Gjest CookieMonster Skrevet 4. januar 2009 #161 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Alle kvinnene jeg kjenner i dag har eller er under utdanning, og det innenfor en rekke felter som juss, økonomi, it, matte, medisin for å nevne noen. Komisk at dere tror at det er greit at dere kritiserer, men dere klarer ikke ta imot kritikk selv. Å holde kurs i rettskriving, touch og pusteteknikker er ikke noe å skryte av, får ikke noe turing pris(denne prisen har blitt gitt til en kvinne!) for det akkurat. Norske menn klager over at damer ikke bidrar innenfor en rekke felter i arbeidslivet som teknologi og forskning, men når damer tar seg utdannelse så klager dere også. Dere burde takke damer for at vi holder ut med mannfolk som dere. Tror dere er "all that", mens dere egentlig ikke har blitt til noenting, ikke har dame, bor hjemme hos mor med en 5 cm lang penis Komisk at dere refererer til "vi" når dere snakker om hva menn har gjort, ettersom dere ikke har bidratt med noenting. Det er jammen meg godt vi har smarte menn da, ettersom dere ikke befinner dere i den gruppen. Dere burde seriøst sperres inne på en mental institusjon med de tankene dere har i hodet. Noen av dere gjør det sikkert bare pga en pervers tilfresstillelse, mens andre er syke nok til å ha slike holdninger. Dere kommer uansett ikke noen vei i denne tråden og det burde dere ha skjønt for lenge siden. Endret 4. januar 2009 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 4. januar 2009 #162 Del Skrevet 4. januar 2009 Tråden er ryddet. Se reglerne /Furstina (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. januar 2009 #163 Del Skrevet 4. januar 2009 Uttalelsene dine, der du klart sier at menns adferd gjennom historien legitimerer et negativt syn på oss som kjønn, er ikke til å misforstå. Har jeg noen gang sagt at menn er kvinner overlegne? Du mener vel ikke på ramme alvor at dersom man mener at kvinner bør føde flere barn, og gå ned i stillingsprosent for å ta seg av disse mens de er små, så mener man at kvinner er underlegne menn og ikke har noe i yrkeslivet å gjøre? Kvinner bør være takknemlige for at mennene i landet deres er verdens snilleste, og at ingen kvinner blir behandlet så bra som dem. Dette falt deg tydligvis tung for brystet. Å vise takknemlighet overfor en mann går da ikke an! Jeg har ikke et moralsyn som tilsier at det er greit å slå kvinner, allikevel forekommer det i store deler av verden. Da bør man vel være positive og takknemlige for å bo i et land der man (stort sett) slipper å frykte denslags? Men kjære konservativ mann, jeg har aldri sagt jeg misliker deg heller, så hvorfor du føler at jeg putter deg i en boks, bare fordi jeg forteller deg hva jeg misliker, betyr jo bare at DU plasserer deg i den boksen. og det kan være rett. Du påstår du ikke har ett kvinnesyn som går ut på at menn er kvinner overlegne, at du ikke mener menn har rett eller bør slå og mishandle kvinner, likevel mener du at du har KRAV på takk fra meg for at du ikke gjør AKKURAT dette. Dersom du IKKE mener at menn skal mishandle kvinner, hvorfor skal da kvinner som IKKE mishandles, takke menn? Og, hvordan vet du at jeg ikke har vært en slik kvinne? Hvordan vet du om jeg har blitt utsatt for disse menn som mishandler? Du mener kanskje at det gir meg ENDA større grunn til å være takknemlig ovenfor deg og andre menn som ikke gjør meg noe galt, men tro det eller ei, det fungerer ikke slik for meg. Jeg elsker menn, men jeg hater faktisk menn som mishandler. Jeg respekterer menn, men ikke de som mener jeg skal være takknemlig for at de behandler meg likeverdig og som det skulle være. at du føler deg truffet av mitt "hat", er det bare du som må ta ansvar for, for JEG kjenner deg ikke og kan dermed ikke hate deg. De syn du utviser i denne tråden derimot, KRAVET om at kvinner skal takke deg for at du ikke mishandler, synet misliker jeg uansett hvor mye du benekter at du har det. alt du skriver, tilsier at du har akkurat det synet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 4. januar 2009 #164 Del Skrevet 4. januar 2009 Utbredelsen av sharia har minimalt med sunni og shia å gjøre. Splitten mellom de to retningene skjedde da Muhammed døde, ikke da Khomeini overtok. Iran liksom Saudi-Arabia har en ekstrem tolkning av sharia-lovene. Når du ikke vet hva du snakker om, bør du ikke prøve å gjøre et poeng av det. Da er det bedre at du tier i forsamlingen. At splittelsen skjedde da Ali(ikke Muhammed) døde, vet jeg. Men jeg har nå også hørt at sunni-muslimene ikke følger Sharia-lovene, men du har antakelig rett i at Sharia-lovene og sunni kontra shia ikke har noen vesentlig sammenheng. Uansett går jeg ut ifra at vi er enige i det som var mitt hovedpoeng: At det er Sharia-lovene, ikke Islam(så lenge disse lovene ikke følger med), som er kvinnediskriminerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaW Skrevet 4. januar 2009 #165 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har egentlig bare moret meg godt over denne tråden, men denne uttalsen gav meg formiddagskaffen i vrangstrupen; 1) Vi forventer at dere viser oss takknemlighet og varme som følge at vi behandler dere ekstremt bra. Når vi ser hvordan kvinner blir behandlet i andre land, så burde kontrasten gjøre dere enda mer bevisste på hvor særdeles snille vestlige menn faktisk er. Jeg skal ikke fortelle deg livshistorien min, men jeg kan med hånden på hjertet si at langt ifra alle vestlige menn er "særdeles snille". Jeg har både fysiske og mentale arr som beviser det motsatte. Ett sitat til; Jeg ønsker ikke å bedrive raseblanding, men en tur til øst-Europa fremstår som et lukerativt alternativt til vestlige kvinner. Her er det ikke koneimport som opprører meg, det er et tema som interesserer meg midt bak. Men å ordet raseblanding gir meg assosiasjoner til emnet jeg skrev hovedoppgave om i sin tid; White Nationalism/Supremacism. Det går kaldt nedover ryggen min... Håper det var et uheldig valg av ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eleit Skrevet 4. januar 2009 #166 Del Skrevet 4. januar 2009 Hehe.. Jeg kommer aldri til å takke noen som helst for at jeg ikke blir slått, misshandlet eller undertrykt. Det er som å takke for at jeg har luft å puste i. Det burde nemlig være en selvfølge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #167 Del Skrevet 4. januar 2009 Menn forventer stort sett ingen takk for at dere er der dere er i dag. Det skulle egentlig bare mangle. Men å lese her at dere kvinner har ført en beinhard kvinnekamp for å slå bort den mannsdominerte elite, blir å ta ganske mye i. Som sagt før her, så hadde vi vel levd som for 50 år siden dersom mannen ikke så nytten av at kvinnene deltok i de øvre lag av samfunnet også. Så mannen har selvsagt en stor del av «æren» for at kvinnene er der de er idag. Selvom dette bør være en selvfølge. Det er selvsagt en del runder igjen i kjønnskampen. Dere ligger noe under oss lønnsmessig, og det er fremdeles en god større andel menn i sjefsstillinger. På den annen side er det en hårreisende behandling av menn når det kommer til rettigheter til egne barn ved brudd. Resultatene av kjønnskampen har allerede begynt å komme i form av at kjønnene blir mer og mer like, og DET er visst også feil. Det virker ikke helt gjennomtenkt, dette. Kjønnene opplever nå en liten identitetskrise. Den Nye Mannen har blitt fremstilt som en som jobber 100%, kommer hjem og tar 50% av husarbeidet og tar 50% av ansvar med barna. Ettersom forskning viser at menn ofte har lengre arbeidsdager enn kvinner, og samtidig tar ansvar hjemme, sitter de igjen med lang mindre fritid enn det kvinnene gjør. Den Nye Mannen skal også være sin kvinnes beste venn, han skal være en sexgud, og han skal være både myk og hard på en gang. Dette sørger selvsagt for at begge kjønn blir forvirret. Mannen i det at han ikke lenger kan være seg selv, og kvinnen i det at hun ikke helt hvor hun skal sette kravene. For kvinnen i dag setter langt større krav til sin mann enn før. Det skal ikke så mye til før han blir sendt på dør i disse tider, og blir sittende alene i sin ungkarsleilighet, ettersom hun selvsagt både får hus og unger. For kvinnen er heller ikke denne utviklingen en dans på roser, ettersom presset også er på dem i langt større grad. Selvom dette kommer mer fra andre kvinner enn partner selv. En kvinne som velger å bli hjemmeværende blir uglesett, og stemplet som undertrykt. En kvinne uten en kjempemessig utdannelse blir også sett ned på, og presset når det gjelder karakterer er også knallhardt for kvinner ettersom de legger slikt press på hverandre og seg selv. Kvinnen opplever også å bli presset inn i styrerom uten at de selv ønsker det, nettopp for å fylle en kvote. De vet at det kan finnes bedre kvalifiserte, men må allikevel trå til og det skaper konflikter på arbeidsplassen. Kvinnen opplever også stor forvirring når man skal velge partner. Kvinnen setter langt hardere krav nå enn før. Derfor er det også rekordmange single rundt omkring. Menn blir dumpet fordi de ikke er slik Den Nye Mannen skal være, han blir dumpet på grunn av at han ikke er tøff nok, og serier som Sex and the City har lært dere å dumpe menn grunnet liten penis i stedet for å gjøre slik man gjorde før – jobbe for det. Og det er nå blitt helt stuerent å drite ut en mann med liten penis fordi menn angivelig satte igang kroppshysteriet for kvinner en gang for 50 år siden. Det kvinner glemmer er at disse mennene sitt syn på skjønnhet faktisk baserer seg på andre menn. Så modellene blir deretter. Mange av dem ligner knapt kvinner lenger. Hvorfor skal vi lide for noe disse skinkerytterne har satt igang. Den gjengse mann ville foretrukket en real kvinne framfor en syltynn modell anytime. Men den det går verst utover er selvsagt barna. Mor og far jobber 100% og henter barna klokka 17:00 om barna er heldige. Så skal de lage mat og gjøre husarbeid. Så blir det kanskje en halvtimes tid med barna før man legger dem. Det vil si at barnehager og skoler driver med den relle barneoppdragelsen. Og når man ser hvordan det står til med den norske skole, er jeg veldig bekymret. Hva med fritidsaktiviteter? De blir det færre og færre av når det gjelder dagens barn, og de blir stuet foran data og spillmaskiner for å underholdes. Ikke rart dagens barn blir slaktet når det gjelder fysikk. Det er klart at kvinner skal ha like mye som menn for likt arbeid, men jeg synes man bør starte å se konsekvensen av kjønnskampen. Hva har man egentlig vunnet på dette når foreldrene knapt ser barna sine? Hva har man vunnet på dette når man opplever en kjønnsidentitetskrise? Det er altfor mange faktorer i dette puslespillet man ikke har tenkt på i det hele tatt. Så, NEI, kvinnen behøver ikke takke mannen for at vi ikke denger løs på henne, og heller ikke for at hun er der hun er idag. Det burde være en selvfølge. Allikevel ber jeg henne om å se realitetene i det som skjer, til tross for at denne ensidige kjønnskampen fortsatt pågår. Det hadde ikke nyttet å brenne BH-er om mannen hadde satt seg bastant på bakbeina. Det har vært et samarbeid for å få til det vi har i dag, og det er bare å håpe at samarbeidet vil fortsette når vi må begynne å rydde opp etter dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bella_* Skrevet 4. januar 2009 #168 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg kan godt takke de normale, oppgående menn som har bidratt til likestilling og som ser kvinnen som en likestilt. Menn som ikke har behov for å trekke frem historisk informasjon om hvor stakkarslige kvinner har vært og at vi kvinner ikke hadde hatt noe i samfunnet å gjøre om det ikke hadde vært for at menn tillot det. Jeg kan godt takke menn som har selvinsikt og selvsikkerhet nok til at de ikke trenger å opphøye seg selv ved å rakke ned på andre. Jeg kan godt takke menn som har hjulpet kvinner opp og frem, den gang det ikke var godtatt at kvinner selv sto for noe. Jeg er takknemlig for samfunnsutvikling som gjør noe positivt for både kvinner og menn. Jeg gir blaffen i hvem som fant opp kaffetrakteren og penicilin - men jeg er glad for at noen gjorde det! Å være takknemlig for 1) at menn har funnet opp så mye 2) menn har tillatt at kvinner har funnet opp noe eller har fått være med å assistere mannlige oppfinnere (for det er det "dere" sier ikke sant?) ....jeg forstår ikke helt hva "dere menn" skal med den takknemligheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #169 Del Skrevet 4. januar 2009 ...dere menn som maser sånn om takknemlighet her i denne tråden: Vet dere egentlig hva kjærighet er? ...vet dere hva et samliv er? ...vet dere hva det vil si å stille opp for hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_MANN_* Skrevet 4. januar 2009 #170 Del Skrevet 4. januar 2009 Gretne gamle gubber, tenker jeg. Bitre menn som skal latterliggjøre kvinner - kanskje fordi de ikke får seg dame. Det er vanvittig lite tiltrekkende å kreve oppmerksomhet og takknemlighet på vegne av andre menn - ja alle menn - uten på noen som helst måte å kunne referere til noe konkret man selv har bidratt med. ....det eneste som gjør at man kvalifiserer til å motta takknemlighet er at man er mann. Jeg er mann. Ikke tale om at jeg fornedrer meg på den måten. Det blir noe feil når man har et så stort behov for å rettferdiggjøre sitt eget ego. Har man da egentlig komplekser for noe...??? Hurra for kvinnene sier jeg. Uten kvinner hadde verden vært et trist og lite spennende sted å leve! Jeg er takknemlig for at det finnes flotte kvinner i mitt liv og for at jeg er oppdratt av en flott mor som lærte meg å respektere mennesker uavhengig av kjønn, legning og farge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_LUCY_* Skrevet 4. januar 2009 #171 Del Skrevet 4. januar 2009 Har lært at jeg skal takke når jeg har fått noe jeg? Hvis jeg er dama di ts - hva har jeg fått av deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 4. januar 2009 #172 Del Skrevet 4. januar 2009 ...dere menn som maser sånn om takknemlighet her i denne tråden: Vet dere egentlig hva kjærighet er? ...vet dere hva et samliv er? ...vet dere hva det vil si å stille opp for hverandre? Nei, de vet sannsynligvis ikke det. Det er ingen damer som vil ha slike menn, i såfall må de være ganske blåst, så nei, de vet nok ikke det. Det er ikke noe vits i å svare dem egentlig, skjønner ikke at jeg gidder selv, men det får bli med denne siste gangen :gjeiper: De er ute etter å provosere, det er jo en grunn til at de skriver på kvinneguiden. De har ikke noe liv selv, så da prøver de å plage andre. De vet jo selv at de ikke kommer noen vei her inne, så det blir jo kun for deres egen perverse glede. Når man ikke har noe bra i livet sitt, så blir man bitter og grinete som disse mennene er. Man får bare la de drive på ettersom de ikke har noe liv. Foreslår at mennene som skriver nedlatende i denne tråden lager et eget kvinnehatende forum. De kommer sikkert til å svare med mer dritt i denne tråden og det beviser vel egentlig bare alt. Mest sannsynlig så er det her inne de kan få noe kontakt med kvinner ettersom ingen av de vil ha noe med de å gjøre ellers. Derfor så får de bare drive på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. januar 2009 #173 Del Skrevet 4. januar 2009 Gretne gamle gubber, tenker jeg. Bitre menn som skal latterliggjøre kvinner - kanskje fordi de ikke får seg dame. Det er vanvittig lite tiltrekkende å kreve oppmerksomhet og takknemlighet på vegne av andre menn - ja alle menn - uten på noen som helst måte å kunne referere til noe konkret man selv har bidratt med. ....det eneste som gjør at man kvalifiserer til å motta takknemlighet er at man er mann. Jeg er mann. Ikke tale om at jeg fornedrer meg på den måten. Det blir noe feil når man har et så stort behov for å rettferdiggjøre sitt eget ego. Har man da egentlig komplekser for noe...??? Hurra for kvinnene sier jeg. Uten kvinner hadde verden vært et trist og lite spennende sted å leve! Jeg er takknemlig for at det finnes flotte kvinner i mitt liv og for at jeg er oppdratt av en flott mor som lærte meg å respektere mennesker uavhengig av kjønn, legning og farge! TAKK. jeg er takknemlig for at det finnes menn som deg, og jeg er takknemlig for at de fleste menn er som deg. så egentlig ER jeg takknemlig menn, men ikke alle, og ikke de som er eller tenker slik flesteparten av mennene i denne tråden er. Hurra for de menn som er i mitt liv og gjør det rikere. Jeg takker faktisk ganske ofte, de menn som er i mitt liv, jeg takker dem for å være min venn og jeg forteller dem gjerne hva det betyr for meg å ha deres vennskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 4. januar 2009 #174 Del Skrevet 4. januar 2009 Respekt fra kvinner og eventull takknemlighet kan dere oppnå ved å fortjene tillit og kjærlighet. Ikke ved å slenge dritt. Jaja.... Trøster meg med at jeg heldigvis ikke kjenner noen sånne menn i det virkelige liv. Tøffe og manndige menn kjenner jeg mange av - og de er samtidig såpass ydmyke at de klarer å se verden i et større perspektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 4. januar 2009 #175 Del Skrevet 4. januar 2009 Mennene som forfekter et slikt tåpelig kvinnesyn er jo de samme mennene som i fullt alvor tror at en prostituert snakker sant når hun sier at hun får orgasme, og som skryter av seg selv som klarer å gi de prostituerte tilfredstillelse. Det er disse mennene som tror at de er guds gave til kvinnen og som samtidig ikke begriper hvorfor de selv er single. Det er disse mennene som ikke oppfatter at det ikke er en eneste en utenom dem selv som ler av vitsene de forteller. Det er disse mennene som er tøffere enn toget ute blant folk, men helt sikkert ganske ensomme når de er alene hjemme. Jeg har ingen grunn overhodet til å være takknemlig overfor slike menn. Men jeg synes synd på de. For jeg vet at de ikke trenger å ha det sånn. Tenk om de kunne la være å være sine egne værste fiender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs Smith Skrevet 4. januar 2009 #176 Del Skrevet 4. januar 2009 Hver gang jeg åpner en avis, slår det meg: Norske kvinner mangler takknemlighet! Jeg leser om land der kvinner tvinges til å bære burka og straffes med pisking og halshugging, dersom en mann voldtar dem. Jeg leser om land der 8-årige jenter nektes skilsmisse fra ektemenn i 40-årene, og der skolejenter dusjes med etsende syre, hvis de ikke holder seg innendørs. Fra min egen barndom husker jeg en pakistansk gutt som fortalte meg at faren hans pleide å slå kvinnene i familien med pisk under fotsålene, dersom de ikke adlød ham. Når jeg tenker på alt dette, slår det meg hvor utrolig takknemlige norske kvinner burde ha vært overfor norske menn. Joda, det er mannen som er det sterke kjønn! Norske menn kunne ha valgt å behandle kvinnene sine akkurat like ille som nevnt ovenfor. I stedet behandles norske kvinner som dronninger og bæres frem på silkeputer. Men er de takknemlige? Å nei da! I stedet skriker de opp om enda mer kvinnekvotering - det være seg i næringslivet eller ved universitetet. Dette er en skam! Vi bør innføre en årlig festdag i den norske kalenderen som heter "Dagen for takknemmelige kvinner". Den dagen bør norske kvinner gå i tog og kreve at alle menn i alle land blir like snille som norske menn! Og dette har du funnet ut helt av deg selv?? Og nå har du kanskje også forstått at du ikke bruker riktig taktikk for å oppnå takknemlighet fra kvinner???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 4. januar 2009 #177 Del Skrevet 4. januar 2009 og det kan være rett. Du påstår du ikke har ett kvinnesyn som går ut på at menn er kvinner overlegne, at du ikke mener menn har rett eller bør slå og mishandle kvinner, likevel mener du at du har KRAV på takk fra meg for at du ikke gjør AKKURAT dette. Kvinner i Vesten har flere goder enn kun å slippe å bli dengt. Dere har stemmerett, gode permisjonsordninger ved graviditet, sterkt rettslig vern mot kjønnsdiskriminering, vi har regler om kvinnelig representasjon i allmennaksjeselskap osv. Summen av alle godene vestlige kvinner nyter godt av, så som trygghet, økonomiske, juridiske og politiske goder osv. går det faktisk an å være glade og takknemlige for å ha. Hadde ikke norske menn bidratt til å skape disse godene, hadde dere neppe hatt dem. Allikevel er det få steder i verden hvor menn blir mer rakket ned på av kvinner enn i Vesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 4. januar 2009 #178 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg skal ikke fortelle deg livshistorien min, men jeg kan med hånden på hjertet si at langt ifra alle vestlige menn er "særdeles snille". Jeg har både fysiske og mentale arr som beviser det motsatte. Det er selvfølgelig svært trist, og dessverre forekommer vold mot kvinner i vestlige land også. Vold (mot kvinner eller andre) er imidlertid langt mindre utbredt i Vesten enn i resten av verden, og de fleste kvinner (og menn) er relativt trygge her. Det burde settes pris på. Ett sitat til; Her er det ikke koneimport som opprører meg, det er et tema som interesserer meg midt bak. Men å ordet raseblanding gir meg assosiasjoner til emnet jeg skrev hovedoppgave om i sin tid; White Nationalism/Supremacism. Det går kaldt nedover ryggen min... Håper det var et uheldig valg av ord. Uttrykket "white supremacy" har lite i virkelighetens verden å gjøre. Svært få grupperinger ønsker "supremacy", altså overherredømme. De aller fleste er såkalte "white seperatists/white nationalists", dvs. at de ønsker adskillelse av raser og folkegrupper. Da blanding av menneskeraser nødvendigvis vil føre til mindre biologisk mangfold, ved at de tallrike rasene vil "oppsluke" de mindre tallrike, medfører kampen for rasemessig adskillelse at vi sikrer det biologiske mangfoldet i global skala. Det finnes således få (om noen) gode argumenter mot den hvite nasjonalistbevegelsens overordnede målsetting om en rasesegregert verden. Motargumentene bygger på en biologisk faktafeil som går ut på at det ikke er store genetiske forskjeller mellom folkegrupper. Dette er en umulighet, jfr. Darwins utviklingslære. Vi har alle tilpasset oss våre miljø, og da miljøet i Afrika vitterlig er svært forskjellig fra Nord-Europa er det absurd å tro at det ikke hersker betydelige fysiske og mentale forskjeller mellom oss, noe IQ-tester og medisinsk forskning har slått fast gang på gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderne kvinne Skrevet 4. januar 2009 #179 Del Skrevet 4. januar 2009 Kvinner i Vesten har flere goder enn kun å slippe å bli dengt. Dere har stemmerett, gode permisjonsordninger ved graviditet, sterkt rettslig vern mot kjønnsdiskriminering, vi har regler om kvinnelig representasjon i allmennaksjeselskap osv. Summen av alle godene vestlige kvinner nyter godt av, så som trygghet, økonomiske, juridiske og politiske goder osv. går det faktisk an å være glade og takknemlige for å ha. Hadde ikke norske menn bidratt til å skape disse godene, hadde dere neppe hatt dem. Allikevel er det få steder i verden hvor menn blir mer rakket ned på av kvinner enn i Vesten. Er dere menn takknemlig for å ha goder også da? Disse godene som vi kvinner nå også har fått? Eller tar dere godene dere har - fordi dere er menn - for gitt? Var dere menn takknemlige den gang dere hadde stemmerett - og vi kvinner ikke hadde det? Var dere takknemlige for at dere fikk lov til å ha deres egen sparepenger på egen konto i banken - noe kvinner ikke fikk lov til? Dere forlanger nå at vi kvinner skal være takknemlige for at vi får lov til å gjøre de tingene som dere menn alltid har gjort. I mine øyne er det en selvfølge at vi kvinner skal gjøre det samme som dere menn. Og vi skal alle sammen være takknemlige for at verden går fremover. Kvinner har alltid fått beskjed om at de skal være takknemlige. Du sier at vi skal være tålmodige fordi vi "nyter godt av, så som trygghet, økonomiske, juridiske og politiske goder". Den samme retorikken ble brukt for 200 år siden. Bare at vi da skulle være takknemlige for at menn tok seg av alt dette for oss. Nå skal vi plutselig være takknemlige fordi vi "får lov" til å være selvstendige...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderne kvinne Skrevet 4. januar 2009 #180 Del Skrevet 4. januar 2009 Og vi skal alle sammen være takknemlige for at verden går fremover. Kvinner har alltid fått beskjed om at de skal være takknemlige. Du sier at vi skal være tålmodige fordi vi "nyter godt av, så som trygghet, økonomiske, juridiske og politiske goder". Den samme retorikken ble brukt for 200 år siden. Bare at vi da skulle være takknemlige for at menn tok seg av alt dette for oss. Nå skal vi plutselig være takknemlige fordi vi "får lov" til å være selvstendige...... Rettelse: det skulle stå takknemlig og ikke tålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå