Gå til innhold

Kvinner

DingDong

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett bilder av menn i 50-årene med smellvakre, blonde jenter i starten av 20-årene fra Russland og Ukraina og hørt hvordan disse jentene har oppført seg eksemplariske gjennom 5-10 års lykkelig ekteskap med disse mennene, så tror jeg nok en mann som meg (i slutten av 20-årene) greit skal finne langt bedre alternativer østover enn hva man kan finne her.

Oppført seg eksemplariske? Les: nikkedukker som står på pinne for mannen? Ja vær så snill og let østover, du har tydeligvis ikke nok selvtillit til å håndtere en kvinne med egne meninger og litt bein i nesa. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppført seg eksemplariske? Les: nikkedukker som står på pinne for mannen? Ja vær så snill og let østover, du har tydeligvis ikke nok selvtillit til å håndtere en kvinne med egne meninger og litt bein i nesa. Lykke til :)

Det er jo selvfølgelig bare norske kvinner som har egne meninger og bein i nesa :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig bare norske kvinner som har egne meninger og bein i nesa :roll:

Det har jeg aldri sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppført seg eksemplariske? Les: nikkedukker som står på pinne for mannen?

Jeg ser det heller slik at mange vestlige menn oppfører seg fantastisk, men at det gjerne må en russisk dame til for å vite å sette pris på det. Norske damer leter gjerne med lys og lykter etter bagateller de kan krangle over, russiske damer ser vel ikke det som et behov.

Ja vær så snill og let østover, du har tydeligvis ikke nok selvtillit til å håndtere en kvinne med egne meninger og litt bein i nesa. Lykke til :)

Selvtillitt har jeg nok av, i mine (tidligere) ungdomsår var jeg rett ut overdrevent arrogant.

Jeg ønsker imidlertid ikke damer med "bein i nesa" (les: gir lite samtidig som de krever mye, ser gjerne ikke ut, men oppfører seg som divaer allikevel, føler at et ekteskap er noe som skal "vinnes" og ektemannen som en fiende som skal nedkjempes osv.)

Jeg forventer mer av en potensiell partner enn hva de fleste norske kvinner er i stand til å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvtillitt har jeg nok av, i mine (tidligere) ungdomsår var jeg rett ut overdrevent arrogant.

Arroganse er det sikreste tegn på mangel på selvtillit, du vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arroganse er det sikreste tegn på mangel på selvtillit, du vet det?

Deg om det. Da jeg er svært vellykket både innen karriere og idrett har i hvert fall jeg store tanker om meg selv, og forventer derfor en kvinne av en meget høy standard dersom jeg skal gå inn i et forhold.

En kamerat av meg uttalte "dama mi ser ikke ut, men så lenge hun kan koke kaffe og spre beina får det være greit". Nå gjør hun ikke noen av delene, men poenget er at de fleste menn finner seg i norske damers adferd og forfall av den enkle grunn at de ikke er ambisiøse nok til å ta seg selv i nakken og si "dette holder ikke, jeg prøver utlandet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deg om det. Da jeg er svært vellykket både innen karriere og idrett har i hvert fall jeg store tanker om meg selv, og forventer derfor en kvinne av en meget høy standard dersom jeg skal gå inn i et forhold.

En kamerat av meg uttalte "dama mi ser ikke ut, men så lenge hun kan koke kaffe og spre beina får det være greit". Nå gjør hun ikke noen av delene, men poenget er at de fleste menn finner seg i norske damers adferd og forfall av den enkle grunn at de ikke er ambisiøse nok til å ta seg selv i nakken og si "dette holder ikke, jeg prøver utlandet".

Det er allmen viten at arroganse skyldes mangel på selvtillit. Og det viser du også nå igjen ved å påpeke hvor vellykket du er. En persom med selvtillit har ikke behov for å hevde seg slik du gjør. Det at du syns godt om deg selv er det ingen tvil om, du syns altfor godt om deg selv...arrogant pops to mind :)

Resten av innlegget ditt får meg bare til å riste på hodet, men når jeg tenker meg om så det meste du sier meg til å riste på hodet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allmen viten at arroganse skyldes mangel på selvtillit. Og det viser du også nå igjen ved å påpeke hvor vellykket du er. En persom med selvtillit har ikke behov for å hevde seg slik du gjør. Det at du syns godt om deg selv er det ingen tvil om, du syns altfor godt om deg selv...arrogant pops to mind :)

Resten av innlegget ditt får meg bare til å riste på hodet, men når jeg tenker meg om så det meste du sier meg til å riste på hodet..

Pjukset: det er ingen vits i å diskutere med konservativ mann. Han er så full av vrangforestillinger at det gjør fysisk vondt å lese innleggene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjukset: det er ingen vits i å diskutere med konservativ mann. Han er så full av vrangforestillinger at det gjør fysisk vondt å lese innleggene hans.

Jeg trodde vi måtte tilbake til 1920 for å få inne en mann av hans kaliber. Men jeg lærer noe nytt hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_heisan_*
Bare det at en kvinne bruker ordet "skal" i store bokstaver viser hvor innbitt, trassig og vrang hun er. Hun har bestemt seg hun, det skal ikke fires eller vises fleksibilitet, hun vil ikke diskutere alternative løsninger, hun SKAL, hun SKAL, hun SKAL!!!!

Etter å ha sett bilder av menn i 50-årene med smellvakre, blonde jenter i starten av 20-årene fra Russland og Ukraina og hørt hvordan disse jentene har oppført seg eksemplariske gjennom 5-10 års lykkelig ekteskap med disse mennene, så tror jeg nok en mann som meg (i slutten av 20-årene) greit skal finne langt bedre alternativer østover enn hva man kan finne her.

Min mann og jeg har blitt enige om at vi SKAL dele på oppgavene i hjemmet.

Du har sett menn i 50-årene med jenter i starten av 20-årene og som har vært lykkelige gift i 5-10 år? Da giftet jentene seg tidlig, er det snakk om barneekteskap? Hvis du har vært gift i 10 år når du er i starten av 20-årene - når giftet du deg da? Noe med logikken her som brister og som gjør at jeg tror du sitter og fantaserer opp fakta. Jeg betviles ikke at det finnet lykkelige ektepar hvor hun er fra Ukraiana eller Russland, det er ikke der det ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_heisan_*

Du har sett menn i 50-årene med jenter i starten av 20-årene og som har vært lykkelige gift i 5-10 år? Da giftet jentene seg tidlig, er det snakk om barneekteskap? Hvis du har vært gift i 10 år når du er i starten av 20-årene - når giftet du deg da? Noe med logikken her som brister og som gjør at jeg tror du sitter og fantaserer opp fakta. Jeg betviler ikke at det finnes lykkelige ektepar hvor hun er fra Ukraiana eller Russland, det er ikke der det ligger.

og for å fortsette på mitt innlegg... Når logikken brister på sånne ting så tenker jeg "Hva annet er det som ikke er riktig her"? Da tenker jeg at din alder ikke stemmer, at du egentlig ikke har høy utdannelse og at du ikke er så kjekk og muskuløs som du liker å fremstille deg og da mister det du skriver troverdighet. Og da står bare den rasebevisste igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun er skapt slik fra naturens side.

----

Damer som deg kommer aldri til å få en mann som meg, heter det. Jeg kunne aldri tenkt meg å vaske gulv på ukentlig basis fordi kvinner krever å leve som karrierejagende menn.

noen av oss er definitivt ikke skapt slik, fra naturens side. :fnise:

Jeg har så få husmorgener i kroppen at mine kjære venner av det annet kjønn, letter på øyebrynet når jeg sier jeg skal være hjemme og leke husmor... *fniser*

Passer meg dermed, fra naturens side, svært dårlig sammen med herrer som forventer at kjæresten/partnere skal være den med hovedansvar for hjemmet.. nei, her må jeg nok finne meg en mann som er like missdannet som meg, slik at han har ett par husmornykker mer en deg, slik at det veier opp mine manglende. Sammen vil vi få til ett fint hjem. :)

---

Damer som meg, ville aldri ønske seg en mann som ønsker seg en hushjelp (eller, det er jo helt feil. VI kan godt leie inn hushjelp, DET hadde faktisk løst alle probelmer både for meg og en fremtidig, urban mann.. da trenger ingen av oss gjøre husarbeid og begge er strålende fornøyde + at vi betaler ett menneske som trenger penger, for å gjøre noe dette mennesket synes er helt greit å gjøre. Kan det egentlig bli bedre?). Vi er rett og slett for urbane, og søker etter menn som har fulgt med på utviklingen i I-landene i like stor grad som vi har det. :) men det finnes jo kvinner både i norge og utlandet, som passer konservative menn. Og det finnes menn, både i norge og utlandet, som passer for urbane kvinner som følger utviklingen. Så da er det jo egentlig ingen problemer, så lenge man går inn for å finne den partneren som passer, fremfor å fokusere på alle de som ikke passer.

Neida, han er bare en kranglefant, ikke tro på ett ord av det han sier.

Endret av aline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fideminus

Fide Minus!

Fide Minus er latinsk. Fide betyr tro, og Minus betyr minus. altså mangel på tro.

Fide Minus er opphavet til ordet feminin. Det er blitt dannet av kirken.

Menn syntes kvinner var troløse, ikke like verdige og ondsinnet.

Akkurat som en del menn mener i dag.

Vi feminine skapninger som ikke har tro, ikke er verdige og er helt klart ondsinnet, ser heller ikke bra nok ut.

Vi kan ingenting annet enn å klage. Er bare her for mannen sin glede.

Men det slo feil der også, for vi kan ikke glede menn tydeligvis.

Tenk om vi så ut som vi egentlig gjør. Med hår, uten sminke, ingen flat mage, ikke silikon, ikke solariumsbrun, ikke bleket hår...

Bare tenk hvor stygge vi er uten hjelp fra moderne samfunn.

Det er utrolig at menneskeheten ikke har død ut. Bare tenk på de stakkars menn som måtte ofre seg selv og ta i en kvinne, bli far til hennes barn som kanskje kunne bli ekle jentebarn...

Bare tenk på hvor ekle vi er. Vi har ingen grunn til å forlange noe av menn. vi som er så patetiske.

Menn derimot er feilfrie på alle måter. Gud var en mann.

Satan er nok en dame..

Hehehehe litt morro får man ha det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din mann var "enig" da du sa at han SKAL gjøre halvparten av husarbeidet? :)

Du har sett menn i 50-årene med jenter i starten av 20-årene og som har vært lykkelige gift i 5-10 år? Da giftet jentene seg tidlig, er det snakk om barneekteskap? Hvis du har vært gift i 10 år når du er i starten av 20-årene - når giftet du deg da? Noe med logikken her som brister og som gjør at jeg tror du sitter og fantaserer opp fakta.

Mannen var 50, dama 25 DA de giftet seg. Nå er mannen 55-60 og dama 30-35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var 50, dama 25 DA de giftet seg. Nå er mannen 55-60 og dama 30-35.

Seriøst, hva ser pene unge russiske damer i menn på 60? Kjærlighet innebærer også fysisk attraktivitet, det går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, hva ser pene unge russiske damer i menn på 60? Kjærlighet innebærer også fysisk attraktivitet, det går begge veier.

Økonomisk trygghet? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg merker meg stadig, i høyere og høyere grad, hvordan kvinner forlanger mer og mer av sine menn. Her på Kvinneguiden ser jeg stadig tråder som går på menns kvaliteter, både overfladisk og ellers.

Her er et lite utvalg av det jeg har merket meg:

1. Han jobber for mye
  2. Han er for lat
  3. Han gjør for lite hjemme
  4. Han er ikke der for barna
  5. Menn bør være minst 180 høye
  6. Han er dårlig i senga
  7. Han har liten snurrebass
  8. Han har stor kuk
  9. Han setter ikke pris på det jeg gjør

Og slik fortsetter det i det evindelige. I tillegg merker jeg meg at når damer/kvinner/jenter kommer sammen, så er det for å bashe mennene sine. De sitter rett og slett og snakker drit om sin egen partner!

Man kan si mye rart om menn, men vi sitter ikke og snakker drit om konene våre altså.

Hvorfor er jenter slik? Det er jo rett og slett overfladisk, falskt og ondsinnet! I tillegg begynner jeg å lure på om kvinner sitter og tror at vi er der kun for å tilfredstille deres behov!?!?!

PS: Henvis meg gjerne til et "manneforum", der menn sitter slik og basher konene sine. Det tviler jeg på at eksisterer.

Jeg kjenner meg merkelig nok ikke igjen. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kyniker
Faktum 1:

Ingen menn i verden behandler sine kvinner bedre enn skandinaviske menn.

Faktum 2:

De fleste skilsmisser i Norge initieres av kvinner.

Konklusjon:

Norske kvinner er urimelig storforlangende, blir aldri fornøyde og bør med fordel byttes ut med mer jordnære kvinner, kanskje fra de baltiske landene, eller Ungarn? Russland er i vinden om dagen. Jeg tror alle menn i Vesten bør ha minst ett forhold med en øst-europeisk jente bak seg før de eventuelt gifter seg med en vestlig jente.

Dette er et ubehagelig sterkt resonnement. Om jenter ikke behandler menn bedre, når menn behandler jenter bedre i kulturen, hvorfor behandler vi da jenter bedre, dersom resonnementer kommer foran handlinger?

Hvis det ikke er en fordel for meg å være tøffel, og jeg innser at det ikke er en fordel å være tøffel, hvorfor kan jeg ikke drite i å være tøffel? Hvorfor kan jeg ikke slå kjæresten mer, lyve til henne, og så love bot og bedring, og love henne at denne gangen skal alt bli annerledes, dersom jenter gjør mer for slike gutter?

Dette er det rasjonelle psykopatargumentet i annen påkledning. Det er skremmende logisk.

Fordi hun er skapt slik fra naturens side.

Jeg aksepterer påstanden for argumentasjonens skyld. Men hvorfor skal vi følge slik vi er skapt fra naturens side. Hvorfor ikke bare drite i det? Om jeg har lyst til å bryte dette, slik du f.eks bryter naturen ved å løfte mer vekter, og få mer muskelhypertrofi enn noen neandertaler noensinne har hatt, hvilket argument kan slå fast entydige grunner til å ikke følge sine preferanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_heisan_*

He he, jeg skjønner at det er veldig vanskelig for deg å forstå at noen norske menn faktisk kan være enig i at man skal dele på husarbeidet og annet arbeid i heimen. Jeg SA ikke at han skulle det, vi diskuterte det og ble enige om det - og utrolig nok så var det han som tok initiativ til diskusjonen. Vi deler på det meste, jeg kan godt skifte dekk og klippe plenen og han ta gulv og vindusvask. Det kommer helt an på hva vi føler for å gjøre akkurat der og da, og det er like gjerne han som foreslår at han kan vaske gulvene. Noen menn trives faktisk med det selv om du ikke vil gjøre det.

Jeg ser du modererte deg på de 50-årige mennene som var gifte med damer i starten i 20-årene, nå var det plutselig gått noen år siden de giftet seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fide Minus!

Fide Minus er latinsk. Fide betyr tro, og Minus betyr minus. altså mangel på tro.

Fide Minus er opphavet til ordet feminin. Det er blitt dannet av kirken.

Bullshit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...