MellonCollie Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #661 Skrevet 23. juli 2009 I dag er mannen kjørt til flyplassen. Stille og rolig her... kommer nok til å kjenne litt på savnet når jeg legger meg, kjedelig alene. I går var min storebror her på middag, og vi fikk en gitar i forsinket bursdagsgave! Har en kassegitar fra før og, men den er så stor. Denne var litt mer hendig, og med mye deiligere strenger. Storebror spilte endel, og D var SÅ fascinert! Så nå er det bare å legge seg i hardtrening for både kjære og meg. Hadde vært gøy å kunne spille skikkelig. Er forresten dødsstøl etter treninga i går. Og jeg var SLITEN. Men kunne gjerne vært foruten stølheten i dag, skuldre og mage er helt kjørt. Men det betyr vel bare at det "virker" Har fått bestilt meg ny mobil, og vi er i tankeboksen om vi må kjøpe en bil til eller ikke. Det hadde gjort ting lettere når jeg også starter i ny jobb, og gjør det enklere for oss at D får kortere dager. Og om vi skal kjøpe bil; hvilken prisklasse legger vi oss på. En billig "drittbil", eller en relativt ny, fin bil? Blæh, viktige og vanskelige beslutninger.
Ella* Skrevet 24. juli 2009 #662 Skrevet 24. juli 2009 Jeg er skikkelig imponert over treninga di, altså! Jeg er en slappfisk i forhold, for å si det mildt Hm... Vanskelig det med bil ja. Kommer dere til å trenge to biler en lang stund framover, eller er det bare for noen få år? Tror det ville avgjort det litt hvis vi skulle tatt den samme avgjørelsen.
MellonCollie Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #663 Skrevet 24. juli 2009 Jeg er skikkelig imponert over treninga di, altså! Jeg er en slappfisk i forhold, for å si det mildt Hm... Vanskelig det med bil ja. Kommer dere til å trenge to biler en lang stund framover, eller er det bare for noen få år? Tror det ville avgjort det litt hvis vi skulle tatt den samme avgjørelsen. Jeg er nå bare så vidt i gang, lett å gå hardt ut Jeg tror nok at vi vil ha behov for to biler i lenger stund. Mannen sykler på jobb nå om dagen, så det går greit. Men når det blir vinter er det verre. Og også dersom D skal ha kortere dager i barnehagen, slik at en av oss leverer og den andre henter er også to biler lønnsomt. Men ser for meg at økonomien er litt bedre om noen år, så kanskje kjøpe "drittbil" nå, og heller investere litt mer senere. Hater å bruke penger på bil, verdiene synker så raskt. -------------- I dag har vært en rar og slitsom dag på mange måter. Begynte med en skikkelig drittnatt, hvor jeg endte opp med ca 3,5 timers søvn. Litt min feil og, som ikke klarte å legge meg i smart tid. Men uansett, den natta gjorde at jeg bestemte meg for å kutte til 1 lur på dagtid ftremover, se om det hjelper. Så vanligvis blir D lagt klokka 9 og klokka 13 ca, men i dag sov han fra 1130 til 1330, og ble lagt til vanlig tid kl 19. Mindre sutring enn jeg hadde trodd det skulle bli, og jeg krysser fingrene for at dette er løsningen. Vi har vært en tur hos D's oldeforeldre, noe som var veldig hyggelig. Men merker morfar begynner å bli litt surrete. Ikke noe alvorlig, men det er rart å se at de blir gamle. Jeg er takknemlig for at de er så friske som de er. Og så har vi gått lang tur sammen med voffs, med D i MeiTai på magen. Funka fint, bare hunden hadde gått LITT penere..! Min kjære bror havnet på sykehus natta som var, og har i dag måtte gjennom en hasteoperasjon Han er fortsatt ikke helt våken og klar etter operasjonen, så jeg sitter og venter på telefon fra mamma når de har fått kontakt med ham. Ser heldigvis ut til at operasjonen var vellykket, var en liten stund snakk om at de kanskje måtte ta noen drastiske avgjørelser. Men ikke noe ålreit med sykdom. Ikke hørt noe særlig fra mannen, de startet å jobbe i går kveld og fortsetter nok til langt utpå natta for å forsøke å komme seg hjem i morgen. Er begrenset med flyavganger fra der de er. Nå blir det film og mat.
Ella* Skrevet 25. juli 2009 #665 Skrevet 25. juli 2009 Ja, det er kjedelig å bruke mye penger på bil. Men litt komfort er greit, da Håper en dupp om dagen funker like bra for dere som oss! Det er fælt når noen man bryr seg om blir syke, og i alle fall når alt skjer så fort. Håper han blir i fin form snart
MellonCollie Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #666 Skrevet 25. juli 2009 Natta ble fin, han sov i sett strekk frem til 5.20. Men da var det morgen, gitt Uansett, det var fremskritt. Og jeg skulle fortsette fremgangen i dag var planen, men en times tid etter frokost kastet lillegutt opp! Helt plutselig, og uten at det virket som det plaget ham... men han ble litt småsliten etterpå, så da lar jeg ham få to lurer i dag Mannen ringte, og de rekker det flyet de håpte på. Men været var elendig, så får håpe der er flyavganger bare. Straks drar vi en tur til mine foreldre, pappa har ikke sett D på et par uker. Og da får jeg en pustepause
MellonCollie Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #667 Skrevet 25. juli 2009 Glemte helt å skrive at det ser ut til at tann 7 og 8 er på vei. Så kan være derfor han har tulla litt i det siste. Og han kasta opp i forbindelse med tann 1, så det kan jo også være en sammenheng. I tillegg er han ganske klengete i dag... Jepp, jeg HÅPER de er på vei i alle fall
MellonCollie Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #669 Skrevet 25. juli 2009 Det går så som så med bror, han er på rimelig sterke smertestillende, så det er ikke så mye fornuftig å få ut av ham visstnok Men det var vellykket inngrep i alle fall, så det kommer til å bli bra - og det er jo det viktigste. Nå er mannen en times tid unna Må vel ta en kjapp ryddings før han kommer, men ser rimelig OK ut. Det ble med en lur i dag gitt, selv om den var tidlig. Han ville ikke sove mer Har vært hos mamma og pappa, grillet og kost oss. Den sønnen min har matvett i alle fall. Hadde med middagsglass til ham, deretter spiste han ett helt pølsebrød, før han har fråtsa vilt i både jordbær og bringebær. Ikke vært noe mer oppkast med andre ord
MellonCollie Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #670 Skrevet 27. juli 2009 Hadde fin dag med mannen i går, tok med oss D og dro på badeland. Meget vellykket! Gleder meg til babysvømminga starter igjen etter ferien, han koser seg sånn i bassenget. I dag drar vi på sykebesøk til bror, som nå er veldig mye bedre. Venter også på levering av et vitrineskap vi har kjøpt, og da kan jeg endelig få på plass bryllupspresangene Har enda ikke fått tittet skikkelig på alt, har ikke vært noe vits i å pakke oss masse når ikke vi hadde noe sted å sette det. Nå er det en som er lei av lekegrinda, så da får jeg trå til
Gossip girl Skrevet 27. juli 2009 #671 Skrevet 27. juli 2009 Så bra at han er bedre Håper du får en fin dag
Amused Skrevet 27. juli 2009 #672 Skrevet 27. juli 2009 Bra det går fint med broren din Så deilig at det funker med én lur for lillegutt! Jenta vår får to dupper av og til når hun er syk og sliten, kan jo ikke holde henne våken for enhver pris heller. Matvett, ja Det er det bra han har!
MellonCollie Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #673 Skrevet 27. juli 2009 I dag ble det jammen to lurer her også Han var så sutrete og grinete på morgenen i dag, så når klokkavar litt over 9 orket jeg ikke mer. Ga ham smokk, og han sovnet i øyeblikket han ble lagt ned. Så da fikk jeg også litt ro, det var en litt slitsom natt... Vi kuttet kveldpupp i går, og jeg mistenker at det var derfor har ble forbanna når jeg kom inn for å gi ham smokk i natt. Han ville ha pupp. For han roet seg fort når pappaen tok over etter 20 minutter... slitsomt. Men det tar vel noen kvelder før han synes det er greit. Fortsatt ikke hørt noe fra Bohus, som skulle levere skapet AKKURAT det samme skjedde i fjor når vi handlet der, det var bare tull med levering og bestilling. Ville ha skap i samme serie, det er eneste grunn til at vi handler der igjen. Har forsøkt å ringe, men blir bare satt over til ulike, og til slutt kom jeg bare til en mobilsvar. Kjenner jeg hisser meg opp, drittselskap. Snart hente mannen på jobb, blir restemiddag fra i går - hjemmelagede kjøttkaker. Så har jeg en herlig haug med klær som venter på å brettes
Ella* Skrevet 27. juli 2009 #674 Skrevet 27. juli 2009 Lurt å se an dagsformen og nattsovinga når det gjelder hvor mye søvn de trenger på dagtid. Etter at vi begynte med en dupp sovner H nesten hver gang vi kjører bil - så da blir det en minidupp i tillegg Hvor ofte ammer du nå da? Så irritererende! Skikkelig respektløs å sende deg på "telefonrunde" hvor du ender opp med mobilsvar Hvilken serie samler dere på, forresten? Kos deg med klesbretting - jeg tok unnea den største haugen noensinne i går kveld
jente 79 Skrevet 27. juli 2009 #675 Skrevet 27. juli 2009 Her er det også stort sett bare en dupp. Men han blir gjerne trøtt to ganger da... Ikke så lett å få til bestandig... Kjedelig med skap som ikke kommer... Bohus har ikke akkurat det beste ryktet her i byen heller, bare surr. Så blir nok handling et annet sted hvis vi skal ha noe!!! Bil ja. Vi har to, er veldig glad for det. Har en bra og en billig bil. Den billige får vi bare beholde, får ikke stort for den hvis den skulle byttes. Men glad vi har kort vei til barnehagen. Synes det er greit at lillegutt kjøres i den bra bilen, dessuten greit å slippe unna med et bilsete!!!
MellonCollie Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #676 Skrevet 28. juli 2009 Nå har vi spisestue og vitrineskap i Jakarta, og så har vi kiste som stuebord i Bombay. Begge seriene er fra Bohus, samme stil. De er ganske "tunge" og mørke, mens huset er ganske lyst og luftig ellers. I tillegg ser møblene litt naturlig ujevne / slitt ut, noe som er en fordel med en liten pøbel i huset Gjør ikke noe om det blir en ripe eller merke i det. Nå ammer jeg hver morgen, og det er det. Han koser seg veldig med puppen på morgenen da, så det blir tøft å skulle kutte helt Men, jeg la ham nå i kveld - uten puppen - og det gikk fint. Så vanene snur fort! ------- Vi har kjøpt bil i dag, vi Laget et autosøk på finn etter hva vi så etter, og i går kom en bil som så veeeldig ålreit ut sammenlignet med mye annet i den prisklassen. Dro og tittet på den i dag, og det var et annet par som var på vei for å se på den som visstnok var veldig interessert. Så vi tok en spontan beslutning, og tok den En Opel Vectra, veldig pen å se på. Ganske gammel, men vi fant ut at vi gikk for en "drittbil" nå, som holder godt i 4 år til. Innen 4 år regner vi med å finne et nytt sted å bo, og når vi refinansierer lån etc da, kan vi heller investere i noe nyere. Er ikke noe vits i å legge masse penger i ny bil når vi ikke har garasje heller egentlig. Godt å ha det i orden, da! I morgen skal jeg besøke venninne med 2 uker gammel baby! Tenk så liten den kommer til å være Kjenner jeg blir stressa av å skulle holde en sånn liten klump igjen, hehe!
Gjest imli Skrevet 28. juli 2009 #678 Skrevet 28. juli 2009 (endret) Gratulerer med ny bil Godt det går bra med broren din. Hørtes litt skummelt ut. Ikke så lett med den sovinga alltid! Den overgangen fra to til en soving på dagen er ikke lett. Det er liksom for mye å sove to ganger og for lite å sove en gang Her sover ungen fortsatt to ganger om dagen noen ganger. Ser bare an dagsformen liksom, ikke noe vits i å si at "fra og med nå er det ALDRI mer to sovinger"... Heller se hva som trengs, synes jeg. Får håpe D begynner å sove litt lenger om morgenene da. Er greit at de sover til 6 i alle fall! Endret 28. juli 2009 av imli
Tussi! Skrevet 28. juli 2009 #679 Skrevet 28. juli 2009 (endret) Duuuu Hvordan er det på Løkholmen da? Stort? Fint? Sanitær? Fant ikke noe hjemmeside. Endret 28. juli 2009 av Tussi!
MellonCollie Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #680 Skrevet 28. juli 2009 Duuuu Hvordan er det på Løkholmen da? Stort? Fint? Sanitær? Fant ikke noe hjemmeside. Sendte en PM, jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå