Gå til innhold

MellonCollies dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

:vinke:

Tror nok det vil gå opp og ned det med at han blir pappagutt innimellom.. Men forstår godt at det kan være sårt :Nikke:

Godt at svømminga gikk bra til tross for stressete tid i forveien!

Ha en fortsatt flott torsdagskveld! Snart helg! :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem:

Skjønner det er sårt, men bare vent - snart svinger pendelen din vei igjen ;)

Skrevet

Misforstå meg rett når jeg sier at det er "godt" å se at andre også har en liten pappagutt ... :sjenert: S er skikkelig pappdalt, går rundt og sier "pappa pappa pappa" hele dagen omtrent, og det er bare pappa som gjelder når det er trøsting og det meste annet. Det er veldig sårt for et mammahjerte, som du tydeligvis vet. Jeg håper det går over etterhvert, og at han iallfall blir mer nøytral om enn ikke mammdalt. På en måte er det godt at han ikke klenger på meg, men jeg vil jo føle meg like ønsket jeg også ... Vanskelig det der. :sjenert:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Skrevet

Jeg ser "dalteproblematikken" er kjent flere steder, i flere retninger. Høres ut som vi har det veldig likt, Knøttet - så får vi trøste oss med at det er godt vi er flere, og at det er bra de har så fine pappaer :Nikke:

Nå er det lenge siden sist! Forrige helg var vi på hyttetur, hadde knallvær og D koste seg sammen med nevøen til venneparet vårt som var nøyaktig 3 mnd eldre enn ham. De løp etter hverandre og lo og tullet hele helga. Når vi skulle kjøre hjem sovnet D fort, men våknet etter 20 min og bare skrek! Til slutt måtte vi stoppe og ta ham ut, men ingenting hjalp... fikk roet ham etter 45 min (!), og mannen satt seg bak med ham, slik at vi klarte å komme oss hjem i grei tilstand. Han var sutrete hjemme resten av dagen, men han virket fin mandagsmorgen. Da dro jeg til Oslo på kurs, og mannen leverte D i bhg. Rundt 1300 fikk jeg tlf - D hadde fått feber og litt diare.......så det var nok noe som var i kroppen hans allerede på søndag.

Denne uka har altså mannen vært hjemme med syk gutt, mens jeg har levd livet i Oslo. Hotell, middager ute, lange morgener under dyna og fri på kveldene. Luksus! Litt demper med tilstandene hjemme, men var jo uansett ikke mye jeg kunne gjøre med det :sjenert: Heldigvis har han ikke vært kjempesyk - hatt feber under 38,5 hele veien, og diaretendenser - men syk nok til å holdes hjemme. Virker som de to har kost seg så godt de kunne :) Men det var veldig godt å komme hjem igjen i går, da! Han hadde 37,8 i går kveld, så vi bestemte oss for å holde ham hjemme i dag også - så nå ligger han og sover mens jeg har funnet frem huset under alt rotet ;)

Helga blir veldig rolig, D skal få bli skikkelig frisk nå. Han er blid og feberfri idag, men merker han er litt ekstra trøtt.

Skrevet

å bra at D er i bedre form, og at han ikke ble helt slått ut av sykdom.

Høres herlig ut med Oslo-tur, ble jo som en liten husmorferie :)

God helg! :klemmer:

Skrevet

Uff, da... Kjedelig med sykdom, og skjønner godt det la litt demper på at du var på kurs. Men virket som du koste deg likevel, det er bra :)

Er nok like greit å holde han hjemme i dag, så får vi satse på at han er seg selv igjen på mandag.

God helg :klem:

Gjest Revenka
Skrevet

Leve livet på hotell er deilig. Kan lade opp litt og sove godt om natten. Har lillegutten svineinfluensa? Så diare og feber er symptomer på svineinfluensaen.

Skrevet
å bra at D er i bedre form, og at han ikke ble helt slått ut av sykdom.

Høres herlig ut med Oslo-tur, ble jo som en liten husmorferie :)

God helg! :klemmer:

Ja, er kjedelig uansett når de er syke - men er godt når de ikke blir helt slappe. Er da det blir "ekkelt" synes jeg.

Uff, da... Kjedelig med sykdom, og skjønner godt det la litt demper på at du var på kurs. Men virket som du koste deg likevel, det er bra :)

Er nok like greit å holde han hjemme i dag, så får vi satse på at han er seg selv igjen på mandag.

God helg :klem:

Ja, har lært det de siste par årene at det man ikke kan gjøre noe med - det må man bare la ligge. Ikke alltid like lett, men dumt å være borte i 4 dager og IKKE utnytte de til å på opp litt energireserver :)

Tror nok det var lurt å ha ham hjemme på fredag, ja :) Og så koste vi oss veldig også!

Leve livet på hotell er deilig. Kan lade opp litt og sove godt om natten. Har lillegutten svineinfluensa? Så diare og feber er symptomer på svineinfluensaen.

Har lest tidligere at det er symptomer, men han har jo hatt veldig lav feber, og også virket i fin allmenntilstand. Så jeg tror nok ikke det var noe såpass alvorlig. Har jo ikke sjekket ham opp heller, men regner med han ville vært mer slapp om det var tilfelle :)

Skrevet

Jeg er så glad om dagen :strix:

Koste oss veldig på dagen i går, D var i mye bedre form og var bare litt mer trøtt enn vanlig. Men hadde en ordentlig fin dag sammen! Var en tur i barnehagen for å få hentet litt uteklær som ble glemt i rushet på mandag, og ble stående og prate litt med hun ene ped.lederen. D var helt vill og MÅTTE bort på armen hennes for å gi henne en stor kos, før han kom tilbake til meg igjen. Så helt tydelig at han er glad i de i barnehagen også :)

Mannen og jeg koste oss med TV2-kvelden, og utrolig god biff med tilbehør.

I dag har vi vært en tur hos mine foreldre, og så dro vi på harrtur og fikk fylt opp kjøleskapet litt. D har vært morsom og glad i dag, og jeg nyter disse dagene hvor hele familien er hjemme :hjerte: Mannen og jeg laget oss indrefilet av svin med bacon, soppsaus og saltbakte poteter + tomater, sopp etc. Jeg er så mett!! Nå blir det rødvinskos resten av kvelden, og prøve å få skrevet noen flere takkekort (hmm, er det lurt i kombinasjon med rødvin tro?). I morgen drar mannen en tur til Oslo, og jeg og D skal til oldeforeldre. Min tur til å sove lenge, og jeg gleder meg.

Fortsatt god helg, jenter!

Skrevet (endret)

Å, for et koselig innlegg! :sol:

Håper du fikk sove godt og lenge i morges (her var vi oppe kl 06 - Amund blåste lang marsj i vintertid :ler: ... :Gjesp:). Kos dere på besøk hos oldeforeldre!

Endret av Lilith
Skrevet

Så koselig å lese :rødme:

Lillegutt her også har gitt de ansatte i barnehagen kos. Koselig at de liker trives så godt.

Skrevet

Så herlig med så koselig og god stemning her inne! :strix:

Det må være godt for foreldrene når barnet trives så godt i barnehagen at han gir de ansatte kos. :jepp: S er veldig til å kose for tida, og han er ganske så raus med kosen også, herlig! :strix:

Ha en fin dag! :klemmer:

Skrevet

Så koselig at D er så glad i de ansatte i barnehagen. Da er det veldig greit å overlate ham til dem :)

Den middagen hørtes kjempegod ut :spise:

Ha en fortsatt fin uke :klemmer:

Skrevet

Nå var det vist lenge siden jeg har lagt igjen et lite spor hos deg.. Er så koselig å lese om din hverdag.

Ha en videre fin kveld.... :klemmer:

Skrevet

Nææh, så masse besøk! Hyggelig :strix:

Hatt masse å gjøre på jobb denne uka, skal ikke mer til enn en dag borte, så hoper det seg opp litt. Men NÅ er jeg a jour igjen! Har fått gjort endel hjemme denne uka også; strøket (som er det kjedeligste i verden!) og hengt opp nye gardiner i hele stua, hatt storvask i kjøleskapet, byttet dyner for alle (D begynte å bli litt stor for lilledyna si også), og fått unna endel takkekort. Med andre ord, travelt - men fint :)

Tydelig at D er glad for å være frisk igjen, han har vært helt i hundre i barnehagen denne uka. Mandagsmorgen sto han og trippa ved døra på morgenen og syntes mamma var skikkelig treig. Løp rett inn på avdelingen når vi var fremme der :)

I morgen drar vi på familietur til Trondheim! :hoppe: Så selv om det ikke blir så mye avslapning, så blir det utrolig koselig å treffe folk igjen! Er fest på gamlepuben min på lørdagskveld, så da tar mannen D den kvelden, og så har han heller fri i morgen kveld.

Skal på hockeykamp med ei venninne i kveld, så blir litt stress med pakking etterpå. Flyet går kl 7 i morgen tidlig, så alt må være klart i dag i alle fall, må jo stå opp midt på natta omtrent :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...