva som er normalt og ikke vet jeg sannelig ikke. Men sikkert greit å få det sjekket ut! Synes også dere er så flinke til å være med på forskjellige aktiviteter... Så flinke er ikke vi Gulrotkake er så GODT En av mine favoritter... Og gjett hva jeg fikk lyst på nå
Gjest imli Skrevet 26. januar 2010 #1027 Skrevet 26. januar 2010 Innom og oppdaterar meg! Jammen lev de eit aktivt liv ja Me er nok og betydeleg slappare gitt... Håper ikkje det er noko gale med D
MellonCollie Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #1029 Skrevet 26. januar 2010 Så flinke dere er til å finne på ting! Svømming og turn og aketurer og besøk ... Vi er nok en del slappere her i huset, gitt ... Den omgangssyken er skikkelig smittsom, ja. Her har hele familien hatt det, besteforeldre inkludert! Nå går det lus i bhg, så vi får vel det også da, alle mann ... Hvordan gikk det egentlig med bestefaren din? Fant de ut av hva det var som feilet ham? Skumle greier! Uansett hva det er, lite eller stort, er det jo veldig dramatisk å måtte hentes av ambulanse og kjøres til sykehuset, så skjønner godt du ble satt ut og lei deg. Håper dere finner ut om det er noe galt med magen til D! Når jeg tenker meg om, er Amund også litt ustabil i magen. Hardt ene dagen og løst neste, uten at jeg ser noen direkte sammenheng med hva han har spist. Hm. Hold oss oppdatert på hva legen sier om D, da! Forresten er jeg veldig interessert i oppskrift på gulrotkaka di! Ha en fin kveld Jeg er kanskje bare veldig flink til å fremheve de gangene vi faktisk finner på noe Ja, var rimelig ekstremt i barnehagen også. Alle barna på avdelingen hadde det, og nesten alle foreldrene. Utrolig at jeg slapp unna, jeg som faktisk ble kastet opp på - bokstavlig talt! Bestefar er hjemme, frisk og rask. FIkk aldri noe mer svar på hva som forårsaket det, men han går jo på diverse hjertemedisiner og skal tross alt feire 87årsdag denne uken..så det er kanskje sånt man må forvente? I mitt hode er han fortsatt min spreke bestefar som lever og ånder for familie, hus og hjem. Klarer vel ikke helt innse at han faktisk ikke er så sprek som han var før jeg flyttet utenbys for å studere. Oppskrift skal letes frem og limes inn Håper det går bra med bestefaren din H er også litt vekslende, noen ganger er det fast, andre ganger løst. Så hva som er normalt og ikke vet jeg sannelig ikke. Men sikkert greit å få det sjekket ut! Synes også dere er så flinke til å være med på forskjellige aktiviteter... Så flinke er ikke vi Gulrotkake er så GODT En av mine favoritter... Og gjett hva jeg fikk lyst på nå Ja, jeg har jo tidligere tenkt at D var mye løs i magen - men som du sier, er jo vanskelig å tenke om det er noe unormalt. Men var de i barnehagen som nevnte det, og de har vel gjerne 14 bæsjebleier om dagen å sammenligne med Så da er det bedre å i alle fall få utelukket noe. Jeg hadde tenkt på gulrotkake ca døgnet rundt i en uke før jeg MÅTTE bake Innom og oppdaterar meg! Jammen lev de eit aktivt liv ja Me er nok og betydeleg slappare gitt... Håper ikkje det er noko gale med D Som jeg sa til Lilith, kan jo hende det bare virker mye siden det er det jeg skriver om Føler jeg sitter mye hjemme også! Men både mannen og jeg er vel ganske sosiale av oss, så er glade i å finne på litt sammen også. Og D blir i alle fall grinete om han skal rusle rundt her hjemme flere dager på rad uten å se noen andre, så er greit for alle å ha litt å pusle med. Nei, tror vel og satser på at alt er OK. Men uansett greit å sjekke ut.
MellonCollie Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #1030 Skrevet 26. januar 2010 Koselig å lese om dagene deres Så fint å se deg innom! ----------- Jeg blir så trøtt når mannen er på reisejobb! Kan det ha en sammenheng med at jeg ender opp sittende på sofaen og dytte i meg usunn mat mon tro? Det man spiser når ingen ser, det teller heller ikke som kalorier har jeg hørt Hatt en super dag rett og slett! D sov til 6.50 (i går var det 5.30), han var blid, tullete og glad hele morgenen. På leveringa løp han inn på avdelingen, for der hadde de fått en ny bilgarasje i går som alle barna var samlet rundt. Stor stas Dro litt tidligere fra jobb og hentet ham. Og har nå begynt å bare spise brødskiver med en gang vi kommer hjem fra jobb, og lager heller middag til hans kveldsmat. For det første er han mer glad i brød enn middag om dagen, så da blir det ikke så mye grin med sulten unge som egentlig ikke vil ha det han blir servert + at det er enklere å lage middag senere på kvelden når han ikke er oversulten og vil ha kos. Nå har vi mat med en gang, og så god tid til lek og moro før middagslaging. Han har vært i superfin form og vi har sunget, danset og ledd. For en fantastisk fin fyr han er La ham kl 19, og han sover fint og rolig. I dag har han satt sammen to ord for første gang! Snakket med mannen på tlf på høyttaler, og sa til D at vi skulle si hadet til pappa før vi la på, hvorpå han sa "hadet pappa!" Ikke så stor ting, men likevel morsomt - plutselig kommer nye ting som den største selvfølge
Lilith Skrevet 26. januar 2010 #1031 Skrevet 26. januar 2010 Mat som inntas uten vitner teller ikke, og jeg har nettopp bestemt at mat som inntas etter klokken 20 om kvelden heller ikke teller Så fint at dere har hatt en flott da, og at D er i så godt humør! Lurt med skiver etter job/bhg og middag til kvelds. Vi må finne en lignende løsning her også, tro jeg. A er i hvert fall ikke interessert i middag når vi spiser, i femtida. Blir for tidlig for ham, tror jeg - de spiser jo i bhg klokka tre. Wow, ikke dårlig å sette sammen ord alt! Det er helt sprøtt hvordan ting bare faller på plass for dem, helt plutselig. A sa jo "hadet" helt plutselig da vi var hos legen for et par mnd siden. Helt spontant da vi skulle gå. Jeg ble så overrasket! Han vinket til og med! Rare små ... Ha en fortsatt god kveld - og natt
jente 79 Skrevet 27. januar 2010 #1032 Skrevet 27. januar 2010 Lurte litt på den middagsløsningen selv jeg også. Blir ikke så lett for meg å begynne med middagen med to små før Kjære er hjemme. Dermed blir middagen gjerne ikke ferdig før over 5, og da er det jo ikke lenge til kveldsmat og leggetid... Her har det gått veldig opp og ned med middagsspisingen. Han var ikke så flink en stund, men nå har det tatt seg litt opp igjen. De har varm mat to ganger i uka i barnehagen da. Så han får i hvert fall i seg litt. I går hadde han supperester omtrent opp til albuene
Ella* Skrevet 27. januar 2010 #1033 Skrevet 27. januar 2010 Det er veldig greit å spise brødskiver når man kommer hjem, og så ta middagen på kvelden. Det gjør vi også de dagene det blir litt travelt.
MellonCollie Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #1036 Skrevet 31. januar 2010 Mat som inntas uten vitner teller ikke, og jeg har nettopp bestemt at mat som inntas etter klokken 20 om kvelden heller ikke teller Så fint at dere har hatt en flott da, og at D er i så godt humør! Lurt med skiver etter job/bhg og middag til kvelds. Vi må finne en lignende løsning her også, tro jeg. A er i hvert fall ikke interessert i middag når vi spiser, i femtida. Blir for tidlig for ham, tror jeg - de spiser jo i bhg klokka tre. Wow, ikke dårlig å sette sammen ord alt! Det er helt sprøtt hvordan ting bare faller på plass for dem, helt plutselig. A sa jo "hadet" helt plutselig da vi var hos legen for et par mnd siden. Helt spontant da vi skulle gå. Jeg ble så overrasket! Han vinket til og med! Rare små ... Ha en fortsatt god kveld - og natt Ohh, jeg liker etter kl 20.00-regelen din Ja, det er snodig hvordan de plutselig en dag gjør noe med verdens største selvfølgelig som de ikke har vist tegn til tidligere. Utrolig spennende! Lurte litt på den middagsløsningen selv jeg også. Blir ikke så lett for meg å begynne med middagen med to små før Kjære er hjemme. Dermed blir middagen gjerne ikke ferdig før over 5, og da er det jo ikke lenge til kveldsmat og leggetid... Her har det gått veldig opp og ned med middagsspisingen. Han var ikke så flink en stund, men nå har det tatt seg litt opp igjen. De har varm mat to ganger i uka i barnehagen da. Så han får i hvert fall i seg litt. I går hadde han supperester omtrent opp til albuene Var det samme vi så hos oss, at middagen plutselig kunne drøye helt til 17 noen dager, og da blir det tett på med brødskiver til kvelds kl 1830. Har fungert veldig fint for oss denne uka i alle fall! Her er det varm mat en gang i uka, og barnehagepersonellet sier de aller fleste synes brødskiver er best uansett - så de serverer det meste med brød til, og det er det det går mest av Det kommer vel og går litt, den matinteressen. Det er veldig greit å spise brødskiver når man kommer hjem, og så ta middagen på kvelden. Det gjør vi også de dagene det blir litt travelt. Ja, det blir nok innført som fast rytme her i huset fra nå av. Bare innom og oppdaterer meg litt God helg Koselig å se dere
MellonCollie Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #1037 Skrevet 31. januar 2010 I går dro vi til svigers på dagtid og traff D's firmenning på tre måneder. De skulle bruke dåpskjolen som D brukte, så syntes det var så hyggelig å treffe oss samtidig. Mannen har jo ikke noe stor famile, så får ta vare på de få som er Svigers laget kveldsmat til og la D mens mannen og jeg dro til byen og traff et vennepar. Spiste middag på Fridays før vi dro på Stund-Up på klubbscenen på Latter. Utrolig morsomt show med Jonna, Lisa Tønne og Sturla Berg Johansen bl.a. Supert opplegg for en skikkelig kjærestekveld! Ble en liten drink for mye for min del kjente jeg, så var rimelig klar når vi bestemte oss for å ta siste t-banen hjem. Mannen skjønte jeg ikke var helt i slag når jeg ikke ville ha pølse til nattmat, hahaha! Har ikke rørt en dråpe alkohol på to-tre måneder tror jeg, så kombinert med litt slitenhet gjorde nok det litt utslaget Sov godt i natt da i alle fall! Og svigers sto opp med D slik at mannen og jeg hadde morgenen fri. Når vi kom hjem hit igjen har vi bare slappet av og kost oss sammen med D. Han har vært i kjempeform, lekt så fint med bilene sine og et fiskespill han er veldig glad i.
MellonCollie Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #1038 Skrevet 31. januar 2010 ..også glemte jeg helt å notere for egen del; D fikk ny tann på fredag, så nå har han 15 på plass. En hjørnetann som mangler, og den kommer nok i løpet av neste par dagene
Gjest imli Skrevet 31. januar 2010 #1039 Skrevet 31. januar 2010 Høyres ut som ein flott helg. Gler meg til me kan ha litt tid for oss sjølv Blir jo greiare når ungane blir litt større. Og D er jo 1,5 år nå vel, store guten! Snakkar i setningar og greier Det begynte T med og då han var rundt D sin alder. No snakkar han i setningar på opptil 4-5 ord, så utviklinga går utruleg fort med dei små
Ella* Skrevet 31. januar 2010 #1040 Skrevet 31. januar 2010 Så herlig med en kjærestekveld! Så flink D er da, som former setninger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå