aline Skrevet 30. desember 2008 #21 Del Skrevet 30. desember 2008 sant, jeg svarte dritseriøst, til tross for at jeg ikke tror en plass at det er en seriøs tråd. Hvorfor gjør man det egentlig? Når man VET at det bare er tull? *aline skammer seg litt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #22 Del Skrevet 30. desember 2008 Én ting til: dere sammenligner de med hunder, noe jeg ikke skjønner helt. Hunder er da mye smartere, vennligere og penere en disse to idiotene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 30. desember 2008 #23 Del Skrevet 30. desember 2008 Kjære vene, ta nå ikke trådstarter seriøst. Da er dere like håpløse. Trur du ikkje slike haldningar eksistera? Uansett syns eg det er kjekt med diskusjonar der motparten tar veldig feil. Ein gyllen anledning til å framstå som den smarte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss~Audrey Skrevet 30. desember 2008 #24 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) øh.. ? Det er da en selvfølge at både kvinner og menn skal behandles bra. Det er ingen som skal være takknemlig for at de ikke blir slått og voldtatt! Hva er dette for lavmåls uttalelse..? Skal du liksom prøve å provosere og være morsom? "ha ha" Endret 30. desember 2008 av miss~Audrey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coronas Skrevet 30. desember 2008 #25 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg ville ikke lagt skylden på sånne som meg. Hvis du ser på verdenshistorien, og hvor lite kvinner har bidratt, er det enkelt for enhver å se hva som er rimelig fordeling av ansvar og rettigheter. 'Frigjøringen' har gått altfor langt. Hvis noen skal ha skylden for vanskelige situasjoner for kvinner i andre land, må det være kvinnene som ikke føyer seg tilstrekkelig. Der har for eksempel muslimske jenter mye å lære av av 1900-tallets Tyskland. Kvinner har prøvd bidra i alle år, det er bare det at mannen ikke ville at kvinnen skulle det ved å brenne dem på bål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 31. desember 2008 #26 Del Skrevet 31. desember 2008 TS, regner med at du glemte et i slutten av innlegget ditt? Ellers er jeg helt og fullstendig uenig i at kvinner ikke har bidratt. Kvinnene har som regel vært de som har vært hjemme og holdt samfunnene i gang når mennene har vært ute og kjempet sine mer eller mindre håpløse / idiotiske kriger. Og hvis argumentene til TS hadde stemt så er det jo merkelig at hjelpeorganisasjoner verden over foretrekker å gi støtte og microlån til kvinnene fremfor mennene, men erfaringen viser at pengene som regel blir brukt mye mer fornuftig når de går til kvinnene. For øvrig føler jeg at jeg bidrar litt her og nå, når jeg sitter her høygravid slik at befolkningsveksten kan holdes oppe på et minimumsnivå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 31. desember 2008 #27 Del Skrevet 31. desember 2008 Dette er en skam! Vi bør innføre en årlig festdag i den norske kalenderen som heter "Dagen for takknemmelige kvinner". Den dagen bør norske kvinner gå i tog og kreve at alle menn i alle land blir like snille som norske menn! Særlig! Haha. *host* Kvinnesynet i noen andre land kan godt oppdateres et par (hundre) hakk, men vi kvinner i norge burde takke mannen? *ler seg skakk* Joda, skal huske å takke pappa for alt det psykiske stresset han har gitt meg opp igjennom jeg xD Dessuten skal jeg takke alle de ubrukelige "guttene" som var så "snille" gjennom hele skoletida, de er helt like enda. Det er noen gode individer der ute, men ingen generell "takk" fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudeluttan Skrevet 31. desember 2008 #28 Del Skrevet 31. desember 2008 Uff, det tristeste med dette er at jeg faktisk kjenner/kjenner til flere med dette kvinnesynet.. Så kan liksom ikke ta den helt på tull heller. Men blir bare trist jeg, har en vennine som har fått sånne menn til å snu- kansje jeg skulle sendt henne rundt i verden? De eneste mennene vi har å takke er de som støttet kvinnefrigjøringen, når vi omtrent ikke kunne puste pga. korsett (som sikker mannen fant ufatelig "sexy=S) Og så klart våre fedre hvor enn forskrudde dere er til tider : takk for genene gitt. Uff, Nei. Håper alle får en fin dag jeg, blir litt sint av å lese sånne innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #29 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg blir så provosert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 31. desember 2008 #30 Del Skrevet 31. desember 2008 Dere kvinne er rare as , vi menn den aristke rasen er best "vi menn den aristke rasen er best"... hva BETYR det? hvis du skal være så jævlig kul, så lær deg hva det du prøver å tøffe deg med heter i det minste. Og, hva slags setningsoppbygning er det der? Den er totalt ulogisk for meg ihvertfall. Du fremstår ikke som smartest ihvertfall, selv om du påstår å være best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. desember 2008 #31 Del Skrevet 31. desember 2008 Dere kvinne er rare as , vi menn den aristke rasen er best "vi menn den aristke rasen er best"... hva BETYR det? hvis du skal være så jævlig kul, så lær deg hva det du prøver å tøffe deg med heter i det minste. Og, hva slags setningsoppbygning er det der? Den er totalt ulogisk for meg ihvertfall. Du fremstår ikke som smartest ihvertfall, selv om du påstår å være best. Det er nok ikke den skarpeste gaffelen i skuffen vi har med å gjøre her . <--- *vifter iherdig med ironiflagget slik at alle skal skjønne at jeg vet jeg blander og vrir på metaforer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 31. desember 2008 #32 Del Skrevet 31. desember 2008 *fniser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #33 Del Skrevet 31. desember 2008 Hver mann produserer i snitt for 170 000 kroner mer enn hver kvinne i året. Over halvparten av dette gir vi bort til det ynkelige kjønn slik at de kan shoppe vesker og dille med interiør. Men får vi så mye som en takk tilbake? Aldri. Norske kvinner er sutrete bortskjemte barn som må kvoteres hvis de skal få en ok jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 31. desember 2008 #34 Del Skrevet 31. desember 2008 Hver gang jeg åpner en avis, slår det meg: Norske kvinner mangler takknemlighet! Jeg leser om land der kvinner tvinges til å bære burka og straffes med pisking og halshugging, dersom en mann voldtar dem. Jeg leser om land der 8-årige jenter nektes skilsmisse fra ektemenn i 40-årene, og der skolejenter dusjes med etsende syre, hvis de ikke holder seg innendørs. Fra min egen barndom husker jeg en pakistansk gutt som fortalte meg at faren hans pleide å slå kvinnene i familien med pisk under fotsålene, dersom de ikke adlød ham. Når jeg tenker på alt dette, slår det meg hvor utrolig takknemlige norske kvinner burde ha vært overfor norske menn. Joda, det er mannen som er det sterke kjønn! Norske menn kunne ha valgt å behandle kvinnene sine akkurat like ille som nevnt ovenfor. I stedet behandles norske kvinner som dronninger og bæres frem på silkeputer. Men er de takknemlige? Å nei da! I stedet skriker de opp om enda mer kvinnekvotering - det være seg i næringslivet eller ved universitetet. Dette er en skam! Vi bør innføre en årlig festdag i den norske kalenderen som heter "Dagen for takknemmelige kvinner". Den dagen bør norske kvinner gå i tog og kreve at alle menn i alle land blir like snille som norske menn! Herregud, man kan ikke ta dette innlegget alvorlig! Hvorfor skal man takke for noe som er en selvfølgelig rettighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 31. desember 2008 #35 Del Skrevet 31. desember 2008 Må vel bare tilføye at de land med likestilling har høyere økonomisk produktivitet enn kvinneundertrykkende land. Ifølge Verdensbanken er likestilling sosialøkonomisk smart... Kvinner arbeider mer enn menn, men får mindre betalt. Så menn: VOKT DERE for at vi en dag VIRKELIG gjør opprør og tar rotta på dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 31. desember 2008 #36 Del Skrevet 31. desember 2008 OK, jeg synes selvfølgelig at åpningsinnlegget er satt på spissen. Men med 30 år der mannen har vært betraktet som problemet, kunne det vel være på sin plass å si noe positivt om det som norske menn har bidratt til. For det kan jo heller ikke stikkes under en stol at mannens situasjon av feministene har vært betraktet som idealsituasjonen. Derfor har kvinner de samme muligheter og rettigheter som menn har idag. (faktisk noen flere rettigheter) Jeg synes ikke kvinner skal være takknemlige for at de blir behandlet som folk. Men når det er sagt, så kan man faktisk også gi menn kreditt for mye av det som faktisk er bra i samfunnet vårt. Det hadde faktisk ikke vært noen kvinnefrigjøring hvis ikke menn hadde sett fornuften og det rettferdige i dette. I tillegg kan vi jo si at velferdssamfunnet er blitt til med menns medvirkning, og her kommer jo bl.a. alle de rettigheter og velferdsordningene som kvinner har i forbindelse med fødsler. Den velstanden som de fleste nyter godt av, er blitt til på grunn av at menn har jobbet hardt for det. Det er selvfølgelig ikke slik at det bare kan takkes menn at vi har det godt her i landet. Kvinnene har også bidratt sterkt til det. Men man får av og til en følelse av at kvinner flest mener at vi har det godt her i landet til tross for at vi har menn her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #37 Del Skrevet 31. desember 2008 Kvinner arbeider mer enn menn, men får mindre betalt. Nei, ikke norske kvinner. Ikke bare arbeider de mindre, de gjør enklere arbeid også. Støvtørking og parfymesalg er typisk kvinnfolkarbeid. De aller mest oppegående kvinnene kan bli ansatt i personalavdelingen. Teknologi, nyskapning og de vanskelige beslutningene tar vi menn oss av. Og slik vil det alltid være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #38 Del Skrevet 31. desember 2008 så kan man faktisk også gi menn kreditt for mye av det som faktisk er bra i samfunnet vårt. Hadde det ikke vært for kreative og dyktige menn hadde vi ikke hatt støvsugere, vaskemaskiner eller engangsbleier.. Men får vi noen takk fra det pengeødslende kjønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 31. desember 2008 #39 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg tror du har et lite problem jeg, Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #40 Del Skrevet 31. desember 2008 Må vel bare tilføye at de land med likestilling har høyere økonomisk produktivitet enn kvinneundertrykkende land. Ifølge Verdensbanken er likestilling sosialøkonomisk smart... Selvfølgelig er det smart. Det er som når dyktige sjefer i McDonald's organiserer bedriften slik at hundretusener av burgerflippere kan bidra til verdiskapning. Men får vi noen takk for at vi tilrettelegger alt for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå