MellonCollie Skrevet 18. august 2009 Forfatter #761 Del Skrevet 18. august 2009 I dag var mannen med D i barnehagen, og det gikk like bra i dag også. Ikke noe gråting, og han tuslet rundt med de andre barna og kontaktpersonen sin hele tiden. Mannen kom ut for å gi ham litt vann, og da hadde han bare kommet bort, drukket litt, og så snudd seg vekk fra mannen og skyndtet seg bort til de andre igjen I morgen skal han leveres i 9-10tiden, og i utgangspunktet forsøker vi da å ha ham der helt til ca 15.00. Tror ikke det blir noe problem. Han hadde sovet en liten lur i dag også, og han hadde vært enkel å legge. Flinke gutten Så har vi fått kjenne på tidsklemma i dag Jeg var ferdig på jobb 1530, så måtte jeg handle en barselgave til ei av mammaene på babysvømminga + en gave til D's venninne som jo da er blitt storesøster. Kom meg hjem til 1615, og 1630 dro vi hjemmefra for å komme oss på babysvømming. Phuuuu! Var første svømming etter ferien, og D var helt vill! Ropte og lo og lekte kjempefint. Dette tror jeg han hadde savnet. Så var det hjem og nesten rett i seng før mannen og jeg rakk og spise litt. Men sånn blir det jo bare. Vært en knallfin dag uansett. I morgen kveld skal jeg trene igjen, ble ikke noe forrige uke - kunne liksom ikke be svigermor sitte her alene med D på kvelden også.. Men denne uka blir det to ganger igjen. De kiloene jeg ble i minus på grunn av amminga er tilbake, og jeg veier nå like mye som jeg gjorde når jeg ble gravid. Vil gjerne kvitte meg med 3-4 av de kiloene, og det bør ikke være noe problem. Jeg har ikke tatt hensyn til hva jeg har puttet i munnen i hele tatt i sommer, så jeg har mye å kutte ut. En liten sjokoladebit hver dag f.eks er strengt tatt ikke nødvendig Åh, og enda en ting jeg glemte i sta. Jeg har sluttet helt å amme. Fredag forrige uke var siste gang. Når vi uansett skulle bort i helga, og han fyller år helga som kommer..ja, da falt det seg naturlig. Puppene er ikke blitt inntørka rosiner enda i alle fall, men jeg holder strengt øye med de og håper de holder seg pent på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. august 2009 #762 Del Skrevet 18. august 2009 Så moro med den velkomsten og så koselig at han ikke gjør forskjell på dere. Lillegutten her har til tider gjort kjempeforskjell på oss. Bare villet til meg når vi har vært borte og først etter en god stund kunnet kommet til pappa'n. Men de har fått et mye nærmere forhold nå da, så håper den sinnsyke forskjellsbehandlinga er over... Det går sikkert bra at han er lenge alene i barnehagen i morra. Vi hadde vel egentlig bare to tilvenningsdager med lillegutt. Den tredje dagen satt jeg meg litt ned med han, så gikk jeg og ting hadde gått kjempebra Høres ut som lille D koser seg like mye som lille N, så da er det ikke noe å styre med... Moro at babysvømminga er i gang igjen. Vi skal ha første time etter sommeren i morra. Gleder meg til å se reaksjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 18. august 2009 #763 Del Skrevet 18. august 2009 Så flott at det går bra i barnehagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 19. august 2009 #764 Del Skrevet 19. august 2009 Så deilig at det går fint i barnehagen! Her går det ikke like bra, men det blir bedre og bedre. Godt å slutte med ammingen, tenker jeg. Jeg synes det er utrolig godt å ha puppene mine for meg selv, og jeg liker at de har krympet en del siden jeg sluttet Ganske pene har de blitt igjen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 19. august 2009 #765 Del Skrevet 19. august 2009 Så bra at han trives så godt da Tror heller ikke det er noe problem å ha ham der fra 9 til 15. Det må H i dag, som er andre dagen... Jeg drar på kveldsvakt og mannen er ferdig på jobb mellom 15 og 16... Men vi har faren min som back-up da, han kan hente ham hvis det blir litt mye for ham. Sikkert godt å være ferdig med amminga! Det synes i alle fall jeg. Og når man med lettelse kan konstatere at puppene har "overlevd", så er jo det fint Mine er mindre, men det gjør meg ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 19. august 2009 #766 Del Skrevet 19. august 2009 Godt at D trives i barnehagen! Selvstendig liten gutt det der Og så herlig at han fikk et gledelig gjensyn med vannet på babysvømmingen Ha en fortsatt fin onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 20. august 2009 #767 Del Skrevet 20. august 2009 Så bra det går bra i barnehagen Ha en kjempefin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 22. august 2009 Forfatter #768 Del Skrevet 22. august 2009 D har hatt to fulle dager i barnehagen alene (mannen måtte på reisejobb, så da ble det fulle dager litt raskere enn vi hadde tenkt), og det har gått utmerket. Alle de voksne på avdelingen sier han er en typisk "barnehagegutt". Er jo ikke alle barn som nødvendigvis er like klare for barnehage og blir like glad i det med en gang.. men han er tydligvis en av de som var veldig klar. Passer jo veldig fint når det er som det er med jobbene våre... og vi koser oss med tiden etter barnehagen sammen I dag var han veldig blid og fin på morgenen, men etter middag har han vært et lite mareritt Skikkelig sint og sutrete for alt. Tror han må ha vært sliten, til tross for at vi for en gangs skyld hadde en grei natt. Jeg er hjemme alene med ham nå, mannen er hos kompiser i kveld. Tenkte å ta ham med opp og ta litt ekstra lang leggekostid, med å lese og synge litt mer enn vi pleier. Men han sovna i armene mine før jeg var ferdig med sang nummer to, så da var det bare å bære ham inn i senga da.. Får håpe han sover godt i natt, for i morgen blir det storinnrykk her!! Ble kombinert venne- og familiebursdag i år, er heldigvis meldt pent vær slik at man kan være litt ute. Huset er shinet og plenen er klipt. Gelé, pølser, serpentiner og papptallerkner med "Lightning McQueen" er innkjøpt. Mangler bare å lage en krone nå, så er vi klare for vår første barnebursdag Tenk at det er 1 år siden jeg nå hadde ligget i senga oppe med rier allerede nesten et døgn (phu). Jeg husker det fremdeles så godt, de to intense døgnene som alt skjedde. Og så var han her. Nå virker det som han alltid har vært her. Så riktig, men akk også så slitsomt til tider Det har vært et minnerikt år på godt og vondt (heldigvis gjør den godt utviklede selektive hukommelsen at de dårlige tingene sakte, men sikkert, blekner ), men jeg er så GLAD at han kom til oss. Sønnen vår. Jeg er så stolt av ham! Stolt av den familien vi er blitt :rødme: Nå skal jeg lage meg litt mat, dekke bordet til i morgen og lage bursdagskrone. Så skal jeg lese dagboka mi fra i fjor Og kanskje få skrevet en liten 12-måneders-oppsummering av D. I morgen har gutten min BURSDAG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 22. august 2009 Forfatter #769 Del Skrevet 22. august 2009 Da har jeg tuta meg gjennom dagboka mi fra august og september fra i fjor, laget to typer gelé, konstatert at det papiret jeg tenkte å lage bursdagskrone av ikke finnes i huset, og vært oppe og beundret lille vidunder en liten stund. Han er så fin når han sover - han burde definitivt gjøre det mer sånn natterstid Så nå, en liten oppsummering. Hvordan er D når han er 12 måneder? Morsomt å ha når/hvis han får småsøsken en gang - noe å sammenligne med. Høyde: 78,5 cm Vekt: 10,12 kg Hodeomkrets: 49 cm Klesstørrelse: 86 i body passer best, men i bukse er 74 stort sett det beste. 80 kan passe i begge ting noen ganger Skostørrelse: 20 i de fine, nye (og svinedyre) Ecco-skoene. Søvnrutiner: Legger seg klokka 19 hver kveld, og da er han en engel. Legges ned, og sovner innen 5 minutter uten tull. Og stort sett står han opp mellom 5 og 7 en gang. Noen netter sover han gjennom. Men de siste to ukene har han gjerne langt fra sovet gjennom, men hatt våkenperioder av varierende lengder, opp til to timer. Dagsoving er stort sett 1 lur, på ca 2 timer. Men dersom han står opp tidlig blir det gjerne to lurer, hver på ca 1 time. Matrutiner: Han spiser brødskive til frokost, for da spiser han selv - og ting går litt fortere når vi skal på jobb og i barnehage Gjerne 2 brødskiver til lunsj, og middag spiser han i 80% av dagene det samme som oss. Havregrøt med varierende type frukt/fruktmos i til kveldsmat. Han får gjerne svisker til dessert etter middag, en halv yoghurt i løpet av dagen, og frukt 1-2 ganger. Drikker mye vann, og får noen ganger litt melk. Ingen morsmelk. Favorittmat: Av pålegg er kaviar det beste han vet, og til middag er det nok ingenting som slår spagetti med tomat/kjøttsaus. Men kokt laks/poteter/ertestuing (!) slo enormt an i uka som var. Av frukt spiser han det meste (banan er ikke veldig populært), men fersken og druer er nok aller best. Ord: Han har ikke så mange ord enda, men det har skjedd endel med lyder i det siste. Så jeg regner med det kommer flere snart. De ordene han sier klart og tydelig, er: Mamma, pappa, hei, æsj, ball, se og bø. De ordene som han prøver veldig på, men som jeg ikke er heelt sikker på, er: Hadet, nei, voff, der. Motorikk: Han går noen få meter alene, men det er fortsatt tryggest med en hånd å holde i, og raskere å krabbe. Men han vil helst gå, med oss eller gåbilen, hele tiden. HELE tiden. Da går det fint å gå i både bakker og rart underlag som sand eller skog. Han reiser seg fortsatt ikke opp alene uten noe å støtte seg på/holde seg i noe, men sette seg ned kontrollert gjør han alene. Han klatrer opp på TV-benken, men sofaen er fortsatt litt for høy til at han kommer seg opp. Men er nok ikke lenge til han kommer seg opp i den alene (og da er ingenting lenger trygt...). Han elsker å klatre i trappa og er kjempeflink oppover. Nedover derimot, vil han helst gå med hender først - ikke beina. Så der er det mye å gå på Men så ut til at han kanskje fattet teknikken ned fra verandaen vår tidligere i dag. Finmotorikken er vel også god, han plukker alt av frukt og små ting med pinsettgrepet og putter fint i munnen. Klarer også å pirke ut ting fra der man ikke trodde det var mulig Lek: Det aller beste han vet er å leke ute. Enten i sandkasse eller huske, men også bare å sitte på gresset og utforske gress og busker er stort. Innendørs er han veldig glad i å trille/kaste ball, kjøre med lekebil, lese i bøker som har skyveklaffer eller noe å trykke på/ta på, leke med klosser og putteboksen sin, og generelt bråke med alle lekene sine som lager lyd Personlighet: D er først og fremst en tillitsfull og nysgjerrig gutt. Han har en enormt sterk vilje, og han sier klart i fra dersom det er noe han ikke vil Han er stort sett veldig blid, men når han er trøtt skal det ikke mye til å vippe han av pinnen. Så lunta hans er nok ikke av den lengste. Han er er utrolig tullete, og kan være veldig kosete Han er uredd når det kommer til nye ting. Han er veldig sosial og vil helst være der vi andre er, men kan godt leke selvstendig på gulvet dersom vi er i samme rom. Favorittsang: Han liker det aller meste av musikk - da klapper han i hendene og rister på hodet. Han ler veldig av "a-ram-sam-sam (??)" "vi sier god dag og hei på deg", "hode, skulder kne og tå", og han roer seg fint til "trollmor". Til leggetiden synger vi som regel et par av følgende sanger: "Jeg folder mine hender små", "Kjære Gud jeg har det godt", "Tetil, tåtil, tillerillerot" "Du er så fin, jeg er så glad i deg", "Byssan lull", "Sulla meg litt" ellerr "da lykkeliten kom til verden". Han liker at vi synger.. Ellers er han enormt glad i å leke i vann, og babysvømming er nok det beste han vet om i hele verden Han synes det er utrolig kjipt å skifte klær, og vil aldri ha noe på hodet, verken lue eller solhatt Han er nok mest pappagutt, men det hender det er meg som er det store også. Det morsomste han vet er å krabbe rundt kjøkkenøya vår med meg enten foran eller bak ham, og å skremme hverandre rundt hjørnene. Han roper bø, og holder på å le seg i hjel når jeg roper "ojojojoj" og skvetter Han synes også det er gøy å gjemme seg bak gardina, og leke bø/tittei. Dersom det står noen dører på gløtt, så bruker han mye tid på å åpne og lukke dem Han synes trærne ute er fine, spesielt når det blåser i greinene. Han er veldig opptatt av katter, mens hunder er mer "normalt" og litt kjedelig Han er veldig matglad, og tuller aldri med måltidene. Mat skal inn i munn, ikke kastes bort Han har sine sider, gutten vår, men han har i alle fall en sterk personlighet! Han er morsom, og har verdens morsomste latter! Og han er veldig lett å bli glad i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 22. august 2009 #770 Del Skrevet 22. august 2009 Så utrolig morsomt og lese. Den oversikten må du ta godt var på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 23. august 2009 #771 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Kjempegodt skrevet, og lurt påkommet D er jo kjempeflink! Tror H er en skikkelig sinke når det gjelder alt... Ikke går han, og prater nesten ikke. For noen måneder siden sa han hei, bø, mamma og pappa. Nå er det ikke så mye av det heller For det meste bare "brumming" hvis han ser en traktor eller bil Og "NA-NA" betyr visst mere mat Endret 23. august 2009 av Ella* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 23. august 2009 #772 Del Skrevet 23. august 2009 Gratulerer med dagen, tenk 1 år alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 23. august 2009 #773 Del Skrevet 23. august 2009 Gratulerer med ett åringen :rødme: Slike "oversikter" er kjempekoselige og smarte. Jeg har skrevet mange ang jentene mine oppigjennom årene, og det er så morro å lese de, og å sammenligne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 24. august 2009 #774 Del Skrevet 24. august 2009 Gratulerer med ettåring! Og så fin oversikt. Artig å lese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 24. august 2009 #775 Del Skrevet 24. august 2009 Gratulerer med ettåringen! Kjempefin oversikt, jeg er imponert over alt du har kommet på Her er det teflonhjerne fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 24. august 2009 #776 Del Skrevet 24. august 2009 Gratulerer med ettåring! Tenk at han er blitt så stor da! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 24. august 2009 #777 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Er gutten din ett år allerede??? Synes ikke det er såå lenge siden du fikk han da Gratulerer så mye! Stor og fin gutt du har. Pia mi er 2 måneder yngre og en del mindre ja. Den oppsummeringen din var fiiin, gjør vel ikke noe om jeg *låner* ?? Endret 24. august 2009 av Jekka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. august 2009 Forfatter #778 Del Skrevet 24. august 2009 Så utrolig morsomt og lese. Den oversikten må du ta godt var på. Ja, kanskje lime den inn i albume hans eller noe Kjempegodt skrevet, og lurt påkommet D er jo kjempeflink! Tror H er en skikkelig sinke når det gjelder alt... Ikke går han, og prater nesten ikke. For noen måneder siden sa han hei, bø, mamma og pappa. Nå er det ikke så mye av det heller For det meste bare "brumming" hvis han ser en traktor eller bil Og "NA-NA" betyr visst mere mat Takk - ble veldig fornøyd med den selv Også var det så koselig å skrive. Det har skjedd mye på kort tid her i det siste, men de har vel alle sine områder. D er vel ikke den som tenker seg om to ganger før han gjør noe, for å si det sånn - og det er jo ikke alltid en fordel... Gratulerer med dagen, tenk 1 år alt Takk - det har gått fort ja! Gratulerer med ett åringen :rødme: Slike "oversikter" er kjempekoselige og smarte. Jeg har skrevet mange ang jentene mine oppigjennom årene, og det er så morro å lese de, og å sammenligne... Takk! Ja, kan tenke meg det er gøy å lese senere! Jeg merket jo når jeg leste dagboka mi fra i fjor at jeg allerede har glemt mye... Gratulerer med ettåring! Og så fin oversikt. Artig å lese! Takk! Gratulerer med ettåringen! Kjempefin oversikt, jeg er imponert over alt du har kommet på Her er det teflonhjerne fortsatt. Takk! Jeg kom på litt etterhvert som jeg skrev, men har kommet på litt etterpå. Tenner/helse.. og sikkert mer som jeg kunne tatt med Gratulerer med ettåring! Tenk at han er blitt så stor da! :rødme: Takk! Ja, nå er han ordentlig GUTT! Er gutten din ett år allerede??? Synes ikke det er såå lenge siden du fikk han da Gratulerer så mye! Stor og fin gutt du har. Pia mi er 2 måneder yngre og en del mindre ja. Den oppsummeringen din var fiiin, gjør vel ikke noe om jeg *låner* ?? Takk! Lån i vei! Har du kanskje en ny dagbok jeg ikke har fått med meg? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. august 2009 Forfatter #779 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Vellykket feiring i går, med 22 stk samlet her - minstemann var 2 uker gammel, og eldstemann 86 En herlig blanding, og jeg tror alle koste seg! Barna lekte fint sammen, og oldeforeldrene til D syntes det var så gøy å se de. Bursdagsbarnet spiste sjokoladekake helt selv - noe som syntes på gulvet etterpå Fikk masse fint, og masse av det vi hadde ønsket. Så nå har vi endel barnehageklær. Parkdressen vi fikk var veldig vinterdressaktig, da. Så lurer på om vi må ha en "overgangsdress" i tilllegg... hmm, se om jeg finner noe brukt evt. Er jo for kort tid. I dag har D fått konsekvensene av at han er hakket mer utforskende enn hva motorikken er klar for. Hadde klatret opp et eller annet sted, og ramlet ned og slått munnen. Så den ene fortanna oppe er litt løs, og han hadde blødd mye. Hadde hverken skreket eller grått, da. Bare blitt sint når han ikke fikk klatre mer, men måtte tørke blod Skvatt litt når jeg kom ut til mobilen fra et møte og barnehagen hadde ringt 3 ganger, ja Men de ville bare at jeg skulle dobbeltsjekke med en tannlege om vi skulle ta en titt på det, trengte ikke hente han eller noe siden han ikke var noe lei seg. Så i morgen skal vi til tannlegen for første gang. DET kan bli spennende! Var litt vanskelig i ettermiddag, for han hadde ikke sovet så mye på dagen i dag. I tillegg fikk han ha smokk her hjemme på dagtid, siden jeg måtte unngå at han skulle bite på noe annet. Og det gjør han jo nesten hele tiden om han ikke har noe i munnen... og med smokk blir man jo så TRØTT! Så det endte med veldig tidlig kvelden i dag, han satt under drømmehagen og nesten deiset i gulvet fordi han småsovnet sittende på gulvet.. Bursdagen hadde blitt feiret i barnehagen, med frukt og pølser til lunsj. I tillegg hadde de laget egen krone til ham, med Vålerenga-logo på Så det var en meget stolt pappa når jeg sendte over bilde til ham. Morsomt at de hadde plukket opp noe sånt, og det er jo en idrettsbarnehage, så er vel derfor.. Mannen jobber bortefra i dag også, og er nok ikke hjemme før rundt 23. Han er flink, og klager ikke selv om det er mye jobbing. Klagebiten er det jeg som tar meg av, selv om vi nok er like slitne begge to... I dag har jeg også kommet skikkelig i gang på jobb, og jeg fikk en god start. Begynte å bli klar for å slippe til på egenhånd nå, opplæring kan bli kjedelig etter et par uker Nå blir det heller litt prøve og feile, og så lære på den måten. Endret 24. august 2009 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. august 2009 #780 Del Skrevet 24. august 2009 Gratulerer med dagen som var i går! Tenk at lille gutten din er blitt ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå