Gå til innhold

Loftsrydding!

Twigi

Anbefalte innlegg

I går gikk vi løs på loftet! Har kjempestort loft med fast trapp - det er veldig deilig! Men ikke fullt så hyggelig når det ikke er mulig å sette foten ned noe sted - fullstendig kaos! Materialer, isolasjonsmatter, gamle kommoder, juletrefoten, slalåmstøvler, duploklosser, en arvet våtdrakt som er for liten, svigermors gamle mink, brudekjolen min innerst, puslespill hvor lokket har falt av, en gammel bryllupsinnbydelse, tripp-trapp-stolen, to sofaer, alle kurvstativene for lagring- men alle kurvene sto løst stablet /veltet rundt omkring...... ganske håpløst!

Men vi fikk kontroll! Nå er alle klær og sko sortert og ryddet, sokkekurven er sortert, og jeg håper at jeg i løpet av dagen blir tøff nok til å kaste alle gamle ullsokker og hansker som er enslige (enda de var dyre i innkjøp - men det hjelper jo ikke!)

Vasket allle flater, kostet gulvet, sortert alle gamle tegneserier og lagt dem i skuffen i den henslengte kommoden - å så deilig!

Sortert egne esker til alle i familien som heter "mimre" - med gamle bilder, skolebøker, russekort, bamser.... alt jeg ikke får meg til å kaste!

Nå skal jeg bare bære ned søppelposene og posene med "gi-bort-tøy", og da er det bare julepynten igjen! Den bør også sorteres :oops: Når jula kommer, orker jeg ikke sortere bort det ødelagte og uaktuelle, setter bare eskene på loftet igjen og tror jeg skal ta det når jeg pakker ned jula....... det skjer ikke! Så antagelig bør jeg rigge meg med to skikkelig gode esker: Julepynt og Advent - og kaste alt som er utrangert. Hmmmm - det regner idag, kanskje jeg gjør det!

Ha en fin jobbedag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne du tenke deg å sende over litt av den energien til meg tror du........jeg trenger den så sårt..........

BØR og MÅ rydde både her og der jeg også!...........men mangler altså ENERGI :x

Godt for deg hvertfall at du fikk ryddet..........men - du - nå fikk jeg en god ide..........nå som du er så godt igang..........så kan jo DU komme hit- og rydde for meg også! KJEMPEIDE FRA USIKKER

*hopper og danser* *Twigi kommer og rydder for meg*

"skynder meg å lage vaffelrøre........hun skal få nystekte vafler når hun kommer*

:hoppe::enig::heiajente: :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...dersom du klarte å rydde loftet på en dag var det ikke skikkelig rotete! Dersom vi skal gjøre det samme hjemme hos mamma og pappa kommer det til å ta en uke! Men flink det er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet i klesskapet til jenta mi i dag. Syntes jeg hadde vært flink. Helt til jeg leste denne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He...he....

Det er ikke så veldig mye energi ute og går, da. Sitter fortsatt her på KG istendenfor å bære ned sekkene.

Loftsryddingen var dessuten et familieprosjekt: Med mann og tenåringssønner til å ta sjauen - så kan jeg bare dirigere rundt: Anbefales!

Ulempen med å ha stort loft er at det er et stort hus under! Veldig hyggelig det, men jeg lurer på om jeg noen gang når målet om at hele huset er ryddig samtidig!

Som regel blir det sånn: Nå er loftet ryddig, da gjør det ikke noe om endel "diverse-ting" står i gangen oppe. Så skal gangen ryddes, og da settes disse "diverse-tingene" tilbake på loftet. Eller ned på kjøkkenet.....

Er blitt ganske flink til å kaste og gi bort - men lurer litt på om vi er helt kloke... 8) Drar ut og handler inn i dyre dommer, fyller opp bilen, bærer inn, for i neste omgang å bære ut søppel og kjøre det bort....

Så før jeg er klar for vafler, så må jeg nok rydde litt mer. Skal visst male et rom også før jeg får feriegjester i neste uke..... og så skal huset males utvendig! Ja, ja - slipper å kjede meg i sommer, ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Stor applaus til Twigi!! Vi skulle gjøre det samme i går, men motet sviktet. Vårt loft er et ukes-prosjekt.. Huffåhuff.. Det verste av alt er at vi har så mye og når vi trenger noe finner vi det ikke og kjøper nytt.. Eller glemmer at vi har det, så her er det stappfullt. Det er den store ulempen med å leve et travelt liv. Men--- man kan jo bare bli bedre når man er som verst. (dagens kloke ord :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg godt igjen der, ja! Hadde ikke vi en regnbukse som burde passe til minstemann nå..... Selv fant jeg en hel kurv med sommertøy - hadde glemt at jeg hadde mesteparten av det :oops:

Det som reddet oss igår, var at vi klarte å tømme en del av loftet, koste gulvet og flytte kurvsystemet over dit. Dermed kunne jeg sortere hver kurv og sette den på plass etterhvert. I neste omgang ble det da plass til å komme frem i den andre delen av loftet.

Jeg er veldig bortskjemt på ett område: Har gammelt hus, fast trapp til loftet, og skikkelig ståhøyde over hele, og skikkelig taklys. Har hatt min dose av stige, lommelykter og bakhodet som smeller inn i bjelkene der vi bodde før :sinnatagg:

Tipset ellers er å utruste seg med mange svarte søppelsekker, merke dem: Søppel, Fretex, gis bort til familie etc. Og skikkelige esker: IKEA har masse rimelig - jeg bruker gjennomsiktige plastbokser med lokk: Veldig oversiktlig. Har dessuten kjøpt et klesstativ og mange klesposer der - glimrende for å henge unna bunad og klær som brukes sjelden.

Og så er det selvfølgelig snakk om å klare å hive ting. Det er nyttig å være så drittlei at man ikke gidder å ta vare på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...