Gå til innhold

Gå ned 8-10 kg


Gjest Gjest_sol_*

Anbefalte innlegg

Gjest Charming

http://www.trim.no/pub/art.php?id=502

<-- Her er det et lett treningsprogram som kunne vært en fin start synes jeg. Fra å ikke-gjøre-noen-ting til å komme i gang. Ikke ting som tar aaalt for lang tid. Og det skal visst gi gode resultater visst man passer på kostholdet sitt ved siden av. Så kan man jo heller etter 3 uker gjekke opp antall, repetisjoner, utvide alt liksom. Flere øvelser, svømming, løping, whatever. Men som START ser ikke dette greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei. jeg som er "meg" lenger oppe. ja hvorfor ikke lage gruppe?:) hva skal vi som liker mat litt for godt prøve først da :gjeiper: svømming?

Ja, la oss lage gruppe, jeg vil være med, jeg vil være med! :sjenert:

Forøvrig ganske lik resten her, ca 167cm og litt over 70 kg, og jeg vil ha vekk noen av dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sol_*

Oi, mange svar på kort tid! Artig (misforstå meg rett) at så mange hadde samme "problem".

Jeg gikk ned 10 kg her for en stund siden, men anbefaler jo virkelig ikke den metoden. Jeg spiste nemlig ikke....10 kg på 5 uker liksom.

Jeg har faktisk ikke, overraskende nok, gått opp i vekt igjen. Forblitt på den nåværende vekta, til tross for at jeg spiser mer. Spiser ikke nok, faktisk. Spiser 1-2 måltid til dagen liksom(og da får jeg kommentarer "herregud, så lite du spiser").

Jeg har tidligere vært flinkere. Da var jeg mer innpå det med karbohydrater. Jeg takler ikke å bli helt opphengt i dietter o.l, fordi jeg blir for avhengig og blir gal rett og slett. Så når jeg drev på med det var det egentlig bare å unngå å spise de største matvaregruppene med masse karbohydrater og fokusere på å spise hver 3-4 time ca, mye grønnsaker, fullkornsprodukter hvis jeg først ville ha pasta, ris f.eks og grove knekkebrød istedenfor brød.

Nå bor jeg på en plass som er midt ingenting, med en skummel mørk vei, så blir vel ikke så intenst mye jogging o.l (pluss det med beina). Men svømming tenkte jeg iallefall jeg skulle starte med...og litt enkle øvelser hjemme.

-Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva det er, men jeg blir så utrolig fristet - og klarer rett og slett ikke styre meg.. Bare denne uken har jeg spist på McDonalds, bestilt mat på kinarestaurant (er det så ille egentlig..?), spiste på gatekjøkken i går.

Og i tillegg, i går valgte jeg å ikke dra ut med venninnene og heller holde meg edru så jeg ikke stappet i meg så mange kalorier - så LIKEVEL, på vei hjem fra venninnen min dro jeg innom det fordømte gatekjøkkenet og tenke "En siste gang før i morgen". :O

I dag har jeg ikke spist noe enda siden jeg har ligget i sengen frem til nå (forøvrig ingen store planer om å stå opp:) ).

Og hver dag så tenker jeg at "Okej, du trenger ikke gå ut og JOGGE - start med å gå deg en tur". Og hveeer dag så ender det med "Jeg tar det i morgen". :\

har det helt likt!.. kinamat er full av sukker og fett i alt :-/ føles ikke ille men er det ...... :( gikk opp 5kg etter jeg flytta til byn med sambo... spiste for mye før og men nå er det altfor mye drittmat. helt avhengig! må ha noe minst en gang i uka, men oftest flere ganger i uka.... har lyst på noe konstant :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sol_*

Flaks for meg at jeg bor en plass hvor en veldig sjelden får tak i slik mat :gjeiper: Problemet mitt går andre veien-jeg spiser ikke. :sjenert:

Nå ligger min treningsplan litt på hylla-har nemlig til de grader mensensmerter, men med en gang den dritten er borte :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

I dag kjøpte jeg meg en dagbok som jeg skal begynne å skrive i (fra og med i morgen vel og merke.. :O). Tenkte at når jeg må skrive ned hva jeg har spist, eller hvilken "smell" jeg røyk på den og den dagen liksom så blir det ekstra nederlag siden da står det skriftlig at jeg har "feilet". Og også føre opp hva jeg har trent eller evt hvorfor jeg ikke har trent osv.

Tonerose: Kanskje vi rett og slett kunne hatt som målsetting og bare IKKE spise sånn mat. For hver dag vi holder oss unna takeaway blir det 1 stk + i boken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_sol_*

Skal dere "bare" satse på å spise sunt og variert kosthold utifra sunn fornuft eller følge en slags diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest god og rund

Kjekt at det er flere som har samme utfordring,da får jeg også komme i gang:

Jeg kjøpte meg også en dagbok i dag. Satser på å skrive ned alt jeg spiser + trening. Skal også prøve å gi meg selv en belønning for å trene. Feks etter hver tiende trening.

Når det gjelder kostholdet satser jeg på å kutte ut rafinert sukker og hvetemel. Spise tre hovedmåltider og to-tre mellommåltider. Spise mye frukt, grønnsaker, magert kjøtt, bønner, grove kornsorter, nøtter (har litt problemer med å bare spise litt nøtter, det blir ofte til at jeg går og gomler på dem hele tiden)egg, bær o.l sunn mat. Har fylt opp fryseren med poser med grønnsaker, spinat, fisk, kylling og bær + kjøpt inn mel til speltbrød og fullkornsbrød, har også olivenolje til å steke med. Har laget meg en basic handleliste der jeg kan tilføye det jeg trenger, satser på å ikke gå i butikken uten handleliste i fremtiden. Skal bevisst "jukse" en gang i uken med det jeg har mest lyst på av usunn mat.

Har bestilt time for å få målt kroppsammensetning og få råd ( målt med InBody 720 det koster 200 kr, samme type målevekt som de brukte på PulsNrk). Da får jeg også vite hva som er idealvekten for min kropp. :)

Kjenner jeg meg selv rett går det veldig greit i begynnelsen, men motivasjonen pleier å dabbe litt av etterhvert, tidligere har jeg prøvd meg på en del pulverkurer det gjør jeg ikke denne gangen, nå satser jeg på ny livsstil. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner her jeg også, har tidligere vært oppe mot 80-tallet, men har det siste halve året ligget rundt 70, nå i jula har det virkelig skeiet ut (forrige jul spiste jeg ikke sukker) så ligger nok sikkert midt på 70-tallet nå tenker jeg. Har altså klart å gå ned 10 kg på et halvt år ved å kun legge om kosten, men da var det strengt regime, og vet ikke helt om jeg klarer det igjen :(

For min del har jeg til gode å finne en type trening som jeg liker, men svømming kan være en idé. Ta på badedrakt er vel kanskje ikke så fristende når man føler seg feit da..

Vi får prøve å motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei:) jeg er 14 år. 1.64 høy og veier 51 kg.

jeg vil gå ned i vekt. har dere no tips til meg? :)

Håpr Du tuller nå ?! - håper jeg virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trener basket 4 ganger i uken. jeg har ganske lårmuskeler. jeg digger å gå i tights, men føler liksom at alle STIRRER på lårene mine, haater det! jeg vil ha tynnere lår! men vil ikke slutte å trene! jeg spør mange om de syns jeg har tjukke lår, men de sier: er du gaal?! du har drit tynne lår.men jeg syns ikke det! de er for mye muskler i, hater det! derfor vil jeg slanke meg, sånn at jeg går ned i vekt og sånn at jeg får tynnere lår :) noen som har noen tips til sånt type problem?

Sikkelig kriiise her :S - jeg veier sikkert nærmere 200 kg;P DA kan man begynne og tenke på problemer!

men om du måå ha tynnere lår, enkelt og greit slutt og tren!

da får du ikke muskler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

I går var jeg på min første treningstime på lenge. En hardøkt med spinning. Skulle egentlig trent i dag og, men trente en del styrke i går og så er helt gåen i armene, ryggen og brystmusklene og vondt i setemusklene etter det biiittelille sykkelsetet :O

men det var en fin start :D Bortsett fra at jeg nettopp har spist grandiosa :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sol_*
Kjekt at det er flere som har samme utfordring,da får jeg også komme i gang:

Jeg kjøpte meg også en dagbok i dag. Satser på å skrive ned alt jeg spiser + trening. Skal også prøve å gi meg selv en belønning for å trene. Feks etter hver tiende trening.

Når det gjelder kostholdet satser jeg på å kutte ut rafinert sukker og hvetemel. Spise tre hovedmåltider og to-tre mellommåltider. Spise mye frukt, grønnsaker, magert kjøtt, bønner, grove kornsorter, nøtter (har litt problemer med å bare spise litt nøtter, det blir ofte til at jeg går og gomler på dem hele tiden)egg, bær o.l sunn mat. Har fylt opp fryseren med poser med grønnsaker, spinat, fisk, kylling og bær + kjøpt inn mel til speltbrød og fullkornsbrød, har også olivenolje til å steke med. Har laget meg en basic handleliste der jeg kan tilføye det jeg trenger, satser på å ikke gå i butikken uten handleliste i fremtiden. Skal bevisst "jukse" en gang i uken med det jeg har mest lyst på av usunn mat.

Har bestilt time for å få målt kroppsammensetning og få råd ( målt med InBody 720 det koster 200 kr, samme type målevekt som de brukte på PulsNrk). Da får jeg også vite hva som er idealvekten for min kropp. :)

Kjenner jeg meg selv rett går det veldig greit i begynnelsen, men motivasjonen pleier å dabbe litt av etterhvert, tidligere har jeg prøvd meg på en del pulverkurer det gjør jeg ikke denne gangen, nå satser jeg på ny livsstil. :goodbye:

Hva er det du egentlig ser etter i butikken når du kutter ut raffinert sukker og hvetemel? Jeg er veldig dårlig på mat egentlig...jeg bare går etter det å spise variert, unngå mest mulig mat med karbohydrater etc.

Joiner her jeg også, har tidligere vært oppe mot 80-tallet, men har det siste halve året ligget rundt 70, nå i jula har det virkelig skeiet ut (forrige jul spiste jeg ikke sukker) så ligger nok sikkert midt på 70-tallet nå tenker jeg. Har altså klart å gå ned 10 kg på et halvt år ved å kun legge om kosten, men da var det strengt regime, og vet ikke helt om jeg klarer det igjen :(

For min del har jeg til gode å finne en type trening som jeg liker, men svømming kan være en idé. Ta på badedrakt er vel kanskje ikke så fristende når man føler seg feit da..Vi får prøve å motivere hverandre :)

De andre i svømmehallen bryr seg fint lite hvordan de andre ser ut(som regel iallefall)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan du!.. Jeg er 19 år gammel jente. 167 -168 høy, og veier 59 - 60 kg.

Børr jeg slanke meg?...... Vil gå ned 8 kg... føler jeg har litt fett som må vekk. Jeg har kraftig beinbygning, og det veier jo litt også. Jeg liker ikke søtsaker.. bare når jeg har mensen. Ellers frister det ikke. MEN drikker maaassse brus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre i svømmehallen bryr seg fint lite hvordan de andre ser ut(som regel iallefall)!

Det er min erfaring også. Dessuten er det mange som vanker i svømmehallen som ikke er sylfider, så man er ikke alene om å ikke ha timeglassfigur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil også være med. Avtalte faktisk med en venninne i går at vi skulle begynne å svømme sammen, pluss at jeg skal melde meg inn i treningssenter via studentsamskipnaden. Får se hvor mye trening det blir da, men vil ihvertfall prøve å få beveget meg i minst en halvtime hver dag, selv om det bare blir en gåtur på "pausedagene".

Ligger på ca 69 kg nå, men vil gjerne ned til rundt 60. Egentlig bryr jeg meg fint lite om hva de der tallene på vekten sier, men vil gjerne føle meg fin og slank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest KatarinaD

Hei kan jeg også slenge meg på her? Er vel 169 og veier 75 kg, og vil gjerne komme meg ned på 60 tallet.. Trener pilates nå om dagen og er veldig glad i løping, men is ute stopper det akkuratt nå. Skal på første svømmetur i morgen tidlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her.

Jeg er 157 høy. I januar 2008 veide jeg 48 kg. Nå veier jeg 57... En kraftig oppgang for en som er så liten. Jeg begynte studenttilværelsen i august, nesten alle kiloene kom etter det.

Jeg satser på å finne treningsgleden igjen og orke mere fysisk. I tillegg føler jeg mye bedre når jeg spiser ordentlig mat.

Jeg er i forferdelig dårlig fysisk form nå. Kostholdet består av cola, 6 kopper kaffe daglig, sprit, hvite baguetter til frokost og lunsj, og junk til middag, de dagene jeg gidder å lage middag.

Målet mitt er å føle "treningsrusen", mye bedre utholdenhet, få et kosthold som er bra for både kroppen og hodet. Litt mer overflatisk mål er å bli bikinibabe til sommeren:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Kristine_*

Er en jente på 17 år som er 1.64 cm høy, og veier 57 kg. Er det normalt? Burde jeg legge på meg? Hva er normalt å veie når man er 1.64 cm høy? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...