Gå til innhold

Noen spm ang blyantskjørt med høyt liv

Gjest Gjest_Mona_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mona_*

Jeg vurderer å ha på meg blyantskjørt på nyttårsaften. Hva synes dere passer best til? Lurer også på hvor høyt opp dere har skjørtet? Synes det er litt vanskelig å se hva som ser riktig ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad i å skape kontrast mellom det kroppsnære, sexy blyantskjørtet mot en heller søt (og volumiøs om man liker det) bluse, f.eks. knytebluse er fantastisk eller en bluse med rysjer for å skape litt volum. Jeg har også en hvit bluse med store skuldre som jeg liker å bruke til blyantskjørt.

Men forsiktig så det ikke blir helt kontor-"look" (om du ikke liker dette da...).

Prøv deg frem, eller få betjeningen i butikker til å hjelpe deg :)

Her er forresten en link med tips: http://www.wardrobe911.com/2008/01/how-to-...-pencil-skirts/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hm,jeg har en oppfatning av at sånne som er litt korte som meg 1.58 ikke bør gå i blyantskjørt..jaffal ikke hvis man har litt hofter..Ikke tykk,men hofter.Er dette tull,eller bør man være litt lengre for å kle disse skjørtene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man kan bruke det meste til disse skjørtene. Men selv foretrekker jeg noe som ikke er alt for tykt i stoffet, både fordi det er vanskeligere å ha oppi skjørtet, og fordi jeg ikke har lyst til å bli for stor oppe i forhold til nede (altså at skuldrene virker for brede i forhold til hoftene, siden jeg syns jeg ser smalere ut når skjørtet er smalt). Hvis man derimot har en del hofter, som også er bredere enn skuldrene, kan det sikkert være en fordel å balansere ved å ha litt mer volum på overkroppen.

Når det gjelder hvor høyt jeg har skjørt med høyt liv, så har jeg linningen ca. der midjen er smalest.

Hm,jeg har en oppfatning av at sånne som er litt korte som meg 1.58 ikke bør gå i blyantskjørt..jaffal ikke hvis man har litt hofter..Ikke tykk,men hofter.Er dette tull,eller bør man være litt lengre for å kle disse skjørtene?

Jeg har aldri tenkt over at man må være spesielt høy for å kle slike smale skjørt, og jeg syns i grunnen mange med former kan være veldig fine med høyt liv. Men det kommer jo an på skjørtet, hvor ettersittende det er og hva slags stoff det er laget av. Og hvis man har stor mage, bør man tenke litt på hvor man plasserer beltet, hvis man skal ha det. Jeg syns ikke det ser helt heldig ut om man plasserer et bredt belte på det største stedet på magen, som jeg har sett at noen gjør. Hvis man har veldig mye former, og ikke ønsker å fremheve det enda mer, er det nok dessuten en fordel å velge et skjørt i en mørk farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...