Gjest Gjest_heisan_* Skrevet 13. januar 2009 #101 Del Skrevet 13. januar 2009 Faktum 1: Ingen menn i verden behandler sine kvinner bedre enn skandinaviske menn. Faktum 2: De fleste skilsmisser i Norge initieres av kvinner. Konklusjon: Norske kvinner er urimelig storforlangende, blir aldri fornøyde og bør med fordel byttes ut med mer jordnære kvinner, kanskje fra de baltiske landene, eller Ungarn? Russland er i vinden om dagen. Jeg tror alle menn i Vesten bør ha minst ett forhold med en øst-europeisk jente bak seg før de eventuelt gifter seg med en vestlig jente. Jeg er veldig fornøyd med mannen min jeg, syns han er en fin fyr på alle måter. Og mannen min lurer nå på hvorfor du ikke har fått tak deg en dame fra et av disse landene du snakker om hele tiden, han har lest de fleste tråder du er inni. Han syns du bør gjøre noe i stedet for bare å snakke, men han håper du gifter deg med henne fordi du blir glad i henne - ikke for å straffe de forferdelige norske jentene. For han er av den oppfatning at kjærligheten kan du finne hvor som helst i verden hvis du er åpen for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #102 Del Skrevet 13. januar 2009 Og mannen min lurer nå på hvorfor du ikke har fått tak deg en dame fra et av disse landene du snakker om hele tiden, han har lest de fleste tråder du er inni. Fyren virker totalt tiltaksløs. Det er vel også derfor han ikke får seg norsk dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 13. januar 2009 #103 Del Skrevet 13. januar 2009 Hvis det ikke er en fordel for meg å være tøffel, og jeg innser at det ikke er en fordel å være tøffel, hvorfor kan jeg ikke drite i å være tøffel? Hvorfor kan jeg ikke slå kjæresten mer, lyve til henne, og så love bot og bedring, og love henne at denne gangen skal alt bli annerledes, dersom jenter gjør mer for slike gutter? Dette er det rasjonelle psykopatargumentet i annen påkledning. Det er skremmende logisk. En bekjent av meg (jeg anser ham ikke lenger for å være en venn), fant glede i å sparke løshunder, putte kattunger i plastposer og slenge de rundt, mishandle dama si, fortelle hvem hun fikk ha kontakt med, hvordan hun skulle kle seg osv. Han får mer damer enn alle mine øvrige venner til sammen (i hvert fall nesten), og det selv om hans adferd er godt kjent. Som en dame stolt proklamerte da hun fikk vite at han var kvinnemishandler: "Jeg tåler en blåveis i ny og ne, hvis jeg hadde vært sammen med en som er så kjekk som ham". Jeg ressonerer heller som så: "Hvis det ikke er en fordel for meg å være tøffel, og jeg innser at det ikke er en fordel å være tøffel, hvorfor kan jeg ikke drite i å være tøffel? Hvorfor kan jeg ikke gi norske damer langfingeren og finne noe bedre i øst-Europa?" Jeg aksepterer påstanden for argumentasjonens skyld. Men hvorfor skal vi følge slik vi er skapt fra naturens side. Hvorfor ikke bare drite i det? Om jeg har lyst til å bryte dette, slik du f.eks bryter naturen ved å løfte mer vekter, og få mer muskelhypertrofi enn noen neandertaler noensinne har hatt, hvilket argument kan slå fast entydige grunner til å ikke følge sine preferanser? Nå bryter man ikke naturen ved å trene, tvert i mot, man spiller på lag med naturen ved å utsette kroppen for stimuli som gjør det naturlig og logisk for den å vokse seg sterkere. Jeg ønsker et parforhold hvor mannen er maskulin og kvinnen feminin, jeg tror ikke maskuline menn blir lykkelige av å tvinge seg inn i en form dem unaturlig (og feminin) rolle, og visa versa. Fakta: I Vesten er det dobbelt så mange kvinner som lider av depresjoner som menn. I resten av verden er fordelingen 50/50. Fakta: Spørreundersøkelser som tar sikte på å måle folks lykkefølelse har vist/indikert at den lykkeligste perioden i menneskets historie (dvs. fra da spørreundersøkelsene tok til) var i Vesten på 50-tallet. Konklusjon: OK, det er mange måter å konkludere her på, men en naturlig konklusjon er at feminismen har gjort kvinner dypt ulykkelige, og feministenes mareritt (kjønnsrollemønstrene på 50-tallet) var en god oppskrift for et lykkelig samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 13. januar 2009 #104 Del Skrevet 13. januar 2009 He he, jeg skjønner at det er veldig vanskelig for deg å forstå at noen norske menn faktisk kan være enig i at man skal dele på husarbeidet og annet arbeid i heimen. Jeg SA ikke at han skulle det, vi diskuterte det og ble enige om det - og utrolig nok så var det han som tok initiativ til diskusjonen. Vi deler på det meste, jeg kan godt skifte dekk og klippe plenen og han ta gulv og vindusvask. Det kommer helt an på hva vi føler for å gjøre akkurat der og da, og det er like gjerne han som foreslår at han kan vaske gulvene. Noen menn trives faktisk med det selv om du ikke vil gjøre det. Så lenge det er enighet om det, er det jo greit. Det jeg ikke kunne fikset er ei dame som kommer med ordre, som krangler hvis gulvvasken ikke er "bra nok" og kommer med (¤=)/)&"/=!"&!# oversiktsplansjer hvor man skal føre opp hvor mye tid som er brukt på husarbeidet, for så å krangle om det og denslags (jfr. en del "gode" forslag til dressur av ektemann opprettet av enkelte kvinner her inne). Jeg ser du modererte deg på de 50-årige mennene som var gifte med damer i starten i 20-årene, nå var det plutselig gått noen år siden de giftet seg. Det var ingen moderasjon, men muligens noe uklart formulert fra min side. Det er flere menn i 40- og 50-årene som har giftet seg med russiske damer i 20-årene, og som har levd lenge med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #105 Del Skrevet 13. januar 2009 Hvis det ikke er en fordel for meg å være tøffel, og jeg innser at det ikke er en fordel å være tøffel, hvorfor kan jeg ikke drite i å være tøffel? Hvorfor kan jeg ikke slå kjæresten mer, lyve til henne, og så love bot og bedring, og love henne at denne gangen skal alt bli annerledes, dersom jenter gjør mer for slike gutter? Fordi ikke alle jenter er idioter, og fordi du ikke burde oppføre deg som en idiot bare fordi det finnes forferdelige mennesker her i verden. Skal du liksom straffe de smarte og snille jentene fordi det finnes mange jenter som liker bøller? Problemet er jentene du omgås, ikke norske jenter generelt. Du kan ikke basere verdenssynet ditt på omgangskretsen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #106 Del Skrevet 13. januar 2009 En bekjent av meg (jeg anser ham ikke lenger for å være en venn), fant glede i å sparke løshunder, putte kattunger i plastposer og slenge de rundt, mishandle dama si, fortelle hvem hun fikk ha kontakt med, hvordan hun skulle kle seg osv. Han får mer damer enn alle mine øvrige venner til sammen (i hvert fall nesten), og det selv om hans adferd er godt kjent. Det høres ut som min bror. De kvinnene han drar hjem, er ikke de skarpeste knivene i skuffen. Det finnes mange dumme kvinner. Jeg har pratet med eksene hans, og felles for de alle er at de blir manipulert trill rundt, og at de tror de kan forandre han. Han er også veldig pen. Med en pen innpakning kan man få folk til å tro hva som helst, det gjelder for det meste i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. januar 2009 #107 Del Skrevet 13. januar 2009 Fakta: Spørreundersøkelser som tar sikte på å måle folks lykkefølelse har vist/indikert at den lykkeligste perioden i menneskets historie (dvs. fra da spørreundersøkelsene tok til) var i Vesten på 50-tallet. hvordan har denne undersøkelsen foregått da? har de spurt folk på 50 tallet og målt det mot hva folk svarer idag, eller har de spurt folk idag om de var lykkeligere på 50-tallet en de er idag? Grunnen til at det kan være interessant, er pga dette: Dersom du tar ett knippe kvinner, som lever i forhold der de er undertrykket og evt mishandlet, du spør dem hvordan de har det, mens de fremdeles er undertrykket og/eller er i forholdet med en mishandler. Så spør du dem igjen, mange år senere, etter at de har kommet seg ut av dette forholdet, hvordan de har det. Du kan fint risikere at de i første spørrerunde, svarer at de har det fint og at de trives med livet slik det er. Når man er i en slik situasjon, vet man gjerne ikke at ting kan være annerledes, og man innfinner seg i den situasjonen man er i, rett og slett for å overleve. mens når du spør dem gang nr to, etter at de har kommet ut av dette forholdet, når de får ting på avstand, ser hva som har skjedd, og sitter igjen med senskadene av slik ting har vært, så kan du faktisk risikere at vedkommende sier de ikke har det bra. Det vil på ingen måte bety at de hadde det bedre første gang de ble spurt, selv om svaret deres da kan tolkes som det, men gang nr to, kan være påvirket av ting som gjør at man SER hva som har skjedd, og dermed sliter med dette i etterkant. Nå sammenligner jeg ikke alle kvinner på 50tallet med kvinner i forhold med mishandlere, på ingen måte, men det er viktig å se at en kvinne som ikke har full frihet, og ikke vet om noen annen situasjon en den hun er i, kan svare at hun har det bra. Mens en som har frihet og som har fått med seg endel andre ting på slepet, kan slite med ting selv om hun har det bedre en kvinnen på 50-tallet. Når det er sagt, så tror jeg generellt, altså både kvinner, menn og barn, har blitt mer sytete! Mye vil ha mer, er ett utsagn jeg tror er ganske så rett. Samtidig som det å endre hele levesettet og utvikle seg, selvfølgelig vil bringe nye problemstillinger som man ikke hadde tidligere. Ser man på fattige uland, som er der vi var, så kan man se en lykke som vi ikke like ofte ser her lenger. Men man vil OGSÅ se elendighet som vi ikke har her lenger. Og de færreste ville vel velge å leve i ett uutviklet land, der man ikke har frihet og ikke har muilgheter. Selv om man kan se på de som bor der, og kanskje måle at de føler mer lykke en oss som har utviklet oss annerledes/mer. jeg tror det er viktig, for både kvinner og menn, å stikke fingern i jorda litt av og til, og se hvor bra vi har det. Se hvor lite som faktisk skal til for å ha det bra. Selv oppfatter jeg det litt som at vi krever så utrolig mye mer av livet før vi godtar oss som lykkelige, en hva man ser i endel land som har det dårligere en oss. Vi har vanskeligere for å finne lykke i nuet, slik man kanskje gjorde mer før, når vi hadde mindre. Når man har det generellt vanskeligere både økonomisk og materialistisk, så skal det mindre til for å vekke en lykkefølelse, en slik vi har det, som har både økonomi og goder som det passer oss selv. vi er mer "bortskjemt" (uten å mistolkes helt, vi har jobbet for det og det har ikke kommet gratis, ihvertfall ikke for alle), og trenger dermed mer for å føle den øyeblikkelige lykken i nuet. Men dette gjelder både kvinner og menn, og både "bortskjemtheten" og de nye lidelsene som følger med vårt samfunn (som feks psykiske og andre mer diffuse sykdommer), erstatter jo egentlig bare andre sykdommer. Våre er vel litt mindre dødelige dog. Så lenge det er enighet om det, er det jo greit. Det jeg ikke kunne fikset er ei dame som kommer med ordre, som krangler hvis gulvvasken ikke er "bra nok" og kommer med (¤=)/)&"/=!"&!# oversiktsplansjer hvor man skal føre opp hvor mye tid som er brukt på husarbeidet, for så å krangle om det og denslags (jfr. en del "gode" forslag til dressur av ektemann opprettet av enkelte kvinner her inne). og her er jeg skjønt enig!! Det er en uting med kvinner som går etter mannen når han vasker gulvet, for så å klage (eller gjøre det om igjen selv.... hvor motiverende er det?) over måten han gjør tingene på.. Det må være ett samarbeid, og den som gjør oppgaven, må få gjøre den på sin måte og så lenge det ikke er skadelig på noen måte, må det være bra nok slik det gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_heisan_* Skrevet 13. januar 2009 #108 Del Skrevet 13. januar 2009 En bekjent av meg (jeg anser ham ikke lenger for å være en venn), fant glede i å sparke løshunder, putte kattunger i plastposer og slenge de rundt, mishandle dama si, fortelle hvem hun fikk ha kontakt med, hvordan hun skulle kle seg osv. Han får mer damer enn alle mine øvrige venner til sammen (i hvert fall nesten), og det selv om hans adferd er godt kjent. Som en dame stolt proklamerte da hun fikk vite at han var kvinnemishandler: "Jeg tåler en blåveis i ny og ne, hvis jeg hadde vært sammen med en som er så kjekk som ham". Jeg ønsker et parforhold hvor mannen er maskulin og kvinnen feminin, jeg tror ikke maskuline menn blir lykkelige av å tvinge seg inn i en form dem unaturlig (og feminin) rolle, og visa versa. Konklusjon: OK, det er mange måter å konkludere her på, men en naturlig konklusjon er at feminismen har gjort kvinner dypt ulykkelige, og feministenes mareritt (kjønnsrollemønstrene på 50-tallet) var en god oppskrift for et lykkelig samfunn. Hva slags kretser er det egentlig du vanker i? Det må jeg nesten lure på siden jeg ikke kjenner noen kvinner som syns det er ok å få seg en blåveis i ny og ne så lenge mannen er kjekk? Mannen min er maskulin og kjekk, men slår ikke, Jeg er feminin, i hvert fall syns mannen min det. Han føler seg ikke særlig feminin fordi om han vasker et gulv i ny og ne. Jeg føler ikke at feminismen har gjort meg spesielt ulykkelig akkurat. Før måtte kvinnene også delta i arbeidslivet for å få endene til å møtes, les bøkene til Oskar Bråten om livet i Oslo, og les litt gammel bondelitteratur om hvordan livet var for bondekonene før i tiden. Det er et forholdsvis nytt fenom at kvinnene på 50-tallet og fram til ca. 70-tallet plutselig kun hadde mann, hus og barn (i nevnte rekkefølge) å konsentrere seg om. Det sto en artikkel om det i Aftenposten før jul, men jeg husker ikke når og får derfor ikke tak i en link til den. (Men jeg regner med at noen oppegående på temaet har fått det med seg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliten ung kvinne Skrevet 13. januar 2009 #109 Del Skrevet 13. januar 2009 Hva slags kretser er det egentlig du vanker i? Det må jeg nesten lure på siden jeg ikke kjenner noen kvinner som syns det er ok å få seg en blåveis i ny og ne så lenge mannen er kjekk? Mannen min er maskulin og kjekk, men slår ikke, Jeg er feminin, i hvert fall syns mannen min det. Han føler seg ikke særlig feminin fordi om han vasker et gulv i ny og ne. Jeg føler ikke at feminismen har gjort meg spesielt ulykkelig akkurat. Før måtte kvinnene også delta i arbeidslivet for å få endene til å møtes, les bøkene til Oskar Bråten om livet i Oslo, og les litt gammel bondelitteratur om hvordan livet var for bondekonene før i tiden. Det er et forholdsvis nytt fenom at kvinnene på 50-tallet og fram til ca. 70-tallet plutselig kun hadde mann, hus og barn (i nevnte rekkefølge) å konsentrere seg om. Det sto en artikkel om det i Aftenposten før jul, men jeg husker ikke når og får derfor ikke tak i en link til den. (Men jeg regner med at noen oppegående på temaet har fått det med seg.) Jeg er utrolig skuffet over den " moderne " mannen .Som kvinne TROR man at man skal dele på arbeidsoppgaver og ansvar i hjemmet ,siden begge går i full jobb , er det normalt å dele på vasking , rydding , klesvask , gå ut med søppla osv - men der tok jeg visst helt feil . Mannen min gjør nesten aldri noe fornuftig hjemme .Han prioriterer all sin tid på ting han liker å slappe av med og hobby når han har fri .Mens jeg må gjøre ALLT av husarbeid .Spør jeg om hjelp blir han ofte sur ...svarer surt , eller bare går ut uten å si fra hvor etc . Jeg fatter ikke at jeg orker bo lamme en slik JÆVLA egoist ,som tar det som en selvfølge at han har rene klær i skapet ,håndklær , sengetøy , mat i kjøleskapet og at huset er " rent " - som en selvfølge ! Ikke gidder han gjøre noe utendørs heller - eks måke snø osv Han er bare rett og slett LAT og fryktelig bortskjemt hjemmefra sansynligvis . Æsj - ellers er han verdens hyggeligste og snilleste når det ikke er arbeid som skal gjøres / fordeles - men for eks sex og kos ....da er han hyggelig og smørblid .Men å dele på arbeid - da er han bare sur og tverr .Og jeg blir ufrivillig en " maskjerring " forde han ALDRI evner å se ting selv som må / bør gjøres -så må jeg minne han på det evt MASE for at noe skal bli gjordt .Nei han overlater allt til meg .Jeg blir jo skuffet og lei av dette , og sliten . Fakta er at han har mye mer fritid og tid til å gjøre det han vil - enn jeg har .For jeg må jo gjøre allt arbeid her .Hadde det ikke vært for at det er så dyrt å bo alene - så hadde jeg ofte kunne tenkt meg å flyttet for meg selv .Ser ikke lyst på fremtiden med å dele den med en person som ikke er noen støtte og hjelp i - i hverdagen .Er jo han som har fordeler av å bo sammens med meg -jeg er jo gratis hushjelp her .Mens han bare LATER SEG .Klarer jeg å spare opp noen penger - så er det ikke umulig jeg flytter fra han . Er økonomi som ofte tvinger folk å holde sammen - selv om man er misfornøyd med partneren på mange plan . At det er såkalt likestilling i hjemmet er bare forbanna tull .Er vanvittig mange menn som er like sløv og lat hjemme som min egen . Damer jobber seg jo i hjel hjemme fortsatt ....er MER ARBEID å ha en mann i huset - enn å bo alene faktisk .Mye mindre gris og rot når man er alene . Norske menn er nokså bortskjemte i dag - fatter ikke at norske kvinner orker ha dem i hus ....når dem oppfører seg som min mann .Men er det økonomiske som hindrer meg i å bare gi fan i han og flytte må jeg innrømme .Han blir aldri bedre uansett . Kanskje jeg skal prøve en utenlandsk mann neste gang ? En som er vant å ta i et tak ....og ikke bare sitter å later seg foran pc hele dagen og året ut . Syns utenlandske menn er flinke å både snekkre , pusse opp , ja gjøre masse praktiske ting - mens norske menn er latsekker og gidder ikke. Norske menn er latsekker - norske kvinner er dobbeltarbeidende i og med de jobber ute og tar ALLT hjemme også nesten . Ikke rart mange kviner blir sykemeldte etterhvert og utslitt . Tror norske kvinner ville hatt det bedre med utlendinger enn en norsk borskjemt lat egosentrisk GUTTUNGE av en norsk mann . 35 år men opppfører seg mer som en 7 åring hjemme .Herregud så latterlig .Skulle tro han var sønn min ....og ikke samboern min .. Og mor hans HATER JEG - er sikkert hun som har vært høne pøne mor og fritatt han fra allt arbeid og det å hjelpe til hjemme som barn -er sikkert derfor han er blitt slik - SLØV , LAT , EGOISTISK .Hun har ØDELAGT HAN . Mor hans må være en HØNSEHJERNE selv rett og slett som ikke skjønner å tenke lenger fremover ... At når han en gang blir voksen - så gidder ikke kjæreste behandle han som et barn / sønn - lenge før hun stikker av .Hvem vil ha en mann som oppfører seg slik ? INGEN KVINNER . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 13. januar 2009 #110 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg er utrolig skuffet over den " moderne " mannen .Som kvinne TROR man at man skal dele på arbeidsoppgaver og ansvar i hjemmet ,siden begge går i full jobb , er det normalt å dele på vasking , rydding , klesvask , gå ut med søppla osv - men der tok jeg visst helt feil . Mannen min gjør nesten aldri noe fornuftig hjemme .Han prioriterer all sin tid på ting han liker å slappe av med og hobby når han har fri .Mens jeg må gjøre ALLT av husarbeid .Spør jeg om hjelp blir han ofte sur ...svarer surt , eller bare går ut uten å si fra hvor etc . Jeg fatter ikke at jeg orker bo lamme en slik JÆVLA egoist ,som tar det som en selvfølge at han har rene klær i skapet ,håndklær , sengetøy , mat i kjøleskapet og at huset er " rent " - som en selvfølge ! Ikke gidder han gjøre noe utendørs heller - eks måke snø osv Han er bare rett og slett LAT og fryktelig bortskjemt hjemmefra sansynligvis . Æsj - ellers er han verdens hyggeligste og snilleste når det ikke er arbeid som skal gjøres / fordeles - men for eks sex og kos ....da er han hyggelig og smørblid .Men å dele på arbeid - da er han bare sur og tverr .Og jeg blir ufrivillig en " maskjerring " forde han ALDRI evner å se ting selv som må / bør gjøres -så må jeg minne han på det evt MASE for at noe skal bli gjordt .Nei han overlater allt til meg .Jeg blir jo skuffet og lei av dette , og sliten . Fakta er at han har mye mer fritid og tid til å gjøre det han vil - enn jeg har .For jeg må jo gjøre allt arbeid her .Hadde det ikke vært for at det er så dyrt å bo alene - så hadde jeg ofte kunne tenkt meg å flyttet for meg selv .Ser ikke lyst på fremtiden med å dele den med en person som ikke er noen støtte og hjelp i - i hverdagen .Er jo han som har fordeler av å bo sammens med meg -jeg er jo gratis hushjelp her .Mens han bare LATER SEG .Klarer jeg å spare opp noen penger - så er det ikke umulig jeg flytter fra han . Er økonomi som ofte tvinger folk å holde sammen - selv om man er misfornøyd med partneren på mange plan . At det er såkalt likestilling i hjemmet er bare forbanna tull .Er vanvittig mange menn som er like sløv og lat hjemme som min egen . Damer jobber seg jo i hjel hjemme fortsatt ....er MER ARBEID å ha en mann i huset - enn å bo alene faktisk .Mye mindre gris og rot når man er alene . Norske menn er nokså bortskjemte i dag - fatter ikke at norske kvinner orker ha dem i hus ....når dem oppfører seg som min mann .Men er det økonomiske som hindrer meg i å bare gi fan i han og flytte må jeg innrømme .Han blir aldri bedre uansett . Kanskje jeg skal prøve en utenlandsk mann neste gang ? En som er vant å ta i et tak ....og ikke bare sitter å later seg foran pc hele dagen og året ut . Syns utenlandske menn er flinke å både snekkre , pusse opp , ja gjøre masse praktiske ting - mens norske menn er latsekker og gidder ikke. Norske menn er latsekker - norske kvinner er dobbeltarbeidende i og med de jobber ute og tar ALLT hjemme også nesten . Ikke rart mange kviner blir sykemeldte etterhvert og utslitt . Tror norske kvinner ville hatt det bedre med utlendinger enn en norsk borskjemt lat egosentrisk GUTTUNGE av en norsk mann . 35 år men opppfører seg mer som en 7 åring hjemme .Herregud så latterlig .Skulle tro han var sønn min ....og ikke samboern min .. Og mor hans HATER JEG - er sikkert hun som har vært høne pøne mor og fritatt han fra allt arbeid og det å hjelpe til hjemme som barn -er sikkert derfor han er blitt slik - SLØV , LAT , EGOISTISK .Hun har ØDELAGT HAN . Mor hans må være en HØNSEHJERNE selv rett og slett som ikke skjønner å tenke lenger fremover ... At når han en gang blir voksen - så gidder ikke kjæreste behandle han som et barn / sønn - lenge før hun stikker av .Hvem vil ha en mann som oppfører seg slik ? INGEN KVINNER . Du har nok vært uheldig i valg av kjæreste, men rent generelt er det få (ingen?) menn i verden som bidrar såpass mye i huset som vestlige menn, så en mann fra et ikke-vestlig land er nok et steg i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amu Skrevet 13. januar 2009 #111 Del Skrevet 13. januar 2009 Fordi hun er skapt slik fra naturens side. Det var en kvinnelig overlege som skrev en glimrende artikkel i Aftenposten i romjulen. Her påpekte hun at det er et stort problem for samfunnet at kvinner venter for lenge med å få barn, dere bør få barn i 20-årene. Videre påpekte hun at forskere hadde gitt kvinnelige kjønnshormoner til hannrotter og da hadde hannrottene tedd seg som kvinner, begynte å lage "reir" (hvis det er det fru Rotte lager ) osv. Denne overlegen påpekte det vi alle innerst inne vet: de tradisjonelle kjønnsrollemonstrene er godt rotfestet i naturen og biologien. Det stemmer at kvinnen er den som føder barn, men å lage reir har ingenting med gulvvask å gjøre. Kvinnens reir er i hennes mage. Synes ikke det er hold i å påstå at siden kvinnen bærer barnet, er det hennes natur å lage mat til mannen, eller å ha hovedansvaret for alt husarbeidet. Kvinner skal altså ta hovedansvaret for husarbeidet fordi alternativet er perverst og naturstridig! Kvinner og menn som lever alene, og ikke har hushjelp, gjør alt husarbeid alene. Dersom du er i stand til å klare dette alene, hvorfor mestrer du da ikke 50%, altså mindre enn om du er alene, den dagen du bor med en kvinne? Dersom en mann og en kvinne bor alene, uten barn, gjerne i en liten leilighet er ikke dette et problem. Da er det lite å ta seg av. Dersom paret har barn, og bor i et hus av noe størrelse blir saken noe annen. Da må kvinnen slutte å tenke "meg, meg, meg" og heller si "nå er jeg en del av et team, en familie, og hva er familien best tjent med?" Hvis svaret er at familien er best tjent med at hun går ned til 60-80% stilling i en periode for å ta seg av hus og familie, så er jo svaret gitt. Du sier hva du krever av en kvinne. Hva krever du av deg selv som en del av familien? Det er ikke nok å finne den rette, man må også være den rette. Jeg er enig i at man ikke skal tenke meg hele tiden, men dette gjelder i like stor grad for menn som for kvinner. Damer som deg kommer aldri til å få en mann som meg, heter det. Jeg kunne aldri tenkt meg å vaske gulv på ukentlig basis fordi kvinner krever å leve som karrierejagende menn. Å rydde opp etter meg, legge klær i vaskekmaskin/tørketrommel og sette tallerkner og bestikk i en oppvaskmaskin kan jeg gjøre, men mer avanserte ting enn dette forventer jeg faktisk at et godt koneemne har dreis på! Det er forskjell på å ønske at begge jobber fulltid fremfor at den ene jobber 60% og den andre jobber 100% og i tillegg masse overtid. Når det gjelder gulvvask regner jeg med du har lært dette i militæret, og sikkert fikser det kjempe bra. Nei, de fleste norske jenter vet ikke å takle en sterk mann. At sosialdemokratene har rasert landet med feminisme, flerkultur og annet herk betyr da ikke at jeg skal innfinne meg i det. Nei, jeg skal stritte i mot, hylende og skrikende, og gjøre alt jeg kan for å være så vrang og konservativ som mulig. Jeg får heller jobbe litt overtid, slik at min fremtidig kone kan gå ned i stillingsprosent, dersom det blir for mye husarbeid å gjøre. Jeg mener du undervurderer din rolle som far, og din deltagelse i det teamet familien er. Du skal jobbe mer slik at din kone skal være familieorientert. Din rolle og ditt ansvar i familien, er slik jeg forstår deg, å skaffe penger i kassa. Siden du sier de fleste kvinner er så vanskelige på alle vis, kan jo ikke mødre gjøre en god nok jobb med oppdragelsen av barn. Så hvis du får jenter kan det hende de blir skikkelige kvinner om du har hovedansvaret for oppdragelsen, så kan mor heller jobbe overtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #112 Del Skrevet 13. januar 2009 Konservativ amøbe skrev: "Kvinner skal altså ta hovedansvaret for husarbeidet fordi alternativet er perverst og naturstridig!" Jeg er tilbøyelig til å være enig. Det er perverst og unaturlig at en mann klarer ta ansvar for seg selv. Det er perverst og unaturlig at menn engang klarer overleve på egenhånd, få i seg mat og vite når han skal drite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 14. januar 2009 #113 Del Skrevet 14. januar 2009 Det stemmer at kvinnen er den som føder barn, men å lage reir har ingenting med gulvvask å gjøre. Kvinnens reir er i hennes mage. Synes ikke det er hold i å påstå at siden kvinnen bærer barnet, er det hennes natur å lage mat til mannen, eller å ha hovedansvaret for alt husarbeidet. "Reiret" = hjemmet. Hovedansvar for hjemmet betyr ikke at hun skal ta husarbeidet alene, men at HOVEDansvaret (ikke eneansvaret) er hennes. Kvinner og menn som lever alene, og ikke har hushjelp, gjør alt husarbeid alene. Dersom du er i stand til å klare dette alene, hvorfor mestrer du da ikke 50%, altså mindre enn om du er alene, den dagen du bor med en kvinne? Nei, se det går fint! Problemet er nå listen for hva som aksepteres av standard heves så mye at 50% av den nye standarden innebærer en kraftig opptrapping av husarbeidet i forhold til tidligere. Du sier hva du krever av en kvinne. Hva krever du av deg selv som en del av familien? In no particular order: 1) God forsørger (skal kona gå ned i stillingsprosent i perioder forutsetter det at mannen tjener godt nok til at dette lar seg gjennomføre rent økonomisk). 2) God far, som bruker tid på barna, tar de med på fritidsaktiviteter, leker med dem, tar dem med på hytteturer, skiturer osv. 3) God ektemann, dvs. null vold, null alkoholmisbruk (selvfølgelig), masse kos, klapp og klem (og knull), kommunisere i normal desibel (ikke vræle), te seg som folk osv. Ta seg av en del av husarbeidet, oppad begrenset til 50%, samt typisk "mannfolkarbeid" (ja, la oss nå endelig la tråden spore helt av ved å definere hva dette er). 4) Være i stand til å beskytte familien, innenfor rimelighetens grenser (dvs. ikke være en tøffel, være i stand til å ta knekken på edderkopper, innbrudstyver, knekke kommunale ekspropriasjonsvedtak m.m.). 5) Ha en gamerscore på Xbox 360 det står respekt av. 6) Være sterk nok til at familiens barn med rette kan hevde at "pappaen min er sterkere enn pappaen din", nær sagt uansett hvilke barn de krangler med. Når det gjelder gulvvask regner jeg med du har lært dette i militæret, og sikkert fikser det kjempe bra. Etter at jeg glapp en halv bøtte vann utover hele gulvet fordi koordinasjonsevnen min ikke er i nærheten av å være påslått kl. 05.30 om morgenen, ble jeg delegert til vasking av speil og servant. Da jeg ble satt til å vaske gulv i flyvåpenet fikk jeg ikke kjeft fordi jeg vasket dårlig, men fordi sersjanten var overbevist om at jeg overhodet ikke hadde forsøkt Så hvis du får jenter kan det hende de blir skikkelige kvinner om du har hovedansvaret for oppdragelsen, så kan mor heller jobbe overtid. Eventuelt kan jeg få meg en konservativ dame som oppdrar de døtre vi eventuelt måtte få til å dele sine verdier, og således fremstår som et godt eksempel til etterfølgelse for sine barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. januar 2009 #114 Del Skrevet 14. januar 2009 1) God forsørger (skal kona gå ned i stillingsprosent i perioder forutsetter det at mannen tjener godt nok til at dette lar seg gjennomføre rent økonomisk). Dette innebærer da også at du hjelper henne i forhold til oppsparing av pensjon i den perioden hun taper pensjonspoeng for å gå hjemme med barna? Ser vi på mange av dagens kvinner, som i gamle dager var hjemmeværende husmødre og passet huset for sin mann som tok ansvar for økonomien, så er mange av dem minstepensjonister og dømt til å leve for nada nå som de er eldre. Dersom de skilles i godt voksen alder, så sitter hun der da, med minstepensjonen sin, fordi hun var hjemme og tok seg av mann og barn og hus og heim. Ikke alle som er like villige til den risikoen idag, spesiellt når vi vet hvor stor prosent som skiller seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #115 Del Skrevet 15. januar 2009 Fakta: I Vesten er det dobbelt så mange kvinner som lider av depresjoner som menn. I resten av verden er fordelingen 50/50. For noe sprøyt. Forholdet er 2 til 1 over hele verden. Fakta: Spørreundersøkelser som tar sikte på å måle folks lykkefølelse har vist/indikert at den lykkeligste perioden i menneskets historie (dvs. fra da spørreundersøkelsene tok til) var i Vesten på 50-tallet. Enda mere sprøyt. Disse lykkeundersøkelsene viser ikke at folk er lykkeligere i land med store kjønnsforskjeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DingDong Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #116 Del Skrevet 15. januar 2009 Hallo. Jeg er like gammel som Konservativ Mann, og jeg må si meg enig i myyye av det han sier... Norske kvinner forbinder husarbeid som en mindreverdig slavegesjeft for mannen. - "Kvinner som gjør husarbeid er undertrykket av mannen", sier dere. I tillegg sier dere at vi har "vokst fra det", gjennom likestilling. Dere fatter virkelig ikke hva dere snakker om, jenter. Dere forstår ikke hva det innebærer å være et ekte koneemne, en hjemme-lager. Det dere vil, er å klore til dere en kjekk mann, gjøre karriere, få barn, ha deilig sex og innrede leiligheten med noe dere så i et glorete magasin. I tillegg vil dere ha 100% støtte av mennene deres og dele alt av husarbeid 50/50. - Dere vil være diktatorer. Hvis dere hadde forstått hva det vil si å være en ekte husmor, så hadde dere sett hvilken ultimat oppgave det er. og hvor høy verdi den har. Det er ikke undertrykkende i det hele tatt, tvert imot. - Man får muligheten til å kose seg med barna i oppveksten deres, stelle og lage et trivelig hjem, ta seg av matlaging fra bunn (med friske og gode ingredienser og ikke ferdigmat fulle av E-stoffer som skader alle familiens helse), tid til å utvikle seg selv og dyrke hobbyer +++ Ved å være ei flid og god husmor som tar oppgavene i hjemmet med stolthet og hengir seg til mannen, så vil dere få absolutt alt dere vil ha tilbake (og mer til). Dere får plenty kjærlighet, plenty omsorg, blir forsørget og har det rett og slett trivelig med en lykkelig familie. Det verste jeg hører er når kvinner sier "vi har bein i nesa" og "vi har egne meninger". Nei, dere har ikke egne meninger, dere har blitt proppet fulle av propaganda om at husmorrollen er slavedrift, underkastende og noe man skal dele på. Videre har dere blitt indoktrinert med et syn om at menn er onde, og helst har dere i løpesnor mellom kjøkken og soverom, så vokn opp! Menn vil akkurat det samme som dere - være lykkelige, så slutt å syt med slike indoktrinerte argumenter og tenk litt gjennom hvorfor du tenker slik du gjør. Kvinner har gått fra å være selve fundamentet i hjemmet og familien, til å bli noen frittgående tøser som søker oppmerksomhet ved å vise kløft, trutmunn og male seg for gud&hvermann. Jeg forstår ikke hvorfor kvinner vil se deilige ut for andre enn mannen de elsker, hva er vitsen med å legge opp til seksuell oppmerksomhet, når du allerede er gift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. januar 2009 #117 Del Skrevet 15. januar 2009 Dere fatter virkelig ikke hva dere snakker om, jenter. Dere forstår ikke hva det innebærer å være et ekte koneemne, en hjemme-lager. Hvis dere hadde forstått hva det vil si å være en ekte husmor, så hadde dere sett hvilken ultimat oppgave det er. og hvor høy verdi den har. Det er ikke undertrykkende i det hele tatt, tvert imot. - Man får muligheten til å kose seg med barna i oppveksten deres, stelle og lage et trivelig hjem, ta seg av matlaging fra bunn (med friske og gode ingredienser og ikke ferdigmat fulle av E-stoffer som skader alle familiens helse), tid til å utvikle seg selv og dyrke hobbyer +++ --- Menn vil akkurat det samme som dere - være lykkelige Du vet, dersom hurmorrollen er en så fantastisk rolle, så står mannen fritt til å inta den vettu. Noen av oss vet hva ett godt koneemne menes med, en hjemme-lager, ekte husmor. Og noen av oss som skjønner hva du mener med det, ER bare ikke en! Jeg vet hva det innebærer, og jeg ser på ingen måte ned på de som velger å være hjemmeværende mødre (så lenge de sørger for å sikre seg økonomisk på en eller annen måte, slik at de sitter igjen med noe i eldre dager også dersom det blir skilsmisse), og nettop fordi jeg vet hva det kreves og hva det innebærer, så KAN jeg ikke være en. Jeg er ikke en født husmor, jeg misliker de aller fleste husmor-oppgavene du kan komme på å nevne, og gjør dem kun fordi det må gjøres og jeg bor alene og ikke har noen å dele dem med. Noen av oss lever i 2009.... heldigvis er det både kvinner og menn som har fulgt med i utviklingen. Så kan vi finne hverandre, og de som trives best med husmorroller og en mannemann som jobber før han kommer hjem og slenger seg på sofaen med avisen mens konen svinser smilende rundt og gjør rent rundt ham, finne hverandre. Det finnes eksemplarer av begge typer i begge kjønn, finn en som passer og slutt å sleng dritt om de som ikke passer dere. Folk snakker om at utlendinger ikke har respekt for norske kvinner, det er jo jammen ikke rart når man leser denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amu Skrevet 15. januar 2009 #118 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg mener du undervurderer din rolle som far, og din deltagelse i det teamet familien er. Du skal jobbe mer slik at din kone skal være familieorientert. Din rolle og ditt ansvar i familien, er slik jeg forstår deg, å skaffe penger i kassa. Jeg mener fremdeles du er lite familieorientert, du skal jobbe og tjene penger, slik at din kone er den som skal ofre alt for familien. 1) God forsørger (skal kona gå ned i stillingsprosent i perioder forutsetter det at mannen tjener godt nok til at dette lar seg gjennomføre rent økonomisk). 2) God far, som bruker tid på barna, tar de med på fritidsaktiviteter, leker med dem, tar dem med på hytteturer, skiturer osv. Så du skal være en lekekamerat? Hva med å legge barna, lese for dem, levere i barnehage, oppfølging av lekser osv.? Siden du sier de fleste kvinner er så vanskelige på alle vis, kan jo ikke mødre gjøre en god nok jobb med oppdragelsen av barn. Så hvis du får jenter kan det hende de blir skikkelige kvinner om du har hovedansvaret for oppdragelsen, så kan mor heller jobbe overtid. Eventuelt kan jeg få meg en konservativ dame som oppdrar de døtre vi eventuelt måtte få til å dele sine verdier, og således fremstår som et godt eksempel til etterfølgelse for sine barn. Ja, men hva med de menn som ikke har en konservativ dame? Følger du tankegangen min? Siden du sier at de fleste kvinner her til lands er umulige å ha med å gjøre, og mødre er de som er mest hjemme, må det jo være noe her som ikke er optimalt? Ved å være ei flid og god husmor som tar oppgavene i hjemmet med stolthet og hengir seg til mannen, så vil dere få absolutt alt dere vil ha tilbake (og mer til). Dere får plenty kjærlighet, plenty omsorg, blir forsørget og har det rett og slett trivelig med en lykkelig familie. Hvis lykken i livet er å bli forsørget. Hvorfor er det da viktig for deg å jobbe og tjene egne penger? Kjærlighet og omsorg er ikke nok i lengden. Noen kvinner ønsker å engasjere seg i andre ting enn kun bleieskift og matlaging. Enkelte har behov for å ha kontakt med andre voksne og å ha utfordringer utenfor familien. Menn vil akkurat det samme som dere - være lykkelige, så slutt å syt med slike indoktrinerte argumenter og tenk litt gjennom hvorfor du tenker slik du gjør. Så det er menn som bestemmer hva som gjør en kvinne lykkelig? Du vet, dersom hurmorrollen er en så fantastisk rolle, så står mannen fritt til å inta den vettu. Det er her jeg stusser litt. Siden rollen er så viktig og verdifull, hvorfor ser man denne motviljen mot å innta den hos flere menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 15. januar 2009 #119 Del Skrevet 15. januar 2009 Dette innebærer da også at du hjelper henne i forhold til oppsparing av pensjon i den perioden hun taper pensjonspoeng for å gå hjemme med barna? Jeg er enig i at damer som går ned i stillingsprosent, eventuelt er husmødre, bør få pensjonspoeng for å kompensere for dette. Ser vi på mange av dagens kvinner, som i gamle dager var hjemmeværende husmødre og passet huset for sin mann som tok ansvar for økonomien, så er mange av dem minstepensjonister og dømt til å leve for nada nå som de er eldre. Dersom de skilles i godt voksen alder, så sitter hun der da, med minstepensjonen sin, fordi hun var hjemme og tok seg av mann og barn og hus og heim. Ikke alle som er like villige til den risikoen idag, spesiellt når vi vet hvor stor prosent som skiller seg. Dette bør jo være et tankekors for alle de kvinnene som tar ut skilsmisse i hytt og gevær (de fleste skilsmisser initieres visstnok av kvinner, urimelig nok). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 15. januar 2009 #120 Del Skrevet 15. januar 2009 For noe sprøyt. Forholdet er 2 til 1 over hele verden. Jeg velger å tro på pensumlitteraturen for psykologistudeter ved UiO. Enda mere sprøyt. Disse lykkeundersøkelsene viser ikke at folk er lykkeligere i land med store kjønnsforskjeller. Lykkeundersøkelsene viser at folk har oppgitt høyest lykke i Vesten på 50-tallet, like it or not. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå