Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi venter en gutt om 2 uker, og jeg skal sy om brudekjolen min. Men, jeg er litt i tvil hvilke str som er vanlig å ha i en dåpskjole??

Han skal døpes i april/mai, da er han ca 3/4 mnd. Hvilke str vil være den mest gunstige? Jeg tenkte vel 68, men kan det bli lite? Dette er mitt første barn, så jeg er ikke helt inne i str etc... :)

takker for alle svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dåpskjolen vi hadde når vi døpte vesla var 68.

Hun var 3 mnd når vi døpte henne og den ble litt for stor.

Skrevet

Jeg ville ventet til gutten kom ut, for alle babyer er forskjellige. Mine tre brukte tre forskjellige str, der eldste brukte 62, mellomste 74 og minste 68. Jeg leide

Det er helt umulig for noen av oss å vite hvilken størrelse barnet ditt vil få, for enten er barnet midt på treet, mindre enn midt på treet eller større enn midt på treet, og det vil du ikke vite før du har sett barnet vokse i noen uker.

Skrevet
Er ikke 74 str 1 år? Uansett holder 68 lenge!

74 er 6-9 mnd. Sønnen min brukte 74 fra fire måneders alder og til han var ca 8 måneder gammel.

Men jeg vil tro str 68 holder til en baby på 3-4 mnd.

Skrevet

Eg ville ha sydd den om til str 74.

Mest fordi det er brudekjolen din du skal sy om. Kanskje denne babyen kan passe både 62 og 68 når h*n blir døpt.

Men ikkje sikkert en evt. nestemann vil gjøre det. Da er det greit å ha en litt stor kjole, sånn du veit at den vil passe til alle som vil bli døpt i den...

Om dåpskjolen er litt stor, så gjør det ingenting :-)

Skrevet

Enig med siste her. Vår dåpskjole har blitt brukt til flere i slekten. Ikke alle er like små.

Skrevet

Hadde og valgt 74. Bedre med en for stor kjole (det merkes ikke) enn en for liten (merkes garantert).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...