Gå til innhold

Kvinnen bør takke mannen!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Feil!

IQ-tester måler det man vanligvis mener når man bruker begrepet "intelligens". Dette viser seg ved at IQ-tester er svært presise i å angi hvor egnet en person er til å utøve kompliserte arbeidsoppgaver m.m.

At IQ-tester ikke er presise er en myte, skapt av venstrevridde fjols som klamrer seg fast til tesen om at alle er født like (tabula rasa). Ikke minst trengs denne myten som en bortforklaring på hvorfor visse typer scorer svært lavt på IQ-tester.

Inlegget redigert, se reglerne

/Furstina (mod)

feil??!! perhaps skrev hva h*n mente. du kan da vel ikke si det er feil. en personlig mening er det ikke fasit på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i all verden mener du med "feil"?

Er det feil å mene at kvinnen bør elskes av mannen?!

Nei, jeg siterte feil innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt på hva du legger i ordet intelligens. Hvis intelligens er å arrangere geometriske former i riktig sekvens, så er iq-tester en god måte å måle det på. Men å bruke det som et definitivt mål på intellektuell kapasitet? Alfred Binet (han som fant opp iq-testen) sa jo selv at den ikke skulle brukes som et mål på intelligens!

De IQ-testene som brukes i dag er svært annerledes fra de opprinnelige Binet-testene. De første IQ-testene var svært primitive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De IQ-testene som brukes i dag er svært annerledes fra de opprinnelige Binet-testene. De første IQ-testene var svært primitive.

Terman, som videreutviklet testen til å bli den som er brukt i amerikanske skoler, var for rasehygiene. Synes du det er en god ide bruke iq-poeng som et mål på hvor intelligent en rase er? Burde ikke alle hvite da blandet seg med askhenazi-jødene, som scorer høyest på skalaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terman, som videreutviklet testen til å bli den som er brukt i amerikanske skoler, var for rasehygiene.

Det fleste oppegående mennesker forstår viktigheten av å holde rasene adskilt, ikke noe galt i det.

Forskeren som krediteres for oppdagelsen av DNA ble på sin 80-års dag spurt hva han helst vil se oppdagelsen bli brukt til. Uten å nøle svarte han "jeg vil at min oppdagelse av DNA skal brukes til å kurere dumhet". Det var ingen tvil om at lav intelligens var medfødt der, altså.

Synes du det er en god ide bruke iq-poeng som et mål på hvor intelligent en rase er?

Ja, hvorfor ikke? Å tilegne seg kunnskap er alltid en positiv ting.

Burde ikke alle hvite da blandet seg med askhenazi-jødene, som scorer høyest på skalaen?

For det første er et det poeng å holde alle raser adskilt uansett prestasjoner, dette for å bevare hver gruppes etniske integritet.

For det andre kan man ikke plukke ut en andel av et bitte lite folkeslag som jødene og si at de er "best", man må se hele jødefolket under ett. Faktisk blir det også feil, da jødene er så utvannet og utblandet som de er.

Høyest ligger den orientalske rasen med et snitt på 105, så hvite med 100.

Hvite har imidlertid større variasjon, flere med ekstremt høy IQ, men også flere evneveike idioter (jfr. det faktum at partier som SV ligger over sperregrensen).

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er et det poeng å holde alle raser adskilt uansett prestasjoner, dette for å bevare hver gruppes etniske integritet.

Hvorfor det? Jeg ser ikke problemet med at en japaner får barn med en engelskmann, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det? Jeg ser ikke problemet med at en japaner får barn med en engelskmann, f.eks.

Deg om det!

Jeg mener det er fint å slå vern om de ulike folkegruppers kulturelle og etniske integritet, slik at ikke hele verden blir dønn lik.

Videre vil menneskehten stå bedre rustet i møte med ulike utfordringer dersom vi har differensierte, og spesialiserte, folkegrupper som hver er tilpasset sitt unike miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, men også flere evneveike idioter (jfr. det faktum at partier som SV ligger over sperregrensen).

Hva? Er ikke du SV-mann? Trodde det mest konservative i Norge var sosialdemokrati. Medlem av perlekjedemafiaen, du da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det!

Jeg mener det er fint å slå vern om de ulike folkegruppers kulturelle og etniske integritet, slik at ikke hele verden blir dønn lik.

Videre vil menneskehten stå bedre rustet i møte med ulike utfordringer dersom vi har differensierte, og spesialiserte, folkegrupper som hver er tilpasset sitt unike miljø.

Du er altså Vigrid medlem her på forumet?!

Er du nasjonalist og / eller satanist, du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det!

Ja, da har du dine preferanser, og jeg mine. Så mye mer er det vel ikke å si om det, til syvende og sist er det dette alt koker ned til. Jeg kommer ikke til å oppleve at hele verden blir lik, så dette bekymrer meg ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frågor om moderering tas på Ris&Ros.

Link

Jag vill påminna om reglerne:

Du kan ikke bruke forumet for å drive ensidig meningspåvirkning, for eksempel gjennom konsekvent å sverte en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase.

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...