Gå til innhold

Kvinnen bør takke mannen!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Og dersom det er så tydeleg at menn er overlegne i absolutt alt, så burde det ikkje vere noko problem for deg å dokumentere det. Eg har ikkje sett deg oppgi noko kjelde hittil.

Hva vil du ha av dokumentasjon? Når du må over hundre år tilbake for å finne kvinner som har skapt ett eller annet brukbart, burde det ikke være så vanskelig å innrømme at nærmest alt annet er skapt av menn.

Men bare se på gasellebedriftene. Til tross for at kvinner stappes rumpa full av støtte fra det offentlige for å starte bedrifter, er det ingen av disse som er i nærheten av noe revolusjonerende.

http://www.dn.no/gasellene/article622787.e...e&jgo=c1_re

Av de få bedriftene som kvinner starter går det stort sett bare i myke yrker. Ingen teknologi, ingen nyskapning, bare salg og omsorg. Antagelig er også det meste av produksjonen og salget viet kvinnerelaterte felt, dvs. klær og tamponger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

en annen ting som vel kan være med på at kvinnelige oppfinnere ikke akkurat er mest synlige i historien: (klippet fra Illustrert Vitenskap)

"Hva er funnet opp av kvinner?

Man hører sjelden snakk om kvinnelige oppfinnere. Er det virkelig slik at kvinner ikke har funnet opp noe?

I tidens løp har det levd mange kvinnelige oppfinnere. Vi har for eksempel Hypatia av Alexandria (ca. 370-415 e.Kr.) som fant opp et destillasjonsapparat samt hydrometeret som måler ulike væskers densitet.

Men opp gjennom historien har det vært vrient for kvinnelige oppfinnere å markere seg. Helt frem til slutten av 1800-tallet ble ikke kvinner i Storbritannia og USA tillatt å ta ut patenter i eget navn - de var jo kvinner. I USA er det Sybilla Masters som regnes som landets første kvinnelige oppfinner med sin maskin fra 1712 for rensing og behandling av mais. Først tre år senere ble det tatt patent på maskinen, men det måtte skje i mannens, ikke hennes eget navn.

I 1872 fant Josephine Cochran opp oppvaskmaskinen, og både elvannkokeren og strykebrettet står det kvinner bak.

Katherine Blodgett fant opp et glass uten refleks i 1938, og det fikk stor betydning for produksjonen av briller, kameraer og mikroskoper. I nyere tid har kvinnelige forskere også gjort seg bemerket innen medisinsk forskning. Litauisk-amerikanske Gertrude Belle Elion har for eksempel fått nobelprisen og tatt ut hele 45 medisinske patenter.

nr.7/2007, side 18"

Det er noe i ting som "bak enhver stor mann, står det en stor kvinne!" Og tidvis, er det kanskje kvinnen som er den store, men siden det er lettere å slå igjennom om man bruker mannens navn, har man gjort det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lime inn en hel artikkel det allerede er linket til?

Men, men. I årene 400, 1712, 1872 og 1938 var det altså kvinner som gjorde noe nyttig for menneskeheten. :skratte:

Herre Jesus så naive og navlebeskuende dere er!

I denne tiden har det vært hundretusener av menn som har skapt nyttigere ting.

Hørte jeg en takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre Jesus så naive og navlebeskuende dere er!

---

Hørte jeg en takk?

Look who's talking. .. :skratte:

---

takk til hva? Deg? hvorfor? hva har du gjort for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk til hva? Deg? hvorfor? hva har du gjort for meg?

Satt deg på plass. Og jeg vet du liker det. Det ligger i kvinnens natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: bøyer meg ærbødigst i støvet.

Tuuuusen takk, for at du ikke underkuer meg, for at du ikke voldtar meg og for at du personlig oppfant datamaskinen og kvinneguiden, slik at jeg har noe å more meg med på en lørdag jeg ikke er i form til å dra ut å more meg med de jeg egentlig ville være sammen med. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du dette til å henge i hop? Kvinner bør jobbe mindre, men samtidig skal de delta i yrkeslivet på lik linje med menn og ta husarbeidet? Døgnet har bare 24 timer for kvinner også, vet du.

De kan gå ned til 50-60% stilling mens barna er små. Fint hvis dere også får barn i starten av 20-årene, og gjerne minst to-tre stk., i stedet for å la karrieren gå først og vente til dere runder 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg åpner en avis, slår det meg: Norske kvinner mangler takknemlighet!

Jeg leser om land der kvinner tvinges til å bære burka og straffes med pisking og halshugging, dersom en mann voldtar dem.

Jeg leser om land der 8-årige jenter nektes skilsmisse fra ektemenn i 40-årene, og der skolejenter dusjes med etsende syre, hvis de ikke holder seg innendørs.

Fra min egen barndom husker jeg en pakistansk gutt som fortalte meg at faren hans pleide å slå kvinnene i familien med pisk under fotsålene, dersom de ikke adlød ham.

Når jeg tenker på alt dette, slår det meg hvor utrolig takknemlige norske kvinner burde ha vært overfor norske menn. Joda, det er mannen som er det sterke kjønn! Norske menn kunne ha valgt å behandle kvinnene sine akkurat like ille som nevnt ovenfor. I stedet behandles norske kvinner som dronninger og bæres frem på silkeputer. Men er de takknemlige? Å nei da! I stedet skriker de opp om enda mer kvinnekvotering - det være seg i næringslivet eller ved universitetet.

Dette er en skam! Vi bør innføre en årlig festdag i den norske kalenderen som heter "Dagen for takknemmelige kvinner". Den dagen bør norske kvinner gå i tog og kreve at alle menn i alle land blir like snille som norske menn!

Jeg har en aldri så liten mistanke til at du er et forumtroll, men jeg skal svare seriøst likevel.

For det første synes jeg det er tåpelig å ikke spesiefisere at de landene du henviser til er shia-muslimske land, og landets "lover"er sharia-lovene(og de har et forkastelig kvinnesyn, og gir kvinner ingen rettigheter-men skal du først synes om disse lovene, så får du synes om lovene i sin fullstendig, de innebefatter nemlig ikke noen festlig tilværelse for menn heller i praksis, for de kontrollerer omtrent livet ens ned til minste detalj! Og jeg vil understreke: i Sunni-muslimske land, som Tunisia, Libya og Tyrkia er eksempler på, har kvinner de samme rettighetene som kvinner i vesten, så det er ikke slik at Islam som religion er kvinnediskriminerende).

Når det gjelder denne pakistanske gutten, er det et godt eksempel på islamister som er så ytterligående at de etter min mening ikke har noenting i Norge å gjøre, og hvis disse handlingene virkelig ble utdøvd, SKAL man straffes med fengsel(samt utvisning, etter min mening, innvandrere som ikke er interesserte i å følge norsk lov er en skamplett for det store flertallet med innvandrere, som jo er lovlydige).

Hva takknemmelighet angår, så har jeg takknemmelighet, emn ikke til menn: til feministene og venstresiden i politikken som i sin tid fikk igjennom likestilling(du skjønner, menn har stort sett vært imot likestillingen, så det er INGENTING å takke dere for, TVERT IMOT!).

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men du husker helt tydelig ikke kvinnekampen på 70-tallet, hvilket ble kjempet av kvinner. Og selvsagt venstresiden, med SV og AP i spissen(hovedgrunnen til at jeg stemte SV ved mitt første stemmerettsbetingede valg, i 1987, var nemlig kvinnesaken, som de frontet på en svært god måte, dog i tillegg til at jeg var enig i grunnprinsippene til partiet).

Forresten er jeg utdannet økonom ved NHH, og har fått jobben min grunnet at jeg har gode skoleresultater å vise til, ikke fordi jeg er kvinne. Og jeg har aldri siden jeg flyttet hjemenfra som 19 åring blitt forsørget eller substidiert(hverken mht shoppingbudsjettet mitt eller annet)av noen!

Og for å understreke mitt poeng nok en gang: En kvinne trenger en mann, på samme måte som en fisk trenger en sykkel.

Jeg skulle ønske menn som TS kunne ta DET innover seg(og jeg dømmer IKKE alle menn, for å si at menn flest er som TS ville være en direkte grusom generalisering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig vi skal takke menn for at dere ikke oppfører dere som ville dyr og slår og tenner på oss.

Det hadde jo vært koselig.

Nå er det ikke slik at alle menn i den tredje verden nødvendigvis setter fyr på konene sine, men de har et samfunn der menn bestemmer så og si alt, og hvor kvinner ikke har stemmerett, verken i husholdningen eller i samfunnet for øvrig.

I motsetning har norske kvinner særdeles gode ordninger og mange privilegier, og jo mer dere får, jo slemmere og mer ugreie å ha med å gjøre, blir dere. Det irriterer oss noe.

Ja, TUSEN TAKK!!!!

Hver så god, vennen!

Prøv å føde et barn og bli møtt med fordommer hele tiden. Håper ingen av dere får barn selv, det hadde blitt en tragedie.

Nå føder jo vestlige kvinner knapt barn overhodet lenger, og pga. de fryktelig viktige karrierene deres så blir disse barna oppdratt av en au pair, da dere ikke har tid til slikt gammeldags vrøvl som barneoppdragelse og deltidsstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan gå ned til 50-60% stilling mens barna er små. Fint hvis dere også får barn i starten av 20-årene, og gjerne minst to-tre stk., i stedet for å la karrieren gå først og vente til dere runder 30.

Enhver kvinne skal selv få velge hvor mange barn hun vil ha, og når hun vil ha dem. Om hun vil ha en eller fire, få førstefødte som 20 åring eller 40 åring-ja, det er det ingen som har NOENTING med å legge seg opp i. Det ville være et veldig stort tilbakeskritt for likestillingen å skulle ha småbarnsmødre til å ikke jobbe mer enn 50%!

Dette er ikke min personlige interesse, da jeg er frivillig barnløs og snart 41 år, men innlegget ditt provoserte meg likevel, så jeg klarte ikke å unnlate å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er slik du sier, at menn og samfunnet hadde tjent på, vært rikere, dersom kvinnen ikke jobbet utenfor hjemmet, hvorfor er det da så mange som er avhengige av to inntekter for å klare å beholde den graden av luksus de føler de må ha?

Hovedsakelig som følge av inflasjon. Når kvinner begynte å jobbe i full stilling fikk husholdningene mer penger, dette førte til inflasjon, hvilket igjen førte til at kvinner MÅTTE jobbe i full stilling for å få hjulene til å gå rundt.

og ihvertfall for kvinner, som igjen måtte gå tilbake til å være slaver for menn, noe som hadde satt kvinner tilbake, og også menn, da de hadde gått fra å være de oppegående, fornuftige individene de har blitt takket være kvinners krav, til å gå tilbake til å bli maktelskende huleboere som banker kona om hun ikke har middagen ferdig når han kommer hjem fra jobb.

og ang krangling, hadde samfunnet jeg lever i, gått tilbake til å plassere kvinner som slaver i hjemmet, med eneste mulighet til jobb, er å være husmor for en maktsyk, sneversynt mann.... DA ville det blitt krangling da, det kan du banne på. Av en HELT annen dimesjon en hva menn ser idag.

Dessuten, det ville aldri blitt akseptert av kvinner, hadde dere prøvd, hadde vi nektet. Så å snu utviklingen og skru tiden tilbake, er ikke nødvendigvis enkelt skjønner du.

Her legger du for dagen et totalt forvridd syn på hvordan det var å være kvinne på f.eks. 50-tallet.

Du innbiller deg at livet før femininsmen var et helvete, der kvinner ble undertrykt og holdt som slaver. At du skriver noe slikt viser jo at du automatisk antar at menn i utgangspunktet er slavedrivere og undertrykkere. Da er du en mannehater, akkurat som jeg har kritisert mange kvinner i Vesten for å være.

Det rare er at kvinner som vokste opp som husmødre i etterkrigstiden virker langt mer fornøyde og harmoniske enn dagens kvinner. Kanskje de ikke følte de hadde noen grunn til å ha et boblende hat mot menn, "slaveri" til tross?

Vet du ikke hvorfor kvinner i vesten er mer fientelige mot menn? skjønner du ikke det?

Vi har jo SETT hva slags maktmissbruk menn bruker, og ønsker å bruke, ovenfor kvinner! Vi VET hvor slette dere er når det kommer til å oppføre seg som normale, likeverdige vesener!

Dersom man SER hva slags voldsvesen man har levd med i altfor mange år, og ser at andre fremdeles må leve med slike, så endrer man synet på disse vesenene litt.

Her innrømmer du at du hater menn. Videre fremsetter du teorier om at menn egentlig er noen monstre.

Som sagt er det rart, og skuffende, at de kvinner som blir best behandlet i hele verden er de som har et slikt glødende hat mot menn.

og Konservativ mann, du svarte aldri på mitt tidligere spørsmål, ønsker du virkelig at vi skal slutte å se på menn som likestilte, oppegående og fornuftige menn, og begynne å se på dere som de kvinnemisshandlerne og voldsforbryterne dere med ditt syn tydeligvis er?

La meg få frem poenget mitt på en annen måte:

Vi er drittlei av å bli behandlet som potensielle kvinnemishandlere og voldsforbrytere kun fordi vi har en penis. Det er jo nettopp det vi menn i Vesten IKKE er.

Som en mann som hentet seg en kone fra Thailand sa: "jeg ville ha en kone som ikke behandlet meg som en potensiell voldskriminell som følge av mitt kjønnsorgan".

Ellers vil jeg takke deg for dine rabiate utspill der du blottla ditt hat mot menn som kjønn så totalt og fullstendig. Det illustrerte mitt poeng aldeles fortreffelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Your favorite kjekkaz
HAHAHA; rettskriving og touch!?? Du har virkelig kommet langt :skratte: Jeg får en master i informatikk med gode karakterer i tillegg, og det er alt du har!??? Det er visst bra det finnes smarte menn da som tydeligvis har oppfunnet alt for du hadde jammen meg ikke kunnet bidratt stort!!!

Nå sitter jeg her og spekulerer i om det virkelig er mulig at en registrert bruker skriver så mye driiiiit, og i neste setning skryter uhemmet av sin egen fortreffelighet. Jeg bruker ikke ofte billig hersketeknikk og stiller folk spm om de flamebaiter eller ikke, men hvordan kan en ellers forklare dette logisk? Alle informatikkstudentene jeg har truffet, og alle computerfolk som hjelper meg, enten det er med arch eller ubuntu, er koselige, intelligente og en fornøyelse å ha med å gjøre i alle sammenhenger. Jeg kan ikke tenke meg en eneste sammenheng hvor jeg ville hatt med ei kruttønne som deg å gjøre, men kanskje du blir populær som bastard operator from hell, eller hovedpersonen i en youtube video som f.eks denne:

Hvis det er sant at du har kjæreste, slik du er så jævlig nøye med å påpeke hele tiden, som om det er noen bragd, så har du det sikkert gøy med ham/hun/whatever.

Sitat: Å det med rettskiving er ikke noe jeg legger stor vekt på når jeg skriver her.

Som oftest legger man ikke stor vekt på ting man ikke kan.

Sitat:Touch kan jeg nok ganske så mye bedre enn deg også.

Det tviler jeg på, for jeg har jo ikke noe liv utenom kvinnegui.. øh.

Sitat: I motsetning til deg så kan jeg flere av språkene du nevnte og kan utvikle større programmer med de, du har vel bare hørt om dem.

Tankeleser også gitt.

Sitat: Det er ikke rart du er så sjalu, du har jo ikke blitt til noe selv og derfor må du sutre på kvinneguiden. Samboeren min synes du er patetisk, og ja, han studerer det samme.

Det er bra han tør å si hva han mener.

Tilbake til Ada. Det er jo en grunn til at språket er oppkalt etter henne!!Språket hun lagde brukes fortsatt av militæret i USA!

Hvilket er grunn nok til å bekymre seg. Red button, red button!!!! :D :D Jeg har alltid ment at det kvinner til for at verden skal gå under.

Grunnen til at det ikke er flere damer innen informaitkk er jo fordi damer ikke har vist så mye interesse for det før nå!

Ja ja. Unnskyldninger, unnskyldninger. Bla bla bla.

I dag er det vel kanskje 20-30% kvinner på studiet og det øker fra år til år.

Og i takt med rekrutteringen, faller UiO på internasjonale statistikker. Godt dere ikke flommer over på caltech eller MIT, da.

Rettskriving og touch trenger man ikke utdannlelse for en gang.

........

HAHAHAHAHA, du er morsom du :ler:

Jeg veit. Jeg er også ganske kjekk. Og intelligent. Altså ikke noe for deg.

Det er mange kvinnelige informatikere som har gjort seg kjent. http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_computing.

Ted Bundy står også på wikipedia. Det skal tydeligvis ikke så mye til.

http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_science

Les det, så kan du gå å legge deg!

Jeg har en bedre ide. Kan ikke du hjelpe meg litt, jeg har en gammal pc som jeg er litt usikker på hvordan jeg skal installere arch på akkurat nå, fordi den ikke vil starte fra cd-rom-en, kunne ikke du fortelle meg hvordan jeg får smart boot manager over på en diskett for å fyre opp driten? Nå som vi er så gode venner? :fnise:

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enhver kvinne skal selv få velge hvor mange barn hun vil ha, og når hun vil ha dem. Om hun vil ha en eller fire, få førstefødte som 20 åring eller 40 åring-ja, det er det ingen som har NOENTING med å legge seg opp i. Det ville være et veldig stort tilbakeskritt for likestillingen å skulle ha småbarnsmødre til å ikke jobbe mer enn 50%!

Dette er ikke min personlige interesse, da jeg er frivillig barnløs og snart 41 år, men innlegget ditt provoserte meg likevel, så jeg klarte ikke å unnlate å svare.

Det er ingen som skal tvinge dere, men som sagt så hadde det vært fint for samfunnet hvis dere fikk barn tidligere og prioriterte dette i stedet for å sette likhetstegn mellom full stilling i arbeidslivet og selvrealisering.

Hvorvidt dette er et steg i "riktig" eller "gal" retning for den fordømte "likestillingen", er meg revnende likegyldig. Politikere bør se hva samfunnet er best tjent med, og oppmuntre borgerne til å te seg deretter, f.eks. ved å belønne dem økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til Ada, hun var ikke noen assistent, hun skrev programmene og han lagde maskinen de ble kjørt på. Det er jo en grunn til at språket er oppkalt etter henne!!Språket hun lagde brukes fortsatt av militæret i USA!

Inni alle de rabiate utsagnene dine overså jeg dessverre dette inntil det ble sitert over her. Jeg må bare si jeg er skrekkslagen over hvor ekstremt uvitende dagens informatikkstudenter er. Men det er vel blitt flere kvinner på studiet så det er ikke overraskende.

Ada Lovelace levde for over 150 år siden og var geniet Charles Babbage's assistent. Hun oppfant ikke noe programmeringsspråk ei heller lagde hun noen maskiner. Hun skrev ned og tullet rundt med instruksjonene Babbage fant opp og serverte henne. 130 år senere, i 1983, utviklet en mann et programmeringsspråk for det amerikanske forsvar som de kalte opp etter henne. Hadde det ikke vært for at hun var kvinne eller for at en mann oppkalte et programmeringsspråk etter henne, ville hun vært fullstendig glemt.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som skal tvinge dere, men som sagt så hadde det vært fint for samfunnet hvis dere fikk barn tidligere og prioriterte dette i stedet for å sette likhetstegn mellom full stilling i arbeidslivet og selvrealisering.

Hvorvidt dette er et steg i "riktig" eller "gal" retning for den fordømte "likestillingen", er meg revnende likegyldig. Politikere bør se hva samfunnet er best tjent med, og oppmuntre borgerne til å te seg deretter, f.eks. ved å belønne dem økonomisk.

Det er bra at du presiserer at det ikke er noen som skal tvinges til dette, men det spiller ingen rolle for samfunnet om en får barn som 20 åring, 30 åring eller 40 åring i prinsippet. Og når kvinner flest(HELDIHVIS)ikke ønsker det slik du ønsker, bør du ta dette innover deg, og forstå at det er dine egne holdninger som må revurderes dersom du ønsker å finne deg en kvinne å dele livet ditt med(ja, med mindre du har tenkt til å bli en av dem som reiser til Thailand fordi norske kvinner er for "kravstore", hva de nå enn mener med det, i så fall ønsker jeg deg bare god tur...).

At du skriver "fordømte likestillingen" sier ikke så rent lite om deg. Jeg er, i motsetning til deg, svært opptatt av at kvinner skal delta i yrkeslivet i like stor grad som menn, og for all del IKKE gå hjemme i åresvis, det er et steg i helt gal retning!

Politikerne ser hva samfunnet er best tjent med, de: nemlig at kvinner og menn deltar like aktivt i yrkeslivet.

Å belønne noen for å gå hjemme lengre enn fødselspermisjonen er jeg fullstendig imot, da dette ikke har noen samfunnsøkonomisk hensikt, og som sagt, vil være et enormt tilbakeskritt for likestillingen.

Så vil jeg legge til at jeg er svært glad for at Kristin Halvorsen nå har fått igjennom å fjerne den svært skadelige kontantstøtten, som ikke var til for noe annet enn å opprettholde et gammeldags familiemønster som ikke hører til i 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Og jeg vil understreke: i Sunni-muslimske land, som Tunisia, Libya og Tyrkia er eksempler på, har kvinner de samme rettighetene som kvinner i vesten, så det er ikke slik at Islam som religion er kvinnediskriminerende).

Oh yes, i sunnimuslimske land har kvinner like rettigheter som menn, ja. :skratte:

I Saudi-Arabia og resten av den arabiske halvøy, Somalia, Pakistan (hovedsaklig sunni) osv. er det jo riktig hyggelig å være kvinne. For all del, vi kan godt innføre dette i Norge også. :ler:

Men i de tre landene du nevner er det ikke så ille. Faktisk vil jeg si at det er veldig bra der. Kvinner der nede blir ikke kvotert og dullet med, men må jobbe seg opp på samme måte som menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg sjekket så trengtes det (i hvertfall hvis man skal bruke den naturlige måten) en mann for å gjøre kvinner gravide. Og i mange tilfeller (de fleste jeg kjenner til) så er det faktisk mannen som ikke er klar for å få barn tidligere.

Jeg er en av de kvinnene som tror man kan få alt: høy utdannelse, bra jobb, mann som respekterer meg og som jeg har masse å snakke om siden vi begge ser utsiden av leiligheten og barn.

... jeg har faktisk alle de tingene på plass til tross for at jeg bare er en stakkars liten kvinne. Og jeg er fullt i stand til å forsørge meg selv. Merkelig, jeg må være unntaket som bekrefter regelen :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, i sunnimuslimske land har kvinner like rettigheter som menn, ja. :skratte:

I Saudi-Arabia og resten av den arabiske halvøy, Somalia, Pakistan (hovedsaklig sunni) osv. er det jo riktig hyggelig å være kvinne. For all del, vi kan godt innføre dette i Norge også. :ler:

Men i de tre landene du nevner er det ikke så ille. Faktisk vil jeg si at det er veldig bra der. Kvinner der nede blir ikke kvotert og dullet med, men må jobbe seg opp på samme måte som menn.

Jeg skjønner ikke hva det du skriver her skal motbevise av det jeg skriver? Saudi-Arabia, Den arabiske halvøy, Somalia og Pakistan er shia-muslimske land(Pakistan har så sterke shia-muslimske krefter at man trygt kan kalle det et islamistisk land, for så lenge kvinnene går tildekket fra toppen til tå så det nemlig LANGT IFRA moderat, da er nemlig ikke lovverket og religionen adskilt). Så påstanden din faller på steingrunn.

Og sist jeg sjekket var Saudi-Arbia, Den arabiske halvøy og Somalia shia-muslimske land. Som sagt, Pakistan kan ikke kalles sunni-muslimsk, heller, for da går ikke kvinnene tildekket fra topp til tå(etc etc), da dette er krav fra Sharia-lovene, og de har ingenting med sunni-islam å gjøre.

Til slutt må jeg si at jeg blir svært oppgitt over alle som tror islam som sådan er kvinnediskriminerende, da det kun er den ytterliggående islam som er det(den delen av muslimene som synes Sharia-lovene er bra å styre et land etter), og dette bør du ta inn over deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva det du skriver her skal motbevise av det jeg skriver? Saudi-Arabia, Den arabiske halvøy, Somalia og Pakistan er shia-muslimske land(Pakistan har så sterke shia-muslimske krefter at man trygt kan kalle det et islamistisk land, for så lenge kvinnene går tildekket fra toppen til tå så det nemlig LANGT IFRA moderat, da er nemlig ikke lovverket og religionen adskilt). Så påstanden din faller på steingrunn.

Og sist jeg sjekket var Saudi-Arbia, Den arabiske halvøy og Somalia shia-muslimske land. Som sagt, Pakistan kan ikke kalles sunni-muslimsk, heller, for da går ikke kvinnene tildekket fra topp til tå(etc etc), da dette er krav fra Sharia-lovene, og de har ingenting med sunni-islam å gjøre.

Til slutt må jeg si at jeg blir svært oppgitt over alle som tror islam som sådan er kvinnediskriminerende, da det kun er den ytterliggående islam som er det(den delen av muslimene som synes Sharia-lovene er bra å styre et land etter), og dette bør du ta inn over deg.

Most Somalis are Sunni Muslims.

http://countrystudies.us/somalia/44.htm

The vast majority of the people of Saudi Arabia are Sunni Muslims.

http://countrystudies.us/saudi-arabia/25.htm

About 97 percent of all Pakistanis are Muslims. Official documentation states that Sunni Muslims constitute 77 percent of the population and that adherents of Shia Islam make up an additional 20 percent.

http://countrystudies.us/pakistan/38.htm

Må jeg ramse opp alle landene på den arabiske halvøy i tillegg? Har du forresten hørt om wahabi-retningen fra Saud-Arabia og dens kvinnesyn?

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...