Gå til innhold

Kvinnen bør takke mannen!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest CookieMonster
Inni alle de rabiate utsagnene dine overså jeg dessverre dette inntil det ble sitert over her. Jeg må bare si jeg er skrekkslagen over hvor ekstremt uvitende dagens informatikkstudenter er. Men det er vel blitt flere kvinner på studiet så det er ikke overraskende.

Ada Lovelace levde for over 150 år siden og var geniet Charles Babbage's assistent. Hun oppfant ikke noe programmeringsspråk ei heller lagde hun noen maskiner. Hun skrev ned og tullet rundt med instruksjonene Babbage fant opp og serverte henne. 130 år senere, i 1983, utviklet en mann et programmeringsspråk for det amerikanske forsvar som de kalte opp etter henne. Hadde det ikke vært for at hun var kvinne eller for at en mann oppkalte et programmeringsspråk etter henne, ville hun vært fullstendig glemt.

Du tar som vanlig feil...Det med Ada er det menn(på studiet) som har sagt, så da vet du det, da stemmer nok eller hva?? Foreslår at du flytter til irak så kan du undertrykke kvinner der nede istedet, her kommer du ingen vei med det.Du er bare en minoritet du, kjære dumme deg. Jeg gidder ikke å la meg provosere lenger av deg, du er en mikroskopisk dråpe i havet som jeg aldri kommer til å ha noe med og glad er jeg for det! Du får leve i din egen lille miserable boble. Jeg har en fantastisk mann, kommer til å få en kjempebra jobb, mens du lille venn er den som kommer til å bli sett ned på. Det er heller uattraktivt å være en liten gretten gubbe som deg. Folk ler av sånne som deg. Jeg tror ikke du har godt av å bo i vesten, du må komme deg til et sted hvor det er lov å slå kvinner. Har du en dårilg dag, så kan du bare piske kjerringa di. Høres ikke det bra ut?

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar som vanlig feil...Det med Ada er det menn(på studiet) som har sagt, så da vet du det, da stemmer nok eller hva??

Nei, det stemmer ikke. Og dine mannlige forelesere har garantert ikke sagt noe slikt.

Når du kommer på 4. året på det kvinnelige IT-studiet vil du forhåpentligvis lære å søke på Google. Da kan du jo undersøke selv.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si kvinnene i denne tråden bekrefter alle mine erfaringer og fordommer. Kunnskapsløse og evneveike er dere, men likevel så påståelige at det ikke er til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fantastisk mann,

Jeg skal forresten medgi at måten du hele tiden viser til din mann er en svært positiv egenskap. Det er nok naturen som slår gjennom. Kvinner er ikke ment til å stå alene. De trenger en mann de kan henvise til og støtte seg på når de møter virkeligheten. Det gjelder spesielt i parforhold, men også i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føder jo vestlige kvinner knapt barn overhodet lenger, og pga. de fryktelig viktige karrierene deres så blir disse barna oppdratt av en au pair, da dere ikke har tid til slikt gammeldags vrøvl som barneoppdragelse og deltidsstilling.

Da er det jo flott at mannen nå kommer på banen og tar del i barna og hjemmet, og kanskje også kan jobbe deltid.

Jeg skjønner ikke hvordan noen menn tenker. Først skal vi takke dere for at dere ikke denger oss. Når det stilles spørsmål ved dette, da det fremstår som dere må ta dere sammen for ikke å være voldelige, er vi mannehatere.

Vi bidrar i følge dere ikke til annet i samfunnet enn å føde barn. Men når vi så vil ut i jobb, er det galt at vi ikke vil oppdra barna og jobbe deltid. Hvordan kan vi skape slike verdier du snakker om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Most Somalis are Sunni Muslims.

http://countrystudies.us/somalia/44.htm

The vast majority of the people of Saudi Arabia are Sunni Muslims.

http://countrystudies.us/saudi-arabia/25.htm

About 97 percent of all Pakistanis are Muslims. Official documentation states that Sunni Muslims constitute 77 percent of the population and that adherents of Shia Islam make up an additional 20 percent.

http://countrystudies.us/pakistan/38.htm

Må jeg ramse opp alle landene på den arabiske halvøy i tillegg? Har du forresten hørt om wahabi-retningen fra Saud-Arabia og dens kvinnesyn?

Hva hjelper det at de kaller seg sunni-muslimer når de har klare islamistiske trekk, som at kvinnene må gå tildekket fra topp til tå og at man blir drept for å ha vært utro? Dette er ikke en moderat utgave av islam(skjønt, jeg står på mitt: Islam er ikke kvinnediskriminerende som sådan, det er den ytterliggående islam som er det!), og det går jeg ut ifra at du er enig i?! Jeg vil faktisk gå så langt som å si at dette er ikke muslimer, det er ytterliggående islamister(igjen-hvor i Koranen står det at kvinner skal gå tildekket fra topp til tå? Det står derimot i Sharia-lovene, noe Sunni-muslimene ikke følger, så å kalle fek Saudi-Arbaia sunni-muslimsk, når de arresterer kvinner dersom de ikke er tildekket ovenfra og ned, blir litt rart i mine øyne, uansett hvor mye dokumentasjon du kommer med på din påstand, for så lenge et land baserer lovverket sitt på Sharia-lover, eller deler av disse, synes jeg det blir veldig spesielt å kalle det sunni-muslimsk.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CookieMonster
Nei, det stemmer ikke. Og dine mannlige forelesere har garantert ikke sagt noe slikt.

Når du kommer på 4. året på det kvinnelige IT-studiet vil du forhåpentligvis lære å søke på Google. Da kan du jo undersøke selv.

Til din informasjon så følger kvinner samme opplegg som menn på studiet. Det finnes ei heller trynefaktor ettersom alle eksamener er anonyme, men dette vet jo selvfølgelig ikke du noe om.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det at de kaller seg sunni-muslimer når de har klare islamistiske trekk, som at kvinnene må gå tildekket fra topp til tå og at man blir drept for å ha vært utro? Dette er ikke en moderat utgave av islam(skjønt, jeg står på mitt: Islam er ikke kvinnediskriminerende som sådan, det er den ytterliggående islam som er det!), og det går jeg ut ifra at du er enig i?! Jeg vil faktisk gå så langt som å si at dette er ikke muslimer, det er ytterliggående islamister(igjen-hvor i Koranen står det at kvinner skal gå tildekket fra topp til tå? Det står derimot i Sharia-lovene, noe Sunni-muslimene ikke følger, så å kalle fek Saudi-Arbaia sunni-muslimsk, når de arresterer kvinner dersom de ikke er tildekket ovenfra og ned, blir litt rart i mine øyne, uansett hvor mye dokumentasjon du kommer med på din påstand, for så lenge et land baserer lovverket sitt på Sharia-lover, eller deler av disse, synes jeg det blir veldig spesielt å kalle det sunni-muslimsk.

Jeg foreslår at du ikke forsøker å gå over ditt nivå. Glem shia og sunni og slikt. Det blir for vanskelig for deg. Husk ditt kjønn. ;)

I Iran (shia) hadde f. eks. kvinner langt utviklede rettigheter inntil revolusjonen. Og i stater der sharia er nøye fulgt, slik som Saudi-Arabia og nord i Nigeria, er det minst like ofte sunni som råder.

There are four main schools of Sharia law:

Hanbali: This is the most conservative school of Shari'a. It is used in Saudi Arabia and some states in Northern Nigeria.

http://www.religioustolerance.org/islsharia.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konservativ Mann:

Neida, jeg hater på ingen måte menn, verken vestlige eller andre. Men jeg HAR noe i mot menn med ett kvinnesyn som tilsier at mannen er kvinnen overlegen, at kvinner ikke har noe i yrkeslivet å gjøre og bør holde seg på kjøkkenet.

Jeg har ikke spesiellt sansen for arrogante menn som mener at de er meg overlegen bare fordi de har en pikk mellom beina og som mener at jeg bør takke dem for at de ikke denger meg.

utgangspunktet her var at vi bør være takknemlige for at norske menn ikke slår oss, kontrollerer oss og heller syre på oss, menn som virkelig MENER det, setter selv menn i båsen monster. Og ja, jeg misliker sterkt de menn som mener de har rett til å gjøre slikt, og jeg missliker kvinnesynet som tilsier at menn har rett til å gjøre dette.

Du kan vri og vende på ting, påstå at jeg beviser ett eller annet form for generellt mannehat blant vestlige kvinner, så mye du bare vil. Hadde du kjent meg, hadde du ledd deg skakk av den påstanden.

Jeg missliker kvinnesynet som kommer frem i tråden her, og de menn (og kvinner) som mener det er ok å se på kvinner som underlegne og uten rettigheter.

at kvinner i etterkrigstiden hadde det så supert hjemme på kjøkkenet, avhengig av mannen, uten mulighet til å gå om det ikke fungerte, var så fantastisk harmoniske og lykkelige? noen av dem var sikkert det, men siden det var mange nok til å gjøre ett opprør, så regner jeg med at det ikke var alle som var helt fornøyd med å være avhengig økonomisk av mannen. Ikke alle kvinner før likestillngen, syntes det var bedre å stå på kjøkkenet en å være ute å arbeide.

Eller mener du at det var mannen som jaget kvinnen ut av kjøkkenet og ut i arbeidslivet? Siden kvinnene var så fornøyd mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Jeg skal forresten medgi at måten du hele tiden viser til din mann er en svært positiv egenskap. Det er nok naturen som slår gjennom. Kvinner er ikke ment til å stå alene. De trenger en mann de kan henvise til og støtte seg på når de møter virkeligheten. Det gjelder spesielt i parforhold, men også i arbeidslivet.

Jeg skal fortelle deg hvorfor mannen min er en fantastisk mann: fordi han støtter meg i alt jeg gjør og oppmuntrer meg til å jobbe hardt med studiet slik at jeg får meg en god jobb og kan jobbe med deg jeg vil. Han er snill, gir meg komplimenter og er der for meg når ting er vanskelig og var en kjempefin støtte for meg når stefaren min døde i vår og det er viktig for meg. Han er også kjekk og god i senga, gjør 50% av husarbeidet uten at jeg må mase på han om det. Han har jo noenting som irriterer meg, men det er ikke viktig i det store bildet. Til gjengjeld støtter jeg han og oppmuntrer han og forteller han hvor snill og kjekk han er hele tiden og at jeg setter stor pris på han. Han gjør ting for meg og jeg gjør ting for han. Vi går begge på skolen og vi oppmuntrer hverandre hele tiden slik at vi gjør det bedre. Å jeg skal si deg at det er jeg som pusher han mest til å jobbe fordi jeg vet at han har drømmer og ambisjoner akkurat som meg. Nei, han får heller ikke bedre karakterer enn meg, jeg ligger over gjennomsnittet i 90% av fagene og det er i en mannsdominert verden, hvertfall for nå.

Nei, mannen min er noe du aldri kommer til å bli. Du klarte ikke stegene fra huleboerstadiet til den moderne tid. Du er utdatert kjære deg, men slike som deg glemmer vi fort :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg hvorfor mannen min er en fantastisk mann: fordi han støtter meg i alt jeg gjør og oppmuntrer meg til å jobbe hardt med studiet slik at jeg får meg en god jobb og kan jobbe med deg jeg vil. Han er snill, gir meg komplimenter og er der for meg når ting er vanskelig og var en kjempefin støtte for meg når stefaren min døde i vår og det er viktig for meg. Han er også kjekk og god i senga, gjør 50% av husarbeidet uten at jeg må mase på han om det. Han har jo noenting som irriterer meg, men det er ikke viktig i det store bildet. Til gjengjeld støtter jeg han og oppmuntrer han og forteller han hvor snill og kjekk han er hele tiden og at jeg setter stor pris på han. Han gjør ting for meg og jeg gjør ting for han. Vi går begge på skolen og vi oppmuntrer hverandre hele tiden slik at vi gjør det bedre. Å jeg skal si deg at det er jeg som pusher han mest til å jobbe fordi jeg vet at han har drømmer og ambisjoner akkurat som meg. Nei, han får heller ikke bedre karakterer enn meg, jeg ligger over gjennomsnittet i 90% av fagene og det er i en mannsdominert verden, hvertfall for nå.

Nei, mannen min er noe du aldri kommer til å bli. Du klarte ikke stegene fra huleboerstadiet til den moderne tid. Du er utdatert kjære deg, men slike som deg glemmer vi fort :skratte:

Slik skal det lyde! Flink pike! Du skal hedre din mann!

Det er viktig at han opprettholder illusjonen om at du kan få deg en god jobb. Om dere fremdeles er sammen om ti år, la oss snakkes igjen. Da har du etter all sannsynlighet enten forlatt ham fordi han er en ynkelig tøffel, eller så er du hjemme og steller unger, evt. jobber deltid, fordi han har fått frem Mannen i seg og satt skapet på plass.

Naturen kan bare settes til side for en kort stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Slik skal det lyde! Flink pike! Du skal hedre din mann!

Det er viktig at han opprettholder illusjonen om at du kan få deg en god jobb. Om dere fremdeles er sammen om ti år, la oss snakkes igjen. Da har du etter all sannsynlighet enten forlatt ham fordi han er en ynkelig tøffel, eller så er du hjemme og steller unger, evt. jobber deltid, fordi han har fått frem Mannen i seg og satt skapet på plass.

Naturen kan bare settes til side for en kort stund.

Jeg tror du bare er ute etter å provosere jeg, vet det er flere som får en pervers glede av det. Du vet ingenting om min mann, han sitter faktisk og ler av deg så han nesten detter av stolen her. Det er bra du har denne gleden, tviler på at du har så mye positivt i livet ditt. Du får ha et stusselig liv alene. Noe så tragisk som deg skal man lete lenge etter. Lykke til med livet, det kommer til å bite deg i den feite og hårete ræva di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du ikke forsøker å gå over ditt nivå. Glem shia og sunni og slikt. Det blir for vanskelig for deg. Husk ditt kjønn. ;)

I Iran (shia) hadde f. eks. kvinner langt utviklede rettigheter inntil revolusjonen. Og i stater der sharia er nøye fulgt, slik som Saudi-Arabia og nord i Nigeria, er det minst like ofte sunni som råder.

There are four main schools of Sharia law:

Hanbali: This is the most conservative school of Shari'a. It is used in Saudi Arabia and some states in Northern Nigeria.

http://www.religioustolerance.org/islsharia.htm

Å dra inn kjønn i denne diskusjonen blir litt for banalt.

Iran var et land som var på full fremmarsj inntil Khmeini overtok makten, men så gikk Iran i en svært konservativ retning, men var det virkelig Shia-islamsk før Khomeini, da? Sharia-lovene gjaldt jo ikke før han kom til makten, så jeg kan vanskelig få det til å rime, uten at jeg har studert denne saken inngående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jo vært koselig.

Nå er det ikke slik at alle menn i den tredje verden nødvendigvis setter fyr på konene sine, men de har et samfunn der menn bestemmer så og si alt, og hvor kvinner ikke har stemmerett, verken i husholdningen eller i samfunnet for øvrig.

I motsetning har norske kvinner særdeles gode ordninger og mange privilegier, og jo mer dere får, jo slemmere og mer ugreie å ha med å gjøre, blir dere. Det irriterer oss noe.

Hver så god, vennen!

Nå føder jo vestlige kvinner knapt barn overhodet lenger, og pga. de fryktelig viktige karrierene deres så blir disse barna oppdratt av en au pair, da dere ikke har tid til slikt gammeldags vrøvl som barneoppdragelse og deltidsstilling.

HVOR var det du sa det var?

Og HVORDAN står det til med landene som har denne geniale samfunnsformen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dra inn kjønn i denne diskusjonen blir litt for banalt.

Iran var et land som var på full fremmarsj inntil Khmeini overtok makten, men så gikk Iran i en svært konservativ retning, men var det virkelig Shia-islamsk før Khomeini, da? Sharia-lovene gjaldt jo ikke før han kom til makten, så jeg kan vanskelig få det til å rime, uten at jeg har studert denne saken inngående.

Utbredelsen av sharia har minimalt med sunni og shia å gjøre. Splitten mellom de to retningene skjedde da Muhammed døde, ikke da Khomeini overtok. Iran liksom Saudi-Arabia har en ekstrem tolkning av sharia-lovene.

Når du ikke vet hva du snakker om, bør du ikke prøve å gjøre et poeng av det. Da er det bedre at du tier i forsamlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove
Vi er drittlei av å bli behandlet som potensielle kvinnemishandlere og voldsforbrytere kun fordi vi har en penis. Det er jo nettopp det vi menn i Vesten IKKE er.

Ja, det skjønar eg godt. Og eg er einig i at vi ikkje burde gå rundt og mistenkje menn for kriminelle handlingar, berre fordi dei er menn.

Men når du er så lei av å bli sett på som ein potensiell forbrytar pga kjønnet ditt, så burde du forstå at kvinner ikkje likar å bli sett på som dumme brød pga sitt.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er bra at du presiserer at det ikke er noen som skal tvinges til dette, men det spiller ingen rolle for samfunnet om en får barn som 20 åring, 30 åring eller 40 åring i prinsippet.

All statestikk viser at unge førstegangsfødere får flere barn enn de som debuterer senere. Videre er det større fare for at man får barn med fødselsdefekter jo eldre den førstegangsfødende kvinnen er.

Og når kvinner flest(HELDIHVIS)ikke ønsker det slik du ønsker, bør du ta dette innover deg,

Kan det ikke tenkes at kvinner føler et visst press til å ha "karriere"?

Jeg har møtt flere kvinner i 30-årene som har uttalt at de gjerne skulle ha jobbet 50% eller mindre og vært mer hjemme med barna, men at de av ymse årsaker ikke har anledning (f.eks. at få eller ingen andre mødre i området organiserer livet sitt slik og derfor ville det blitt ensomt for både mor og barn).

og forstå at det er dine egne holdninger som må revurderes dersom du ønsker å finne deg en kvinne å dele livet ditt med(ja, med mindre du har tenkt til å bli en av dem som reiser til Thailand fordi norske kvinner er for "kravstore", hva de nå enn mener med det, i så fall ønsker jeg deg bare god tur...).

Jeg ønsker ikke å bedrive raseblanding, men en tur til øst-Europa fremstår som et lukerativt alternativt til vestlige kvinner.

At du skriver "fordømte likestillingen" sier ikke så rent lite om deg. Jeg er, i motsetning til deg, svært opptatt av at kvinner skal delta i yrkeslivet i like stor grad som menn, og for all del IKKE gå hjemme i åresvis, det er et steg i helt gal retning!

Jeg er fordømt lei av at det skal være en målsetting i seg selv å ha flest mulig kvinner i fulltids jobb. Vi lider av katastrofalt lave fødselsrater i Vesten, og burde heller ha en familiepolitikk som oppmuntrer kvinner til å få flere barn. Dersom dette (direkte eller indirekte) fører til at flere kvinner går over i deltidsstilling eller blir gående hjemme lengre enn nå, så er ikke det noe problem i seg selv. Ikke når kvinnene velger dette selv.

Jeg oppfatter femininsmen som en politisk kjepphest som venstresiden forsøker å tvinge frem som følge av en ideologisk egeninteresse, og ikke fordi de nødvendigvis bryr seg om hva den jevne kvinne ønsker.

Det blir på samme måte som når marxistene i AP og SV presser et flerkulturelt samfunn nedover hodene på oss fordi de selv ønsker det slik, uten å bry seg om hva Ola og Kari nordmann faktisk mener om saken.

Så vil jeg legge til at jeg er svært glad for at Kristin Halvorsen nå har fått igjennom å fjerne den svært skadelige kontantstøtten, som ikke var til for noe annet enn å opprettholde et gammeldags familiemønster som ikke hører til i 2009.

Det du her sier er at du er mer opptatt av å tvinge din politiske vilje igjennom enn å respektere folks rett til å velge mellom barnehage eller å være hjemme med barna.

Du bryr deg ikke om hvorvidt folk ØNSKER å leve konservativt eller ei, du vil kun fjerne det tradisjonelle fordi du selv forakter det. Ditt syn på familiemønstre er mer preget av hat mot det konservative enn av respekt for dine medmenneskers rett til velge selv. Typisk sosialistisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg sjekket så trengtes det (i hvertfall hvis man skal bruke den naturlige måten) en mann for å gjøre kvinner gravide. Og i mange tilfeller (de fleste jeg kjenner til) så er det faktisk mannen som ikke er klar for å få barn tidligere.

Da bør de kanskje finne eldre menn?

Kvinner på 25 kan f.eks. gifte seg med menn i alderen 30-35. Da får de menn som er klare for familieliv.

Jeg er en av de kvinnene som tror man kan få alt: høy utdannelse, bra jobb, mann som respekterer meg og som jeg har masse å snakke om siden vi begge ser utsiden av leiligheten og barn.

Så fint at du ikke velger å gi avkall på barn og familie kun pga. karrieren din, det er flott. For de som ikke mestrer dette like godt som deg, kan det være et gunstig alternativ å gå ned til 60% stilling.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo flott at mannen nå kommer på banen og tar del i barna og hjemmet, og kanskje også kan jobbe deltid.

Jeg skjønner ikke hvordan noen menn tenker. Først skal vi takke dere for at dere ikke denger oss. Når det stilles spørsmål ved dette, da det fremstår som dere må ta dere sammen for ikke å være voldelige, er vi mannehatere.

Vi bidrar i følge dere ikke til annet i samfunnet enn å føde barn. Men når vi så vil ut i jobb, er det galt at vi ikke vil oppdra barna og jobbe deltid. Hvordan kan vi skape slike verdier du snakker om da?

1) Vi forventer at dere viser oss takknemlighet og varme som følge at vi behandler dere ekstremt bra. Når vi ser hvordan kvinner blir behandlet i andre land, så burde kontrasten gjøre dere enda mer bevisste på hvor særdeles snille vestlige menn faktisk er.

Resultatet er imidlertid at voksne damer oppfører seg som små barn i trassalderen som tramper i gulvet, skriker og hyler og krever, krever, krever.

Utakk er verdens lønn!§

2) Vi trenger ikke å ta oss sammen for ikke å være voldelige, men jeg får ofte lyst til å trekke lungene fulle med luft og skjelle ut en lang rekke kvinner til jeg blir hes og andpusten!

3) Dere duger til mye, men det finnes ingen oppgave i samfunnet som er viktigere enn å føde og oppdra barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konservativ Mann:

Neida, jeg hater på ingen måte menn, verken vestlige eller andre.

Uttalelsene dine, der du klart sier at menns adferd gjennom historien legitimerer et negativt syn på oss som kjønn, er ikke til å misforstå.

Men jeg HAR noe i mot menn med ett kvinnesyn som tilsier at mannen er kvinnen overlegen, at kvinner ikke har noe i yrkeslivet å gjøre og bør holde seg på kjøkkenet.

Har jeg noen gang sagt at menn er kvinner overlegne?

Du mener vel ikke på ramme alvor at dersom man mener at kvinner bør føde flere barn, og gå ned i stillingsprosent for å ta seg av disse mens de er små, så mener man at kvinner er underlegne menn og ikke har noe i yrkeslivet å gjøre?

Jeg har ikke spesiellt sansen for arrogante menn som mener at de er meg overlegen bare fordi de har en pikk mellom beina og som mener at jeg bør takke dem for at de ikke denger meg.

Kvinner bør være takknemlige for at mennene i landet deres er verdens snilleste, og at ingen kvinner blir behandlet så bra som dem. Dette falt deg tydligvis tung for brystet. Å vise takknemlighet overfor en mann går da ikke an!

utgangspunktet her var at vi bør være takknemlige for at norske menn ikke slår oss, kontrollerer oss og heller syre på oss, menn som virkelig MENER det, setter selv menn i båsen monster. Og ja, jeg misliker sterkt de menn som mener de har rett til å gjøre slikt, og jeg missliker kvinnesynet som tilsier at menn har rett til å gjøre dette.

Jeg har ikke et moralsyn som tilsier at det er greit å slå kvinner, allikevel forekommer det i store deler av verden. Da bør man vel være positive og takknemlige for å bo i et land der man (stort sett) slipper å frykte denslags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...