aline Skrevet 15. januar 2009 #121 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg er enig i at damer som går ned i stillingsprosent, eventuelt er husmødre, bør få pensjonspoeng for å kompensere for dette. --- Dette bør jo være et tankekors for alle de kvinnene som tar ut skilsmisse i hytt og gevær (de fleste skilsmisser initieres visstnok av kvinner, urimelig nok). Dersom det å være hjemmeværende husmor, skal være noe man velger istedenfor betalt yrke, så bør det kompenseres i forhold til pensjon ja. DA er det ett reelt valg for de kvinnene som faktisk kunne tenke seg dette, og som har en mann som tjener godt nok alene til å kunne forsørge henne/betale henne for den jobben hun gjør i hjemmet. --- så du mener vi skal tilbake til der kvinnen må bli i forhld som er ødeleggende for henne, fordi hun er økonomisk avhengig av mannen? Ett skritt frem og tre skritt tilbake, utvikling er noe skumle greier, hæ? nei, alt var mye bedre i gamle dager... *fniser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #122 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg velger å tro på pensumlitteraturen for psykologistudeter ved UiO. Tro på hva du vil, men ikke forvent at andre skal tro på sprøytet ditt. Major depression and dysthymia affect twice as many women as men. This two-to-one ratio exists regardless of racial and ethnic background or economic status. The same ratio has been reported in eleven other countries all over the world. http://www.psychologyinfo.com/depression/women.htm While one may wonder if these differences are an artifact of society, research suggests that is not the case. Across many different societies, the rates of schizophrenia and bipolar disorder are the same. And while depression occurs in different societies at different times at different rates, the symptoms are always the same and the gender ratio is always two to one. "There is some profound biological message we need to decode," concluded Dr. Hyman. http://suicideandmentalhealthassociationin...onmenwomen.html Lykkeundersøkelsene viser at folk har oppgitt høyest lykke i Vesten på 50-tallet, like it or not. Bla, bla. Hvor er sammenhengen med feminismen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #123 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvis dere hadde forstått hva det vil si å være en ekte husmor, så hadde dere sett hvilken ultimat oppgave det er. og hvor høy verdi den har. Det er ikke undertrykkende i det hele tatt, tvert imot. - Man får muligheten til å kose seg med barna i oppveksten deres, stelle og lage et trivelig hjem, ta seg av matlaging fra bunn (med friske og gode ingredienser og ikke ferdigmat fulle av E-stoffer som skader alle familiens helse), tid til å utvikle seg selv og dyrke hobbyer +++ Ved å være ei flid og god husmor som tar oppgavene i hjemmet med stolthet og hengir seg til mannen, så vil dere få absolutt alt dere vil ha tilbake (og mer til). Dere får plenty kjærlighet, plenty omsorg, blir forsørget og har det rett og slett trivelig med en lykkelig familie. Det verste jeg hører er når kvinner sier "vi har bein i nesa" og "vi har egne meninger". Nei, dere har ikke egne meninger, dere har blitt proppet fulle av propaganda om at husmorrollen er slavedrift, underkastende og noe man skal dele på. Videre har dere blitt indoktrinert med et syn om at menn er onde, og helst har dere i løpesnor mellom kjøkken og soverom, så vokn opp! Menn vil akkurat det samme som dere - være lykkelige, så slutt å syt med slike indoktrinerte argumenter og tenk litt gjennom hvorfor du tenker slik du gjør. Kvinner har gått fra å være selve fundamentet i hjemmet og familien, til å bli noen frittgående tøser som søker oppmerksomhet ved å vise kløft, trutmunn og male seg for gud&hvermann. Jeg forstår ikke hvorfor kvinner vil se deilige ut for andre enn mannen de elsker, hva er vitsen med å legge opp til seksuell oppmerksomhet, når du allerede er gift? Wtf? Jeg har stor respekt for husmorrollen. Jeg synes det er kjempeflott at noen kvinner velger den livsstilen, har ei venninne med to barn som har vært husmor i 6 år, og jeg respekterer henne for det. MEN jeg vet godt med meg selv at den livsstilen ikke passer for meg. har lyst til å utforske hvor langt jeg kommer i jobben min, jeg elsker det jeg driver med. Fordi jeg ønsker selvrealisering (omg egoistisk!) gjør det meg ikke til en frittgående tøs eller hva faen.. og jeg sminker meg ikke for at jeg vil at alle skal knulle meg, men fordi jeg er stolt av kroppen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hetti_* Skrevet 15. januar 2009 #124 Del Skrevet 15. januar 2009 Mange idealiserer den hjemmeværende husmoren på 50-tallet. Det var kun på den tiden man hadde mulighet til å konsentrere seg om hjemmet og mannen, deretter barna, fullt ut. Før den tid var det kun kvinner i velstående hjem som hadde den muligheten. Noen var selvfølgelig lykkelige mens andre var det ikke, sånn er det også nå. Det er ikke lett idag, ved å vise kløft, trutmunn og gå med sminke og se bra ut så er vi frittgående tøyter men hvis vi ikke steller oss og ser bra ut så blir vi kritisert ut fra hvor flotte russiske eller asiatiske damer er -de er så feminine mens norske damer ser ut som traktorlesber som ingen mann vil ha. Når Konservativ mann får spørsmålet om han er villig til å sørge for at kona får opptjening til pensjonen sin så svarer han at hjemmeværende må få pensjonspoeng, han svarer ikke på spørsmålet om han vil opprette pensjonssparing for sin kone - dvs. om han er villig til gjennom sin inntekt å innbetale til hennes pensjon. Når det gjelder fraskilte eldre kvinner på minstepensjon etter et langt liv hvor de har stelt for mann og barn så er det ofte ikke disse kvinnene selv som har valgt skilsmisse, men gjerne mannen som har funnet seg en yngre kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 17. januar 2009 #125 Del Skrevet 17. januar 2009 Tro på hva du vil, men ikke forvent at andre skal tro på sprøytet ditt. Major depression and dysthymia affect twice as many women as men. This two-to-one ratio exists regardless of racial and ethnic background or economic status. The same ratio has been reported in eleven other countries all over the world. http://www.psychologyinfo.com/depression/women.htm While one may wonder if these differences are an artifact of society, research suggests that is not the case. Across many different societies, the rates of schizophrenia and bipolar disorder are the same. And while depression occurs in different societies at different times at different rates, the symptoms are always the same and the gender ratio is always two to one. "There is some profound biological message we need to decode," concluded Dr. Hyman. http://suicideandmentalhealthassociationin...onmenwomen.html Bla, bla. Hvor er sammenhengen med feminismen? Undersøkelsen du viser til har tydeligvis konkludert annerledes enn forskningsmateriale i bøkene til UiO. Angående sammenheng mellom lykke og feminisme, så er min tese følgende: 1) Før feminismen var folk lykkeligere generelt. 2) Etter innføringen av feminismen har føl generelt, og kvinner spesielt, blitt mer ulykkelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 17. januar 2009 #126 Del Skrevet 17. januar 2009 Det er ikke lett idag, ved å vise kløft, trutmunn og gå med sminke og se bra ut så er vi frittgående tøyter men hvis vi ikke steller oss og ser bra ut så blir vi kritisert ut fra hvor flotte russiske eller asiatiske damer er -de er så feminine mens norske damer ser ut som traktorlesber som ingen mann vil ha. Kan dere ikke dolle dere opp og gifte dere og få barn mens dere fortsatt er unge og flotte, da? Hvorfor må dere vente med å gifte dere og få barn til dere er gamle og grå? Når Konservativ mann får spørsmålet om han er villig til å sørge for at kona får opptjening til pensjonen sin så svarer han at hjemmeværende må få pensjonspoeng, han svarer ikke på spørsmålet om han vil opprette pensjonssparing for sin kone - dvs. om han er villig til gjennom sin inntekt å innbetale til hennes pensjon. Når det gjelder fraskilte eldre kvinner på minstepensjon etter et langt liv hvor de har stelt for mann og barn så er det ofte ikke disse kvinnene selv som har valgt skilsmisse, men gjerne mannen som har funnet seg en yngre kvinne. Jeg har tro på en sammenblandet økonomi der vi legger alt i en "pott". Hva angår disse kvinnene du viser til så får de da en god slump gjennom ordningen med felleseie. De få damene som sitter med minstepensjon etter å ha blitt skilt har enten vært gift med menn med svært liten formue, eller inngått ektepakt om særeie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perhaps Skrevet 17. januar 2009 #127 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg merker meg stadig, i høyere og høyere grad, hvordan kvinner forlanger mer og mer av sine menn. Her på Kvinneguiden ser jeg stadig tråder som går på menns kvaliteter, både overfladisk og ellers. Her er et lite utvalg av det jeg har merket meg:Han jobber for myeHan er for latHan gjør for lite hjemmeHan er ikke der for barnaMenn bør være minst 180 høyeHan er dårlig i sengaHan har liten snurrebassHan har stor kukHan setter ikke pris på det jeg gjørOg slik fortsetter det i det evindelige. I tillegg merker jeg meg at når damer/kvinner/jenter kommer sammen, så er det for å bashe mennene sine. De sitter rett og slett og snakker drit om sin egen partner! Man kan si mye rart om menn, men vi sitter ikke og snakker drit om konene våre altså. Hvorfor er jenter slik? Det er jo rett og slett overfladisk, falskt og ondsinnet! I tillegg begynner jeg å lure på om kvinner sitter og tror at vi er der kun for å tilfredstille deres behov!?!?! PS: Henvis meg gjerne til et "manneforum", der menn sitter slik og basher konene sine. Det tviler jeg på at eksisterer. Et liknende forum for menn eksisterer muligens ikke (?) muligens fordi menn ikke har et behov for å diskutere og drøfte kvinner. Menn liker, så vidt jeg har fått med meg, ikke å drøfte for å drøfte. Kvinner er kjent for å ta opp temaer og aspekter de er fornøyd med og ikke fornøyd med: uten nødvendigvis å løse det som om det var et akutt problem som må finne en løsning. Menn er kjent for å holde seg unna diskusjoner om andre og for å synes at slikt er uvesentlig. Derfor er det nok ikke så mange likennde forum for menn av menn. Derimot finnes det mange konkrete internettforum for menn som har mange bilder av nakne damer. Menn liker det. Da slipper de å snakke og diskutere: de kan bare se på. En slags passiv holdning, om du vil. Menn vil gjerne diskutere samfunnshendelser. De liker ikke å kritisere andre personer. Vel, unntatt Carl-Erik Grimstad og Ari Behn da...og en rekke andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cybergirl Skrevet 18. januar 2009 #128 Del Skrevet 18. januar 2009 I tillegg merker jeg meg at når damer/kvinner/jenter kommer sammen, så er det for å bashe mennene sine. De sitter rett og slett og snakker drit om sin egen partner! Min venninnegjeng er sånn at vi foretrekker å snakke sammen om typene våres framfor å bli dengt i veggen og få blåmerker når vi konfontrerer partnerne våres om ting. Jeg må alltid tenke over hva jeg sier til samboeren min. Skjønner ikke at det er så gale å snakke "drit" om egen partner når det faktisk eksisterer, det er jo ikke sånn at vi sitter og lyger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 18. januar 2009 #129 Del Skrevet 18. januar 2009 Min venninnegjeng er sånn at vi foretrekker å snakke sammen om typene våres framfor å bli dengt i veggen og få blåmerker når vi konfontrerer partnerne våres om ting. Jeg må alltid tenke over hva jeg sier til samboeren min. Hvis du har en samboer som denger deg i veggen fordi du konfronterer han, så håper jeg du innser at du er i et farlig forhold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cybergirl Skrevet 18. januar 2009 #130 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvis du har en samboer som denger deg i veggen fordi du konfronterer han, så håper jeg du innser at du er i et farlig forhold? Han er bare så sjalu. Kan ha 3 kant med han og en kamerat, det går greit, men jeg kan ikke snakke med, gå på restaurant eller kino eller noe sånt med kameraten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 18. januar 2009 #131 Del Skrevet 18. januar 2009 Han er bare så sjalu. Kan ha 3 kant med han og en kamerat, det går greit, men jeg kan ikke snakke med, gå på restaurant eller kino eller noe sånt med kameraten. Og dette forholdet er du lykkelig i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cybergirl Skrevet 19. januar 2009 #132 Del Skrevet 19. januar 2009 Og dette forholdet er du lykkelig i? ja..altså det er jo ting jeg ikke kan si til han men til venninnene mine, og vi krangler en gang i blant, men det gjør vel de fleste? Sist han hisset seg opp var det fordi jeg var på restaurant og ut på byen etterpå med kameraten, og da han fikk greie på det ble han ganske så forbanna... men jeg er jo glad i han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 19. januar 2009 #133 Del Skrevet 19. januar 2009 ja..altså det er jo ting jeg ikke kan si til han men til venninnene mine, og vi krangler en gang i blant, men det gjør vel de fleste? Sist han hisset seg opp var det fordi jeg var på restaurant og ut på byen etterpå med kameraten, og da han fikk greie på det ble han ganske så forbanna... men jeg er jo glad i han. Hva mener du med "hisse seg opp"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ut! Skrevet 20. januar 2009 #134 Del Skrevet 20. januar 2009 ja..altså det er jo ting jeg ikke kan si til han men til venninnene mine, og vi krangler en gang i blant, men det gjør vel de fleste? Sist han hisset seg opp var det fordi jeg var på restaurant og ut på byen etterpå med kameraten, og da han fikk greie på det ble han ganske så forbanna... men jeg er jo glad i han. Dette forholdet kommer til å ødelegge deg, kom deg ut så fort som råd. Det hjelper ikke hvor mye du er glad i han så lenge han ikke har respekt for deg og er tilsvarende glad i deg. Uten å kjenne han annet enn fra det du skriver her så virker det på meg som at han er en type som er glad i deg så lenge du gjør som han vil. Alle fortjener bedre enn dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cybergirl Skrevet 20. januar 2009 #135 Del Skrevet 20. januar 2009 Hva mener du med "hisse seg opp"? synes egentlig det blir litt tøft å skrive detaljert om den episoden her akkurat nå... men det gikk bra, han har snakket med kameraten også og ordnet opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cybergirl Skrevet 20. januar 2009 #136 Del Skrevet 20. januar 2009 Dette forholdet kommer til å ødelegge deg, kom deg ut så fort som råd. Det hjelper ikke hvor mye du er glad i han så lenge han ikke har respekt for deg og er tilsvarende glad i deg. Uten å kjenne han annet enn fra det du skriver her så virker det på meg som at han er en type som er glad i deg så lenge du gjør som han vil. Alle fortjener bedre enn dette. jeg vet at han er veldig glad i meg også, er bare av og til at ting blir litt komplisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 20. januar 2009 #137 Del Skrevet 20. januar 2009 jeg vet at han er veldig glad i meg også, er bare av og til at ting blir litt komplisert. Du skriver om blåmerker og at han hisser seg opp, det tolkes jo litt dithen at han slår deg. Hvis det er tilfelle, så spiller det ingen rolle "hvor glad han er i deg". Jeg vet ikke hvor gammel du og han er, eller hva slags forhold dere har, men utfra det jeg leser så ringer alle alarmbjeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 21. januar 2009 #138 Del Skrevet 21. januar 2009 enig med Pjukset, dersom han faktisk slår deg, lager blåmerker på deg og kontrollerer deg, så betyr det ingenting hvor glad du vet han er i deg, da bør du komme deg vekk, helst før han blir værre en han allerede er. det er utrolig mange som har kimset av en mann som ødelegger dem, fysisk og/eller psykisk, tenkt at han har det nok ikke godt, og at man jo elsker hverandre..... det går nok bra, han slutter nok skal du se. Vel, slår han nå, så slutter han ikke! Det tør jeg faktisk garantere deg. Slår han eller er voldelig på andre måter nå, er sannsyneligheten adskillig høyere for at han blir værre en bedre. ang en fremtid med en mann som misshandler deg, ønsker du deg barn? Dersom du gjør, hvordan ser du for deg å ha barn med en mann som slår barnas mor? Ønsker du å utsette små barn for enten å se sin mor med stadige blåmerker og redsel i blikket hver gang ting blir "litt komplisert", eller i værste fall slår han også barna. Jo lenger du venter med å gå, jo vanskeligere blir det å komme seg unna, og om det er slik at han slår eller gjør annet som for andre en deg vil regnes som mishandling, så VIL du på ett tidspunkt måtte komme deg unna. Håper for guds skyld at du har skrevet slik at vi missforstår, at han ikke gjør deg noe i det hele tatt og at han verken gir deg blåmerker eller prøver å styre deg/kontrollere deg på annen måte, heller tusen misforståelser her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cybergirl Skrevet 21. januar 2009 #139 Del Skrevet 21. januar 2009 ja syns at dere overdriver, er det bare meg her inne som gjør som typen sier og spør han om lov til ting?, feks. hvis jeg skal ut på byen med venninner så spør jeg alltid om lov. (bare et eks. jeg kom på i farten) Nei Aline, selvfølgelig hadde jeg aldri utsatt barn for noe sånt, jeg elsker jo barn, og får helt vondt inni meg når jeg hører om barn som ikke har det godt. Eneste måten han er kontrollerende på er i forbindelse med meg og andre menn, men muligens det er min egen feil hvis jeg kanskje "flørter" litt med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. januar 2009 #140 Del Skrevet 21. januar 2009 ja syns at dere overdriver, er det bare meg her inne som gjør som typen sier og spør han om lov til ting?, feks. hvis jeg skal ut på byen med venninner så spør jeg alltid om lov. (bare et eks. jeg kom på i farten) Nei Aline, selvfølgelig hadde jeg aldri utsatt barn for noe sånt, jeg elsker jo barn, og får helt vondt inni meg når jeg hører om barn som ikke har det godt. Eneste måten han er kontrollerende på er i forbindelse med meg og andre menn, men muligens det er min egen feil hvis jeg kanskje "flørter" litt med de. Jeg spør aldri typen om lov til noe, og har aldri spurt noen av tidlegere typer om lov til noe. Kjære deg, du trenger ikke spørre om lov for å kunne gå ut med vennene dine! Det at han er kontrollerende, uansett grunn, og du faktisk unnskylder han og legger skylden på deg selv, er veldig alvorlig! Du nevnte tidligere blåmerker, men unngår stadig spørsmålet om han slår deg? Hvor gamle er dere? Jeg håper du for din egen del kommer deg ut av dette forholdet, jobber med deg selv, og finner deg en mann som gir deg et trygt forhold basert på respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå