Gjest Gjest_Amalie_* Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Hei, I går natt ca kl 02.00 på natten så jeg fra vinduet mitt at naboen sin datter på 13 eller 14år snek seg ut av vinduet. Vi bor i et todelt hus. Dem bor oppe vi bor nede. Jeg kjenner ikke naboen godt. Har hatt noen korte samtaler med henne. Hyggelighetsfraser. Men jeg har mob nr hennes. Hadde dere sagt fra til moren at datteren hennes snek seg ut midt på natten?? Eller er det ikke min sak?? Hmm
Gjest Gjest_amalie_* Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 ooops sorry fikk lagt den ut 2 ganger...
tingeling Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Hei, I går natt ca kl 02.00 på natten så jeg fra vinduet mitt at naboen sin datter på 13 eller 14år snek seg ut av vinduet. Vi bor i et todelt hus. Dem bor oppe vi bor nede. Jeg kjenner ikke naboen godt. Har hatt noen korte samtaler med henne. Hyggelighetsfraser. Men jeg har mob nr hennes. Hadde dere sagt fra til moren at datteren hennes snek seg ut midt på natten?? Eller er det ikke min sak?? Hmm Ja, jeg tror faktisk det. For jeg hadde virkelig ønsket at noen hadde sagt ifra hvis det var min datter det gjaldt.
(-:Vesla:-) Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Ja, det hadde jeg nok sagt ifra om.
Involvert Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Hei, I går natt ca kl 02.00 på natten så jeg fra vinduet mitt at naboen sin datter på 13 eller 14år snek seg ut av vinduet. Vi bor i et todelt hus. Dem bor oppe vi bor nede. Jeg kjenner ikke naboen godt. Har hatt noen korte samtaler med henne. Hyggelighetsfraser. Men jeg har mob nr hennes. Hadde dere sagt fra til moren at datteren hennes snek seg ut midt på natten?? Eller er det ikke min sak?? Hmm Jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort. Jeg er litt sjenert så jeg vet ikke om jeg hadde konfrontert moren, men det er nok den lureste tingen å gjøre. Spesielt hvis det er noe denne tenåringer kommer til å gjenta......
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Min stemor ble en gang oppmerksom på at datteren i leiligheten under hadde en fest (ikke uvanlig den sommeren, siden moren hennes var borte) det det ikke ble røyket Prince, for å si det sånn. Hun tok forsiktig kontakt med moren på Facebook, og sa at "Anna" hadde hyppigere fester enn moren trodde, og at de ble røyket litt av hvert- men ikke at det nødvendigvis var Anna som røyket. Det ble tatt imot med stor takk, og moren behandlet det pent nok til at datteren også er vennlig den dag i dag. Jeg ville definitivt ha sagt noe, og også ønsket at noen hadde sagt noe til meg, hvis det var min datter.
Gjest Ingeniøren Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville ikke sagt noe. Dette er ikke noe jeg føler at jeg har rett til å blande meg inn i. Det må noe mer til enn bare det å snike seg ut.
Far til 2 Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Jeg sa en gang fra til en bekjent om at hans sønn gjorde det samme som det ts beskriver. Og selv om han først ikke trodde det så ble det gjort noe. Sønnen hans er noen år eldre enn mine barn og selv om han ikke likte at jeg sladret synes det som om han idag forstår at jeg gjorde det. Vi (sønnen hans og jeg) er ihvertfall gode venner når vi treffes og prater gjerne sammen lenge .
Gjest Molly84 Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Jeg hadde definitivt sagt ifra. Hadde også satt stor pris på å få beskjed hvis det var min datter det gjaldt.
Piper Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Jeg hadde sagt i fra, for jeg ville at de skulle sagt i fra til meg også om det var ett av mine barn. Og der syns jeg det er de voksnes ansvar å bry seg, for tenåringene klarer ikke å passe på seg selv uansett hvor mye de vil.
Gjest care Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 Jeg hadde satt pris på om noen hadde sagt i fra til meg, så ja, jeg hadde sagt i fra.
The Kitten Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville ikke sagt fra, fordi jeg ikke anser det som min sak.
Full_Storm Skrevet 29. desember 2008 #13 Skrevet 29. desember 2008 Jeg hadde satt pris på om noen hadde sagt i fra til meg, så ja, jeg hadde sagt i fra. jepp
cilja Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville ikke sagt fra, fordi jeg ikke anser det som min sak. Sjønner ikke slikt. Til syvende og sist har vi vel alle et ansvar å passe på hverandre. Det sier seg selv at en ung tenåringsjente ikke har noe med å snike seg ut vinduet midt på natten. Alle sjønner vel at hun ikke bare skal ut å gå en liten trimtur. Jeg hadde sagt ifra med en gang. Sikkert ikke hyggelig for foreldrene at barnet dere er observert på denne måten, men de burde bli takknemlig at noen bryr seg nok til å si ifra slik at de kan forsøke å gjøre noe med det.
Gjest Gjest_amalie_* Skrevet 29. desember 2008 #15 Skrevet 29. desember 2008 Jeg skrev faktisk meld : Hei, Vet at det ikke er min sak, men sikkert greit for deg å vite at datteren din akkurat snek seg ut av vinduet Hilsen nabo`n. Men jeg feiget ut og trykket ikke på send. Men om jeg ser det igjen, da skal jeg helt klart si ifra. Faktisk så blir jeg beskymret for jenta, ikke lett å være tenåringsjente. Og man kan fort havne i situasjoner man ikke vil være i.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 Hei, I går natt ca kl 02.00 på natten så jeg fra vinduet mitt at naboen sin datter på 13 eller 14år snek seg ut av vinduet. Vi bor i et todelt hus. Dem bor oppe vi bor nede. Jeg kjenner ikke naboen godt. Har hatt noen korte samtaler med henne. Hyggelighetsfraser. Men jeg har mob nr hennes. Hadde dere sagt fra til moren at datteren hennes snek seg ut midt på natten?? Eller er det ikke min sak?? Hmm Hvem tenåring har vel ike gjort dette? meg selv inkludert. Det var spennende, så er det juleferie nå. Så langt har jeg ikke vilet sgt noe,men om det fortsetter etter nyttår,midt i uken og foreldre har lagt seg...da hadde jeg tatt kontakt. for tenåringens skyld, og for morens skyld. Når du vet de må snike seg yt vinduet, da er det ulovlig...
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville helt klart sagt ifra. Og jeg ville blitt VELDIG GLAD om du sa ifra til meg. Jeg er mamma til en nybakt femtenåring.
tiedemannsteddy Skrevet 30. desember 2008 #18 Skrevet 30. desember 2008 Jeg synes du på nåværende tidspunkt ikke skal si i fra, da det godt kan være at moren vet om dette. Men om du skulle se at det gjentar seg ville jeg gitt beskjed. Jeg registrerer at mange synes det ikke er deres sak, så du kan jo gjerne formulere det slik som at du tilfeldigvis var våken, å ble bekymret fordi du så noen som drev på utenfor sent, og trodde det kunne være innbruddstyver, men var glad for at det var hennes datter osv. "Uheldigvis" nevne det for moren,,,, Men på nåværende tidspunkt nei, men er det noe som gjentar seg ville jeg sagt fra av hensyn til både mor og datter...
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #19 Skrevet 30. desember 2008 Jeg synes du på nåværende tidspunkt ikke skal si i fra, da det godt kan være at moren vet om dette. Hvorfor skal datteren har behov for å snike seg ut gjennom vinduet dersom moren er klar over at hun drar gatelangs på natterstid?
Gjest care Skrevet 30. desember 2008 #20 Skrevet 30. desember 2008 Sjønner ikke slikt. Til syvende og sist har vi vel alle et ansvar å passe på hverandre. Det sier seg selv at en ung tenåringsjente ikke har noe med å snike seg ut vinduet midt på natten. Alle sjønner vel at hun ikke bare skal ut å gå en liten trimtur. Jeg er så enig så enig med deg i dette. Alle voksne har et ansvar for barna i vårt samfunn, uansett. Den likegyldigheten blant voksne i dag er så skremmende. Barn som stikker av, går beruset omkring, skader seg, eller gråter bør alle voksen ta seg tid til, det er nå min overbevisning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå