Gå til innhold

Hvordan henge bildet på veggen..


Arwen

Hvor skal bilde henge?  

  1. 1. Hvor skal bilde henge?

    • Midt på veggen
      1
    • På midten i forhold til sofaen
      24


Anbefalte innlegg

Har et stort bilde jeg skal ha på veggen over tre - seteren min og er pluteslig veldig usikker på meg selv. Bør bilde henge symetrisk i forhold til sofaen eller midt på veggen? Jeg mener at det bør henge i forhold til sofaen, men blir ikke helt enig med meg selv. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK.. var det jeg håpte på. :D Blir nok det her også, tror det ser rart ut å henge det midt på veggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng det midt over sofaen. (Hvis du da ikke er av den typen som ommøblerer hele stua flere ganger i året...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe.. har ingen muligheter til å ommøblere jeg, ting må stå sånn som det står nå så da blir det over sofaen.

:D

Takk for at dere tok dere tid til å svare på et av mine mange "blonde" spørsmål :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange gjør den tabben at de henger bildene alt for høyt oppe på veggen.

Husk at du somoftest ser på bildene når du sitter. Heng derfor bildene i en slik høyde at du ser nærmest "rett på dem" når du står og at du fortsatt ser dem greit når du sitter.

(Jeg forstår bare ikke folk som nærmest henger bildene oppunder taket...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt bildene hengene oppe under taket, kunne aldri falle meg inn :ler: ser ufattelig teit ut etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at det blir balanse i rommet (den delen av rommet som du ser).

Jeg prøver å la være å henge ting veldig symmetrisk over møbler, men passer alltid på at det er balanse på veggene. Kanskje du har en stor plante, et annet bilde eller et annet høyt møbel på den samme veggen? I såfall kan du teste ut å henge bildet anderledes.

Men å henge det midt over sofaen er alltid "safe". Men prøv deg litt frem! Litt morsomt hvis du finner en litt anderledes ide!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Orakel: Hva hvis du er 2m høy da? Da ville jo bildene henge rett oppunder taket hvis du skulle ha sett rett på dem. Det kan jo også være noe av grunnen til at enkelte har bildene sine hengende veldig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store bilder syntes jeg er penest når de henger over sofaen... Det blir litt rart når de henger midt på veggen uten å ha noe å stå i forhold til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det kan se ganske stilig ut med et stort bilde på en frittstående vegg. Men det forutsetter jo at man har nok plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å henge opp ETT bilde på en stor vegg jeg. Må ha grupper med bilder hengende på slike steder. Og den nederste kanten på rammen må være i samme høyde.

På mindre vegger har jeg ingen problemer.

Vi prøvde med et stort bilde på en stor vegg, men det føltes som om veggen falt i hodet på oss når vi satt i sofaen.

Over til spørsmålet: Det tryggeste er nok å henge bildet rett over sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orakel: Hva hvis du er 2m høy da? Da ville jo bildene henge rett oppunder taket hvis du skulle ha sett rett på dem. Det kan jo også være noe av grunnen til at enkelte har bildene sine hengende veldig høyt.

:ler: Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig.

Men jeg slutter aldri å forbause meg over folk som henger bildene alt for høyt. Jeg liker å se på bildene når jeg sitter jeg :D

Vi har nok litt flere bilder enn de fleste så hos oss er det masse å se på :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...