Isbjørn Skrevet 31. desember 2008 #81 Del Skrevet 31. desember 2008 I år tenkte jeg at jeg ikke skulle holde lav profil (i motsetning til tidligere år), og fortalte alle som spurte hva jeg skulle gjøre at jeg faktisk ikke var invitert noen plasss og det så ut som at jeg måtte sitte for meg selv. Alle trakk bare på skuldrene og sa "jaja, synd for deg da...", i stedet for å invitere meg til den festen de skulle på eller arrangere selv. Fikk ikke akkurat mer selvtillit av det. Det skal ikke være en norm hvordan man feirer nyttårsaften, men gjerne tradisjoner.. men aller best er jo at man feirer på en måte man trives best med. Dere må ikke bli trist eller miste selvtilliten pga av å ikke ha blitt invitert.. det er flere som er alene og dessuten er det jo bare en kveld i året.. prøv å gjøre det beste ut av situasjonen, ha det koselig og fint med dere selv og nyt ro og stillheten som finnes alt for lite opp gjennom året.. det er best å nyte tida som man har kun for seg selv, og hvis dere enda ikke har gjort det, så kan dere nyte den tiden til å bli kjent med seg selv litt bedre og prøve å være fornøyd med seg selv, situasjonen sin og med det dere er og har.. slapp dere av og elsk dere selv slik dere er som mennesker! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 31. desember 2008 #82 Del Skrevet 31. desember 2008 I år tenkte jeg at jeg ikke skulle holde lav profil (i motsetning til tidligere år), og fortalte alle som spurte hva jeg skulle gjøre at jeg faktisk ikke var invitert noen plasss og det så ut som at jeg måtte sitte for meg selv. Alle trakk bare på skuldrene og sa "jaja, synd for deg da...", i stedet for å invitere meg til den festen de skulle på eller arrangere selv. Fikk ikke akkurat mer selvtillit av det. å, det høres trist ut. Føler med deg. jeg har ikke hørt noe fra noen av vennene mine enda.. det er litt skuffende synes jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isbjørn Skrevet 31. desember 2008 #83 Del Skrevet 31. desember 2008 Ei av venninnene mine som jobber i kveld lurte plutselig på om hun kunne komme innom meg etter jobb, så da blir jeg ikke helt alene i kveld likevel da, selv om hun ikke kommer før i elleve-tida. Det var jo hyggelig da, alltid koselig at folk har lyst til å komme til meg. Fikk sms fra verten på den ene festen jeg var bedt på om at jeg var savnet også, føles litt godt på en måte. Men jeg angrer ikke på at jeg har holdt sofa'n i kveld, jeg kjenner at jeg ikke har så mye overskudd om dagen, og jeg skal holde meg helt edru i kveld, så får jeg en mye bedre og mye mer produktiv dag i morgen, heeelt uten hodepine Oi, så koselig det da! :-) Det blir nok deilig å få besøk likevel, slikt har du tid for deg selv men får likevel besøk senere i kveld.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 31. desember 2008 #84 Del Skrevet 31. desember 2008 Ja, det smeller her også. Irriterende syns jeg. Vet om flere som skulle skyte opp tidlig for barna sin del, men kan ikke barna sove som vanlig og så vekkes ved midnatt om det er så nøye at de får med seg rakettene :klø: Lar de seg ikke vekke ved midnatt så lar de seg ikke vekke... Jeje, her er neste film i gang og best av alt ute SNØR det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isbjørn Skrevet 31. desember 2008 #85 Del Skrevet 31. desember 2008 Ja, det smeller her også. Irriterende syns jeg. Vet om flere som skulle skyte opp tidlig for barna sin del, men kan ikke barna sove som vanlig og så vekkes ved midnatt om det er så nøye at de får med seg rakettene :klø: Lar de seg ikke vekke ved midnatt så lar de seg ikke vekke... Jeje, her er neste film i gang og best av alt ute SNØR det Ja, ute snør det her også, så fint!!! :-) Starter andre filmen jeg nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 31. desember 2008 #86 Del Skrevet 31. desember 2008 å, det høres trist ut. Føler med deg. jeg har ikke hørt noe fra noen av vennene mine enda.. det er litt skuffende synes jeg.. Ja, jeg hadde glatt invitert mine venner som skulle feiret alene, om jeg så var alene med mannen eller med familien eller. Mine venner er såpass gode venner at jeg gjerne har dem med ved sånne anledninger. Men det går gjerne ikke begge veier da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DingDong Skrevet 31. desember 2008 #87 Del Skrevet 31. desember 2008 Merker meg at veldig mange her føler seg "utstøtt" type; vennene mine bad meg ikke med, og så videre. Ikke frekt ment, men er dere passive selv? Har dere invitert noen hjem til dere for å feire, eller forventer dere å være gjester på andres fester? Hvis du mener du burde fått være med på disse festene, så hadde det jo strengt tatt bare vært å slengt ut i luften at man ville være med. Skjønner at dere har hintet, men når folk ikke tar det, så si det i klar tale, hehehe. Selv koser jeg meg her på KG, har tom fire pils her, haha. Stusselig vil kanskje folk mene, men det tar da jeg rennafart og driter i. Hadde jeg villet være et annet sted, så har jeg flere par sko nede i gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 31. desember 2008 #88 Del Skrevet 31. desember 2008 Ja, jeg hadde glatt invitert mine venner som skulle feiret alene, om jeg så var alene med mannen eller med familien eller. Mine venner er såpass gode venner at jeg gjerne har dem med ved sånne anledninger. Men det går gjerne ikke begge veier da Nei det er det som er problemet. jeg hadde stilt opp om jeg visste at noen av dem var alene eller noe annet. Men de er veldig opptatt med å feire sammen med sin/e kjære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isbjørn Skrevet 31. desember 2008 #89 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Nei det er det som er problemet. jeg hadde stilt opp om jeg visste at noen av dem var alene eller noe annet. Men de er veldig opptatt med å feire sammen med sin/e kjære. Ja, det ville jeg også ha gjort, men jeg kjente dessverre ingen som var alene også.. Nå har jeg laget gløgg, så hvis noen får lyst på gløgg, er det bare å komme! Endret 31. desember 2008 av Isbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DingDong Skrevet 31. desember 2008 #90 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Nei det er det som er problemet. jeg hadde stilt opp om jeg visste at noen av dem var alene eller noe annet. Men de er veldig opptatt med å feire sammen med sin/e kjære. Den ser jeg absolutt. For et par år siden hadde jeg fest, og gjennom voksenopplæringen hadde jeg blitt kjent med en fyr av utenlandsk opprinnelse. Denne fyren var nyskilt og i slutten av 20-årene, tolket det som om han var en smule deprimert. Nytt land, nyskilt osv... Hjemme hos meg var det rimelig intimt lag, med noen få nære venner, likevel dro jeg frem talatuten og inviterte ham. Da fikk jeg et kraftig og intenst, JA! Han kom kjørende og drakk ikke, men det var tydelig at han satte pris på det. Det gjorde meg all warm and fuzzy inside. Faktisk den beste nyttårsaftenen jeg noen sinne har hatt Endret 31. desember 2008 av DingDong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 31. desember 2008 #91 Del Skrevet 31. desember 2008 Merker meg at veldig mange her føler seg "utstøtt" type; vennene mine bad meg ikke med, og så videre. Ikke frekt ment, men er dere passive selv? Har dere invitert noen hjem til dere for å feire, eller forventer dere å være gjester på andres fester? Hvis du mener du burde fått være med på disse festene, så hadde det jo strengt tatt bare vært å slengt ut i luften at man ville være med. Skjønner at dere har hintet, men når folk ikke tar det, så si det i klar tale, hehehe. Selv koser jeg meg her på KG, har tom fire pils her, haha. Stusselig vil kanskje folk mene, men det tar da jeg rennafart og driter i. Hadde jeg villet være et annet sted, så har jeg flere par sko nede i gangen. Jeg hadde føl meg frekk ved å invitere meg selv til noen andre. De er oppegående nok til å vite om de vil invitere noen eller ikke, og klar tale burde vær unødvendig. Selv blant gode venner. Alle jeg kjenner har hatt en klar plan/et opplegg med sin/hos sin familie eller lignende og da er det nyttesløst å prøve å invitere dem hjem til meg. Men om det var omvendt hadde jeg ikks stusset Ble invitert hjem til noen i fjor og det var kjempekoselig og jeg vil tørre å påstå at jeg oppførte meg veldig pent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DingDong Skrevet 31. desember 2008 #92 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg hadde føl meg frekk ved å invitere meg selv til noen andre. De er oppegående nok til å vite om de vil invitere noen eller ikke, og klar tale burde vær unødvendig. Selv blant gode venner. Frekk, hvorfor? For det første er det tydelig hva man prøver på når man hinter, for det andre så er det dem som er "frekke" nok til å overse hintingen og ikke invitere deg. Ser likevel poenget ditt, men uansett... Faen, det er jo litt hyggelig her også da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 31. desember 2008 #93 Del Skrevet 31. desember 2008 Ja, det ville jeg også ha gjort, men jeg kjente dessverre ingen som var alene også.. Nå har jeg laget gløgg, så hvis noen får lyst på gløgg, er det bare å komme! mmm, gløgg, det hørtes godt ut, tror jammen meg jeg har ingredienser i huset jeg også. Sikkert litt for langt til deg Den ser jeg absolutt. For et par år siden hadde jeg fest, og gjennom voksenopplæringen hadde jeg blitt kjent med en fyr av utenlandsk opprinnelse. Denne fyren var nyskilt og i slutten av 20-årene, jeg var i midten av 20-årene. Hjemme hos meg var det rimelig intimt lag, med noen få nære venner, likevel dro jeg frem talatuten og inviterte ham. Da fikk jeg et kraftig og intenst, JA! Han kom kjørende og drakk ikke, men det var tydelig at han satte pris på det. Det gjorde meg all warm and fuzzy inside. Faktisk den beste nyttårsaftenen jeg noen sinne har hatt Nettopp, og jeg kjenner mange som er som deg, men kjenner også de som helst ikke inviterer andre enn de nærmeste(familie/slekt). Men folk må få feire som de vil. Jeg har ikke krav på å feire med noen Hadde det ikke vært for at jeg måtte jobbe i dag så hadde jeg garantert kjørt hjem til familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 31. desember 2008 #94 Del Skrevet 31. desember 2008 Frekk, hvorfor? For det første er det tydelig hva man prøver på når man hinter, for det andre så er det dem som er "frekke" nok til å overse hintingen og ikke invitere deg. Ser likevel poenget ditt, men uansett... Faen, det er jo litt hyggelig her også da? Jeg er enig med deg, men folk er jo forskjellige. Og ja, syns heller ikke det er så verst her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 31. desember 2008 #95 Del Skrevet 31. desember 2008 Merker meg at veldig mange her føler seg "utstøtt" type; vennene mine bad meg ikke med, og så videre. Ikke frekt ment, men er dere passive selv? Har dere invitert noen hjem til dere for å feire, eller forventer dere å være gjester på andres fester? Hvis du mener du burde fått være med på disse festene, så hadde det jo strengt tatt bare vært å slengt ut i luften at man ville være med. Skjønner at dere har hintet, men når folk ikke tar det, så si det i klar tale, hehehe. Selv koser jeg meg her på KG, har tom fire pils her, haha. Stusselig vil kanskje folk mene, men det tar da jeg rennafart og driter i. Hadde jeg villet være et annet sted, så har jeg flere par sko nede i gangen. I utgangspunktet skulle jeg på fest men den ble avlyst for noen dager siden. Siden det ikke var så mange dager igjen til nyttårsaften og jeg visste at de fleste hadde planer, så gadd jeg ikke spørre om å få bli med noen steder. Jeg vet at det er dumt å forvente at noen spør meg. Men jeg vil ikke trenge meg på heller. Spesielt fordi de fleste bare skal være sammen med kjæresten sin. Der hadde jeg ikke følt meg helt komfortabel uansett. Men de fleste vet faktisk at jeg sitter alene hjemme. Jeg vet at om jeg hadde vist at noen var alene hjemme idag så hadde jeg tatt kontakt og spurt åssen det gikk. Fordi sånn er jeg. Men men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DingDong Skrevet 31. desember 2008 #96 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Nettopp, og jeg kjenner mange som er som deg, men kjenner også de som helst ikke inviterer andre enn de nærmeste(familie/slekt). Men folk må få feire som de vil. Jeg har ikke krav på å feire med noen Hadde det ikke vært for at jeg måtte jobbe i dag så hadde jeg garantert kjørt hjem til familien Ja, jeg ble slik ved å bli utelatt selv. Da bestemte jeg meg for å bli inkluderende, og det føles godt. Kvelden ble litt merkelig for de andre, siden jeg var den eneste som kjente ham. Du vet, språkbarriere osv. Synes forøvrig han var modig som kom, siden han var "alene" og ikke kjente noen på den lille intime festen. Til de som ikke er inkluderende, så tenker jeg bare at slik må de få være. Familien, ja. Jeg ble invitert opp til pappa og dama hans, men jeg synes de skulle få kose seg litt med godt drikke og litt intimitet i dag. Jeg var der på julaften, og det var veldig trivelig. Pappa smilte til meg da jeg avsto fra tilbudet, jeg tror han hadde skitne tanker om hvordan han ville feire det nye året, hehehehe Endret 31. desember 2008 av DingDong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. desember 2008 #97 Del Skrevet 31. desember 2008 Ikke frekt ment, men er dere passive selv? Har dere invitert noen hjem til dere for å feire, eller forventer dere å være gjester på andres fester? Hehe, nei. Hadde jeg hatt venner som bodde nærmere enn 30 mil herfra så kunne jeg gjerne invitert noen, men for det første er det lang og for det andre feirer de med folk i sitt nærmiljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isbjørn Skrevet 31. desember 2008 #98 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) mmm, gløgg, det hørtes godt ut, tror jammen meg jeg har ingredienser i huset jeg også. Sikkert litt for langt til deg Hvem vet, kanksje er du ja naboen min??? ;-) Endret 31. desember 2008 av Isbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isbjørn Skrevet 31. desember 2008 #99 Del Skrevet 31. desember 2008 hmm.. nå har mobilen blitt stille.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 31. desember 2008 #100 Del Skrevet 31. desember 2008 Ja, jeg ble slik ved å bli utelatt selv. Da bestemte jeg meg for å bli inkluderende, og det føles godt. Kvelden ble litt merkelig for de andre, siden jeg var den eneste som kjente ham. Du vet, språkbarriere osv. Synes forøvrig han var modig som kom, siden han var "alene" og ikke kjente noen på den lille intime festen. Jeg tror egentlig at veldig mange land er mye varmere enn det Norge er. Vi er ikke så gjestfrie som vi vil ha det til, de fleste av oss i alle fall... Hvem vet, kanksje er du ja naboen min??? ;-) Hihi, ja, hvem vet, men om du er en av mine naboer så hadde jeg blitt veldig, veldig overrasket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå