Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #21 Del Skrevet 1. januar 2009 MonicaØH, de fleste har fått med seg at TheHawk er en mann, ikke dame. Du simplifiserer forresten veldig. Jeg går ikke med på at utseendet overhodet ikke spiller noen rolle for folk, ikke for deg, ikke for noen. Tror du virkelig noen får høre "Jeg kan ikke bli sammen med deg fordi du ikke er pen nok"? Det skal nok godt gjøres, tror jeg. Å påstå at folk som velger partner etter utseendet er sjølgode og tragiske, blir bare dumt. Og at det viser at de har "såå god sjøltillit og elser seg sjølg o gsyns de er såå mye bedre enn alle andre..?? En helt urimelig påstand, oppkonstruert. Kanskje finnes det unge, umodne folk som oppfører seg sånn i en periode av livet, men ting er vel litt mer sammensatt, tror du ikke? Jeg synes det er nesten hyklersk å påstå at man greier å se forbi utseende. Det må gjerne være sånn at en person har så god innvirkning på deg at han/hun blir pen av den grunn. Det er vel nødvendig for oss alle å like utseendet til den vi skal tilbringe livet med, det er en del av pakka. Man er ikke "sjølgod og tragisk" av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #22 Del Skrevet 1. januar 2009 Det er utseendet som "selger", det er det første man ser. Med mindre du blir kjent med noen via en datingside og ikke har bilde i profilen. Så selvfølgelig har utseendet noe å si! Men nøyaktig hvor på skalaen du er, vil jo variere fra person til person. Det er f.eks et menneske her i verden som jeg synes er sååå vakker (han er ikke min), men som de fleste andre jeg kjenner synes er midt på treet. På samme måte som mannen til en venninne ble omtalt som den mest sexy mannen hun noen gang hadde møtt, og jeg personlig synes ikke han er pen i det hele tatt. Heldigvis. Jeg var samboer med en mann som ved første øyekast var midt på treet (for min del), men da vi ble kjent så ble han bare mer og mer vakker fordi han var så flott som person. Jeg var stormende forelsket leeenge. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHawk Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #23 Del Skrevet 1. januar 2009 MonicaØH, de fleste har fått med seg at TheHawk er en mann, ikke dame. Hehe, det er lov å gjøre feil, men jeg tilgir henne På samme måte som mannen til en venninne ble omtalt som den mest sexy mannen hun noen gang hadde møtt, og jeg personlig synes ikke han er pen i det hele tatt. Heldigvis. Her bringer du i alle fall et glimrende eksempel på at folk har forskjellig "smak", og det er bra vi ikke har den samme smaken. Hvordan hadde det vært ..? (Med vi så mener jeg alle, men jeg regner med du tolket det rett.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 1. januar 2009 #24 Del Skrevet 1. januar 2009 Ja, er helt enig med de som sier at utseende har noe å si. Man må jo like utseende til en man er sammen med, men alle har heldigvis forskjellig smak. Jeg faller for typisk nerdegutter, som veldig få av mine venninner synes er fine, og det er helt ok for meg da jeg får ha de i fred;) Det verste jeg vet er typisk polerte, vakre menn. Det synes jeg er noe av det kjedeligste som finnes, men det er meg da:) Han jeg dater nå er egentlig for pen for min smak:P Og alle venninnene mine synes han er drop dead gorgeous. Veldig typisk kjekk: mørkt hår, brune øyne, perfekt hud, fin kropp og av halvt utenlandsk, så han har et mystisk utseende:) Jeg ser jo at han ser bra ut, men det er personligheten jeg nå har falt for hos han, da han ikke er en jeg faller for til vanlig. Men jeg er forelska så det holder akkurat nå, og han blir da også kjekkere og kjekkere for hver dag som går :rødme: Vi møttes på nett da, så visste ikke hvordan han så ut før det var gått en mnd. eller noe, og da likte jeg han veldig godt som person allerede. Så, JA, utseende betyr noe. Det må jo være en viss fysisk tiltrekning der:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 1. januar 2009 #25 Del Skrevet 1. januar 2009 Så, JA, utseende betyr noe. Det må jo være en viss fysisk tiltrekning der:) Men den fysiske tiltrekkelsen kommer ofte av kjemien. Jeg har møtt mange menn med et "perfekt" ytre, og kanskje følt en overflatisk tiltrekkelse. Så har jeg en sjelden gang møtt menn som ser helt vanlige ut, som jeg har hatt en enorm kjemi med, og dermed blitt fysisk tiltrukket av dem på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solange Skrevet 1. januar 2009 #26 Del Skrevet 1. januar 2009 Han må selvfølgelig være attraktiv for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #27 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg føler at utseendet betyr mer jo lengre vekk fra normalen man befinner seg, i begge retninger. Selv er jeg i den absolutte nederste del av skalaen, og føler ofte at folk ikke klarer å se forbi mitt svært lite tiltalende ytre, uansett om det gjelder jobb, vennskap eller kjærlighet. Jeg må "kjempe" mye mer for oppmerksomhet enn det pene mennesker må. Samtidig kjenner jeg flere som befinner seg i toppsjiktet, utseendemessig, og de hevder pussig nok mye av det samme - at folk ikke kan fokusere på noe annet enn nettopp deres vakre ytre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 1. januar 2009 #28 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg føler at utseendet betyr mer jo lengre vekk fra normalen man befinner seg, i begge retninger. Jeg må "kjempe" mye mer for oppmerksomhet enn det pene mennesker må. Samtidig kjenner jeg flere som befinner seg i toppsjiktet, utseendemessig, og de hevder pussig nok mye av det samme - at folk ikke kan fokusere på noe annet enn nettopp deres vakre ytre. Dette syns jeg var et veldig godt poeng! Jeg skulle ønske at folk (meg inkludert) slutter å henge seg opp i hva folk mener om ens utseende/personlighet, men er den man er - og fornøyd med det. Det er tragisk når man føler at man må "kjempe" eller forstille seg for å bevise noe om seg selv, den ene eller andre veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 2. januar 2009 #29 Del Skrevet 2. januar 2009 At utseendet har noe å si, er nok ganske klart. Men som flere har påpekt her, så er heldigvis smaken forskjellig. Nå er det ikke så ofte jeg faller for en fyr, men når jeg gjør det, så gjør jeg det til gangs. Og jeg overrasker stadig meg selv... Nå er jeg skikkelig betatt av en fyr, en jeg har visst om i 7 år. Kjenner han ikke, men har sett han i ny og ne. I våres pratet vi litt, og blikket hans satte meg helt ut. Når smilet kom etter, var jeg solgt... Tok faktisk ganske lang tid før jeg så mer enn øynene og smilet, og kunne konstatere at han hadde to bein, to armer og et hode.. Men den utstrålingen! Wow! Det jeg vil frem til er at vi alle legger merke til ulike ting, faller for forskjellige mennesker, og tiltrekkes av ulike egenskaper. Heldigvis! Dette er i alle fall med på å holde motet mitt oppe... Han har ennå ikke "oppdaget" meg, og jeg er singel på n'te året... Men en dag!!! Lykke til, TheHawk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHawk Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #30 Del Skrevet 2. januar 2009 Lykke til! Jo, takk, hjelper å høre sånn. Heldigvis er jeg enda ung, sannsynligvis yngre enn de fleste her inne (selv om det er stygt å spørre en kvinne om alderen ), så jeg har god tid. Ingen hastverk, for all del. Er sannsynligvis like ledig om et år, og om to år, så ... tiden vil vise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #31 Del Skrevet 6. januar 2009 Tittelen sier vel sitt; hvor mye har utseende å si? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg ser j**lig ut, men det motsatte kjønn tenker vel bare over hvor stygg jeg er, når de ser meg. Vil selvfølgelig ha en kjæreste, men ... Utseende har ikke så mye si, men at han kler seg og fikser seg litt før vi går ut liker jeg. Desutten hvorfor sier du at du ser J**lig ut? Du gjør sikkert ikke det for andre. Min x-kjæreste hadde kjempe dårlig selvtilitt, han ville hele tiden sjule ansiktet med skjegg og bart, han likte ikke seg selv og klaget over alt, til slutt ble jeg lei. Jeg elsket ansiktet hans, jeg syns han hadde et pent ansikt jeg, men han syntes han så helt for j**vlig ut han også, til slutt ble det brudd mellom oss siden jeg taklet det ikke mer og han stengte seg inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #32 Del Skrevet 7. januar 2009 Pass på kroppen din, hold en god hygiene og kjør en stil som kler deg, som du liker og som gir deg selvtillitt, og jeg kan garantere deg at du svært sjeldent vil bli avvist pga utseendet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #33 Del Skrevet 7. januar 2009 Tittelen sier vel sitt; hvor mye har utseende å si? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg ser j**lig ut, men det motsatte kjønn tenker vel bare over hvor stygg jeg er, når de ser meg. Vil selvfølgelig ha en kjæreste, men ... Her føler jeg at jeg kunne skrevet flere titalls sider til deg, men siden jeg er trøtt skal jeg holde det kort. For det første, de dårligste rådene om kvinner og "dating" får du fra kvinnene selv. Dette kommer av at det store flertall kvinner ikke er i kontakt med sine egne tiltreningsmekanismer (eller "knapper" om du vil). I stede får du servert en idiologisk saus som ikke hjelper deg i hele tatt. Hvor mange ganger har du ikke hørt en kvinne si "vet ikke hvorfor jeg ble så tiltrukket av han, det var bare en fantastisk "kjemi" ", eller "kjæresten min er ikke den jeg alltid drømte om, men han er verdens beste". Unødig å si korrelaterer det kvinner sier de vil ha og det de faktisk tenner på dårlig. Når det gjelder utseende helt konkret er det en liten del av ligningen, men du skal være glad du ikke er kvinne. Vi menn er i mye større grad utseendeorientert, og gjør ofte den feil i å tro at kvinner fungerer på samme måte. Feil, feil, feil! Som jeg ser mange skriver her inne, mannen blir finere hvis han har de riktige kvalitene. Du kan derfor se på det slik at for en mann er hans "penhet" i hovedsak hans evne til å trykke på de riktige knappene. Så til saken. Siden jeg ikke vet noe om deg tillater jeg meg selv å være ganske forutinntatt, men du skal nok se at jeg ikke bommer så alt for mye. Det lukter pyse av deg lang vei. Den holdningen du kommer med i innlegget ditt sier mye om deg, og jeg kan være ganske sikker på at det gjennomsyrer ditt vesen, og det er IKKE tiltrekkende for kvinner. Kvinner er omtrent 10 ganger bedre på å lese kroppsspråk enn vi menn er, og tro meg, de kan lukte pyser før du i hele tatt har åpnet kjeften. Dette er dessuten også (minst) 10 ganger viktigere enn hvordan du ser ut. Møt opp og kast din indre pyse ut, hardt og brutalt. Den har vært en torn i din fot lenge nok. Din tilfredshet må komme innenifra, slutt å se rundt deg etter tillatelse til å føle deg bra! Bygg deg selv opp innenifra og ut, ikke omvendt! Ditt indre kan_ikke_fakes, så det må også være et naturlig sted å starte. Vi lever i et samfunn der vi i stor grad blir påvirket av kvinner og feminine verdier i oppveksten. Hvem var mest tilstedeværende i din barndom? Antageligvis din mor, din lærerinne, din barnepasser osv. Ganske sikkert var de fleste av de kvinner. Legg dette sammen med den veldige kvinnefokuset som har kommet over den vestlige verden de siste tiårene, så er det ikke så vanskelig å forklare hvorfor mange menn har mistet kontakt med sine maskuline sider. Dette lider både kvinnen og mannen av. Hva enn mainstream måtte få deg til å tro; kvinner vil ha en mann. Det er liksom blitt en allmenn oppfatning at det å være seg selv vil si og ikke kunne endre seg til det bedre. Dette er tull! Jobb med deg selv og finn ut akkurat hva det vil si å være en selvsikker, suksessfull mann. Studer rollemodeller. Lær fra de som kan. Endre dine egne holdninger og overbevisninger. Sist men ikke minst, slutt å sette kvinner opp på en pidestall! For å sitere David Deangelo, en amrikansk selvhjelpsguru: "Attraction Isn’t a Choice". Hvis du ustråler de riktige mannlige kvalitetene kan ikke en kvinne noe for å føle seg tiltrukket av deg, uansett hvor lite dette stemmer med hennes ideologiske prince charming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #34 Del Skrevet 7. januar 2009 Når en smellvakker person sier at utseende ikke betyr noe oppleves det som på samme måten som når en millionær sier at penger ikke betyr noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #35 Del Skrevet 7. januar 2009 For det første, de dårligste rådene om kvinner og "dating" får du fra kvinnene selv. Dette kommer av at det store flertall kvinner ikke er i kontakt med sine egne tiltreningsmekanismer Gud, så lei jeg er av disse nerdeguttene som har lest internettlitteratur om kvinner og tror de er den perfekte blanding av Freud og Don Juan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amu Skrevet 7. januar 2009 #36 Del Skrevet 7. januar 2009 Tittelen sier vel sitt; hvor mye har utseende å si? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg ser j**lig ut, men det motsatte kjønn tenker vel bare over hvor stygg jeg er, når de ser meg. Vil selvfølgelig ha en kjæreste, men ... Kan bare svare for meg selv. Jeg synes utseende påvirkes av utstrålingen, det handler ikke kun om ansikt og kropp. Blikk, hvordan man beveger kroppen, om man smiler eller ikke har mye å si. Tror jeg vil forklare det med at det er et menneskes framtoning jeg blir tiltrukket av. Mennesker som hele tiden skal trekke frem hvor stygge de mener de er, som sier ting som "hvordan kan du som er så pen gidde å snakke med meg som er så stygg" osv, er for meg mindre attraktive. Dette på grunn av mangel på glimt i øyet, og fordi de går ut i fra at jeg er like opptatt av utssende som de selv er. Når en smellvakker person sier at utseende ikke betyr noe oppleves det som på samme måten som når en millionær sier at penger ikke betyr noe.... Vakre mennesker kan faktisk sette indre kvaliteter fremfor utseende. Hvorfor er det greit å gå ut fra at alle som er vakre er overfladiske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #37 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg er overfladisk når det gjelder klær/stil, man kan gjerne dømme en person mye ut i fra det (eller tror man kan). Så alle menn kan bli attraktive i mine øyne om de er velstelte og velkledde. Sleng på en strålende personlighet og karisma, så kan du få hvem du vil uavhengig av hva Gud har tildelt deg rent fysisk! Lettere sagt enn gjort kanskje, men.. det er likevel slik det er Husk at få/ingen er direkte stygge, du har nok noen sjarmerende trekk du og! Om du er litt grå mus utseendemessig, så er det kanskje en idé å jobbe litt hardere med å skille deg ut gjennom klær eller personlighet. Selv om utseende ikke er det viktigste akkurat når man velger en (livs)partner, så er det en del av førsteinntrykket. Akkurat der tror jeg vakre mennesker får mer gratis, imens de mindre vakre må ha noe ekstra for å skape et sterkt inntrykk sånn helt umiddelbart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Inger_* Skrevet 7. januar 2009 #38 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei. Jeg vil gjerne gi et kommentar til det du skriver. Du må ikke bruke sånne ord om deg selv. Ingen er stygge!!! Vi er alle forskjellige individer, når det gjelder utseende,evner........ Det sies at sjønnhet kommer innenfra. Jeg ser det når jeg leser kontaktannonser, menn søker etter kvinner som har tro på seg selv. Har du tro på deg selv da utstråler du det. Synes du sjøl at du er stygg, ja da utstråler du det. Nei. Nå er det ett nytt år med nye muligheter!!!! Du bør finne noen å snakke med om dine problem, få hjelp til å komme ut av d sporet du nå er i. Bare vent Etterhvert skal du se at det blir en forandring!!!! Lykke til. Klæm Inger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. januar 2009 #39 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg trodde det jeg også engang, at jeg ikke var pen nok, at jeg var direkte stygg, og dermed ikke hadde sjans til å få meg en kjæreste. Nå vet jeg heldigvis bedre, for kjæresten mener nemlig at jeg er vakker, til tross for at jeg alltid har følt slik jeg har følt tidligere. Det er det indre som teller, det er det som gjør en person vakker slik jeg ser det, og det vil nesten automatisk gjøre den person vakker, både på innsiden og utsiden. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #40 Del Skrevet 8. januar 2009 For noen betyr utseendet mye, for andre betyr det lite. Jeg har alltid sagt at det som gjør en gutt attraktiv er utseende + personlighet. Jeg har en bekjent som jeg virkelig syntes var stygg da vi ble kjent. Han hadde dårlig hud, stygt hår, dårlig selvtillit, dårlig klesstil og til dels dårlig oppførsel. Ettersom han ble voksen fikk han bedre selvtillit, ble roligere og mer sikker på seg selv. Han begynte å trene et par ganger i uka, klippet håret litt oftere, barberte seg oftere, klemte ut modne kviser, gikk med skjorte istedenfor gratis-t-skjorte på fest osv. Siden han er nerd har han fått seg en bra jobb og har kjøpt leilighet og bil. Og vips! fikk han dame og barn. Så fra å være den i vennegjengen som aldri hadde hatt dame ble han førstemann til å bli pappa. Dama hans forguder ham og de er virkelig søte sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå