Gå til innhold

Stramme opp magen på to uker -kan noen hjelpe?

tuji

Anbefalte innlegg

Om to uker skal jeg et sted hvor jeg må være den peneste av alle :wink: .

Men jeg har en mage som mildt sagt er slapp,og litt for stor også. Er det noe jeg kan gjøre på to uker som kan få meg i litt bedre form? Treningsstudio er uaktuelt, men ellers er jeg åpen for alt.

Jeg føler meg ikke vel sånn som jeg ser ut nå, kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en strammende "hold-in" truse, evt. truse med bein (som sykkelbukse). Lindex har slike. Prøv i butikken slik at du får en som strammer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sittups!

Om du tar sittups i to uker,vil om andre ikke ser forskjellen. Vil du ivertfall kjenne det selv og føle deg drit deilig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Core øvelser som strammer opp innenfra hjelper! Disse øvelsene vil (om de ikke gir så stort utslag på utsiden) gi deg bedre holdning og med bedre holdning, ser man slankere ut enn om man luter seg avgårde.

"Killer" core øvelse for magen: Abdominal bridge (for mage og rygg)

Ligg med ansiktet ned på gulvet,hold egenvekt på tærne, albuene og for ermene. Hold albuene "under" skuldrene og hendene sammen.

Hold så en rett linje fra skuldre til ankler og heis deg opp slik at tærne og albuene støtter kroppen. Viktig og ikke stikke rompa i været! :)

(man skal se ut som om man skal ta push up's, bare at man hviler på forarmene istedet for på utstrakte armer)

Prøv og holde posisjon så lenge som mulig.(Et minutt, minimum) Gjenta 3 ganger.

Core øvelse for side musklene: Oblique bridge (toner musklene på siden av magen, de som går fra ribbeina til hoften og gir en mer "lean" look.)

Denne er litt vanskelig og forklare, men ligg på siden og plasser albuen som er nærmest gulvet direkte under skulderen som støtte. Plasser ene beinet oppå det andre, reis deg opp slik at vekta hviler på de samlede beina og den bøyde støtte armen. (Som om man skal til og ta side push up's med en arm som er bøyd.)

Hold posisjon i minimum 45 sekunder, gjenta 3 ganger på hver side.

Beklager noe klønete forklaring.. Men får du de til er de veldig effektive!

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det skal jeg prøve! Skal prøve å få gått en liten tur hver dag i tillegg, pluss å jobbe masse i hagen, og spise sunt og magert. Det må da hjelpe litt i hvert fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har for mye fett på magen, hjelper ikke styrkeøvelser noe særlig.

Du bør:

jogge/løpe

og

spise mindre og sunnere.

Det er eneste mulighet for å få vekk fett, selv om 2 uker er litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

så negativ holdning å si at treningsstudio er uaktuelt!

for å få slank mage må du jogge som rakkern og trene med vekter!

kom deg i treningsstudio og løft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så negativ holdning å si at treningsstudio er uaktuelt!

for å få slank mage må du jogge som rakkern og trene med vekter!

kom deg i treningsstudio og løft!

Folk kom faktisk i form før treningsstudioene var oppfunnet også. Hva om det ikke finnes treningsstudioer der jeg bor? Eller jeg ikke har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det mulig å komme i form uten å gå på treningsstudio, men du verden hvor det hjelper.

Før treningsstudioenes tid var folk generelt i bedre form først og fremst fordi de var mer i bevegelse både på arbeid og i fritiden. Nå som vi har internet og "alle" har mobil og data trenger vi ikke engang bevege oss for å få tak i info som vi trenger på jobben og i andre sammenhenger.

Folkehelsa konkluderer jo med at grunnen til at overvekt øker sakte men sikkert også i Norge ikke er at vi spiser mer, men at vi i det store og hele beveger oss mindre.

Selvsagt kan du komme i form uten treningsstudio Tuji! Men det krever mer av deg med hensyn til selvdisiplin (er du først på treningsstudioet trener du, hjemme er det lettere å utsette det...)

En helt annen sak er at å stramme opp magen på to uker (uten å bruke hold-in truse som en annen foreslo) er ganske fåfengt....

Det lar seg nok ikke gjøre! Selv om du skulle klare å rase av noen kilo på den tiden vil huden på magen bli enda litt løsere med en gang da det tar tid for huden (spesielt magehud) å gå sammen etter vekttap.

Du får sette din lit til at du er pen nok som du er, og heller satse på å stråle litt ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det ikke finnes treningsstudioer der jeg bor? Eller jeg ikke har råd?

Hiver meg på denne jeg....mange gode råd for meg som har altfor STOR mage, bare å hive seg i gang og prøve.... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

...Eller du får fokusere på det faktum at du er en myk og deilig kvinne med en myk og deilig mage :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

surr deg full med plastfolie rundt midjen ut og løp eller gå, du svetter inn i gran skauen og magen blir strammere. Dette er det mest effektiveste som finnes for å få bort det ekstra en har rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Har du prøvd dette' date=' Gjest, med resultat???[/quote']

er det meg med folie så ja da har jeg prøvd det, og det ga fort resultat. Finnes ikke noe mer effektivt om en da ikke legger seg under kniven. Magen får ikke puste når folien er stram, og dermed arbeider den på spreng og får et veldig bra resultat. Fungerer bra på appelsin hud også surr det rundt rompen og lårene og begynn å tren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen får ikke puste når folien er stram, og dermed arbeider den på spreng og får et veldig bra resultat.

Ja, det hørtes jævlig sunt ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest super-damen

Kanskje ikke så sunt å pakke seg inn i plastfoile, og sikkert ikke vitenskaplig heller.

Men siden jeg gjerne vil bli kvitt litt på rompe/lår-partiet, så kan det vel ikke skade å prøve dette. Jeg trener jevnlig, men fettlaget blir jeg ikke kvitt så lett. Ikke Cellulittene heller.

Prøvde plastfilm-trikset på treningsøkten i går kveld. Du verden som jeg svettet! Og det på steder der jeg normalt ikke svetter.

Plastfilmen "knirker" litt til å begynne med, men jeg tror ikke noen la merke til det ;-)

Dessuten krøp liksom plasten oppover når jeg beveget meg (må jo liksom bevege beina for å få trent da).

Jeg har søkt litt på nettet for å se om det finnes noen form for tettsittende bukser e.l. i et materiale som ikke puster, men kan ikke finne noe.

Noen som har noen tips her?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"super-damen".

"kanskje ikke så sunt, men pokker heller, jeg blir jo tynn!"

Sorry - men - :murvegg:

Et av poenget her er jo at du ikke blir kvitt noe som helst i lengden ved hjelp av plastfolie.

Jeg har også hørt at det hjelper i noen timer - men hvis du tenker over hva du faktisk gjør med kropp/hud - høres det bra ut?

Har akkurat hatt en samtale med en venninne om dette.

Folk bryr seg over hodet ikke om ting er sunne - bare de blir tynne av det.

Som med light-produkter.

Er det usunt - psjt.

Er det mye fett - krise!

Fettlaget ditt får du minsket ved hjelp av kostholdsendring og riktig trening.

Ikke plastfolie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere dette seriøst? :o Jeg var overbevist om at det var bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere en venninne som jogget mye. Hun brukte da en overtrekksbukse som var ganske tett i stoffet, og hun svettet derfor ganske mye på underkroppen. Hun var hellig overbevist om at dette hjalp henne til å holde bak og lår cellulitt-fri.

Men plastfoile? :roll:

Mulig min venninne hadde et poeng i at hun fikk skilt ut mer svette/avfallstoffer, og at det hjalp til å holde blodomløp etc. bedre i gang i områder der man har mer fettlag og anlegg for cellulitter.

Men svette er jo uansett væsketap, og ikke fett-tap!

Hun var jo heller ikke så ekstrem at hun pakket seg inn i kjøkken artikler :ler:

Selv trener jeg enten i såkalte jazz-bukser eller en løs treningsbukse som gir god lufting. Trener som en helt for å miste noen kilo, og stramme opp kroppen litt. Selv om jeg ikke har oppnådd de resultatene jeg vil ennå, tviler jeg i grunn på om det hjelper å pakke seg inn plast som en svine- kotelett :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...