Gå til innhold

MellonCollies dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørtes ut som en koselig helg :nigo:

Deilig å komme seg litt ut alene.

Uff, alltid noe som må gjøres hjemme... Høres kjent ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, var veldig godt. Mannen og jeg pratet litt om det i går, at en av grunnene til at vi tror vi har kommet oss så bra gjennom småbarnstiden (vi har kranglet mindre dette siste året enn noen gang..), er nok at vi har vært ekstra bevisste på å gi hverandre rom - og bevisste på å sette pris på den tiden han og jeg har alene. Vi er heldige som har gode, satbile forhold rundt oss - slik at ikke andre problemer stjeler energi. Da er det jo egentlig enkelt å jobbe med seg selv og et forhold. Og når vi i tillegg har ganske like tanker rundt det med å bruke tid på venner og alenetid, da kommer man langt!

Nå har jeg båret alle klærne som skal brettes ned i sofaen, så i dag har jeg rett og slett ingen valg :ler:

Skrevet

Ikke frist meg - det er gjerne det som skjer :fnise:

Skrevet

Så flinke dere er til å ta vare på hverandre! :strix: Har mye å si at man respekterer den andres behov for alenetid, ja.

Vi krangler sånn cirka like mye som før :fnise: , stabeiser som vi er.

Høres ut som ei flott helg! Mmm... nå fikk jeg lyst på and :sikle:

Skrevet

Alenetid er viktig :jepp:

Det har vi også fokusert på, selv om det naturligvis ble mest på Kjære så lenge jeg ammet.

Tror også det er viktig for ungene å få litt tid alene med begge foreldrene, sånn at de ikke blir så ekstremt mammadalter.

Skrevet

Tid for seg selv og tid sammen som kjærester er veldig viktig. Og særlig etter man har fått barn :nikke

Så flinke dere er til å sette av tid til hverandre og hver for dere! :)

Blitt noe mer husarbeid og klesbretting på deg i det siste?.. ;)

:klemmer:

Skrevet

:strix: Fredag! :strix:

Jeg har vært flink denne uka og holdt huset shina, hjalp å få unna de klærne som jeg nå sluttet å flytte rundt :fnise: Mannen var på reisejobb onsdag og torsdag, og på tirsdag var jeg og D alene på babysvømminga så mannen fikk skiftet dekk før han skulle på langtur... ikke så lurt med sommerdekk rundt i Norge nå ;) D har blitt så flink på svømminga til å holde seg fast på ryggen min mens jeg svømmer! Han ler og synes det er så gøy. Sklia og andre ting som innebærer at han blir tatt litt vekk fra meg og i armene til instruktøren er ikke like greit :sjenert: Han kan smile og le til henne i vannet, men vil ikke bli tatt vekk fra oss.

I dag skal jeg være sammen med noen venninner på kvelden, spise god mat og skravle. Og i morgen reiser vi til Oslo i bursdag til D's onkel - blir hos svigers hele dagen.

Vi som hadde så utrolig bra netter er igjen litt på underskudd ;) Hosting + siste to jekslene vekker ham flere ganger på natta, og han våkner tidlig. Håper vi snart er tilbake til gamle vaner... Men han er heldigvis tilbake til gode matvaner da - hadde en ukes tid med både grøt og middagsnekt. Men nå spiser han til og med middagen selv med barnegaffel - han er så flink :hjerte:

Ha en fin helg alle sammen :klemmer:

Skrevet

:vinke:

Så bra at dere har kranglet så lite hittil i småbarnsperioden! Tror det er viktig at man er enige om de viktige tingene, og at man gir hverandre rom. :jepp:

Flink gutt dere har, som spiser selv! :jepp:

Kos deg med venninnekveld og Oslo-tur, og god helg! :klemmer:

Skrevet

Å, det høres så koselig ut med babysvømming! :rødme: A er også litt mammadalt for tida - det er vel vanlig rundt denne alderen og går sikkert snart over :)

Så flink han er som spiser med gaffel! A skjønner ikke helt det der med at han skal bruke gaffelen til å hente mat fra tallerkenen. Han holder gaffelen i en hånd, og en matbit i den andre, også prøver han å sette fast matbiten på gaffelen før han putter den i munnen. Det funker dårlig. :fnise:

Håper du har hatt en strålende helg :klem:

Skrevet

Så flink han er på babysvømming. Lillegutt vil helst bare løpe rundt på kanten :fnise: Ikke så lett å reise alene med, men han godtar glatt at andre holder han i sklia og sånt da. Selv om han er en mammadalt...

Så flink D. er til å spise selv. Der har vi noe å terpe på, har litt lett for at han får mat fra glass og vi spiser etter han er lagt...

Ha en fin dag :klemmer:

Skrevet

Så flink lillegutt er til å spise selv! Og så må jeg bare si at jeg blir veldig glad av å lese innleggene dine i middag for barn-tråden. :)

Skrevet

Innom og hilser på! :vinke:

Håper du har en fin uke :)

Skrevet
Ha en fin helg :klem:

Takk, den var veldig fin!

Så bra at dere har kranglet så lite hittil i småbarnsperioden! Tror det er viktig at man er enige om de viktige tingene, og at man gir hverandre rom.

Flink gutt dere har, som spiser selv!

Kos deg med venninnekveld og Oslo-tur, og god helg! :klemmer:

Ja, litt krangling blir det jo alltid. Men godt å slippe de store, gjentagende diskusjonene i alle fall!

Å, det høres så koselig ut med babysvømming! :rødme: A er også litt mammadalt for tida - det er vel vanlig rundt denne alderen og går sikkert snart over :)

Så flink han er som spiser med gaffel! A skjønner ikke helt det der med at han skal bruke gaffelen til å hente mat fra tallerkenen. Han holder gaffelen i en hånd, og en matbit i den andre, også prøver han å sette fast matbiten på gaffelen før han putter den i munnen. Det funker dårlig. :fnise:

Håper du har hatt en strålende helg :klem:

Det at vi ble med på svømminga har vi aldri angra på! Kjempekoselig aktivitet for alle tre, og ikke minst har vi jo fått utrolig gode venner der! D var bare mammadalt for den ene timen, nå er det pappa for alle penga igjen ;)

Gaffel er ikke så lett på all slags mat, altså. Er jo så mye som bare sklir av :ler:

Så flink han er på babysvømming. Lillegutt vil helst bare løpe rundt på kanten :fnise: Ikke så lett å reise alene med, men han godtar glatt at andre holder han i sklia og sånt da. Selv om han er en mammadalt...

Så flink D. er til å spise selv. Der har vi noe å terpe på, har litt lett for at han får mat fra glass og vi spiser etter han er lagt...

Ha en fin dag :klemmer:

De begynner å vise litt mer egen vilje i bassenget nå, ja. Og så er de jo så sterke! Så å holde igjen dersom han vil en annen vei er ikke bare bare :ler:

Vi begynte med fellesmiddager rett før barnehagestart, og det er blitt en koselig greie. Men krever jo litt planlegging, da. Og så får heldigvis D gjerne en brødskive i bhg rundt 15tiden, så han er ikke skubbsulten og sint kl 16 liksom...

*oppdatert*

Ha en fin uke!

:klem:

Hyggelig å se deg innom :klem:

Så flink lillegutt er til å spise selv! Og så må jeg bare si at jeg blir veldig glad av å lese innleggene dine i middag for barn-tråden. :)

Takk! Det er en litt kjepphest for meg, det med mat. Jeg var en veldig kresen (sær) liten frøken med mat selv, og en mamma og pappa som lett ga meg annen mat førte ikke til at jeg ble noe bedre. Det ble en psykisk greie, og det er først de siste 4 årene jeg virkelig har fått opp øynene for mye mat. Så det er så viktig for meg at D skal spise godt fra han er liten...

Innom og hilser på!

Håper du har en fin uke :)

Det har jeg :klemmer:

Skrevet

Koste oss veldig hos svigers på lørdag, og på søndag var vi hos mine foreldre en tur og spiste middag. Så dro mannen og jeg på hockeykamp mens D var igjen hos de et par timer. Han koser seg fælt med besteforeldrene sine nå, virker trygg hos begge parene.

Mannen var på langtur med jobben igjen i dag, så jeg dro på svømming alene. når man slutter på jobb 1600, skal hente i bhg, få i begge litt mat, og så være klare til å hoppe i bassenget 15 min unna kl 1700 - da er tiden stram ;) Så jeg håpte D var blid og klar når jeg kom i bhg. Men nei......................... han satt inne og hylgråt, og personalet skjønte ingenting - de har visst aldri sett ham slik før. Sint og lei seg. De trodde han hadde sett en mann han trodde var Pappa, og som dro fra barnehagen uten å ta ham med. Så han hadde sittet i 10 min og grått og ropt på pappa... det hjalp heldigvis når jeg kom, men tydelig at dette var sårt, for han var oppriktig lei seg. Kom oss hjem, allerede litt etter mitt tidsskjema, og smurte et par brødskiver. Han løp rundt og lekte, og klarte å få tak i ledningen på strykehjernet som sto oppe på bordet, så det deiset i gulvet :haar: - heldigvis ikke på ham. Men han ble kjemperedd, og gråt igjen.. trøste litt, spise mat - og så stresse til svømminga. Var forberedt på at det kom til å gå skikkelig skeis, da alt var så ille.

Men neida, dette var beste svømmetimen vi har hatt på evigheter. Han sklei med instruktøren to ganger og holdt på å le seg i hjel, svømte i badering, og var generelt i knallform :ler: I tillegg kom pappaen hjem rett før han la seg, så da ble dagen helt super for hans del :)

Han er som sagt veldig pappagutt for tiden, og det er nesten så det er litt sårt nå.. :sjenert: Er jo bare dumt, for jeg er jo så glad de har et så godt forhold. Men dersom jeg tar ham opp på armen når pappaen er der gråter han og det er stort sett bare pappa som er god nok. Meg blir han mye lettere sint på. Kan jo være litt fordi pappaen mye oftere er borte, og at han klamrer seg mer når han først er her. Men er jo redd jeg gjør noe "feil" også. Blæh, teite tanker. Men de er nå der, da ;)

Skrevet

Koselig at de koser seg sånn med besteforeldrene. Sånn er det hos oss også :nigo:

Kjenner igjen det med at det er travle dager når en skal på svømminga. Her henter heldigvis Kjære lillegutt klokka 3 da, så lillegutt har stort sett fått middag innen jeg er hjemme klokka 4.

Lillegutt hadde hatt en episode når Kjære skulle hente han en dag. Han hadde sett Kjære fra vinduet, men Kjære så ikke lillegutt. Så forsvant jo pappa ut av syne, så det ble full grining!!! De som jobber der trodde først han hadde klemt fingeren, men antagelig trodde han at pappa'n gikk igjen eller noe. Han roet seg i hvert fall når pappa'n kom inn. Ikke så lett for disse små og skjønne bestandig. Vi hadde en sånn episode i sommer også. Da hadde han overnattet på hytta til farmoren, så vinket de fra vinduet når vi kom. Men når vi ble ute av syne for å gå rundt hjørnet ble han helt hysterisk. Satt lenge på fanget mitt, gråt og gråt og gråt. Ville ikke til faren sin, klamret seg fast.

Koselig at svømminga gikk så bra til tross for en tøff oppladning. Sånn er det her også, svømming er bare kjempegøy.

Skjønner godt at det er litt sårt at han er sånn pappa-dalt. Her er det motsatt, men jeg synes det er ganske urettferdig mot Kjære. Er jo ikke fordi den ene er en "dårligere" forelder enn den andre, de har nå bare sånne ting for seg. Ser at lillegutt ofte foretrekker damene. Mormor er mer popuklær enn morfar, farmor er mer populær enn bestefar og mamma er mer populær enn pappa. Jeg regner med at det plutselig vil snu ;)

Ha en fin dag :klem:

Skrevet (endret)

Jeg skjønner veldig godt at det er litt sårt at D er pappagutt for tiden :kose: Men det snur seg nok, for det er jo vanlig at de har sånne perioder. Lillemor er også pappajente for tiden, men jeg synes det bare er deilig fordi jeg har vært så mye alene med henne i det siste ;) Men jeg kjenner et stikk av sjalusi :overrasket: når hun ikke vil til meg, men ham. Men jeg rister det av meg, for det er jo bare dumme tanker ;)

D er jo like glad i deg som pappa'n sin, og plutselig en dag er det du som får all oppmerksomheten :jepp:

Endret av Amused

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...