Gå til innhold

Rettetang til håret.

Midnattsol

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en bra rettetang? Skriv gjerne også hvor den er kjøpt og hva den kosta.

Jeg innser vel at jeg må ut med litt ekstra for å få en rettetang som ikke skader håret, altså en med keramiske flater. Det vil si at jeg må kjøpe hos frisør og ikke på Elkjøp. Noen som vet priser?

Hva bruker dere (dyrt eller billig?) og hvordan blir håret av det? Hva har dere i håret før dere bruker rettetanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

jeg betalte rundt 900 for min....jeg har ikke noe ifør..,.( burde det)

men har noen frizz ease og shine prod i etterpå :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min hos frisør for 1400,-. Bruker i tillegg produkter fra Kerastase og/eller Wella High Hair for å få håret rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er ikke anbefalt å bruker rettetang som er kjøpt i utlandet...det kommer til å ødelegge rettetangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser vel at jeg må ut med litt ekstra for å få en rettetang som ikke skader håret' date=' altså en med keramiske flater. Det vil si at jeg må kjøpe hos frisør og ikke på Elkjøp.[/quote']

Vil det si at dersom man kjøper en rettetang med keramiske flater, vil ikke det skade håret?

Jeg har nemlig unnlatt å kjøpe dette fordi jeg ikke vil ødelegge håret mitt. Men jeg vil veldig gjerne ha! :hoppe:

Hva er det med disse keramiske flatene som gjør at de ikke skader håret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke skade SÅ mye i alle fall. Hva det er...nei si det. Jeg er ingen ekspert på det akkurat. De glir lettere gjennom håret og de blir ikke for varme/kalde tror jeg. De er dyrere å lage, derfor dyrere i pris.

Jeg har kjøpt en nå. (Ceramic hairstyler) Nikita hadde ikke. Hun sa de solgte før, men ledelsen hadde bestemt at de ikke skulle gjøre det mer. Så jeg dro til min frisør der de hadde. Den aller aller beste kosta 2.000 kr. :o Det var liiiiitt drøyt synes jeg, så den nest beste kosta 790 kr. Den hadde keramisk belegg ellerno, så den skulle være høvelig ok. Hun sa den var MYE bedre enn den man kjøpte på Elkjøp og snillere med håret. Prøvde den og den funka flotters. Hadde ingen problemer med å dra den gjennom håret, og håret mitt er tykt og bølgete. Jeg bruker et produkt fra BioSilk, og den kunne jeg ha i før jeg brukte tanga. Den gjør at det blir glans og lettere å dra igjennom. www.biosilk.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tykt og bølgete, eller faktisk krøllete, hår. Bruker du lang tid på å rette ut håret?

Synes ikke 790 kroner er så ille for et bra produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare prøvde litt nå for å se hvordan den funka. Hadde føna håret så rett som jeg fikk det før i dag, så det var ikke så kjempebølgete. Hvor lang tid det tar er vel litt avhengig av hvor bølgete/krøllete det er fra før av kanskje. Tok ikke så veldig lang tid nå. Satt opp håret foran først så jeg kom til under, også tok jeg det øverste til slutt. Knøvler vel litt da. Ser jo ikke hva jeg gjør der bak. Tror jeg skal smiske med sambo så han kan rette håret bak. :ler:

Tanga er jo veldig grei om man har noe hår som går sine enge veier og som man vil ha styr på og glatte ut. Luggen f.eks. For min del tror jeg den er grei for å glatte litt av håret som blir brusete etter hårvask og føning. "Roe" det ned litt om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forresten det var litt merkelig at frisøren på Nikita henviste meg til elektroforretninger som har slike som ikke er så bra for håret. :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg skal kjøpe en av venninnen min som er frisør.

Hos henne koster den 1050kr.

Jeg bruker straightening balm eller hva den nå heter (gidder ikke gå å se), fra Redken.

Man burde være veldig nøye med å ha ting i håret først som beskytter mot varme.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på produktene eller så kan man spørre frisøren.

Jeg bruker kun Redken og håret mitt har fått nytt liv bokstavelig talt.

Tok kanskje 1 års tid før forandringen kom,men nå er håret mitt helt utrolig bra!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror den produkt fra Redken heter "No Snap" og kommer i en mørk blå flaske....Hvis det hjelper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at Redken har en som heter Antisnap,men jeg tror den er for at tuppene ikke skal dele seg?

Mulig den beskytter mot varme i tilleg altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...