Gå til innhold

Kvinnen bør takke mannen!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjelp, vi har en SÅNN her! :fnise:

Neida, jeg er på ingen måte mannssjåvinist. Jeg skulle oppriktig ønske at kvinner var like dyktige og kreative som menn. Verden hadde vært mye bedre hvis dere kunne bidra på lik linje med oss. Men det kan dere ikke, tross endeløs kvotering og tilrettelegging.

Da burde vi i det minste fått en takkedag i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg er på ingen måte mannssjåvinist. Jeg skulle oppriktig ønske at kvinner var like dyktige og kreative som menn. Verden hadde vært mye bedre hvis dere kunne bidra på lik linje med oss. Men det kan dere ikke, tross endeløs kvotering og tilrettelegging.

Da burde vi i det minste fått en takkedag i blant.

Den perfekte løsningen blir jo da hvis du skifter kjønn og kan være den sterke kvinnen av oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over halvparten av dette gir vi bort til det ynkelige kjønn slik at de kan shoppe vesker og dille med interiør.

Men får vi så mye som en takk tilbake? Aldri. Norske kvinner er sutrete bortskjemte barn som må kvoteres hvis de skal få en ok jobb.

Vet du, det jeg shopper av vesker og dill, er det ikke en mann på denne kloden som gir meg penger til. Det er ikke idag og det har aldri vært. ALDRI!!

Ikke har jeg NOENSINNE blitt kvotert inn i noen jobb heller, har hatt flere ok jobber, pga hva jeg kan og hvem jeg er, om jeg er kvinne eller mann har vært totalt uvesentlig.

Og at det ikke hadde vært noen likestilling dersom ikke menn så logikken? Var det det eneste som skjedde altså? at kvinner spurte pent om litt likestilling, og mannen tenkte at joda, vi kan alltids gi henne litt... det er kanskje urettferdig slik det er nå..

Det som vel er en greie, er at dersom menn IKKE hadde hørt kravet fra kvinner i årevis, om likestilling og like muligheter, så er det en ganske stor del av kvinner som ville gjort opprør (det var vel endel som gjorde det også).

Ved å si at kvinner skal være takknemlig mot menn for at de tillot likestilling, skal svarte/fargede også gå rundt å være evig takknemlige mot hvite mennesker da? For at de ikke lenger er undertrykket? For hadde det ikke vært for at vi var så snille, så hadde det ikke blitt noen endring?

Utvikling har hovedsakelig med at tidligere maktherrer er så snille å slippe litt på tøylene, så alle de som har blitt mer likestilt, har det med å takke pent og gjerne se ned når de tidligere maktherrene går forbi?

pføy!!

Det heiter KNIVEN i skuffen !!!!!!!!!!!!! >=(

:ler: les nå inderlig hva hun skriver nederst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heiter KNIVEN i skuffen !!!!!!!!!!!!! >=(

Det må være vondt å så til de grader avsløre for alle at man ikke er den skarpeste skjeen under teppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Selma_*

På denne takkedagen... kremt... skal man da ved frokostbordet se sin mann dypt inn i øynene og takke fordi han ikke har slått en? Skal jeg kanskje overøse ham med takknemlighet for at han ikke voldtar meg? SKal jeg ringe hjem til min far og takke ham av hele mitt hjerte for at han ikke dynket meg i syre fordi jeg hadde kjæreste da jeg var ung og ugift?

Selvfølgelig forstår vi kvinner i vesten at vi er heldigere enn kvinner som lever under andre forhold. Men vi trenger da ikke takke dere menn for det! Hva er det i så fall at dere menn mener at dere bør takkes for? At dere ikke begår kriminelle handlinger??? I så fall så betyr det at menn flest er så jævlige at de som er normale er i fåtall og spesielle fordi de klarer å styre sin trang til å undertrykke kvinner. I så fall er det menn det er noe i veien med!! ...også skal vi kvinner liksom gå på knærne å takke for at vi ikke blir mishandlet.... hallo???? Det er jo undertrykking i seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være vondt å så til de grader avsløre for alle at man ikke er den skarpeste skjeen under teppet.

Du er vel ikke den kvasseste saksen i skuffen heller? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Nei, ikke norske kvinner. Ikke bare arbeider de mindre, de gjør enklere arbeid også. Støvtørking og parfymesalg er typisk kvinnfolkarbeid. De aller mest oppegående kvinnene kan bli ansatt i personalavdelingen.

Teknologi, nyskapning og de vanskelige beslutningene tar vi menn oss av. Og slik vil det alltid være.

HAHAHAHAHAHA!!!

Jeg er kvinne og tar en mastergrad i informatikk ved UiO og får svært gode karakterer, langt over gjennomsnittet! Du er vel bare en patetisk taper som lever på dama di hvis du i det hele tatt har noen, men det tviler jeg sterkt på! Hva med damer i it bransjen, forskning, juss, medisin, økonomi og andre bransjer?? Disse er der vel kun for pynt de da?? Fy F, så patetisk du er, har ingen kontakt med virkeligheten! Tanten min er avdelingsoverlege og har både høyere stilling og mer inntekt enn mannen sin. Jeg blir så flau over dere "mannfolk/patetiske huleboere" som ikke klarer å følge med i dagens samfunn. Jeg kommer nok til å komme lengre jobbmessig enn det du noengang kommer til å klare. I fysikk klassen min på videregeånde så var det også jentene som gjorde det best. Holdninger som det du har hører ikke hjemme noe sted. Foreldrene dine burde skamme seg for å ha oppdratt et sygt og dumt menneske som deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
HAHAHAHAHAHA!!!

Jeg er kvinne og tar en mastergrad i informatikk ved UiO og får svært gode karakterer, langt over gjennomsnittet! Du er vel bare en patetisk taper som lever på dama di hvis du i det hele tatt har noen, men det tviler jeg sterkt på! Hva med damer i it bransjen, forskning, juss, medisin, økonomi og andre bransjer?? Disse er der vel kun for pynt de da?? Fy F, så patetisk du er, har ingen kontakt med virkeligheten! Tanten min er avdelingsoverlege og har både høyere stilling og mer inntekt enn mannen sin. Jeg blir så flau over dere "mannfolk/patetiske huleboere" som ikke klarer å følge med i dagens samfunn. Jeg kommer nok til å komme lengre jobbmessig enn det du noengang kommer til å klare. I fysikk klassen min på videregeånde så var det også jentene som gjorde det best. Holdninger som det du har hører ikke hjemme noe sted. Foreldrene dine burde skamme seg for å ha oppdratt et sygt og dumt menneske som deg!!!!

Æsj ja - signerer . Jeg mener menn i Norge ikke begriper hvor godt de har det og hvor jævlig bortskjemt de er - takket være at norske kvinner letter hele mannens forsørgelsesansvar og en masse med arbeid og plikter .Takket være norske damer - kan den norske mann ligge på sofa å se fotballkamper med pils i hånda ....mens husarbeid , barneoppdragelse , regninger blir betalt osv " av seg selv " tror mannen - når i virkeligheten kvinnen har hovedtyngden og gjør allt dette for barn og mannen . Menn er alltså så ufordragelig bortskjemt .Prøv å gjøre 1 dag ALLT det kvinner vanligvis gjør - så skal dere se hvor godt dere har det menn .Som sitte i sofa å bare late seg ....Fysj og fy - er så mange slike menn .

DET ENESTE DE KAN - er å diskriminere kvinner , og misunne dem for ingenting .

Kvinner skal helst ikke ha noe de skal ha sagt / el. bestemme - men dæven det forventes samtidig at hun skal jobbe som en hest både hjemme og ute .

MANNEN BØR VÆRE TAKKNEMLIG OVENFOR KVINNEN SIN - IKKE OMVENDT .

TS OVERSKRIFT ER PROVOSERENDE SOM FY .

Gud nå blir jeg sinna på ALLE LATE MENN . Fysj hvor dere UTNYTTER KVINNFOLK -MENS DERE SAMTIDIG TALER NEDSETTENDE OM OSS - SOM IKKE LIKEVERDIGE MED DERE - MENN .

Lev uten kvinner - dere fortjener ikke ha en kvinne i deres liv - når dere kan si noe så stygt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann

Jeg deler i hovedsak ikke TS åpningsinnleggs meninger, ingen skal behøve å takke noen som helst for at man behandles "ordentlig", men jeg kan forstå en del av essensen bak innlegget selv om innlegget sannsynligvis ble skrevet i affekt. Problemet i dagens samfunn er at man er veldig interessert i å omtale menn i negative vendinger, enten han er dårlig i senga, er for lat på hjemmebane eller ikke har bra nok jobb. Hvorfor er det så vanskelig for mange kvinner å innrømme at mange menn også har en del positive sider? Jeg har på min side ikke vanskelig for å innrømme at mange kvinner har mange positive sider, for eksempel den jobben de gjør i helsevesenet.

Menn må stadig godta å få slengt regelrett dritt opp i trynet, kun på grunnlag av sitt kjønn selv om hvilken som helst mann på individbasis ikke kjenner seg igjen av disse mer eller mindre nedverdigende beskrivelsene, og som det tilsvarende eksisterer minimal aksept for med motsatt kjønnsfortegn. Innlegget jeg siterer nedenfor illustrerer for eksempel noe av dette.

Æsj ja - signerer . Jeg mener menn i Norge ikke begriper hvor godt de har det og hvor jævlig bortskjemt de er - takket være at norske kvinner letter hele mannens forsørgelsesansvar og en masse med arbeid og plikter .Takket være norske damer - kan den norske mann ligge på sofa å se fotballkamper med pils i hånda ....mens husarbeid , barneoppdragelse , regninger blir betalt osv " av seg selv " tror mannen - når i virkeligheten kvinnen har hovedtyngden og gjør allt dette for barn og mannen .

Nei, for ingen menn i det hele tatt er i stand til å ta vare på seg selv eller foreta husarbeid. Og det er vel videre heller ikke slik at det er ekstremt mange menn som jobber svært mye ute, tjener penger og kan sørge for at regninger kan bli betalt. Håpløst altså.

Menn er alltså så ufordragelig bortskjemt .

Helt unødvendig drittslengning.

Prøv å gjøre 1 dag ALLT det kvinner vanligvis gjør - så skal dere se hvor godt dere har det menn .Som sitte i sofa å bare late seg ....Fysj og fy - er så mange slike menn .

DET ENESTE DE KAN - er å diskriminere kvinner , og misunne dem for ingenting .

Kvinner skal helst ikke ha noe de skal ha sagt / el. bestemme - men dæven det forventes samtidig at hun skal jobbe som en hest både hjemme og ute .

Hvem er "de"? Hvem er det mer spesifikt som ikke ønsker at kvinner skal ha noe de skal ha sagt?

MANNEN BØR VÆRE TAKKNEMLIG OVENFOR KVINNEN SIN - IKKE OMVENDT .

Hvorfor skal noen i det hele tatt takke det annet kjønn for at man som regel har det bra her i landet? Hvis du virkelig mener det du skriver er du jo ikke det fnugg bedre enn han som skrev åpningsinnlegget.

TS OVERSKRIFT ER PROVOSERENDE SOM FY .

Det er jeg enig i.

Gud nå blir jeg sinna på ALLE LATE MENN . Fysj hvor dere UTNYTTER KVINNFOLK -MENS DERE SAMTIDIG TALER NEDSETTENDE OM OSS - SOM IKKE LIKEVERDIGE MED DERE - MENN .

Lev uten kvinner - dere fortjener ikke ha en kvinne i deres liv - når dere kan si noe så stygt .

Nei, så ingen menn fortjener å ha en kvinne i sitt liv. Jeg tror vi alle bør være glade for at det har vært slik i tusenvis av år, hvis ikke kunne vi ikke sittet her og ha denne diskusjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Single menn som bor alene har kanskje ikke vaskemaskin, støvsuger og elektrske dupeditter?

De spør vel mora si om help til rengjøring, tenker jeg..........Mora må sikkert komme bærende med alt utstyret også........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Single menn som bor alene har kanskje ikke vaskemaskin, støvsuger og elektrske dupeditter?

De spør vel mora si om help til rengjøring, tenker jeg..........Mora må sikkert komme bærende med alt utstyret også........

YES ! Jeg lever sammen med en mann som mora har skjemt fullstendig bort i 30 år ..du kan vell selv tenke deg hvordan jeg har det nå ?

Jeg fikk aldri noen MANN JEG . Men en sønn på 30 år helt plustselig !

Derfor litt " sinna og bitter " på mor hans - som har ØDELAGT HAN i 30 år . Nå

har jeg adoptert BARNET hennes på 30 år .... føles det som .Oh jeg skal visst være hans " nye mamma " .....

Vanvittig slitsomt å måtte være trekkhesten og arbeidshesten ALENE .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hvordan noen kan i det hele tatt se ned på kvinner. Kvinner er dem som føder deg, barna. Kvinner er dem som lager fred. Menn er dem som kriger og lager faenskap. Hva er problemet? Kvinner er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nevne at jeg er kvinne, og har mere erfaringer innen data enn de fleste menn har. Jeg er rett og slett proff innen data. Så ikke kom her og si at jeg er feks bifil eller lesbe. Jeg har tre unger og en god mann. Og jeg kan mere data og elektrisk teknikk enn mannen min. Han er 15 år eldre enn meg og har topp utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne takkedagen... kremt... skal man da ved frokostbordet se sin mann dypt inn i øynene og takke fordi han ikke har slått en? Skal jeg kanskje overøse ham med takknemlighet for at han ikke voldtar meg?

Du skal takke mannen for at han disiplinerer deg. Dersom en kvinne stiller sin familie i dårlig lys, er det mannnens plikt å tukte henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tonje_*
Du skal takke mannen for at han disiplinerer deg. Dersom en kvinne stiller sin familie i dårlig lys, er det mannnens plikt å tukte henne.

Jeg synes ikke det der er noe å tulle med. Det finnes faktisk kvinner som lever i forhold som er livsfarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...