Monica1968 Skrevet 6. januar 2009 #221 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Av ca. 300 nobelprisvinnere i fysikk og kjemi er det bare 4 kvinner. Og det er nesten 50 år siden sist en kvinne vant. Fields' medalje i matematikk har aldri gått til en kvinne. Det er altså særdeles tynt grunnlag for å hevde at kvinner de er holdt tilbake av menn her. Men fakta står likevel ved: jenter gjør det bedre enn gutter på skolen. Ellers stemmer det at geniene oppigjennom historien stort sett har vært menn, uten at jeg ser på det som noe menn flest skal få NOEN SOM HELST ære for, like lite som kvinner flest skal få noen ære for at Gro Harlem Brundtland(etter min mening, og uten å ha vært fantastisk flink som statsleder)er Norges til nå beste statsminister noensinne. Nicolaisen er en flott kvinne. Uten tvil. Men etter det jeg kan se har Nikita ca. 500 ansatte. Det betyr at det er hundrevis, kanskje tusen norske selskaper som har flere ansatte. Og de er vel alle startet av menn? Hårpleie har dessuten hovedsaklig feminin interesse. Og å dekke kvinners behov er som tidligere nevnt et område der kvinner har muligheten til å dominere. I hvert fall for en kort periode. Nå er jeg av dem som ikke kan skjønne hvorfor hårpleie(og ting som går på det estetikk generelt) skal ha "mindre verdi" enn fek. biler, båter og tekniske ting? Er det fordi den førstnevnte interessen irriterer menn som ikke kan begripe hvorfor konen deres synes det er hyggelig at ting tar seg litt ut, mens sistnevnte er opplest og vedtatt som en "mandig"interesse? Menn er på alle områder mer ekstreme enn kvinner. Derfor er både de beste og verste menneskene i all vesentlighet menn. Å nekte for at menn har gjort mer jævelskap enn kvinner opp gjennom historien, er like ynkelig som å nekte for at de har gjort mest nyttig. Dette er jeg i hovedsak enig i, men jeg står fast ved at menn har gjort mer skade enn gang alt i alt(og jeg gir IKKE menn flest, i 2009, skylden for dette!). Men krig for overlevelse mot naturen og andre mennesker har alltid vært menneskets viktigste oppgave. Derfor er krig i hovedsak ført av menn. Hvis man ser NOE SOM HELST positivt med krig, så er vi på to så forskjellige planeter at det kan knapt beskrives med ord.Menneskets viktigste oppgave er selvsagt å holde fred, og ved komflinkter forhandle og komme frem til fredsavtaler. Å gå til krig er ikke en løsning, har aldri vært det og vil aldri bli det. Så igjen: hadde det ikke vært for menn, hadde vi hatt verdensfred gjennom hele historien. Det burde være et stort tankekors. At du later til å være stolt av at krig stort sett har vært, og fortsatt er, anfør av menn, synes jeg er dirkte hårreisende. Selvsagt skal man løse problemer, men igjen, det er med fredsavtaler det skal gjøres, noe mange menn dessverre ikke forstår. De mest intelligente mennene har vært valgt til krigsledere til enhver tid. Hitler, Stalin, Mao og Pol Pot var helt sikkert intelligente. Det gjør en ikke til et godt menneske, noe jeg anser som alngt viktigere enn antall poeng på iQ-skalaen. Kvinner er derimot stort sett middelmådige på alle felt og alle nivåer. Igjen hendviser jeg til at jenter gjør det bedre i alle fag enn gutter, så at det er gutter som er middelmådige på de fleste områder(men de her "flinke" til å føre krig, begå overgrep, utdøve vold etc!) Ok, Cleopatra var ikke bare elskerinnen til Cæsar. Hun var også elskerinnen til Marcus Antonius. Han var en stor statsmann og kriger, det var ikke Cleopatra. Om hun var noe stort, så var det et stort ludder. Jeg klarer ikke, uansett hvor mye jeg prøver, å anse det som interessant hvor mange menn en kvinne har til elskere. Men jeg må jo si at jeg synes det er interessant at menn kan skryte over hvor mange de har lagt med(og helst dobler det faktiske tallet når de skal fortelle om det), mens kvinner får slengt "hore"etter seg ved tilsvare oppførsel... Elizabeth 1. gjorde heller ikke mye stort. Hun tok over landet da en storhetsperiode allerede hadde begynt, og holdt det bare gående. Følgelig var hun særdeles defensiv som statskvinne. Det du skriver her er regelrett visvas! Hun forhandlet frem fredsavtaler, var med på å lage gode tider for landet og var en svært, svært god dronning av England(Jeg anbefaler deg for øvrig å lese biografien om hennes liv, så skjønner du at hun var mer enn bare en hvilken som helst statsleder). Disse to er kjente fordi de er kvinner. Nå tror jeg du har misforstått noe vesenlig her...Folk blir nemlig ikke kjent utelukkende på bakgrunn av kjønn, skjønner du. Kjære kvinner, innen skapende virksomhet er dere intet annet enn middelhavsfarere. Dere er, med unntak av en og annen frik, praktisk talt blottet for evnen til å omsette kunnskap og intelligens til noe som mange menneskeheten kan nyte godt av. Det du her påstår, er en slags sammrøre av regelrett løgn og våsete påstander. Kvinner driver så visst med skapende virksomhet, men de fleste(både kvinner og menn)gjør det ikke. Med fare for å gjenta meg selv: Jeg gir ikke menn flest æren for at Albert Einstein var et geni! For, som kjent, kvinner er generelt samrtere enn menn(de gjør det bedre på skolen, skolepresentasjoner og intelligens henger svært nøye sammen etc). Likevel elsker vi dere, respekterer dere, trenger dere og takker dere for alt dere gjør. Nøyaktig som Wal-Mart's grunder Sam Walton takker sine kassadamer. Respektere: akte, se opp til, akte som likeverdig For å si det på min måte: til tross for at menn har skyld i så godt som alt av verdens elendighet, så takker jeg dere for deres eksistens, i og med at biologien er innrettet som den er, og til tross for at verden ville vært et langt bedre sted uten dere. På den annen side tror jeg aldri kvinner vil takke menn. Mindreverdighetskompleksene sitter for hardt i. Og så gjør vi alle kvinner like, for ingen menn har mindreverdighetskomplekser, men alle kvinner har det selvsagt:ironi: Og fra et evolusjonsmessig synspunkt er det kanskje bra at kvinnen er utstyrt med et nebbete og obsternasig gemytt. Det døyver deres smerte ved å være underlegen. Underlegen er at vi gjør det bedre på skolen enn dere? Vi er vel snarere dere overlegne, det bør nå forresten være hevet over enhver tvil. Endret 6. januar 2009 av Rachel1968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 6. januar 2009 #222 Del Skrevet 6. januar 2009 Rachel, det er trist at du ikke har hatt bedre erfaringer med menn enn det du påstår å ha hatt, men jeg mener likevel ikke negative egenskaper kan generaliseres utover menn som gruppe som du velger å gjøre i dine innlegg. Dessuten er argumentasjonen din også logisk inkonsekvent, skal ta for meg et par aspekter nedenfor: I sitatet ovenfor fremsettes påstanden at de fleste grusomheter gjennom historien har vært menn. Det er for så vidt riktig, men det betyr likevel ikke at menn som gruppe er mer grusomme enn kvinner; de mannlige historiske grusomhetene består likevel av en forsvinnende liten andel menn sett opp mot det totale antall menn, noe som altså betyr at menn generelt ikke kan beskrives med slike egenskaper. Men i sitatet nedenfor som omhandlet Olav Thon og hans egenskaper skifter du mening og skriver jo selv at egenskaper som besittes av de få ikke kan tilskrives noen gruppe som helhet, og da fremstår innlegget ditt som inkonsekvent. Som du sier, og som jeg isolert sett er enig i; menn flest er ikke Olav Thon, men menn flest er heller ikke Djengis Khan. Ja, akkurat, enig i det, og dette gjelder de positive egenskapene. På samme måte, og i lys av det jeg skrev over, vil også de negative egenskapene, i kombinasjon finnes hos begge kjønn, de færreste har dem, kun få. Det du her skriver, er jeg i utgangspunktet enig i. Men det er mange menn her i denne tråden(sikter IKKE til deg)som nærmest påtar seg æren for alle store menn som har levd oppigjennom historien, og dermed innbiller seg at de tilhører et slags opphøyd kjønn. Det blir for dumt i mine øyne, derfor har jeg kritisert disse mennene som tror dette, men jeg tror på ingen måte at alle menn er onde. De er forskjellige, akkurat som kvinner er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. januar 2009 #223 Del Skrevet 6. januar 2009 Fordi dere er avhengige av menn for å få disse godene? Og hvilket kvinnesyn er det? Er det slik at fordi jeg beskriver faktum slik det er, så legger jeg for dagen et bestemt "syn"? En korrekt gjengivelse av faktum danner ikke grunnlag for å si noe om vedkommendes holdninger eller verdier. At vi var avhengige av at menn aksepterte likestilling; ja. At vi er avhengig av SAMARBEID; ja! At vi IDAG er avhengige av menn for å få dagens goder? Hvorfor? Kan du utdype det? Hvilke goder er jeg avhengig av en mann for å få, idag. Og hvorfor er jeg avhengig av ham? Det at du ser det som faktum det du kommer med, vil ikke tilsi at det faktisk ER faktum, så det som for deg er ett fakta, er for meg ditt syn på kvinner og menn. Da blir det ditt kvinnesyn, altså at kvinnen er underlegen mannen, gjør seg best i hjemmet og ikke klarer særlig annet en husarbeid. Og jo, det er her snakk om dine holdninger og verdier. men ingen klager, syter og krever mer enn nettopp vestlige kvinner! Hvorfor er det slik at de som har fått mest er de som samtidig gir minst av seg selv? og her skjønner jeg hvorfor jeg ikke skjønner ditt syn, du snakker ikke om kvinner som meg! Ikke klager, syter og krever jeg (og ihvertfall ikke over den generelle mann eller dagens goder i samfunnet), og jeg gir minst like mye av meg selv som de mennene jeg ser rundt meg. ikke rart jeg ikke har skjønt deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #224 Del Skrevet 6. januar 2009 Konservative menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 7. januar 2009 #225 Del Skrevet 7. januar 2009 Gjentar... og det festlige er at slike kommentarer blir aldri hørt. Det er bare kranglefantene som fenger oppmerksomheten. Bare en liten tanke fra meg... Det er jo ironisk at feminine og tradisjonelle kvinner gjerne ender opp med menn som ikke vet å verdsette dette, mens feminister ender opp med menn som helst ville hatt én som er tradisjonell. Jeg tror nok mange blir sammen som følge av tilfeldigheter, uten kanskje å ha reflektert så nøye over hvorvidt man egentlig passer sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 7. januar 2009 #226 Del Skrevet 7. januar 2009 At vi var avhengige av at menn aksepterte likestilling; ja. At vi er avhengig av SAMARBEID; ja! At vi IDAG er avhengige av menn for å få dagens goder? Hvorfor? Kan du utdype det? Hvilke goder er jeg avhengig av en mann for å få, idag. Og hvorfor er jeg avhengig av ham? Menn har selvfølgelig bidratt til de goder og den likestilling dagens kvinner nyter godt av. Det er dette jeg synes vi bør få litt takknemlighet for, hvilket jeg mener vi menn ikke får. Det feministiske norske samfunnet har en nedlatende holdning til menn, og stempler oss som potensielle voldskriminelle kun fordi vi er født med penis og testosteron. Dette finner jeg støtende. At jeg som mann påpeker at det rent faktisk er biologiske forskjeller på menn og kvinner betyr ikke at jeg ser ned på kvinner og anser dere som underlegne. Begge kjønn er nødvendige for å få i stand et velfungerende samfunn, og kvinner har beviselig samme IQ som menn. En interessant forskjell mellom menn og kvinner er at de deler av hjernen som behandler språk er langt mer utviklet hos kvinner. Kvinner er fra naturens side bedre til å tilegne seg språklige kunnskaper og å anvende dette. Videre kommuniserer kvinner mer effektivt og på flere plan enn menn. Menn har derimot bedre romforståelse og er bedre utstyrt i de delene av hjernen som styrer matematikk. Forskning har også vist at kvinner med høyere testosteronnivåer er bedre enn "vanlige" kvinner på disse områdene. Jeg vil anta at det samme gjelder for menn med mye østrogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 7. januar 2009 #227 Del Skrevet 7. januar 2009 Det er jo ironisk at feminine og tradisjonelle kvinner gjerne ender opp med menn som ikke vet å verdsette dette, mens feminister ender opp med menn som helst ville hatt én som er tradisjonell. Jeg tror nok mange blir sammen som følge av tilfeldigheter, uten kanskje å ha reflektert så nøye over hvorvidt man egentlig passer sammen. Og det tror jeg du har rett i. Dessverre er det jo slik at man baserer forventning på erfaring, og dermed så forventer man kanskje å bli behandlet som, eller oppleve det man har gjort i tidligere forhold. Da blir det vanskeligere å starte med blanke ark, og man ser kanskje ikke de gode tingene i hverandre... (dette er litt på siden av tråden, men det går tross alt på takknemlighet og det jeg vil kalle misforståelser...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. januar 2009 #228 Del Skrevet 7. januar 2009 Menn har selvfølgelig bidratt til de goder og den likestilling dagens kvinner nyter godt av. Det er dette jeg synes vi bør få litt takknemlighet for, hvilket jeg mener vi menn ikke får. Det feministiske norske samfunnet har en nedlatende holdning til menn, og stempler oss som potensielle voldskriminelle kun fordi vi er født med penis og testosteron. Dette finner jeg støtende. Ja, men har LATT likestillingen skje, og noen menn har helt sikkert gjort mye som har kommet kvinner til gode, også uten å bli drevet til det av kvinner. jeg velger likevel å rette min takknemlighet til de kvinner som tok opp kampen med menn, de som jobbet for at dere skulle åpne øynene og se den urettferdigheten dere sørget for at eksisterte. jeg velger altså å rette takknemligheten min mot de som aktivt jobbet for at denne utviklingen skulle skje, og ikke mot de som til slutt innså at det nok kunne være best å høre, de som etterhvert ga etter for press og lot kvinner få ta del i helt naturlige arenaer for alle, dersom man ikke setter seg selv over kun pga hva slags kjønn man er. Og dagens menn, er uansett ikke de som har gjort noe for dagens kvinners goder. Så om noen menn skal takkes for likestillingen, så er det mennene som til slutt aksepterte og ga etter for press fra kampvillige kvinner. Dagens menn bør være takknemlige ovenfor kvinnene som kjempet frem en utvikling som gjorde det naturlig for dem å se mer en kjønn, kvinner som sørget for at trauste mannfolk med kanskje litt for mye testosteron, og ett syn som gjorde at kvinner ble holdt på kjøkkenet og ikke tillatt selvstendighet og muligheten til å klare seg uten ham. Og dagens menn bør være takknemlige for at fremdeles idag, der kvinnen ofte jobber fullt, tar hun FREMDELES mesteparten av ansvaret for at hus og hjem og barn blir holdt i en stand som gjør at den er det hvilestedet vi trenger at heime er, etter lange dager på arbeid. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i at vestlige kvinner stempler menn som voldsforbrytere bare fordi de har penis, kan du utdype den litt mer også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 8. januar 2009 #229 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg har aldri sagt noe om å gå ned på kne (ikke for å takke i hvert fall, men kanskje for noe annet ); men ingen klager, syter og krever mer enn nettopp vestlige kvinner! Hvorfor er det slik at de som har fått mest er de som samtidig gir minst av seg selv? Kjelde? Eg har ikkje sett noko statistikk som viser at vestlege kvinner klager mest. Uansett klager man vel ikkje så mykje når mannen står over ein med ein kjepp og truer med bank. Blir lite klaging av sånt, sjølv om man griner seg i søvn kvar natt. Det er jo biologiske forskjeller på menn og kvinner, så det er vel bare naturlig at menn gjør mesteparten av det mannsrelaterte arbeidet, mens kvinnen gjør mesteparten av husarbeidet? Kva i biologien gjer mannen mindre eigna til å dra ein støvsugar rundtom på golvet eigentleg? :klø: Menn har selvfølgelig bidratt til de goder og den likestilling dagens kvinner nyter godt av. Det er dette jeg synes vi bør få litt takknemlighet for, hvilket jeg mener vi menn ikke får. Men du har ikkje arbeida for dette, kvifor skal du ha æra og takken? Elles er eg einig med innlegget til aline ovanfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 8. januar 2009 #230 Del Skrevet 8. januar 2009 Kjelde? Eg har ikkje sett noko statistikk som viser at vestlege kvinner klager mest. Uansett klager man vel ikkje så mykje når mannen står over ein med ein kjepp og truer med bank. Blir lite klaging av sånt, sjølv om man griner seg i søvn kvar natt. Kva i biologien gjer mannen mindre eigna til å dra ein støvsugar rundtom på golvet eigentleg? :klø: Men du har ikkje arbeida for dette, kvifor skal du ha æra og takken? Elles er eg einig med innlegget til aline ovanfor Enig med deg. Blir litt for dumt at vi skal takke alle menn for de rettighetene vi har når det er kvinner som har kjempet for dem og de mennene som har bidratt er ikke noen i denne tråden. De mener altså at de skal ha en takk for noe de ikke har gjort eller bidratt til. Det blir for dumt. Når man ikke har respekt for kvinner sånn som visse menn i denne tråden ikke har, så er internett eneste måten disse kan få mulighet til å kontakt med andre kvinner. Jeg kan godt takke både menn og kvinner for mye bra som de har bidratt med, men da velger jeg å takke enkelte, nemlig de som har bidratt og kjempet for disse godene og rettighetene. "Mennene" som skriver her har godt av et spark bak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. januar 2009 #231 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg er forøvrig heller ikke takknemlig ALLE kvinner, for den likestillingen vi har idag. Jeg er takknemlig til de kvinnene som kjempet for oss, alle de som gjorde og fremdeles jobber for kvinners rettigheter og like muligheter. DE kvinnene takker jeg, og er det menn som jobbet og jobber med det samme, takker jeg også dem. Det jeg ikke helt skjønner, er hvorfor jeg skal takke menn generellt, for noe menn generellt ikke gjør noe for. Når jeg heller ikke takker kvinner generellt, til tross for at det hovedsakelig var kvinner som sto opp og kjempet for disse godene jeg er takknemlig for, skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal takke menn. Verken kvinner eller menn, generellt idag, gjør noe spesiellt for hverandre/det annet kjønn, vi kjemper ikke for det andre kjønns rettigheter og løfter sjelden en finger for at likestillingen skal fortsette, så hvorfor fortjener da menn, generellt idag, takknemlighet fra kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 10. januar 2009 #232 Del Skrevet 10. januar 2009 Fortsatt ikke mye takk å spore! Menn er drittlei av at vi bidrar med så mye mer i forholdet enn kvinner og bare får syting, klaging og møkk i retur, det er vel det det hele går på. Nå føres det ikke statestikk hver gang ei dame sutrer, men de som har erfaring med kvinner fra ikke-vestlige land har nå videreformidlet til oss andre hvor mye lettere disse er med å gjøre enn vestlige kvinner. Norske kvinner krever mer enn de gir, de forlanger at forholdene de befinner i skal foregå på deres (feministiske) premisser, de skal hele tiden "bevise" at de kan gjøre alt menn kan, de skal "vinne" forholdet og lage problemer og vanskeligheter på pur trass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 10. januar 2009 #233 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvorfor skal vi takke DEG da?? Hva har DU gjort for meg? Nemlig, ikke en dritt!! At menn bidrar mer i forholdet er det dummeste jeg har hørt på lenge, det er hvertfall ikke sant. Alle kvinner jeg kjenner i dag er enten under utdanning eller så jobber de 100% ved siden av å ta vare på hus og barn OG mannen sin. Det er nok kvinner som jobber mest når det først skal telles opp antall arbeidstimer. Dersom noen gjør noe spesielt for meg, så takker jeg dem uavhengig av kjønn. Du "konservative mann" har aldri gjort noe for meg, så hvorfor i svarte skal jeg takke deg?? Ingenting har du gjort i likhet med de andre huleboerne på siden her. Hva med at dere takker kvinner istedet for alt vi gjør for dere. Hvem er det som både jobber og må presse ut unger? Det er på tide at du vokser opp og slutter å oppføre deg som en gammel grinebiter. Du får ingen takk og aldri kommer du til å få det heller, så du kan bare slutte. Du fortjener ingen takk og da får du heller ingen, så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #234 Del Skrevet 10. januar 2009 Norske kvinner krever mer enn de gir, de forlanger at forholdene de befinner i skal foregå på deres (feministiske) premisser, de skal hele tiden "bevise" at de kan gjøre alt menn kan, de skal "vinne" forholdet og lage problemer og vanskeligheter på pur trass! På seg selv kjenner man andre. Bytt ut kvinner med menn, og feministiske med misogynistiske, så er du ved sannhetens kjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. januar 2009 #235 Del Skrevet 11. januar 2009 og her: Menn er drittlei av at vi bidrar med så mye mer i forholdet enn kvinner og bare får syting, klaging og møkk i retur, det er vel det det hele går på. innser jeg at du faktisk bare er ute etter å provosere. Har jo hatt mine anelser, men dette var det som skulle til for å vise det. Vel kjekken, du har vært festlig å diskutere med da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaW Skrevet 11. januar 2009 #236 Del Skrevet 11. januar 2009 Fortsatt ikke mye takk å spore! Menn er drittlei av at vi bidrar med så mye mer i forholdet enn kvinner og bare får syting, klaging og møkk i retur, det er vel det det hele går på. Bitter much? Nå føres det ikke statestikk hver gang ei dame sutrer, men de som har erfaring med kvinner fra ikke-vestlige land har nå videreformidlet til oss andre hvor mye lettere disse er med å gjøre enn vestlige kvinner. Aha - alle norske menn er med i en landsomspennende konspirasjon... Stepford-planer? Norske kvinner krever mer enn de gir, de forlanger at forholdene de befinner i skal foregå på deres (feministiske) premisser, de skal hele tiden "bevise" at de kan gjøre alt menn kan, de skal "vinne" forholdet og lage problemer og vanskeligheter på pur trass! Du har en imponerende oversikt over hvordan alle landets kvinner oppfører seg, må jeg si... Eller er det også en del av konspirasjonen? Underholdende lesning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 11. januar 2009 #237 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg synes det er på tide at kvinnen bøyer seg litt her. Nå har tross alt denne kvinnefrigjøringsleken foregått lenge nok. En ting er at dere får stemmerett, men det er utenfor rimelighetens grenser at dere skal være helt likestilte. Det er tross alt mannen som er ansvarlig for velstanden dere nyter godt av. Jeg synes kvinner bør anerkjenne dette og respektere mannens overlegne posisjon. Igor Mohahahahahaha!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 11. januar 2009 #238 Del Skrevet 11. januar 2009 Hver mann produserer i snitt for 170 000 kroner mer enn hver kvinne i året. Over halvparten av dette gir vi bort til det ynkelige kjønn slik at de kan shoppe vesker og dille med interiør. Men får vi så mye som en takk tilbake? Aldri. Norske kvinner er sutrete bortskjemte barn som må kvoteres hvis de skal få en ok jobb. Oioioi, høres ut som en som har hatt en dårlig erfaring og blitt utnytta av det "svake" kjønn. Jaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amu Skrevet 11. januar 2009 #239 Del Skrevet 11. januar 2009 Fortsatt ikke mye takk å spore! Menn er drittlei av at vi bidrar med så mye mer i forholdet enn kvinner og bare får syting, klaging og møkk i retur, det er vel det det hele går på. Nå føres det ikke statestikk hver gang ei dame sutrer, men de som har erfaring med kvinner fra ikke-vestlige land har nå videreformidlet til oss andre hvor mye lettere disse er med å gjøre enn vestlige kvinner. Norske kvinner krever mer enn de gir, de forlanger at forholdene de befinner i skal foregå på deres (feministiske) premisser, de skal hele tiden "bevise" at de kan gjøre alt menn kan, de skal "vinne" forholdet og lage problemer og vanskeligheter på pur trass! Ja, du har det ille du. Omgitt av alle de trassige kvinnene i dette landet. Storforlangende kvinner som bare er ute etter å lage problemer for menn. De burde blitt sendt på kursing til et ikke-vestlig land, slik at de kunne få banket litt vett inn i skallen, og virkelig oppført seg slik det sømmer seg for kvinner. Men, hvor gikk det galt? Hva fikk kvinnen til å reise seg fra den plass mannen hadde bestemt hun skulle ha? Vet du. Jeg takker noen menn. Jeg takker noen av de herlige mennene jeg har møtt. Menneskene som ser meg som en person, et likeverdig individ. Mennene som, når de snakker om kvinner fra ikke-vestlige land, ikke drar frem hvor heldige vi i vesten er, men som håper de kvinnene en dag vil bli mannen likeverdig. Jeg er glad for alle de fantastiske kvinner og menn jeg kjenner i dette landet. Heldigvis er det mange av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 11. januar 2009 #240 Del Skrevet 11. januar 2009 Ja, du har det ille du. Omgitt av alle de trassige kvinnene i dette landet. Storforlangende kvinner som bare er ute etter å lage problemer for menn. De burde blitt sendt på kursing til et ikke-vestlig land, slik at de kunne få banket litt vett inn i skallen, og virkelig oppført seg slik det sømmer seg for kvinner. Men, hvor gikk det galt? Hva fikk kvinnen til å reise seg fra den plass mannen hadde bestemt hun skulle ha? Vet du. Jeg takker noen menn. Jeg takker noen av de herlige mennene jeg har møtt. Menneskene som ser meg som en person, et likeverdig individ. Mennene som, når de snakker om kvinner fra ikke-vestlige land, ikke drar frem hvor heldige vi i vesten er, men som håper de kvinnene en dag vil bli mannen likeverdig. Jeg er glad for alle de fantastiske kvinner og menn jeg kjenner i dette landet. Heldigvis er det mange av dem. Jeg tar av meg hatten og klapper for det innlegget her Takk og lov for at jeg også kjenner menn som tar det som en selvfølge at man har likestilte rettigheter. Ekte mannfolk krever ikke takk for at de ikke gir kvinner deng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå