Gå til innhold

Kvinner

DingDong

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er vanskelig etter en viss alder å lære seg å fokusere på det positive. Det er derimot enkelt å fortrenge det negative om man er nødt til å gjøre noe man synes er relativt ålreit, som f.eks å jobbe. Ingen blir fornøyd av å sitte på rumpa eller å bruke masse energi på ting som ikke viser å være viktig.

Det er allment akseptert at det ikke nødvendigvis gir lykke å jobbe for å tjene masse penger, slik menn gjerne gjør. Men det gir heller ikke lykke å fikse alle disse filletingene kvinner ofte klager over. Jeg tror kvinner ofte kommer inn i en ond sirkel der de bruker mye energi på ting som viser seg å være ubetydelige og følgelig ikke gir noe energi tilbake. Man trenger et mål, en visjon eller en drøm, ikke en illusjon om at hvis mannen kler seg bedre så blir man lykkelig.

Jeg har alltid gjort det bra (etter min skala) og tjent godt, alltid vært økonomisk uavhengig, stort sett hatt råd til ditt og datt. Men jeg har aldri vært lykkelig pga det. Hvorfor skulle ta meg mange år å finne ut av, men jeg innså at jeg aldri hadde hatt drømmer og mål slik du beskriver, jeg hadde inngått kompromiss med meg selv, sikkert mye pga frykt. Men jeg har aldri vært en klager pga det, ihvertfall ikke høylydt. Man trenger ikke jobbe og tjene masse penger for å være lykkelig. Lykken ligger i at man er fornøyd med den man er, ikke nødvendigvis i det man gjør.

Jeg har mange venninner som klager ufattelig mye om arbeidsplassen sin. Sjefen er en dritt, lønna er tragisk, ingen utviklingsmuligheter, blablabla. Men bytter de jobb? nei, de blir der år etter år og fortsetter klaginga, og da kan de for min del sitte der og være misfornøyd. Ingenting kommer til å skje med mindre man gjør det selv.

Men det med frykt , jeg tror mange mennesker (ikke bare kvinner) er redde for det ukjente. "Hva skjer hvis bytter jobb, vil jeg trives der? Hva skjer hvis jeg dropper alt og begynner å studere i en alder av 40 år? Hva skjer hvis jeg faktisk går fra mannen min som jeg har hatt lyst til i 5 år. Nei det høres for skummelt ut, nå vet jeg ihvertfall hva jeg har."

Det der er ihvertfall inntrykket jeg får fra mine venner når jeg spør dem hvorfor de ikke får ut fingern og gjør noe med livet sitt, fremfor å bare snakke og klage om det.

Jeg er uten tvil når jeg sier at mennesker som stadig klager/krangler med folk, er folk som egentlig har uoppgjorte "krangler" med seg selv. Mine følelsesmessige utbrudd, småsyting etc for min eks var helt sikkert fremprovosert av han, men årsaken til min reaksjon var relatert til noe helt annet som var mine problemer, derfor ble også min reaksjon svært urettferdig overfor han.

Det å sitte på rompa og gjøre ingenting i 2 år kan for mange være akkurat det de trenger, for andre kan det være motsatt. Det viktigste er at man har såpass med selvinnsikt at man vet med seg selv hva som føles bra, og ikke føles bra, og har mot nok til å følge sine behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som sier at vi damer ikke har noe å klage over, men når det er kronisk klaging og hakk i plata over flere år, så kanskje det er på tide og enten akseptere gubben for den han er, eller finne seg et nytt forhold. For det å sitte å bare klage over gubben bak ryggen hans, det er både respektløst og feigt.

Det er også respektløst og feigt å stadig love forbedringer ansikt til ansikt uten å følge opp løftene. Grunnen til at det blir en utmattelsesprosess for kvinner er jo at man vanligvis er glad i partneren sin og ikke ønsket et brudd, og går på limpinnen gang på gang etter løfter fra mannen om at han skal bli mer likeverdig. Hakkingen i plata går således begge veier. Om gubben ikke klarer gjøre annet enn å lyve og snylte på den andres velvilje og tålmodighet, så er det respektløst og feigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også respektløst og feigt å stadig love forbedringer ansikt til ansikt uten å følge opp løftene. Grunnen til at det blir en utmattelsesprosess for kvinner er jo at man vanligvis er glad i partneren sin og ikke ønsket et brudd, og går på limpinnen gang på gang etter løfter fra mannen om at han skal bli mer likeverdig. Hakkingen i plata går således begge veier. Om gubben ikke klarer gjøre annet enn å lyve og snylte på den andres velvilje og tålmodighet, så er det respektløst og feigt.

Da skjønner jeg ikke hvorfor dere velger å bli i et slikt forhold. Det er i utgangspunktet ingen som ønsker brudd, man er stort sett alltid glad i partneren sin og vil kjempe med nebb og klør for at det skal funke.

Men har man da for 100de gang blir løyet til, blitt lovet bot og bedring, og det fortsatt er samme tralten etter 5 år, så bør det ringe en varsesbjelle? Man kan ikke endre en mann/kvinne som ikke har lyst til å gjøre endringene selv, og hvis man ikke holder ut, så får man ta mot til seg å forlate forholdet. Hvis ikke så får man akseptere forholdet slik det er, og la være å klage når man har valgt å fortsatt bli i det.

Det er det som er så flott med livet, man har faktisk alltid valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så flott med livet, man har faktisk alltid valg!

Det er jo det kvinner ser ut til å finne ut av, det er jo kvinner som initierer de fleste skilsmisser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det kvinner ser ut til å finne ut av, det er jo kvinner som initierer de fleste skilsmisser ;)

Men så bra, hva er vitsen med å gå rundt og være dønn ulykkelig i ekteskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så bra, hva er vitsen med å gå rundt og være dønn ulykkelig i ekteskap :)

Det må du nesten spørre mennene om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktum 1:

Ingen menn i verden behandler sine kvinner bedre enn skandinaviske menn.

Faktum 2:

De fleste skilsmisser i Norge initieres av kvinner.

Konklusjon:

Norske kvinner er urimelig storforlangende, blir aldri fornøyde og bør med fordel byttes ut med mer jordnære kvinner, kanskje fra de baltiske landene, eller Ungarn? Russland er i vinden om dagen. Jeg tror alle menn i Vesten bør ha minst ett forhold med en øst-europeisk jente bak seg før de eventuelt gifter seg med en vestlig jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben
Faktum 1:

Ingen menn i verden behandler sine kvinner bedre enn skandinaviske menn.

Jeg vet nå ikke om det stemmer....

Faktum 2:

De fleste skilsmisser i Norge initieres av kvinner.

Slik er det i de fleste land. Kvinner er rett og slett mer fornufitge en menn og tar til vette og forstår at ekteskap er et fengsel

Konklusjon:

Norske kvinner er urimelig storforlangende, blir aldri fornøyde og bør med fordel byttes ut med mer jordnære kvinner, kanskje fra de baltiske landene, eller Ungarn? Russland er i vinden om dagen. Jeg tror alle menn i Vesten bør ha minst ett forhold med en øst-europeisk jente bak seg før de eventuelt gifter seg med en vestlig jente.

Jeg sier meg uenig

Endret av Cederic Rueben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon:

Tja, jeg skal være enig i at noen (ikke alle) kvinner er storforlangende. Men hva er å være storforlangende i dine øyne? At du blir bedt om å ta del i husarbeidet, at du legger de skitne trusene dine i skittentøyskurven og ikke på gulvet?

Selvsagt stiller vi krav til våre menn, vi har egne meninger og bein i nesa. Det høres ut som du ønsker deg en kronisk smilende hushjelp som aldri sier deg imot, og da støtter jeg absolutt at du finner en dame fra et annet land.

Hvis det er slik man skal tenke burde kanskje vi jenter finne oss gutter fra andre land også, for norske menn kan absolutt forårsake den sterkeste hodepine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg skal være enig i at noen (ikke alle) kvinner er storforlangende. Men hva er å være storforlangende i dine øyne? At du blir bedt om å ta del i husarbeidet, at du legger de skitne trusene dine i skittentøyskurven og ikke på gulvet?

Å bidra i huset er selvfølgelig ikke noe problem, men enkelte damer blir aldri fornøyde uansett. De finner alltid noe negativt som de så kan henge seg opp i. Dersom de er sammen med en mann som er flott på alle måter, men som ikke har særlig dreis på husarbeid, så er det dette det fokuseres på (selv om dette jo er en bagatell). Finner de noe annet å klage over, så er det det som står i fokus.

Alle er selvfølgelig ikke slik, men det virker som om enkelte (særlig kvinner) ikke er fornøyde før de finner noe å være misfornøyde for.

Selvsagt stiller vi krav til våre menn, vi har egne meninger og bein i nesa. Det høres ut som du ønsker deg en kronisk smilende hushjelp som aldri sier deg imot, og da støtter jeg absolutt at du finner en dame fra et annet land.

Jeg vil ha en som er blid, grei og hyggelig, ja. Hushjelp trenger hun ikke å være, men fint hvis hun tar hovedansvaret for husarbeidet, ja.

Hvis det er slik man skal tenke burde kanskje vi jenter finne oss gutter fra andre land også, for norske menn kan absolutt forårsake den sterkeste hodepine..

Forskjellen på menn fra Vesten og menn fra ikke-vestlige land er vel at de ikke-vestlige gjør NULL husarbeid, og gjerne denger dere litt også. Å ta et stort steg i feil retning bare på trass er vel ikke å foretrekke, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Å bidra i huset er selvfølgelig ikke noe problem, men enkelte damer blir aldri fornøyde uansett. De finner alltid noe negativt som de så kan henge seg opp i. Dersom de er sammen med en mann som er flott på alle måter, men som ikke har særlig dreis på husarbeid, så er det dette det fokuseres på (selv om dette jo er en bagatell). Finner de noe annet å klage over, så er det det som står i fokus.

Alle er selvfølgelig ikke slik, men det virker som om enkelte (særlig kvinner) ikke er fornøyde før de finner noe å være misfornøyde for.

Jeg vil ha en som er blid, grei og hyggelig, ja. Hushjelp trenger hun ikke å være, men fint hvis hun tar hovedansvaret for husarbeidet, ja.

Forskjellen på menn fra Vesten og menn fra ikke-vestlige land er vel at de ikke-vestlige gjør NULL husarbeid, og gjerne denger dere litt også. Å ta et stort steg i feil retning bare på trass er vel ikke å foretrekke, eller?

Huff, nå er du i denne tråden også.. Hvorfor skal dama ta hovedansvaret for husarbeidet? Hva om hun jobber 100%, hordan vil det da være rettferdig? Du kommer aldri til å få deg dame, vet ikke om noen som vil ha sånne som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å finne en dame som er i full jobb (og kanskje har dere barn også) som tar hovedansvar for husarbeid.

Joda, noen blir aldri fornøyd og må ha noe og klage på hele tiden, men dette er folk som har har problemer i livet sitt. Folk som kronisk gnåler har problemer, det trenger man ikke psykolog-utdanning for å forstå.

Du sa NORSKE menn behandler damene sine best, det er der jeg motsier deg. Vesten består av veldig mange andre land enn Norge, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal dama ta hovedansvaret for husarbeidet?

Fordi hun er skapt slik fra naturens side.

Det var en kvinnelig overlege som skrev en glimrende artikkel i Aftenposten i romjulen. Her påpekte hun at det er et stort problem for samfunnet at kvinner venter for lenge med å få barn, dere bør få barn i 20-årene. Videre påpekte hun at forskere hadde gitt kvinnelige kjønnshormoner til hannrotter og da hadde hannrottene tedd seg som kvinner, begynte å lage "reir" (hvis det er det fru Rotte lager :) ) osv.

Denne overlegen påpekte det vi alle innerst inne vet: de tradisjonelle kjønnsrollemonstrene er godt rotfestet i naturen og biologien.

Kvinner skal altså ta hovedansvaret for husarbeidet fordi alternativet er perverst og naturstridig!

Hva om hun jobber 100%, hordan vil det da være rettferdig?

Dersom en mann og en kvinne bor alene, uten barn, gjerne i en liten leilighet er ikke dette et problem. Da er det lite å ta seg av.

Dersom paret har barn, og bor i et hus av noe størrelse blir saken noe annen.

Da må kvinnen slutte å tenke "meg, meg, meg" og heller si "nå er jeg en del av et team, en familie, og hva er familien best tjent med?"

Hvis svaret er at familien er best tjent med at hun går ned til 60-80% stilling i en periode for å ta seg av hus og familie, så er jo svaret gitt.

Du kommer aldri til å få deg dame, vet ikke om noen som vil ha sånne som deg!

Damer som deg kommer aldri til å få en mann som meg, heter det. Jeg kunne aldri tenkt meg å vaske gulv på ukentlig basis fordi kvinner krever å leve som karrierejagende menn.

Å rydde opp etter meg, legge klær i vaskekmaskin/tørketrommel og sette tallerkner og bestikk i en oppvaskmaskin kan jeg gjøre, men mer avanserte ting enn dette forventer jeg faktisk at et godt koneemne har dreis på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som deg kommer aldri til å få en mann som meg, heter det. Jeg kunne aldri tenkt meg å vaske gulv på ukentlig basis fordi kvinner krever å leve som karrierejagende menn.

Å rydde opp etter meg, legge klær i vaskekmaskin/tørketrommel og sette tallerkner og bestikk i en oppvaskmaskin kan jeg gjøre, men mer avanserte ting enn dette forventer jeg faktisk at et godt koneemne har dreis på!

Hehe, jeg tror ikke det å få en mann som deg er et mål for henne :)

Vi lever i 2008 og i et velutviklet land i forhold til likestilling, du er klar over dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Fordi hun er skapt slik fra naturens side.

Det var en kvinnelig overlege som skrev en glimrende artikkel i Aftenposten i romjulen. Her påpekte hun at det er et stort problem for samfunnet at kvinner venter for lenge med å få barn, dere bør få barn i 20-årene. Videre påpekte hun at forskere hadde gitt kvinnelige kjønnshormoner til hannrotter og da hadde hannrottene tedd seg som kvinner, begynte å lage "reir" (hvis det er det fru Rotte lager :) ) osv.

Denne overlegen påpekte det vi alle innerst inne vet: de tradisjonelle kjønnsrollemonstrene er godt rotfestet i naturen og biologien.

Kvinner skal altså ta hovedansvaret for husarbeidet fordi alternativet er perverst og naturstridig!

Dersom en mann og en kvinne bor alene, uten barn, gjerne i en liten leilighet er ikke dette et problem. Da er det lite å ta seg av.

Dersom paret har barn, og bor i et hus av noe størrelse blir saken noe annen.

Da må kvinnen slutte å tenke "meg, meg, meg" og heller si "nå er jeg en del av et team, en familie, og hva er familien best tjent med?"

Hvis svaret er at familien er best tjent med at hun går ned til 60-80% stilling i en periode for å ta seg av hus og familie, så er jo svaret gitt.

Jeg ville aldri hatt en mann som deg uansett, og det er det vel ingen andre som heller vil. Jeg og mannen min jobber like mye og gjør 50/50 av husarbeidet, slik det SKAL være. Huff, du gjør meg egentlig ganske kvalm må jeg si. Lykke til med å lete etter hushjelp i østlige land. Når du har funnet deg en, så tar hun ut skilsmisse etter en stund. Jeg vet om mange thaidamer som har gitftet seg med en nordmann og etter en stund så har hu gått fra han.

Hva med dere mannfolk(ikke at jeg tror DU kan kvalifiseres som det) som tenker "jeg, jeg, jeg" hele tiden?? Selvfølgelig skal begge parter gjør like mye når det gjelder jobb og hus og barn. Dersom den ene parten ikke jobber like mye(uavhengig av kjønn!), så skal den selvfølgelig gjøre mer av husarbeidet, men ikke dersom begge har like mange arbeidstimer. Jeg hadde aldri funnet meg i å skulle stått for alt husarbeidet når jeg hadde kommet hjem fra en 8-timers arbeidsdag, og det tror jeg heller at ingen andre kvinner hadde giddet. Det er ingen her som er enig med deg uansett, så du kommer ingen vei. Du får heller leve livet alene som en gretten gammel gubbe eller kjøpe ei dame fra østen som går fra deg etter et par år som hushjelpen din. LYKKE TIL :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hehe, jeg tror ikke det å få en mann som deg er et mål for henne :)

Nei, de fleste norske jenter vet ikke å takle en sterk mann.

Vi lever i 2008 og i et velutviklet land i forhold til likestilling, du er klar over dette?

At sosialdemokratene har rasert landet med feminisme, flerkultur og annet herk betyr da ikke at jeg skal innfinne meg i det. Nei, jeg skal stritte i mot, hylende og skrikende, og gjøre alt jeg kan for å være så vrang og konservativ som mulig.

Jeg får heller jobbe litt overtid, slik at min fremtidig kone kan gå ned i stillingsprosent, dersom det blir for mye husarbeid å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de fleste norske jenter vet ikke å takle en sterk mann.

At sosialdemokratene har rasert landet med feminisme, flerkultur og annet herk betyr da ikke at jeg skal innfinne meg i det. Nei, jeg skal stritte i mot, hylende og skrikende, og gjøre alt jeg kan for å være så vrang og konservativ som mulig.

Jeg får heller jobbe litt overtid, slik at min fremtidig kone kan gå ned i stillingsprosent, dersom det blir for mye husarbeid å gjøre.

Jeg trodde ikke det fantes menn som deg lenger i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går forøvrig et program kallt "Thaifjord" på TvNorge nå, tipper det er et bra program for konservative mannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri hatt en mann som deg uansett, og det er det vel ingen andre som heller vil. Jeg og mannen min jobber like mye og gjør 50/50 av husarbeidet, slik det SKAL være.

Bare det at en kvinne bruker ordet "skal" i store bokstaver viser hvor innbitt, trassig og vrang hun er. Hun har bestemt seg hun, det skal ikke fires eller vises fleksibilitet, hun vil ikke diskutere alternative løsninger, hun SKAL, hun SKAL, hun SKAL!!!!

Huff, du gjør meg egentlig ganske kvalm må jeg si. Lykke til med å lete etter hushjelp i østlige land. Når du har funnet deg en, så tar hun ut skilsmisse etter en stund. Jeg vet om mange thaidamer som har gitftet seg med en nordmann og etter en stund så har hu gått fra han.

Etter å ha sett bilder av menn i 50-årene med smellvakre, blonde jenter i starten av 20-årene fra Russland og Ukraina og hørt hvordan disse jentene har oppført seg eksemplariske gjennom 5-10 års lykkelig ekteskap med disse mennene, så tror jeg nok en mann som meg (i slutten av 20-årene) greit skal finne langt bedre alternativer østover enn hva man kan finne her.

At skilsmissestatestikken skal være noe verre for norsk-russiske par enn for par der kona er norsk har jeg liten tro på, tvert i mot.

Hva med dere mannfolk(ikke at jeg tror DU kan kvalifiseres som det) som tenker "jeg, jeg, jeg" hele tiden?? Selvfølgelig skal begge parter gjør like mye når det gjelder jobb og hus og barn.

Selvfølgelig skal mannen ta hovedansvaret for mannfolkarbeidet, mens kvinnen skal ta kvinnfolkarbeidet, det er jo slik vi er skapt fra naturens side!

Dersom den ene parten ikke jobber like mye(uavhengig av kjønn!), så skal den selvfølgelig gjøre mer av husarbeidet, men ikke dersom begge har like mange arbeidstimer. Jeg hadde aldri funnet meg i å skulle stått for alt husarbeidet når jeg hadde kommet hjem fra en 8-timers arbeidsdag, og det tror jeg heller at ingen andre kvinner hadde giddet.

Nå er det ikke snakk om at kvinnen skal gjøre alt, men ha hovedansvaret.

Et godt koneemne klarer 60-70% av husarbeidet uten å sippe.

Det er ingen her som er enig med deg uansett, så du kommer ingen vei.

Det er nok mange menn som er det, gitt.

Du får heller leve livet alene som en gretten gammel gubbe

Da jeg foreløpig kun er 26 år gammel har jeg mange fine, gretne år foran meg.

eller kjøpe ei dame fra østen som går fra deg etter et par år som hushjelpen din.

At de fleste ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner varer lengre enn ekteskap mellom norske ergrer deg nok voldsomt, for det viser at de mennene som fant seg yngre, penere og mer hardtarbeidende kvinner enn deg faktisk ikke blir sittende med svarteper til slutt allikevel, slik du innbilte deg.

LYKKE TIL :skratte:

Jo takk!

Jeg har allerede fått masse positive tilbakemeldinger på mitt syn på kvinner, menn og ekteskap i russiske nettfora, og mange av de russiske kvinnene synes det er flott at jeg faktisk ønsker å bidra med husarbeidet overhodet, samtidig som jeg vil tjene nok til at kvinnen kan gå ned i stillingsprosent dersom det blir for mye for henne med full jobb. Det synes de er veldig sympatisk og staselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...