MellonCollie Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #441 Del Skrevet 25. mai 2009 Vært en deilig helg. Hytta (som er større enn vårt hus, og omtrent bedre standard vi har vært på ligger ved sjøen, og det var nydelig vær på lørdagen. Har fått skikkelig farge på kroppen bare etter en dag Spist god mat, drukket god vin, pratet mye, gått laaange turer (voffs er også fornøyd!), og de to små guttene har lekt fint sammen. Nakne tær i gresset er verdens beste ting tror jeg Var slitne når vi kom hjem i går kveld, og det var høylytt snorking både fra hund og baby! Denne uka kommer nok også til å fly avgårde. Drar jo som sagt på jobbreise onsdagsmorgen, og kommer hjem utpå torsdagen. Og på fredagsmorgen blir mannen hentet for utdrikningslag Han har ikke engang tenkt tanken på at dette kan skje en fredag, så jeg gleder meg til å se reaksjonen hans. (Og i skrivende stund kom han opp med ny kontorstol til meg! Vi kjøpte i forrige uke, men jeg har ikke rukket å sette den sammen. Tidligere i dag hadde han laget frokost til meg som han kom opp med. Jeg er så heldig ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #442 Del Skrevet 25. mai 2009 Forresten, så er jo dette en dagbok. Og da skal man jo kunne øse ut sine innerste tanker. Stort sett bruker jeg jo dette nesten som en loggbok, hva vi gjør og lillegutts utvikling. Fint å ha når jeg lurer på hva som skjedde når han var så og så gammel. Men. Nå må jeg også ha ut noen tanker, så da får jeg bruke den til det formålet en dagbok egentlig er ment. Nå som jeg har vært på jobbintervjuer, så står det veldig klart for meg (og jeg har også flere ganger fått kommentarer på) at jeg er veldig bevisst mine egne sterke og svake sider. At jeg kjenner meg selv godt. Og det er veldig sant, i den settingen. Jeg jobber mye med meg selv når det kommer til de egenskapene som tas frem i jobbsituasjoner, og jeg har alltid vært en flink arbeidstaker! (Hvis man ser bort i fra at jeg nettopp nå, i arbeidstiden, skriver på KG. Haha!). Men som kjæreste, venn og mor, så føler jeg meg ikke flink. Før jeg skriver noe mer, så vil jeg understreke at jeg er enormt glad i D. Jeg føler allerede for å forsvare det jeg skal skrive. Men jeg vet ikke om jeg er noen god mamma. Jeg skulle selvsagt ønske det var noe som falt meg naturlig. Men jeg har så mange tanker og følelser som det ikke virker som alle andre har Jeg gleder meg til å se D vokse opp, og til å alltid være der for ham. Men etter jeg begynte å jobbe igjen, og ikke bruker alle mine timer på ham. Så føler jeg meg mer fornøyd med livet. Jeg følte ikke når jeg gikk hjemme med ham på fulltid at jeg klarte å gi ham all den stimulansen han trengte, og at jeg gikk litt inn i meg selv fordi jeg følte noe manglet for meg. Mulig egoistisk. Men nå som jeg jobber igjen, så nyter jeg de timene jeg har med D. Det blir rart når han begynner i barnehagen. Men for meg, så føles det som noe helt riktig. Jeg føler meg ikke som den riktige til å være sammen med ham 24/7 Og om jeg ikke hadde trivdes med det, så hadde det heller ikke vært godt for D. For jeg tror ikke jeg hadde klart å skjule for ham om jeg ikke var lykkelig - og barn plukker vel opp slikt ganske fort. Er det feil å ønske seg barn, slik vi gjorde, når man tenker slik? Jeg vet ikke. Jeg leser om alle andre, som legger opp alt i livet slik at de kan få vært mest mulig hjemme med barna, og som er så flinke til å gi de alt de trenger. Er det faktisk slik at jeg ikke hadde klart det, eller finner jeg bare på unnskyldninger om at jeg "ikke hadde klart" for å dekke over at jeg ikke har lyst? D har gjort livet mitt så mye bedre, og jeg har en veldig sterk grunnleggende lykkefølelse nå som vi er en familie. Men for at jeg skal være lykkelig, så er jeg så utrolig avhengig av alenetid. Heldigvis har samboer det på samme måte, og han har en stor forståelse av mine følelser. Så vi er nok flinke til å gi hverandre den tiden. Og dermed har D to glade foreldre, som klarer å gi ham mye når vi er der. Men jeg er alltid redd for å ikke klare balansegangen, og at jeg skal kreve for mye for meg selv. Barn var aldri noe jeg drømte om, hverken som barn eller ungdom, og heller ikke da jeg var rundt 20. Først etter noen år med kjære, så ble dette et tema og en tanke jeg trivdes med. Jeg er ikke noe flink til å slippe noen helt inn på meg, dette gjelder både venner og kjæreste. Jeg har perioder hvor jeg trekker meg unna, og jeg veksler mellom å ha et enormt sosialt behov, til å helst ville være helt alene med avskrudd telefon. Noen av mine venner forstår dette, og vet hvor de har meg. Mens andre nok er litt oppgitt og føler seg avvist når jeg er inne i en slik periode. Jeg ønsker jo ikke å såre noen, men er redd jeg likevel gjør det. Jeg er ikke noe flink til å analysere meg selv når det kommer til sosiale relasjoner, slik jeg er når det kommer til arbeidsegenskaper. Skulle ønske jeg kunne overføre noen av mine rasjonelle egenskaper derfra. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, for det er ikke noe jeg føler setter meg i et veldig godt lys Men jeg må få det ut. Jeg er takknemlig for at jeg har fått oppleve det å bli mor, og som sagt må jeg understreke at jeg er veldig glad i D. Men det er vondt å kjenne på disse følelsene i blant, og å føle at jeg ikke strekker til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 25. mai 2009 #443 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) ... Endret 31. mai 2009 av Tassie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mai 2009 #444 Del Skrevet 25. mai 2009 Tror du er veldig normal jeg Jeg, derimot, angrer på hele barnegreia nesten hver dag Og jeg har ønska meg barn så lenge jeg kan huske. Man trenger litt tid for seg selv for å være en god mamma og nyte tida med ungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 25. mai 2009 #445 Del Skrevet 25. mai 2009 Du vet at du hvertfall har en tvilling som er enda et skritt lenger i den tankegangen enn deg. Det har du jo akkurat lest i min bok. Så nå kan du ta til deg selv, det du sier til meg. Unger har det best når foreldrene har et liv de trives i.. Gode forbilder blir de også Kos deg med jobben, og alt som ikke har med baby å gjøre. Også koser du deg ekstra, uten dårlig samvittighet NÅR du har med baby å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. mai 2009 #446 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg synes også det du tenker er helt normalt. Jeg tror mange av oss (meg selv inkludert) har litt lett for å ha litt vel høye krav til oss selv. Vi skal ikke bare være mamma, vi skal være supermamma. Mamma gikk hjemme med oss når vi var små og var dagmamma i tillegg. Jeg er veldig imponert over det, men det hadde absolutt ikke passet meg. Jeg er også overlykkelig for at jeg har barnehageplass til lillegutt når jeg får nummer 2. Rett og slett fordi jeg tror det hadde blitt i meste laget å ha begge hjemme på en gang. Jeg er kjempeglad i gutten min, men det er også deilig å kunne komme seg ut og bare være meg noen ganger. Veldig godt at samboeren din har forståelse for det. Det er utrolig viktig at dere begge får litt alenetid, og at dere som par får tid sammen uten barn. Godt dere bor nærmere familien, så det er lettere med barnevakt. Når det er sagt så tror jeg også det blir litt lettere. Det første året er utrolig krevende. Jeg har vært imponert over deg mange ganger, og er sikker på at du er en veldig god mamma for lille D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 26. mai 2009 #447 Del Skrevet 26. mai 2009 Synes jente 79 skrev veldig fornuftig, så jeg bare støtter hennes kloke ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #448 Del Skrevet 26. mai 2009 Takk for svar alle sammen Det er utrolig godt å høre at man ikke er alene. For det er liksom ikke noe man snakker høyt om ellers det her føler jeg. De jeg er sammen med på svømminga og sånt virker som de aldri kunne tenke seg å dra tilbake på jobb, og syntes SÅÅÅÅ synd på meg når jeg skulle begynne å jobbe igjen allerede. Jaja tenkte jeg, det er nå helt greit for min del Jeg er så enig i at dersom D har en lykkelig mamma, så er jeg nok også en bedre mamma. Men så er jeg bare redd for å dra den for langt - at jeg setter min egen lykke fremst, og ikke ser om han har andre behov. Men jeg må vel nesten bare velge å tro at jeg er oppegående nok til at jeg klarer å balansere dette. Uff, er så overveldet av alt ansvaret innimellom bare. I dag har jeg kort arbeidsdag, skal ta noen timer avspasering for å få ordnet med blomster til bryllupet etc. Så er det svømming, og etter det må jeg få gjort klart alt til reise i morgen. Må dra hjemmefra 05.30 Så det blir en laaaang dag, så ingen dårlig samvittighet for litt avspasering i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mai 2009 #449 Del Skrevet 26. mai 2009 Det er ikke så lett å være mamma... I alle fall ikke når de er så små! Jeg kunne på mange måter tenkt meg å jobbe, tror det hadde vært sunt på mange måter... Men å finne jobb for meg nå, er vel så og si umulig, både pga graviditeten og pga stramt jobbmarked (og manglende utdannelse...). Og så tror jeg så små unger har det best hjemme jeg da Men det er jo noe man må vurdere selv. Jeg er i alle fall sikker på at du er en kjempeflink mamma Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 26. mai 2009 #450 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg syns det sier seg selv når du sier at du er bekymret for å la din lykke komme foran lille D sin, det sier nok i seg selv. De som virkelig bare tenker på seg selv og ikke ungen, vil aldri tenke på det/innrømme det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 26. mai 2009 #451 Del Skrevet 26. mai 2009 Det ER sunt å ha et liv, og altså en jobb. Det gjør at man har overskudd og glede Så med å gjøre deg selv lykkelig gjør du barnet ditt lykkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 26. mai 2009 #452 Del Skrevet 26. mai 2009 Lenge siden jeg har hatt tid å være innom her, men må bare henge meg på de andre og si at jeg tror tankene dine er helt normale og at du er en god mor Er viktig å ha et liv utenom barna også, og få bekreftelse fra andre hold også at man duger Så du får prøve å ikke ha dårlig samvittighet, jeg tror også at D har det bedre med at du er fornøyd enn at du går hjemme med han hele dagen og er misfornøyd fordi du vil gjøre noe mer... Ja, nå er det ikke lenge til bryllup heller Alt under kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #453 Del Skrevet 28. mai 2009 Det er ikke så lett å være mamma... I alle fall ikke når de er så små! Jeg kunne på mange måter tenkt meg å jobbe, tror det hadde vært sunt på mange måter... Men å finne jobb for meg nå, er vel så og si umulig, både pga graviditeten og pga stramt jobbmarked (og manglende utdannelse...). Og så tror jeg så små unger har det best hjemme jeg da Men det er jo noe man må vurdere selv. Jeg er i alle fall sikker på at du er en kjempeflink mamma Ha en fin dag! Jeg ser den med så små barn hjemme, og det er nettopp der jeg møter meg selv litt i døra Jeg tror ikke barnehage er skadelig, men jeg ser helt klart ulempene med at han fra han er så liten skal full tid i barnehage. Alternativet er at en av oss hadde vært hjemme, og da kommer jo resten jeg har skrevet stømmende på... og derav også min lille frykt for å sette meg selv foran hans behov. Men jeg føler meg jo også trygg på at den vurderingen vi har tatt blir riktig, og at det totalt sett er best for hele familien slik vi nå gjør det - og så får vi forsøke å tilpasse jobbhverdagen vår slik at D slipper med ca 7 timer hver dag. Jeg syns det sier seg selv når du sier at du er bekymret for å la din lykke komme foran lille D sin, det sier nok i seg selv. De som virkelig bare tenker på seg selv og ikke ungen, vil aldri tenke på det/innrømme det Det ER sunt å ha et liv, og altså en jobb. Det gjør at man har overskudd og glede Så med å gjøre deg selv lykkelig gjør du barnet ditt lykkelig Ja, jeg håper jo det er litt slik. Og jeg tenker også mye på det Midnight og jeg har snakket om; jeg håper jeg kan være et forbilde for D slik at han vokser med en tankegang om at han skal ha muligheter til å velge det han vil her i livet, selvsagt blandet med hensyn til andre. Men det er så farlig å utslette seg selv helt, for jeg vil jo ikke lære ham til at han aldri skal sette seg selv først. Lenge siden jeg har hatt tid å være innom her, men må bare henge meg på de andre og si at jeg tror tankene dine er helt normale og at du er en god mor Er viktig å ha et liv utenom barna også, og få bekreftelse fra andre hold også at man duger Så du får prøve å ikke ha dårlig samvittighet, jeg tror også at D har det bedre med at du er fornøyd enn at du går hjemme med han hele dagen og er misfornøyd fordi du vil gjøre noe mer... Ja, nå er det ikke lenge til bryllup heller Alt under kontroll? Hyggelig å se deg innom, er jo travle dager for deg skjønner jeg Det er veldig kort tid igjen ja Men vettu, jeg tror faktisk det meste er under kontroll! Fikk ordnet dekorasjoner og sånt i går, og i dag er kjolen hentet - ferdig tilpasset og strøket. Bordplan er laget, vielsen ferdig planlagt... tja, det er stort sett detaljer som gjenstår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #454 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg er mamma til en stor gutt, jeg! Han leker i badekaret i rommet tvers ovenfor her nå. Krabber rundt i badekaret, plasker og står på. Han er så utrolig glad i vann vettu Men nå har han begynt å reise seg opp også! Så nå drar han seg opp etter en kant i badekaret, og står og roper og ler :rødme: Pappan ropte på meg slik at jeg også fikk komme og se, slike jobbpauser liker vi! Jeg var i Trondheim i går og kom hjem for noen timer siden. D hadde vært litt sutrete i går, så kan jo hende han savnet mammaen sin litt. Men hadde gått fint, og det var en kjempeblid gutt som hentet meg på flyplassen i dag tidlig :)Jeg koste meg masse i går kveld med masse gamle bekjente. Deilig med en hel dag hvor jeg bare var MellonCollie! Og fikk så mye skryt av den fine lille gutten, det er koselig å se hvor mye folk følger med oss. Dårlig nyhet for oss er at bilen tok kvelden på tirsdag Var på vei hjem fra babysvømming, og hadde vært i butikken. Da røyk clutchen gitt... Heldigvis bor jo ikke mamma og pappa så langt unna, så de kom og hentet oss og vi får låne bilen deres (de har to). Bilen vår ble tauet til verksted.. passer fint i forhold til økonomi kan dere tro Jaja, regnet litt på ting i sta, og vi klarer oss. Men mye ferie blir det ikke i år!! Mannen var forresten på foreldremøte i barnehagen i går (typisk at jeg hadde masse jobbmøter akkurat den dagen...), og han er kjempefornøyd! Det virket som et veldig fint opplegg, og trivelige mennesker på avdelingen "vår". Ei av de vi gikk på babysang skulle også begynne på samme avdeling, kjekt å ha noen vi kjenner litt til. Nei, nå får jeg jobbe litt. Jeg jobbet i 12 timer i går, så har litt godvilje å gå på. Men mannens utdrikningslag starter jo i morgen formiddag, så da blir det kort arbeidsdag på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #455 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg har fått jobb!! De ville gjerne at jeg skulle begynne mandag om en uke, så det blir spennende. Jeg gleder meg Og bilen ble en gledelig overraskelse, var nemlig ikke clutchen likevel. Men drivakselen, og den ble fikset på verksted for noen måneder siden. Dermed hadde vi en slags garanti på dette, og slapp unna med å betale.... kroner null!! D har fått en gåvogn av meg i dag. Han har brukt hele dagen på å reise seg opp over alt, og går langs møblene. Så da var det på tide med noe sånt Dette har også fått fart på krabbinga. Tidligere har han bare tatt 3-4 krabbeskritt, og deretter lagt seg ned og ålet seg. Men i dag må han jo uansett opp i krabbestilling for å reise seg, og da har han ikke alltid "giddet" å legge seg ned og åle seg. Like greit å krabbe mellom de stedene han vil. Flinkisen Mannen ble VELDIG overrasket i sta, og har visstnok hoppet i fallskjerm ut av et helikopter! Fikk sms fra forloveren for et par timer siden, og de storkoste seg. Med andre ord; dette er en super dag, og sola skinner på alle måter! Nå skal jeg lage meg mat, har kjøpt is til dessert, og skal se film (og babyen sovnet på to sekunder etter jeg la ham. Måtte det vare!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. mai 2009 #456 Del Skrevet 29. mai 2009 Gratulerer med jobb! Og så flink lille D er. Moro med nye fremskritt! Ha en fin pinsehelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 29. mai 2009 #457 Del Skrevet 29. mai 2009 Gratulerer så mye med ny jobb! Fallskjerm du! Det har mannen til gode etter utdrikningslaget hans i fjor (det blåste) og jeg har ikke tenkt å nevne det med et ord i håp om at det er glemt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 29. mai 2009 #458 Del Skrevet 29. mai 2009 Gratulerer med jobb!!! Var det den du var på intervju for to ganger? Så bra bilproblemet ikke kostet dere noe. Flaks Oi, fallskjermhopping Sikkert kjempemoro! Tipper han koser seg skikkelig. Gåvogn er sikkert lurt ja, spekulerer på å kjøpe noe sånt vi også. Så flink D er da, høres ut som utviklinga går veldig fort nå. Jeg liker også veldig godt babyer som sovner med en gang uten å protestere H er også sånn for tida Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 30. mai 2009 #459 Del Skrevet 30. mai 2009 Gratulerer med jobb!!! :hoppe: Var det den du var på intervju på i forrige uke? Begynner du allerede neste mandag? *spent på hva slags jobb det er* Også så flink lille D er da! Nå kan han virkelig kose seg med å gå. Tror det er lurt med gåstol, både for foreldrene og barna Han blir like flink som sine foreldre Så godt at mannen koste seg på utdrikningslaget! Det er jo det man skal, og det er godt at de kan ha en sånn dag hvor de bare kan gjøre hva de vil omtrent Dere får ha en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 30. mai 2009 #460 Del Skrevet 30. mai 2009 Gratulerer så mye med jobben Håper du trives da Og moro at mannen var fornøyd med utdrikningslag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå