Gå til innhold

Hvor mye har egentlig utseende å si?

TheHawk

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel sitt; hvor mye har utseende å si? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg ser j**lig ut, men det motsatte kjønn tenker vel bare over hvor stygg jeg er, når de ser meg. Vil selvfølgelig ha en kjæreste, men ... th_cry.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man tar en titt på bryllupsbilder i blader, så ser man at de færreste som blir gift er skjønnheter ;)

Spøk til alvor, i starten betyr det kanskje en del, men du vil vel ikke ha en som bare vil ha deg pga utseendet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virvelvind

For min egen del har utseende lite å si. Jeg må selvfølgelig kunne tenne på personen, men personlighet kan gjøre opp for MYE. :) Dessuten er det ytterst få personer som er direkte stygge. Bare det å ta vare på seg selv, kle seg pent, være hygienisk og spise sund mat kan gjøre mye med en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har utseende mye å si, i den forstand at JEG må synes vedkommende er kjekk & tiltrekkende. Men heldigvis har folk ulik smak... ;)

Man kan vel til en viss grad si noe objektivt om hvorvidt en person er pen eller ikke (det er vel f.eks. gjort forsøk som viser at det menneskelige øyet liker å se på et symmetrisk ansikt...), men du verden så mange "mindre pene" mennesker det er som får kjærester og blir godt gift!

La oss si du ville gitt deg selv en 3-er på penhetsskalaen fr 1 - 10. Det er det mange, mange, mange jenter som ville gjort også, altså om seg selv! Og like barn leker bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du vil vel ikke ha en som bare vil ha deg pga utseendet?

Nei, hvis noen vil ha meg, så håper jeg det er p.g.a. personligheten eller noe sånn. (Det er vel rett av meg å si, eller?) helpsmilie.gif

La oss si du ville gitt deg selv en 3-er på penhetsskalaen fr 1 - 10. Det er det mange, mange, mange jenter som ville gjort også, altså om seg selv! Og like barn leker bra! ;)

Jo, du har jo rett i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

utseende has masse å si for førsteinntrykk og den helt umiddelbare tiltrekning, det er det ikke til å komme bort ifra. Når det er sagt så trenger man ikke være et glansbilde for å være attraktiv, det kommer ann på flere ting.. utstråling, kropps holding.. mange ting.

Når det gjelder ren skjær forelskelse så er det vel få regler, de fleste f aller når de faller.. og da faller de uansett. Noen ganger gir det liten mening i at man faller for den og den. osv.. men ja, sånn er det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste kan se sånn noenlunde bra ut om de bare prøver. Fiks litt på håret, kle deg ordentlig, og for all del lukt ikke stygt. Veier du 200 kg kan det også være en idè å tegne et medlemskap hos nærmeste treningssenter over nyttår. :)

Folk som retter seg opp i ryggen og utstråler selvsikkerhet og trygghet blir automatisk finere også

Men som en her oppe sa, brudebildene i avisa er ikke akkurat bare av "skjønnheter", så folk forelsker seg jo tydeligvis i både det ene og det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvtillit og utstrålig har alt å si. Hvis du selv er fornøyd med hvordan du ser ut og hvem du er, så kommer du utvilsomt til å finne ei som liker deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har selvsagt litt å si, men nå er det nå engang slik at skjønnhet er subjektivt.

Og generelt sett nytter det ikke med fin innpakning hvis innholdet stinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine damer er noe drit, man må alltid jobbe for å gjøre dem til lags, for det finnes alltid en rikere, smartere og kjekkere kar der ute.

Det samme gjelder for kvinner, kjekke menn er vanskelige å holde på, for de vil ofte finne ei yngre, penere og mer interessant dame.

Pene mennesker er greit det, men ofte så går fokuseringen på utseendet utover menneskelige kvaliteter. Jeg sier ikke at alle pene mennesker er grusomme, for all del, men de er ikke min kopp te. (Selvom jeg gjerne vil humpe på dem, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine damer er noe drit, man må alltid jobbe for å gjøre dem til lags, for det finnes alltid en rikere, smartere og kjekkere kar der ute.

Pøh, man kan være fin uten å være "vanskelig" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lancelotte

Jeg vil nå tørre å påstå at selvtillit har mer å si enn utseende seg selv.

Naturlig nok har dem som ser bra ut, som oftest bedre selvtillit enn dem som ser j*vlige ut (hvem som enn avgjør det). Men viser man at man har selvtillit og ikke går med en "unskyld at jeg er til" holdning, ja da kan du overbevise mange om at du faktisk er verdt å både bruke tid på å elske ;)

Det er blitt sagt mange ganger, jeg vet, men det er virkelig sant;

Elsk deg selv, så vil andre komme etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende har noe å si, i hvert fall når det gjelder første inntrykk. Men utstråling, humor og personlighet er også bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lissi_*

Tja, det har vel noe å si til en viss grad.. Men når det er sagt.. Han jeg har noe på gang nå han er ikke det jeg vil karakterisere som kjekk. Med en gang jeg så han la jeg i grunn ikke merke til han i det hele tatt.. Men så kom vi i prat, og det var bare connection med en gang. Nå synes jeg han er verdens skjønneste og peneste gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Til TS: Hva er det som får deg til å tro at du er stygg??? Nå vil jeg gjerne vite hvordan du ser ut

Går ut i fra det er meg du spør ...? ;)

For å besvare spørsmålet; Vel, en ting det ikke begrunnes med er dårlig selvtillit, selvtilliten har faktisk gått fra elendig til "normal" på bare noen år. Tilfeldigvis mens jeg skriver dette innlegget kom jeg på episoder en tid tilbake hvor jeg faktisk fikk høre jeg var stygg. Klart det er sårende for meg å høre sånn, dog jeg kan forstå hvorfor de synes det, men ... hmm, nei, det er vel det beste svaret jeg kan komme med.

Godt nytt år til dere alle forresten :)

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Vel, jeg tror nok ikke du må ta den ene personen som sa det til deg så alvorlig og heller ta innover deg det fine folk sier til deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til du som kom med spørsmålet:

Om du møter en person, og den personen sier "jeg kan ikke bli sammen med deg fordi du er ikke pen nok", så er ikke han god nok for deg. Personen du kommer til å bli sammen med fremover i ditt liv, vil sette pris på deg, og du vil føle deg bedre. Den personen burde du ta godt vare på, fordi han liker hvordan du er innvendig og utvendig uansett :) Ta godt vare på han, for han ser hvor bra og fint menneske du er :)

Til dere andre som ikke svarer på spørsmålet hennes:

Om du møter en person, som du snakker bra med og begynner å like, så dropper du han ikke for hvordan han ser ut. Jeg syns at folk som velger partner etter utseende, er bare sjølgode og tragiske, for det viser at de har såå god sjøltillit og elsker seg sjøl og syns de er såå mye bedre enn alle andre.. Min mening.

Endret av MonicaØH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...