Gå til innhold

Alene på nyttårsaften

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva skal dere andre spise på nyttårsaften da? Jeg orker ikke "styre" med pinnekjøtt til bare meg selv, det er liksom en rett som jeg foretrekker å lage/spise med andre :)

:ler: Jeg har faktisk pinnekjøtt. Synes det er enklere å lage til en enn taco, selv om jeg er enig i at taco er godt. Det blir bare så mange ingredienser til sistnevnte så jeg må spise det ørti dager på rad føler jeg.

Spiste aldri pinnekjøtt før, men nå er det julas høydepunkter i middagsveien (har det både julaften og nyttårsaften). Må jo tilføye at jeg spiser lite fårekjøtt ellers i året, så det blir litt ekstra stas bare av den grunn.

Dessert har jeg faktisk også i kveld (det hadde jeg ikke julaften). Laget gelé og vaniljesaus i går, nemlig. Ja, det er fullt lov å le av den :fnise: , men regnet med jeg kom til å bli så mett av pinnekjøttet at det var det eneste jeg kunne tenkes å orke. Foreløpig blir det med tanken for jeg ble mett, men regner med jeg får ryddet plass til en porsjon litt senere på kvelden.

Apropos rydde, må se om jeg orker stable meg ut i søpla med potet- og kålrotskrell. Kan ikke ha det liggende inne i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke reaksjoner får dere på at dere er hjemme alene?

Ikke fått noen særlig reaksjon fra noen venner. Jeg hadde håpet at noen av de nære vennene mine hadde brydd seg mer. Alle er sammen med sin kjære og når jeg ikke har noen så blir det jo sånn. Jeg valgte selv å være hjemme idag. Kunne dratt til foreldrene mine men nei.. Og jeg kunne sikkert spurt noen om å bli med på fest men nei.. Men jeg må innrømme at jeg håper folk sender mld i løpet av kvelden.

Nå sendte eksen en godt nytt år mld. Jaja, han koser seg sikkert på en eller annen fest. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også alene.. Er mitt eget valg, kunne vært sammen med familie eller hintet fremfor venner at jeg ikke hadde noe å gjøre, men har ikke noe lyst til flatfyll, måtte tenke på å komme seg hjem og altfor fulle personer rundt meg. Syns egentlig det er helt greit, men andre syns synd på meg og da begynner vel tankene å virre litt også..

Har spist meg mett på rømmegrøt (namnam) og sitter nå med laptopen på fanget og tv'en på..

Skal stikke innom i løpet av kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått noen særlig reaksjon fra noen venner. Jeg hadde håpet at noen av de nære vennene mine hadde brydd seg mer. Alle er sammen med sin kjære og når jeg ikke har noen så blir det jo sånn. Jeg valgte selv å være hjemme idag. Kunne dratt til foreldrene mine men nei.. Og jeg kunne sikkert spurt noen om å bli med på fest men nei.. Men jeg må innrømme at jeg håper folk sender mld i løpet av kvelden.

Nå sendte eksen en godt nytt år mld. Jaja, han koser seg sikkert på en eller annen fest. :sukk:

mange meldinger her også, så jeg vurderer om å slå av mobilen for at det blir litt mer fredelig, men men, det er vel ikke veldig sosial.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Kjører solo, jeg også. Er sliten etter jobb, og orker ikke no styr. Er ikke hjemme, men har det vel som Cata der, så faktorenes orden... ;) Men jeg blir nok å stikke nesa ut av vinduet når klokka slår midnatt. Finfin utsikt over byen jeg er i. Deretter er det tilbake i bingen, eller KG, med gnagsår og gangsperr, hehe. Skulle egentlig hatt pinnekjøtt. Men akkurat i skrivende stund bikker jeg ned i senga litt, med årets kjipeste kebab innafor beltet. Tror det blir no hurtiglaget no.

Og blir det for ille, får jeg overbevise den søte kinesiske jenta døra nedenfor at vi har endel særegne norske nyttårstradisjoner ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i det hele tatt. Ettersom jeg har vært det noen år nå, så er folk blitt så vant til det at de ikke hever et øyebryn en gang. Men kan for så vidt ikke huske at noen har reagert på nyttårsaftenene mine noen gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen i det hele tatt. Ettersom jeg har vært det noen år nå, så er folk blitt så vant til det at de ikke hever et øyebryn en gang. Men kan for så vidt ikke huske at noen har reagert på nyttårsaftenene mine noen gang. ;)

Nei men, da reagerer jeg og ønsker deg en riktig koselig kveld likevel, er også alene hjemme i kveld, men trives ganske godt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, jeg må lage meg noe god mat ja, selv om det ikke er noe avansert.

Steke opp laks og ørretskaker, koke fullkornspasta og frese opp en soppmiks med litt purre og paprika, enkel og deilig middag synes jeg. Og godt nå etter masse tung og feit julemat.

Har nettopp laget fruktsalat til dessert, med blåbær! :) og har en liten boks italiensk sitronsorbet som jeg skal ha ved sidenav.

litt sjokolade til kvelden og en boks pappas hjemmelagde marsipan, og har store planer om å poppe litt poppkorn. :)

pynte meg tenkte jeg på, men gidder ikke. Tusler rundt i treningsbukse og diiiiiger hettegenser, for øyeblikket med en totalt svart mudmask i hele ansiktet.... tenkte ett øyeblikk at det hadde jo vært kos om noen stakk innom, men kjære min jeg er glad det ikke er dagen for det. Hadde garantert skremt fanden på flatmark.... *flirer*

skal snart sette igang med maten, før jeg siger ned i sofaen med min nyinnkjøpte varmepute, pledd, nypleid meg og god mat. Og en film.... selv om jeg er litt usikker hvilken jeg skal se enda.

Har ikke fortalt det til så mange, en jeg fortalte det til, reagerte med at "neih, JEG kunne da ikke det, jeg var jo såååå sosial!"

og.... ja, det er kanskje akkurat derfor jeg velger det? Fordi resten av tiden, har jeg gjerne altfor lite tid alene, bare med meg selv, uten å ha altfor mye jeg burde-burde.

så jeg fant ut at jeg sier det til få, de få andre jeg har nevnt det for, har bare sagt at det høres deilig ut, så det er igrunnen greit. :)

nei, nå må maske vaskes av, skal vi se om jeg ser ut som en naturlig skjønnhet nå da.... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rudolfen
Bor i en liten by, alle utesteder er enten stengt eller har lukkede selskap. Ungene er hos faren og venner er enten i syden eller skal ha familiekos med mann og barn..trist å tenke på at jeg blir sittende alene på nyttårsaften, vurderer å legge meg tidlig da men med alt fyrverkeriet som går i lufta er jo det umulig.

Har en kamerat da..som vil feire med meg, alene, men han har sterke følelser for meg og forventer i så fall en romantisk aften og jeg har ikke følelser for han så jeg må nok takke nei til det tilbudet.

Noen fler som går en ensom kveld i møte???

Ja, - ble plutselig syk og holder meg hjemme på nyttårsaften selvom jeg ble invitert til flere fester. Men er ikke krise da ............

Ligger hjemme alene med søt kattunge som liker å slikke på armen min, og

så er det mange bra filmer på tv, - og skal lage god middag

Musikk. Klager ikke ;D

Vel, de som er alene, kan dra på byn å treffe andre folk og blir kjent med de da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Skulle egentlig på fest eller ut med venninne, men det ble ikke noe av. Jeg har ikke fortalt noen at jeg er alene hjemme. Rett og slett fordi jeg var i superhumør til å få gjort unna noe kjedelig listverksmaling. Sånt humør er bare å benytte seg av, så nå er jeg snart ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop spist middag hos en god vennine med familien hennes jeg. Utrolig hyggelige folk! Så hjem til min egen å slappe av med de. Synes dette er korslig måte å tilbringe nyttårsaften jeg. Hadde egentli planer om å feste og drikke med hotell og alt, men blir heller hjemme pga andre ting. Så er riktinok "alene"(18 år med familie, er vel å kalles alene) men koser meg for fordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist mat nå og er temmelig mett, så jeg venter litt med desserten tenker jeg ;)

Ser en god film og slapper av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_moi_*

Alene her og. Dvs jeg er med foreldrene mine, (er 23), men det føles ut som om jeg feirer alene ettersom det sto mellom dette og være alene. Håper virkelig jeg har litt andre planer neste nyttårsaften. Selv har jeg holdt en lav profil ang hva jeg skal nyttårsaften pga er "redd" for at folk skal synes synd på meg.

Tilfeldigheter gjorde at jeg ikke hadde noen andre å være med i kveld. Mange skal feire alene som par har jeg inntrykk av, andre befinner seg langt unna avstandsmessig. Får gjerne inntrykk av at normen er fancy middager og morsomme fester, menmen...Ingen god følelse, men orker ikke deppe av den grunn. Kvelden er snart over, ser fram til morgendagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det skal være. :)

Hva har folkene til mat / dessert i dag da?

Kjøpte meg en Oreodream kake til dessert. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Alene her og. Dvs jeg er med foreldrene mine, (er 23), men det føles ut som om jeg feirer alene ettersom det sto mellom dette og være alene. Håper virkelig jeg har litt andre planer neste nyttårsaften. Selv har jeg holdt en lav profil ang hva jeg skal nyttårsaften pga er "redd" for at folk skal synes synd på meg.

I år tenkte jeg at jeg ikke skulle holde lav profil (i motsetning til tidligere år), og fortalte alle som spurte hva jeg skulle gjøre at jeg faktisk ikke var invitert noen plasss og det så ut som at jeg måtte sitte for meg selv. Alle trakk bare på skuldrene og sa "jaja, synd for deg da...", i stedet for å invitere meg til den festen de skulle på eller arrangere selv. Fikk ikke akkurat mer selvtillit av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....for øyeblikket med en totalt svart mudmask i hele ansiktet.... tenkte ett øyeblikk at det hadde jo vært kos om noen stakk innom, men kjære min jeg er glad det ikke er dagen for det. Hadde garantert skremt fanden på flatmark.... *flirer*

:ler: Kanskje like greit at ingen stakk innom mens du gikk rundt som maskert skjønnhet i allfall.

Nå har jeg kost meg med Politiskolen 1 på TVN ;) . Filmens kvaliteter kan diskuteres, men den har høy mimrefaktor så det ble i så måte et fornøyelig gjensyn. Har hatt et par telefonsamtaler med familien også.

Og desserten er fortært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år tenkte jeg at jeg ikke skulle holde lav profil (i motsetning til tidligere år), og fortalte alle som spurte hva jeg skulle gjøre at jeg faktisk ikke var invitert noen plasss og det så ut som at jeg måtte sitte for meg selv. Alle trakk bare på skuldrene og sa "jaja, synd for deg da...", i stedet for å invitere meg til den festen de skulle på eller arrangere selv. Fikk ikke akkurat mer selvtillit av det.

Isj, det var kjipt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også spist mat, og er stappmett :) Laget meg en enkel pastarett jeg, var så godt at. Sjelden jeg lager middag bare til meg selv, er nesten en liten begivenhet nyttårsaften verdig...

Ute smeller det og smeller det, og har gjort det jevnt siden sjutida.. folk klarer bare ikke å vente til tolv, det synes jeg er kjedelig. Det høres ikke ut som om rakettforbudet har spilt noen særlig rolle, folk har nok fått tak i "pinne" raketter likevel.

Ei av venninnene mine som jobber i kveld lurte plutselig på om hun kunne komme innom meg etter jobb, så da blir jeg ikke helt alene i kveld likevel da, selv om hun ikke kommer før i elleve-tida. Det var jo hyggelig da, alltid koselig at folk har lyst til å komme til meg. Fikk sms fra verten på den ene festen jeg var bedt på om at jeg var savnet også, føles litt godt på en måte. Men jeg angrer ikke på at jeg har holdt sofa'n i kveld, jeg kjenner at jeg ikke har så mye overskudd om dagen, og jeg skal holde meg helt edru i kveld, så får jeg en mye bedre og mye mer produktiv dag i morgen, heeelt uten hodepine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...