Gå til innhold

Hvor mye har egentlig utseende å si?

TheHawk

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel sitt; hvor mye har utseende å si? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg ser j**lig ut, men det motsatte kjønn tenker vel bare over hvor stygg jeg er, når de ser meg. Vil selvfølgelig ha en kjæreste, men ... th_cry.gif

Først må du lære å like deg selv. Det er noe i det at man må elske seg selv for at andre skal elske en..ikke bokstavelig, men - det har noe med måten du oppfører deg i forhold til omverdenen din. Hvis du viser selvtillit er du automatisk mer åpen og tilgjengelig for andre. Om du tenker at du er stygg og ingen vil ha deg, så er det dette som skjer også, fordi du lukker øynene for hva verden har å tilby av muligheter, og dømmer deg selv som mislykket før du har prøvd..

Det er klart skjønnhet har noe å si, symmetri har alltid vært tiltalende, fordi det er det som anses som sunt og fruktbart. Men, den vakreste mann eller kvinne kan bli "stygg" om han/hun har en avskyelig personlighet..mangler sjarm..etc. Det er iallfall sånn jeg føler det - jeg kan bli tiltrukket en pen mann, men totalt miste interessen når jeg blir kjent med han fordi kjemien ikke er der, eller fordi han ikke tiltaler meg på andre områder.

Men for å svare på spørsmålet ditt, utseende har så mye å si som du gjør det til. Er du lukket og har et negativt syn på deg selv, er det dette du utstråler. Smil til verden og verden smiler til deg. Det er kanskje lettere sagt enn gjort, men det har med måten man tenker å gjøre. En enkel måte å heve selvfølelsen er jo feks. å gjøre det beste ut av seg selv, kle deg og smink deg på en måte som gjør at du føler deg best mulig. Bytt ut tanker som "jeg er stygg" og "ingen vil ha meg" med "jeg er vakker" og "den som får meg er heldig". Rett deg opp, og vær stolt av deg selv. Se andre mennesker i øynene, og smile. Et historisk eksempel - Kleopatra blir ofte beskrevet som trollbindende vakker, men historikere kan fortelle at hun både var lubben og hadde en krokete nese osv. Men hun hadde karisma og selvtillit, og flere tusen år senere blir hun fortsatt illustrert som vakker i feks. filmer og i kunst.

Edit: Ser over at noen skriver du er mann. Det jeg skriver over gjelder jo i like stor grad om du er mann (bortsett fra det med sminke kanskje :P). Bare at jeg vil tro du har det lettere enn kvinner i samme posisjon som deg. Selv om jeg tror denne forskjellen er i ferd med å viskes ut er det jo tradisjonelt lettere for en "mindre attraktiv" mann enn kvinne å finne seg en dame/mann.

Endret av miss~Audrey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del har ikke utseende så masse å si. I alle fall i det lange løp. For å være sammen med en person må man jo så klart føle seg tiltrukket av personen, men tiltrekning er så mye mer enn det ytre!

Det jeg faller for er humor, selvsikkerhet, gode verdier, empati og generell kjemi. Og når forhold bygger på god kjemi, så opplever jeg at jeg bare blir mer og mer tiltrukket av personen for hver dag som går! I mine øyne er kjæresten min det vakreste mennesket jeg vet om! Og det er nettopp på grunn av sammensetningen av det fysiske og det psykiske.

Og til TS: Jeg har enda til gode å treffe mennesker jeg synes er direkte stygge. Men som noen andre har sagt så kan et menneske være mindre tiltalende på grunn av personlighet og væremåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her føler jeg at jeg kunne skrevet flere titalls sider til deg, men siden jeg er trøtt skal jeg holde det kort.

For det første, de dårligste rådene om kvinner og "dating" får du fra kvinnene selv. Dette kommer av at det store flertall kvinner ikke er i kontakt med sine egne tiltreningsmekanismer (eller "knapper" om du vil). I stede får du servert en idiologisk saus som ikke hjelper deg i hele tatt. Hvor mange ganger har du ikke hørt en kvinne si "vet ikke hvorfor jeg ble så tiltrukket av han, det var bare en fantastisk "kjemi" ", eller "kjæresten min er ikke den jeg alltid drømte om, men han er verdens beste". Unødig å si korrelaterer det kvinner sier de vil ha og det de faktisk tenner på dårlig.

Når det gjelder utseende helt konkret er det en liten del av ligningen, men du skal være glad du ikke er kvinne. Vi menn er i mye større grad utseendeorientert, og gjør ofte den feil i å tro at kvinner fungerer på samme måte. Feil, feil, feil! Som jeg ser mange skriver her inne, mannen blir finere hvis han har de riktige kvalitene. Du kan derfor se på det slik at for en mann er hans "penhet" i hovedsak hans evne til å trykke på de riktige knappene.

Så til saken. Siden jeg ikke vet noe om deg tillater jeg meg selv å være ganske forutinntatt, men du skal nok se at jeg ikke bommer så alt for mye. Det lukter pyse av deg lang vei. Den holdningen du kommer med i innlegget ditt sier mye om deg, og jeg kan være ganske sikker på at det gjennomsyrer ditt vesen, og det er IKKE tiltrekkende for kvinner. Kvinner er omtrent 10 ganger bedre på å lese kroppsspråk enn vi menn er, og tro meg, de kan lukte pyser før du i hele tatt har åpnet kjeften. Dette er dessuten også (minst) 10 ganger viktigere enn hvordan du ser ut. Møt opp og kast din indre pyse ut, hardt og brutalt. Den har vært en torn i din fot lenge nok. Din tilfredshet må komme innenifra, slutt å se rundt deg etter tillatelse til å føle deg bra! Bygg deg selv opp innenifra og ut, ikke omvendt! Ditt indre kan_ikke_fakes, så det må også være et naturlig sted å starte.

Vi lever i et samfunn der vi i stor grad blir påvirket av kvinner og feminine verdier i oppveksten. Hvem var mest tilstedeværende i din barndom? Antageligvis din mor, din lærerinne, din barnepasser osv. Ganske sikkert var de fleste av de kvinner. Legg dette sammen med den veldige kvinnefokuset som har kommet over den vestlige verden de siste tiårene, så er det ikke så vanskelig å forklare hvorfor mange menn har mistet kontakt med sine maskuline sider. Dette lider både kvinnen og mannen av. Hva enn mainstream måtte få deg til å tro; kvinner vil ha en mann. Det er liksom blitt en allmenn oppfatning at det å være seg selv vil si og ikke kunne endre seg til det bedre. Dette er tull! Jobb med deg selv og finn ut akkurat hva det vil si å være en selvsikker, suksessfull mann. Studer rollemodeller. Lær fra de som kan. Endre dine egne holdninger og overbevisninger. Sist men ikke minst, slutt å sette kvinner opp på en pidestall!

For å sitere David Deangelo, en amrikansk selvhjelpsguru: "Attraction Isn’t a Choice". Hvis du ustråler de riktige mannlige kvalitetene kan ikke en kvinne noe for å føle seg tiltrukket av deg, uansett hvor lite dette stemmer med hennes ideologiske prince charming.

Ha ha, jeg kunne se du hadde lest "the game" utfra andre setningen din ;) Ikke at det er noe nederlag altså - fint at gutter prøver å utvikle seg selv for å gjøre hverdagen morsommere for kvinner. Bare man beholder et nyansert syn på det hele - for det er ikke naturlover alt som står i de bøkene der, og alt det disse "guruene" sier - jeg vil nok anslå at 90% av økt suksess med kvinner har med at man rett og slett i større grad tør å nærme seg en kvinne når man har disse "hjelpemidlene" i bakhånd.

Endret av miss~Audrey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, jeg kunne se du hadde lest "the game" utfra andre setningen din ;) Ikke at det er noe nederlag altså - fint at gutter prøver å utvikle seg selv for å gjøre hverdagen morsommere for kvinner. Bare man beholder et nyansert syn på det hele - for det er ikke naturlover alt som står i de bøkene der, og alt det disse "guruene" sier - jeg vil nok anslå at 90% av økt suksess med kvinner har med at man rett og slett i større grad tør å nærme seg en kvinne når man har disse "hjelpemidlene" i bakhånd.

Ikke lest "the game" men jeg er selv inne i dette "samfunnet" og jeg fikk flashbacks fra annet materiale. Bare ett lite råd til personen som skrev det innlegget, ikke skriv hva "guruene" sier ordrett, det er bare tullete :)

Hjelpemidler hjelper, men jeg tror nå det er egentlig selvsikkerhet, kroppspråk, ikke være trengende og masete som gjør 80% forskjellen.

Ikke enig i hva du skriver att 90% er det å tørre å gå frem, hjelper lite om man drar på seg en arrogant "italian style" holdning å begynner

" Heizzan damer ^^ Har'ere lyst å ta meg på abbsene eller? ^^ " Eller prøver å bestikke å få damene fulle ved å kjøpe dem drinker før man har sagt hei..

Jeg er med i PUA for å utvikle meg selv, tørre å gå til random damer å starte en genuin samtale. Jobber også i b2b salgsyrket og dette hjelper i alle aspekter av mitt liv. Så vil anbefale mannfolk som sliter med damene og selvtillitten om å sjekke innom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja spørsmålet...

Sålenge man ikke ser ut som ringeren i notre dame så burde det ikke være problemer.

Bare husk å vær velstelt, ren og kledd utifra din personlighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...