Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Gratulerer med ny bil :blomst:

greit å få det ut av verden. Vi har også bare en garasjeplass, så den dårlige bilen må stå ute. Heldigvis er det ikke jeg som må krangle med vrange låser og annet tull... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med ny bil! :blomst:

Vi har samme filosofi som dere; vi har også en drittbil som vi tenker å kjøre omtrent til den ikke går lengre, og heller kjøpe ny bil etter det. Vi har heller ikke garasjeplss (parkerer i gata), og å ha en ny bil stående der er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med bebis-besøket? Fikk du litt lyst på en til?.... ;) Det er bare til å henge seg på! :)

Det er ikke så lenge siden jeg sluttet å amme helt, men den overgangen falt helt naturlig. Her er det snuppa selv som har trappet ned, og en morgen ville hun ikke ha rett og slett! Hun bet litt og vrei seg unna, så da tok jeg hintet ;) Er kun 1 uke siden vi sluttet, men føles som en evighet siden jeg ammet sist.... Veldig vemodig og litt trist egentlig :sukk: Men nå har jeg endelig puppene for meg selv igjen! :)

Ha en fortsatt fin onsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de seriene er fine, spesielt Jakarta. Liker mørkt tre jeg :)

Grattis med "ny" bil. Vi har også en eldre bil som vi skal kjøre til den ikke orker mer, og vi har heller ikke garasje (men det blir i 2010). Gleder meg til vi skal kjøpe ny bil jeg, lengter etter klimaanlegg og fjernstyrt sentrallås :fnise:

Godt å kutte ned litt på amminga... Føler seg litt mer fri.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! Hentet bilen i går, og jeg kjørte den hjem. Den var egentlig veldig deilig å kjøre også. Har en god følelse på dette kjøpet, men er jo forberedt på at ting kan dukke opp ;)

Babybesøk var meget hyggelig, men det rasler ikke i noen eggstokker her nei! Heller tvert i mot! :ler:

Babyen var søt og snill, den. Også så LITEN, da! Hun veide jo ingenting, og jeg nekter å dro at D har vært så liten (noe han jo har, til og med mindre). Men alt jeg tenkte etter besøket, er hvor mye morsommere det er med et barn man kan leke med nå, som D, og ikke det lille nurket som er så fullstendig avhengig av meg hele tiden. Nei, jeg trives bedre som småbarnsmamma enn som babymamma, ingen tvil. Det blir vel sikkert småsøsken en eller annen gang, men jeg kan ikke si jeg gleder meg vilt til den tiden igjen ;) Godt vi er forskjellige!

Fikk trent styrke for første gang i går, og hun som satt opp programmet mitt var nok litt overambisiøs på mine vegne. Var nødt til å gå ned noen kilo på vektene på de fleste øvelsene :sur: Hater å ikke få til det jeg har planlagt, men samtidig har jeg ikke trent skikkelig styrke på halvannet år, minst. Så jeg må vel være litt tålmodig.

I dag er D og jeg alene igjen, mannen jobber langt vekk herfra og er nok ikke hjemme før 23tiden. Har vært og besøkt oldeforeldre, og der var også besøk av D's tremenning på 2,5 år. De lekte fint sammen, og jeg er optimistisk med tanke på barnehagestart.

Bestilte Bergans Nordkapp sekk til ham i går, og merkelapper til klærne. Må nå sende ut ønskeliste til bursdagen hans. Hva trenger man til barnehagestart, da? Innesko, matboks, drikkeflaske? Støvler selv om man ikke kan gå? Og er regndress og parkdress det samme? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! :blomst:

Godt at det er flere som trives bedre som småbarnsmamma en spedbarnsmamma ;) Jeg vil veldig gjerne gå gravid igjen, og vi skal ha en til, men jeg gruer meg litt til det første halve året :Nikker:

Det som er så bra med at formen er dårligere enn før, er jo at du kommer til å merke super framgang nå når du er i gang! :tommelopp:

Barnehagestart, ja... Jeg har kjøpt støvler, men man kan jo også bruke regnsokker. Og lurt med flere matbokser. Regndress er vel regntett "plastikk"tøy, mens parkdress er mer tøydress som kan være vannavvisende eller vanntett på knær og rumpe? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke så mye peiling på barnehageutstyr... Men vi har kjøpt sånne sokker/lobber fra Reima til H. Han går heller ikke enda, så da tror jeg det er like greit at de har noe mykt på føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg har jo litt erfaring med disse små etter å ha jobbet i barnehagen ;) Så lenge de ikke kan gå synes jeg det bare er bal med støvler (de blir fort våte og fallr foooort av...) - men han lærer jo å gå om ikke så lenge da ;) Mange av de barna i barnehagen jeg jobba hadde parkdress (som ikke er så stiv og hard liksom) og regntøy utenom (selebukse og jakke).

Når det gjelder matboks - sjekket om de har smøremåltider? Da trenger man jo ikke det. Drikkeflaske er alltid greit å ha på plassen :) Og masse masse bytteklær :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, trenger vel ikke fortelle at jeg er VELDIG enig i at småbarn er hundre ganger morsommere enn nyfødt? ;)

:fnise:

Ganske mye utstyr de trenger til barnehage altså... Vet mange har dobbelt opp av alt når ungene går i barnehage. Vet ikke om man "må" det da, men kanskje praktisk? Men dyrt... Begynner å finne ut at yttertøy definitivt må være den største utgiftsposten fremover! :dåne: Vi ønsker oss sånt til bursdager og jul i alle fall - dere kan jo sikkert også ønske dere barnehageutstyr til D til ettårsdagen hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips her også - det er stadig nye jungler som skal utforskes :ler:

Nå er MIN helg i gang!! I kveld har jeg vært ute og handlet litt klær til å fylle opp klesskapet med, selv om jeg ikke er heeelt ferdig med tømming enda ;)

Og i morgen skal jeg i utdrikningslag! Gleder meg :hoppe: Det er et koselig utdrikningslag, med fotografering, salsakurs, vinsmaking og myyye god mat! Akkurat etter mitt hjerte! Vi starter klokka 10, så mannen har lovt å ta D på morgenen så jeg får lade opp, og så drar han til svigers på dagen og sover over der til søndag. Så jeg får komme hjem til tomt hus i morgen kveld, og får sove hele natta og hele søndagsmorgen før de kommer hjem utpå dagen. Og da skal vi grille sammen med et par vennepar!

Det ser ut til å bli en fin helg :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er du ikke verpesyk, altså? Jeg må innrømme at jeg blir veldig verpesyk av søte, små babyer. :rodme: Men samtidig så er jeg helt enig med deg og de andre her, det er mye morsommere med småbarn enn babyer. Jeg er også en av de som trives bedre med et småbarn, jeg følte ikke jeg taklet å være babymamma helt ... :sjenert: Smågruer meg litt til neste gang, men jeg håper det blir annerledes når jeg har opplevd det før og vet hva jeg går til. Time will show, vet jo ikke når vi kan få en til engang med tanke på jobbsituasjon osv ... :(

Det høres ut som en herlig helg, med utdrikningslag og soving. ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Innom med en liten hilsen etter noen ukers ferie.

Håper alt står bra til og at tilværelsen som nygift nytes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en kjempeflott helg!! :)

Den ble knallbra!

:vinke:

Er du ikke verpesyk, altså? Jeg må innrømme at jeg blir veldig verpesyk av søte, små babyer. :rodme: Men samtidig så er jeg helt enig med deg og de andre her, det er mye morsommere med småbarn enn babyer. Jeg er også en av de som trives bedre med et småbarn, jeg følte ikke jeg taklet å være babymamma helt ... :sjenert: Smågruer meg litt til neste gang, men jeg håper det blir annerledes når jeg har opplevd det før og vet hva jeg går til. Time will show, vet jo ikke når vi kan få en til engang med tanke på jobbsituasjon osv ... :(

Det høres ut som en herlig helg, med utdrikningslag og soving. ;)

:klem:

Ikke noe verpesyke her i gården, nei ;) Helt greit å låne noen av de helt små, men veldig greit å levere tilbake :ler: Men det er jo selvsagt mye sjarm med en helt liten, og ikke minst går jo den spedbarnstiden så fort. Så det skal jo gå greit en gang til i fremtiden. Men ikke enda ;)

:hallo:

Innom med en liten hilsen etter noen ukers ferie.

Håper alt står bra til og at tilværelsen som nygift nytes?

Her er alt supert! Heldigvis merker jeg ikke så stor forskjell på livet som samboer og livet som gift, bare det at jeg har et nytt etternavn jeg aldri husker å bruke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis merker jeg ikke så stor forskjell på livet som samboer og livet som gift, bare det at jeg har et nytt etternavn jeg aldri husker å bruke :ler:

Jeg merker ikke så stor forskjell jeg heller. :ler:

Når det kommer til navn så har vi endelig fått ut fingern for å endre etternavn. Men det er mannen som gjennomgår den største endringen i så måte. :lur:

Håper du har en fin dag, MC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrikningslaget på lørdag ble veldig trivelig - været var jo helt supert, og jeg ble kjent med noen nye jenter også. Vi gleder oss alle sammen til å treffes om 2 helger igjen. Bryllupet skal gå over hele helga, så det blir god tid til mer skravling. Passer bra når så mange av oss kom så godt overens!

Var hjemme i 2tiden, og da var det deilig å legge seg i nyvaska sengetøy og i et tomt hus ;) Sov uforstyrret helt til 10.30, og da ble jeg liggende å sløve med et blad i en halvtimes tid før jeg sto opp og koste meg med frokost. Helt herlig!!

Mannen og D hadde også hatt det fint, og det var veldig trivelig å se de igjen når de kom utpå dagen. Da dro vi omtrent rett til grilling sammen med to vennepar, det ene med den nyfødte babyen vi besøkte tidligere i uka. Så jeg fikk snust litt på babyen igjen, og enda en gang spist masse god mat :tommel:

Med D skjer det stadig nytt. Han har fått tann nr 7 (jeg er litt usikker på når den kom helt opp, har ikke fått se skikkelig, men nå er den et stykke opp og synes godt), og ikke minst.......... vi kommer til å nå "målet" om at han går før barnehagen ;)

Forrige onsdag tok han sitt første skritt sånn halvveis, men det var så vaklende og uferdig at jeg ikke regner med det ;) Fredag kom det litt tryggere, men fortsatt bare et skritt.

I dag har han tatt 3-4 skritt av gangen, før han kaster seg i armene mine :ler: Han er fortsatt VELDIG ustødig, og går bare når jeg slipper ham på gulvet og setter meg litt unna ham. Men jo, han har definitivt tatt sine første skritt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg merker ikke så stor forskjell jeg heller. :ler:

Når det kommer til navn så har vi endelig fått ut fingern for å endre etternavn. Men det er mannen som gjennomgår den største endringen i så måte. :lur:

Håper du har en fin dag, MC!

Jeg forsøkte å overtale til det her også, mitt etternavn er mer sjelden enn hans. Men han trumfet gjennom å følge "tradisjonen" gitt. ("Vi skal gifte oss i din kirke, og følger andre tradisjoner også - noen tradisjoner må jo komme meg til gode også!" :ler: ). Kompromisset ble å beholde mitt som mellomnavn. Men dette har ikke blitt gjort på mannen, slv om jeg er sikker på at vi skrev opp på skjemaet at han også skulle bytte. Så må få ut fingeren på å fikse resten der vi også. Selv om mannen ikke har stresset noe med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg slet også veldig med å huske mitt nye etternavn. Jeg tok hans etternavn fordi mitt gamle og hans sammen hadde blitt helt merkelig, og det samme om han tok mitt (hans fornavn og mitt etternavn var full kræsj). Er ikke sååå viktig for meg, jeg er den jeg er uansett :biggrin:

:hoppe: :hoppe: Så moro at han har begynt å gå! Synes han lærer seg nye ting i superfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endelig hatt en super natt! Han småvåknet rundt 3.30, men da ga jeg ham bare smokkken. Så sov han videre til 6.40 :strix: Håpe, håpe, håpe at dette er vendepunktet.

I dag har vi hatt nybilen på EU-kontroll, og med unntak av en slitt bremsekloss var alt bra. Så det sier jeg meg fornøyd med! Jeg har nettopp bakt en drøss med kaker. Eller, egentlig er det oppskrift til en langpannekake, men nå har jeg hatt det i form i stedet - så da står det 3 brownies-kaker på bordet her. Skal ha med i bryllup om to uker, så måtte prøvebake for å se hvordan de ble i form. Jeg er jo så dårlig på å bake, så her kan man ikke overlate noe til tilfeldighetene :ler:

Tenk at dette er siste uka jeg er hjemme med D. Mandag venter ny jobb. Jeg kommer til å savne noe, men det skal også bli godt. Men i går kom mannen hjem og spiste lunsj - han har ofte gjort det om han har vært i et møte eller ærend og uansett er ute rundt lunsjtid. Da har han kjøpt med mat til oss begge, og hele familien har kunnet kose seg en liten halvtime. Det har vært skikkelig kosehalvtime, og den muligheten mister vi jo nå - blir nok lite lunsjdater fremover. Men, vi finner nok nye muligheter til å kose oss sammen, selv om hverdagen blir mer travel!

Fikk fotografbildene i går, og de ser utrolig fine ut!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...