Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Gjest Ulva35

:vinke: MellonCollie

Håper armen er bedre etter fallskjermhoppet :troest: Hørtes ganske skummelt ut det der. Men så hadde jeg aldri turt å hoppe i fallskjerm heller :riste:

Nå må jeg stikke innom bloggen din å se på bilder :)

Lykke til i kveld :lur:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom med en stor klem til deg! :klemmer: Håper armen har fått det bedre :) Sjekket den ut hos lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare rette opp, var ikke fallskjermhopp altså, selv om jeg kunne tenke meg det også ;) Men var sånn fallskjerm etter båt - ikke like skummelt, hehe. Men armen er ikke noe bedre. Den er bare vond om jeg bærer veldig tungt eller skal gjøre "vinke-bevegelser", så får se om jeg gidder å dra til noe lege. Kan jo umulig være noe alvorlig når det stort sett ikke merkes.

I går var vi ute og spiste sammen med et vennepar, mens mormoren til D var her og passet på ham mens han sov. Pappa reiser mye i jobben, så da synes hun uansett det bare er hyggelig å kunne være her litt. Veldig deilig. Hun skal passe ham igjen fra fredag til lørdag, så da har mannen og jeg kinodate, og så alenenatt og morgen :strix:

I morgen skulle egentlig D og jeg på besøk til min beste barndomsvenninne, hun hadde termin neste onsdag. Men nå fikk jeg nettopp mld, at det besøket må utsettes. Jenta hennes kom nemlig for en time siden!!! :strix: :strix: Jeg griner og er helt i ekstase, mammahormonene har tatt helt kontroll over meg :ler: Hun har gledet seg sånn til dette, og jeg kan ikke vente med få hilst på den lille jenta :) Da blir det shopping i stedet for besøk i morgen ;) Mannen skal jobbe seeent i morgen, så D og jeg blir alene hele dagen.

I dag har vi hatt besøk av svigers. Veldig koselig, og jeg hadde faktisk bakt til de kom! DET skjer ikke ofte. Fornøyd med meg selv.

D synes dagen skal starte klokka 4 for tiden, og det gode sporet vi var inne i, er borte. Han sovner igjen rundt 5, og han griner ikke heldigvis. Jeg tar ham ikke ut av senga, men han står jo bare over kanten og tuller og ler. Blæh. Jeg er ikke i tullehumør klokka 4, og i dag morges hadde jeg et lite øyeblikk lyst til å kaste ham ut av vinduet. Vel, dere skjønner. Heldigvis for ham er han fantastisk morsom å være sammen med om dagen, så når vi sto opp klokka 7 var alt tilgitt, og jeg er glad jeg valgte å bare legge ham ned i senga igjen - ikke kaste ham noe sted ;) Men nå skal jeg gå og legge meg, og stålsette meg for nok en klokka 4-oppvåkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at venninna di har fått baby da :) Sikkert moro med venninner på litt samme stadie i livet ;)

Kl 4 ja, det hørtes ikke like gøy ut. Kjenner til den følelsen der man får lyst til å kaste ungen ut av vinduet :sjenert: Er nok bare å gi dem minst mulig oppmerksomhet når de våkner sånn om natta, og så håpe det går over snart. Vi har hatt noen sånne netter vi også, men det går alltid fort over, fordi han skjønner at det ikke er noe spennende som skjer midt på natta ;)

Håper dere fikk sove bedre i natt da :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, vi hadde også en som våknet i 4 tida en stund. Men han var heldigvis lett å få til å sove igjen da...

Håper armen blir bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med barnevakt og alenetid! :strix:

Men 4 er tidlig ja :Gjesp: Hadde en sånn periode vi også, da var det opp og hopp kl. 5. Er glad det er over nå. Håper det gir seg snart for dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg var min mamma og pappa barnevakt fra lørdag til søndag. Hun hadde våkna klokka 04 på natta, lagt å kosa og tulla litt til klokka 05, men da ble hun så vilter at de sto opp. Klokka 05. :fnise: Det var en stk trøtt mormor. ;)

Håper du har en fin lørdag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig helg. Det hadde gått veldig fint med D's overnatting. Han hadde våknet ca 5 på morgenen, men når han fikk komme opp i senga til mormor så sov de videre til 8 ;) Jaja, litt ekstra privilegier får man ha som mormor!

Ellers har det stått mye rydding på planen for oss i helga. Fått hengt opp TV'en på veggfeste slik at små hender ikke lenger når opp til den, demontert "veggene" rundt badekaret og fått skrubbet hele badet, ryddet kontoret og kommet så vidt i gang med det evige prosjektet: klær som er modne for å gis til frelsesarmeen. Skapene våre flommer over med klær, men likevel finner vi aldri noe å ha på oss. Ergo, det er sikkert 2/3 av klærne noen andre kan ha nytte av. Men det innebærer også at jeg er nødt til å kjøpe noe nytt. Blæh. Jeg er ikke flink til å shoppe, og heller ikke spesielt glad i det. Men vet jeg trenger litt nye gensere i alle fall.

I dag koste vi oss med felles søndagsmiddag; kalvestek med asparges, brokkoli og blomkål, poteter og fløtesaus. D spiste det samme som oss, og det gikk fint. Det er ikke all "voksenmat" han er like glad i, men dette slo an. Jeg er litt forsiktig med saus til ham, og da blir det fort litt tørt.

Nå skal vi se film. Og jeg ber om unnskyldning for laber aktivitet i andre dagbøker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom! :vinke:

Og jeg ber om unnskyldning for laber aktivitet i andre dagbøker ;)

Jeg skal mao føle meg litt priviligert? :Hehe:

Våkne kl fire om morgenen? Hjelpe meg. :overrasket: Rydding i klesskap er noe som skulle vært gjort her også. Det er sårt tiltrengt, men så ufattelig kjedelig å utføre at jeg har utsatt det i omtrent ett år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er heller ikke altfor glad i å shoppe.... :sjenert: Sikkert fordi jeg syns det er så mye rar mote i butikkene, og når jeg tar plaggene på meg så er det liksom ikke "meg", om du skjønner... Jeg er som du kanskje de skjønner ikke det store moteløven!! :fnise: Bare jeg synes klærne er fine, og jeg trives i dem, så er det det viktigste for meg. Også at de ikke skal være så dyre... Jeg klarer meg FINT med bukser til 500kr i stede for 1500kr, eller gensere og topper til 300 kr i stede for 1000 kr.. Ser liksom ikke poenget i å bruke masse massevis av penger på akkurat det. Andre ting å bruke penger på også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, her sover også ungen gjerne til 8 på besteforeldre-besøk ;)

Jeg er heller ikke noe shoppe-dame... Må inrømme at jeg arver så og si alle klærne jeg har av søsteren min... :sjenert: Kan ikke huske sist jeg kjøpte klær til meg selv :fnise:

Lykke til med shoppingrunder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Typisk at de er sover bedre når de er på besøk :fnise:

Flinke dere har vært da. Deilig å få gjort litt hjemme også. Ikke alltid like lett å få tid til sånt når en har barn...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom! :vinke:

Jeg skal mao føle meg litt priviligert? :Hehe:

Våkne kl fire om morgenen? Hjelpe meg. :overrasket: Rydding i klesskap er noe som skulle vært gjort her også. Det er sårt tiltrengt, men så ufattelig kjedelig å utføre at jeg har utsatt det i omtrent ett år nå.

:ler: Kunne ikke motstå å skrive litt når det var så mye spennende å kommentere der på en gang ;)

Den ryddinga er kjedelig, ja. Men så er det så utrolig godt når det er gjort, og man endelig kan finne klær å ha på seg på morgenen uten å dra frem 5 gensere som strengt tatt ikke passer lenger først...

Huff, jeg er heller ikke altfor glad i å shoppe.... :sjenert: Sikkert fordi jeg syns det er så mye rar mote i butikkene, og når jeg tar plaggene på meg så er det liksom ikke "meg", om du skjønner... Jeg er som du kanskje de skjønner ikke det store moteløven!! :fnise: Bare jeg synes klærne er fine, og jeg trives i dem, så er det det viktigste for meg. Også at de ikke skal være så dyre... Jeg klarer meg FINT med bukser til 500kr i stede for 1500kr, eller gensere og topper til 300 kr i stede for 1000 kr.. Ser liksom ikke poenget i å bruke masse massevis av penger på akkurat det. Andre ting å bruke penger på også! ;)

Jeg er nok også litt "kjedelig" i klesveien. Har alltid fått pes av noen venninner fordi jeg stort sett bruker lite farger på klær - mye svart, hvitt og grått her ;) Men nå har jeg blitt veldig glad i skjerf - og DE kan jeg gjerne ha farge på. Så det hjelper. Men skulle gjerne hatt litt mer motesans, for jeg synes jo det er så mange som klarer å kle seg veldig fint.

Eneste jeg "liker" å handle er olabukser, men det er fordi de holder en stund når man først kjøper :ler: Så der er jeg nok kanskje litt mer kravstor. I sommer har jeg forsøkt å bli flinkere til å bruke kjoler, men føler meg lett altfor pyntet. Og ikke minst altfor naken...

hehe, her sover også ungen gjerne til 8 på besteforeldre-besøk ;)

Jeg er heller ikke noe shoppe-dame... Må inrømme at jeg arver så og si alle klærne jeg har av søsteren min... :sjenert: Kan ikke huske sist jeg kjøpte klær til meg selv :fnise:

Lykke til med shoppingrunder ;)

Kjekt med en søster man kan arve av, da! Jeg er dronninga av nett-shopping jeg, når det først må til. Da slipper jeg i alle fall stativ og trange prøverom :ler:

:vinke:

Typisk at de er sover bedre når de er på besøk :fnise:

Flinke dere har vært da. Deilig å få gjort litt hjemme også. Ikke alltid like lett å få tid til sånt når en har barn...

Nei, det må litt mer planlegging til for å få gjort sånt. Vi tok det vi måtte ta sammen mens D fortsatt var hos mormoren, og deretter byttet på å rydde og å underholde ham ;)

Innom og oppdaterer meg! :klemmer:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det lenge siden jeg har vært innom hos deg....Dagboken din har forsvunnet fra mine innlegg, og vips.... så var du borte... Men endelig fant jeg deg igjen... Skal bla bakover og lese meg opp litt igjen.. (men ikke nå i kveld :søvn: )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at overnattinga gikk så fint! :jepp:

Jeg skulle også hatt noen gensere, men det er jo så vanskelig å få tak i! Finner bare topper, men det blir altfor kaldt til høsten og vinteren :ler:

Forresten, Topshop sender til Norge nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få gjort litt i huset, man føler seg så flink etterpå :biggrin:

Shopping er vanskelig. Noen ganger finner jeg masse, andre ganger er det ingenting som ser fint ut. Hater lyset i prøverom, så jeg liker også å bestille klær ;)

Bruker dere posesaus eller lager dere saus selv når D spiser sammen med dere? Jeg er så dårlig til å lage sauser, men er usikker på om det er for mye salt for små barn i ferdigsausene? :klø:

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det lenge siden jeg har vært innom hos deg....Dagboken din har forsvunnet fra mine innlegg, og vips.... så var du borte... Men endelig fant jeg deg igjen... Skal bla bakover og lese meg opp litt igjen.. (men ikke nå i kveld :søvn: )

:klemmer:

Så hyggelig å se deg igjen :)

Så bra at overnattinga gikk så fint! :jepp:

Jeg skulle også hatt noen gensere, men det er jo så vanskelig å få tak i! Finner bare topper, men det blir altfor kaldt til høsten og vinteren :ler:

Forresten, Topshop sender til Norge nå ;)

Ja, det er jo bare topper overalt. Jeg er egentlig sneakers, jeans og t-skjorte-jente. Og da går det jo å bare ha en cardigan over f.eks. Men etter jeg fikk meg "voksen" jobb, så har jeg jo måttet endre litt på klesstilen innimellom ;)

Og du Amused, jeg vet ikke om jeg skal være sint eller glad på grunn av deg... Du forsøker å ruinere meg, du?? :ler: Er jo som sagt ikke videre glad i shopping... men, TopShop!!! Elska den butikken når jeg bodde i England, og det er som regel første stopp når jeg er i London. Laget meg konto tidligere i dag, og den ønskeliste-funksjonen er rimelig fylt opp nå! Må ta en revudering på noen plagg tenker jeg ;)

Godt å få gjort litt i huset, man føler seg så flink etterpå :biggrin:

Shopping er vanskelig. Noen ganger finner jeg masse, andre ganger er det ingenting som ser fint ut. Hater lyset i prøverom, så jeg liker også å bestille klær ;)

Bruker dere posesaus eller lager dere saus selv når D spiser sammen med dere? Jeg er så dårlig til å lage sauser, men er usikker på om det er for mye salt for små barn i ferdigsausene? :klø:

Vi lager saus selv. Vi bruker generelt veldig lite halvfabrikata, nettopp med tanke på både salt, transfett og andre skumle tilsetningsstoffer. Denne sausen var basert på stekesjy, så den hadde litt salt i seg etter å ha gnidd inn steken. Men så små mengder regner jeg som OK. I andre sauser bruker jeg ofte fond, og de inneholder jo også noe salt, men det også blir ganske lite når han tross alt ikke får SÅ mye saus.

Det er veldig lett å lage saus fra bunnen av altså, man kommer langt med en brun og en hvit basissaus, og så kan man tilsette mye ulikt for å variere smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...