Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Huff, jeg skal ikke gi deg noen råd for sånt har jeg absolutt ikke peiling på.

Men jeg håper at gutten din snart blir ordentlig frisk igjen!

Ja, det hjalp heldigvis med tiden til hjelp :)

Uff, kjedelig når ungene er syke :tristbla:

Har hørt at det er mange unger som har slitt med feber i det siste.

Jeg er veldig enig med deg når det gjelder medesiner... Lillegutt har hatt feber bare en gang, da ga vi han en febernedsettende på kvelden før han skulle sove. Det var fordi feberen var økende, og det var litt ekkelt om feberen ville fortsette å stige mens vi sov... :sjenert:

Ellers går det jo an å ringe legevakta og høre om råd...

:klem:

Ja, vi har hatt et par av de på svømminga som også har hatt feber i det siste. Kan kanskje ha noe sammenheng med veldig mye skiftende temperaturer ute og sånn? :klø:

Ja, vi endte opp med å gi nå vi også. Ga det litt før leggetid siden det var førstegang, ville bare se at han ikke fikk noe reaksjoner eller noe :sjenert:

Så kjedelig at D er blitt syk :troest: Skjønner det må være fælt å være så langt unna når babyen ens er syk. Håper han er på bedringens vei nå da :)

Jeg har dessverre ikke noe å tilføye angående spørsmålet om feber ... Jeg er veldig usikker på det der selv ...

God bedring til D! :)

Heldigvis virker han frisk nå :)

God bedring til småtten og god helg til mammaen!!

:klemmer:

Tusen takk :klemmer:

Hvordan går det med D?

Jeg gir febernedsettende når tempen passerer 39 grader, og smertestillende hvis hun tydelig har vondt. Men aldri mer enn tre i døgnet, og det har skjedd én gang. Da hadde hun halsbetennelse, over 40 i feber, og lå og pustet kjemperaskt, stakkars lita.

Nå går det heldigvis bra!

Godt med litt erfaringer fra andre. Uff, D har heldigvis ikke vært så syk som jenta di var der. Husker det fra første uka på sykehuset, når han hadde den infeksjonen, det med den raske pusten. Er litt ekkelt når det står på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: Fredag :strix:

Vi ga D en stikkpille på onsdagskveld da feberen nærmet seg 40, og da gikk den ganske raskt ned og han ble i supermodus i stedet for lille slappe gutten. Han våknet på natta da, og var litt varm igjen, men på morgenen i går var han helt fin. Samboer jobbet i går, så da hadde jeg en feriedag og var hjemme med ham. Vi koste oss masse, men tok det med ro og holdt oss innendørs, sånn for sikkerhetsskyld.

I dag er D og pappaen i Oslo og henter samboers ring, den er ferdig "pusset opp", og de har besøkt gamlejobben til samboer. Resten av kvelden blir avslapning!

I morgen får jeg antagelig besøk av en gammel kompis!! Gleder meg sånn, vi var bestevenner (og kjærester forsåvidt, en liten stund) på videregående, men har ikke sett mye til hverandre de siste årene, da vi alltid har bodd på ulik plass. Søndag skal vi ta fotografbilder av D på svømminga! Synes det er så kult med slike undervannsbilder av babyene, så vi måtte slå til vi også, selv om det egentlig var ganske dyrt :sjenert: Håper det blir verdt det da!

Nå mistenker jeg egentlig utdrikningslaget mitt for å være neste helg i stedet. Men har bestemt meg for at jeg må jo bare planlegge ting uansett, selv om kontrollfreaken i meg som sagt før blir gal av å ikke vite :ler:

Ellers klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg er stresset for bryllupet nå eller ikke. Det er igjen endel å gjøre. Men vi har i alle fall gode lister på HVA som må gjøres, og det hjelper meg. Men det er jo ganske vesentlig at vi klarer å gjennomføre det som står og ;) Men bryllup blir det nå uansett, og det viktigste er på plass! 15 dager igjen :rødme:

Jeg vet ikke om jeg har skrevet det sånn presist her, men Lillegutt er altså så ivrig på krabbinga om dagen. Jeg hadde jo sett for meg at en dag begynte han plutselig å krabbe, men det gikk jo veldig gradvis. En dag tok han 2 krabbesteg, 2 dager etter tok han 3-4 liksom. Men nå krabber han overalt, har nesten kuttet ålinga helt. Og han begynner å få et fint tempo på det :ler: I tillegg har han null hemninger, noe som fører til deising i bakken flere ganger om dagen. Han går langs TV-benken, og vil helst gå direkte bort til sofaen, så han slipper seg, lille dummingen. Men balansen hans er jo ingenting å skryte av :hoho: Vi sitter gjerne i nærheten og fanger opp, men blir noen hyl om dagen ja. Det hører med i læringa er vår filosofi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ikke så enkelt det med smertestillende/febernedsettende, nei. Vi har gitt H det hvis han har hatt høy feber ved leggetid, og noen ganger når han fikk de første tennene. Han hadde så vondt at han hylskrek, stakkars... Jeg ser ikke kun på feberen, men allmenntilstanden. Bra D er bedre nå da! :)

Enig angående filosofien deres ;) Man kan ikke legge puter og madrasser over hele huset eller passe dem som en hauk absolutt hele tida.

Ha en flott helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koste deg med kompis-besøk i går! :) Og blir moro med undervannsbilder idag, da, håper de blir fine! Og kanskje vi får se? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ikke så enkelt det med smertestillende/febernedsettende, nei. Vi har gitt H det hvis han har hatt høy feber ved leggetid, og noen ganger når han fikk de første tennene. Han hadde så vondt at han hylskrek, stakkars... Jeg ser ikke kun på feberen, men allmenntilstanden. Bra D er bedre nå da! :)

Enig angående filosofien deres ;) Man kan ikke legge puter og madrasser over hele huset eller passe dem som en hauk absolutt hele tida.

Ha en flott helg! :klemmer:

Ja, det er det med allmenntilstand vi også forsøkte å ta med i beregningen, og da blir vurderingen straks litt vanskeligere syntes jeg ;)

Håper du koste deg med kompis-besøk i går! :) Og blir moro med undervannsbilder idag, da, håper de blir fine! Og kanskje vi får se? ;)

Det kan nok godt hende dere får en titt - vi skal få bildene om 2 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 12 dager igjen til bryllupet :sjokkert: Jeg slapp unna noe utdrikningslag denne helga, så da er det jo bare å stålsette seg for uka her ;)

På lørdag tok vi med oss Midnights Lille og dro på tur til et slags museum hvor det var marked. Så da fikk vi prøvd oss som tobarns-familie en dag! Men det blir nok en stund til det blir aktuelt, for sjansen for at jeg får et så eksemplarisk barn som Lille er nok ikke så stor. Men vi koste oss i alle fall masse, selv om D ikke nødvendigvis får så mye ut av å se på sauer og hester og traktorer enda :ler: Så fikk jeg besøk av en kompis, og det var så fint! D krabbet rett bort til ham og ville "leke", så det var også gøy å se. Samboer hadde dratt til byen og så fotball med noen venner, og kom ikke hjem før sent, og det hadde nok blitt fuktigere enn planlagt... Lå egentlig og var litt irritert på ham, for jeg skjønte på meldingene at han var blitt full, men så kom han hjem og kom rett opp og la seg ved siden av meg og fortalte hvor glad han var i meg, og da smeltet jeg gitt. Han visste nok hva tankene mine var, så her måtte det "damage control" til :hoho:

I går var vi og tok undervannsbildene. D likte ikke så godt at det var noen han ikke kjente som skulle dykke ham og ville bare opp, men når vi fikk dykke ham selv så gikk det fint. Så håper de fikk til noe fint av bilder. Vi tok også et familiebilde under vann, hahaha! Ser for meg at akkurat det blir mer komisk enn fint, men morsomt å ha blir det sikkert!

Så dro vi til mamma og pappa og var der frem til leggetid egentlig. I går var han plutselig veldig mammadalt igjen, så han ville egentlig helst bare være hos meg - men det hjelper med en gang jeg går ut av rommet. Så da tok jeg meg en liten tur slik at han fikk kost seg litt med mormoren og morfaren sin.

I kveld får jeg besøk av ei venninne. Hun skal ha barn i juli, så nå kan jeg tenke meg magen hennes begynner å bli stor. Og så må jeg få gjort litt bryllupsting, da. Blir vel litt hver dag fremover, men må få ferdig program og slike ting. Har liksom masse sånn halvferdig, men så venter jeg på tilbakemeldinger fra folk på litt diverse, og da må jeg jo vente... tålmodighet er stikkordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hakeslepp: Bare 12 dager igjen? Tida går så fort... Det virker som dere har det meste under kontroll, så det går nok fint :) Du må nok være forberedt på utdrikningslag til helga ja :biggrin: Det blir helt sikkert en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med undervannsbilder! :jepp:

Oi, spennende med utdrikkingslag, da. Tipper det blir kjempegøy!

Hehe, hva er det med fulle menn og kjærligheten til sin kommende fru? :fnise: Samboeren min blir skikkelig elskovssyk og innpåsliten når han kommer hjem fra byen - men heller det på meg enn på noen andre :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Bare 12 dager igjen? Tida går så fort... Det virker som dere har det meste under kontroll, så det går nok fint :) Du må nok være forberedt på utdrikningslag til helga ja :biggrin: Det blir helt sikkert en flott dag!

Tida har gått veldig fort! Gleder meg litt til å bli ferdig med hele greiene nå :fnise: Men gleder meg enormt mye til selve dagen og altså!

Så moro med undervannsbilder! :jepp:

Oi, spennende med utdrikkingslag, da. Tipper det blir kjempegøy!

Hehe, hva er det med fulle menn og kjærligheten til sin kommende fru? :fnise: Samboeren min blir skikkelig elskovssyk og innpåsliten når han kommer hjem fra byen - men heller det på meg enn på noen andre :biggrin:

:ler:

Litt alkohol og sentimentaliteten kommer snikende på, ja. Men som du sier, bra de tar det ut hjemme i alle fall! Hehe!

------------------------------------

Sitter her med tårer i øynene. Nettopp lest en sak i dagbladet, har lest om henne i et eller annet ukeblad før også. Men synes saken er så "fint" skrevet, i tillegg til at det akkurat nå er lett å sette seg inn i følelsene.

Drept på bryllupsnatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med tårer i øynene. Nettopp lest en sak i dagbladet, har lest om henne i et eller annet ukeblad før også. Men synes saken er så "fint" skrevet, i tillegg til at det akkurat nå er lett å sette seg inn i følelsene.

Drept på bryllupsnatten.

Uff ja, jeg leste den i Magasinet i går, og begynte å grine med en gang :frown: Så utrolig tragisk! Håper hun etterhvert kommer seg videre og finner kjærligheten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, nå nærmer bryllupet seg med stormskritt!

Så overskriften til den artikkelen jeg også, men jeg orket rett og slett ikke lese den. Jeg er så lettrørt, så det er ikke mye som skal til før jeg stoortuter.

Håper du får en fin helg (med utdrikningslag) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forresten tullete søvn her om dagen. Jeg merker jo ikke SÅ mye til det siden mannen er i permisjon og tar nettene, men våkner jo så klart jeg også.

Legginga går fortsatt supert. Han sovner av seg selv kl 1900 hver kveld, etter nattstell og kveldspupp og en sang. Ikke noe problem.

Så våkner han gjerne rundt 2300. Som oftest holder det da å gi ham litt vann og smokken, og han sovner igjen med en gang.

Så sover han stort sett helt frem til alt mellom 4 og 5. Og når han våkner da, DA er det morgen for ham. Funker ikke å gjøre noe inne på rommet hans for å få ham til å sovne igjen. Eneste som evt går, er å ta ham med inn i senga vår og at han romsterer litt der før han sovner omtrent inntil oss. Stort sett ingen hyling eller noe, bare leking som er interessant. Men vi vil jo ikke gjøre det til en vane at han må komme inn i vår seng hver morgen for å sove videre til en akseptabel tid (alt etter 6 er OK). Vet ikke om det er fordi det er lysere ute nå, og at han derfor blir så våken? Vi har bare hatt gardiner på rommet hans til nå, skal få opp rullegardin i tillegg i morgen.

Hadde en dag i går hvor han plutselig sov til 6.15, og håpte det var en ny rutine. Men nei, i dag var det 4.30 igjen gitt...

Noen som har tips? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen tips, for vi har slitt med det samme selv. Da snuppa var 9-10 måneder, våknet hun kl. 5, da var det opp og hopp. Men så gikk det seg til, selv om hun fortsatt kan våkne 5.30-6. Men 6 er ok. Verre med 4.30 ;)

Tror det kan ha noe med dagslyset å gjøre, og ellers tror jeg det er en fase de går gjennom. Virker som om det er mange som våkner grytidlig en periode :jepp:

Det er nok ingen vits i å legge ham senere med mindre han er helt uthvilt når han våkner så tidlig, og det er han vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nei - han er nok ikke uthvilt.

Han virker sånn, der og da. Men han blir jo utrolig fort trøtt igjen i alle fall. Og når klokka er 7, så er han kjempetrøtt og veldig innstilt på at nå er det kvelden. Så jeg TROR i alle fall ikke det vil være til noe særlig hjelp... Du har sikkert rett i at de ofte er gjennom en slik periode. Så sånn sett passer det jo bra at han tok den akkurat nå :ler: Bare redd det er slik når både mannen og jeg skal jobbe. Da blir det tøft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det gir seg til da, ja! Slitsomt å jobbe når man blir vekket så tidlig. Men jeg er glad jeg bare får 4-5 timer sammenhengende, det er deilig! :fnise: Synes det er verre å bli vekket hver andre time natta gjennom :Gjesp: Heldigvis er det sjelden nå, da.

Ellers får man vel bare legge seg tidlig et par kvelder i uka. Kan fint finne på å legge meg kl. 20.30, jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med tull med sovinga da. Han kan ikke være overtrøtt da? Har lest at overtrøtte unger ofte våkner flere ganger om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Soving er vanskelig!

Enten så er det bare en fase, eller at det blir for lyst på rommet, eller kanskje han må legge seg litt tidligere? :klø: Går jo an å prøve hvis ingenting annet fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart bryllup :hoppe:

Blir spennende med utdrikningslag. Det verste er jo å ikke vite noe, men du får sikkert en kjempefin dag.

Soving ja... Her sover heller ikke lillegutt hele natta. Gjorde det en veldig kort periode, men det gikk visst over gitt.... :sjenert:

Han sovner 7 og sover gjerne til 4. Da vil han ha litt pupp og sover gjerne videre til 6. Da er det morgen, men det er jo egentlig greit.

Håper det hjelper med rullgardin. Hjalp i hvert fall veldig på legginga her at lillegutt fikk utvendige persienner på rommet sitt :)

Drept på bryllupsnatten.

Uff, leste den i går jeg også. Med tårer i øynene...

Husker også jeg har lest om det, tror det var ikke lenge etter det hadde skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...